automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

nazdar,
dlho som nenapisal nieco poruchovejsieho tak prispejem znova:
Rano po nastartovani {+12 stupnov cez noc}, 1 minute volnobehu na mieste, pohnem sa z miesta, idem...otacky do 3000, potom preradi automat, vsetko v poriadku. zastanem na semafore, vyradim rychlost do N, aaaaa naskocila zelena, zaradim rychlost D, pomaly sa rozbieham a pomaly stlacam plyn {t.j. velmi jemne}, po asi 40 cm zrazu skok, zrejme zdochyna motor ale nezdochne ale autom trhne ako u manualu ked sa kucka a zdochyna. Otackomer som si zatial nevsimol detailne tak neviem ako to reaguje, avsak motor na to zareaguje zvysenim paliva a rozbehom, kedze sa rozbieham z kludu. kedze nemam spojkovy pedal neviem to nijako ovplyvnit, zredukovat ten trh. mam dojem {moj odhad} ze po zaradeni rychlosti, sa prilis naraz a prudko pusti "automaticka spojka" do zaberu a kedze motor este nie je teply, tak mu to sposobi prudku zataz, a aj ked je to V6, tak ho to kusok zadusi ale eletronika nastastie stihne pridat zmes a potom to kusok vystreli dopredu. ale nie je to prijemny pocit a nerobi to dobre motoru ani prevoodvke podla mna. za tepla {v lete +30 stupnov, a ked je motor uz teply { po jazde cca 4 km to uz nerobi, resp. jav nepozorovany}. jav som zatial pozoroval iba ked som mal teplotu motora v modrom policku, uplne vlavo, stalo sa mi to uz 5x za 2 dni.
Ma niekto podobne skusenosti s automatom? Alebo je to len stale velmi studeny motor? {motorovy olej mam vzdy cerstvy, a ATFko je cerstve od aprila 2009, radenie je tiche a hladke, obojsmerne, prevodovka vyzera byt v poriadku}
Dalsia mala otazka je, ze moj „sytic“ nedrzi konstantne otacky po nastartovani, ale kusok to beha od 1100 do 1500 v takych 3 sekundovych vlnach, je to bezne? Alebo len motor skusa kolko uz moze utiahnut bez sytica? alebo mam rozbity rezim "sytic" v mojej RJ motora?
Zacina ma to zaujimat kedze ide jesen a schladzuje sa, a zatial je iba 10 stupnov, tak co bude v zime pri minus 15, zdochne mi to na vsetkych 5 krizovatkach co prechadzam do prace kazde rano?
diky za kazdu dobru radu ci skusenost a postreh.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od Vokoun »

Zdar Sherpo!
je pravda že za zimy, když ráno nastartuju a po nějaké minutě, třech se rozjedu, tak mi automat řadí v daleko vyšších otáčkách a trhaně z 1 na 2 rych. stupeň.
Pokud to ale nechám běžet na volnoběh třeba tak 5-7 minut, už se to neděje. I těď přes léto jsem to nechával 5 min. běžet, než jsem to rozjel. Jinak můj automat bez problému.
Co se týče sytiče, ten běží konstantně. Nepřekonává ten tvůj odpor? Myslím třeba jednoho válce, co nepracuje, jak má??
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

ano, za studeneho motora a studene ATFky radi i muj automat z 1 do 2 az pri 2987 otackach, coz je uz 32 kmh :P , ale to mi nevadi, vtedy to trhnuti kousek citit ale za tepla je to uz jak vino. to je asi normalni, protoze 1ka je moc na rozbeh delana, a 2ka je uz delsi. takze zmena prevodu je citelna.
muj motor byl ladeny nedavno v breznu v dilne N+K a tehdy museli bezet vsechny valce v pohode a po navrate z redhoste sem se stavil u nimroda a ten mi delal diagnostiku a bezelo 6 valcu v pohode....takze nepredpokladam problemy typu ucpana svicka atd...svicky jsou tam nove od brezna. ten sytic neni problem...spis jen pozorovani. to duseni motora ale problem je.....nuz asi budu kousek vice hicovat na miste pred rozjezdem...hmmmm.
darmo je ....provozni limity a rozsahy jsou odzkouseny dlouuholetou praxi.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sowwwa »

Zkus to schvalne bez toho prerazeni do N. Ono pri prerazeni N->D muze trvat docela dlouho, nez se ty spojky naplni olejem, takze ve chvili kdy se rozjizdis jeste nektera z nich klouze a natvrdo sepne az pozdeji. Pri zarazene rychlosti uz nema v automatu co prokluzovat, cely rozdil otacek je na menici, takze logicky by tam nemelo ani nic kopat.

pozn.: Pro upresneni abych nevytvarel zmatky, pisu sice o "spojkach", ale jedna se konkretne o pasovou brzdu 1. a 2. stupne - ta jedina spina pri prerazeni N->D.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

takze krizovatky preckat na zarazenem Dcku s nohou na brzde? myslim ze to funguje bez problemu ale vyzkousim zitra rano. a dam sem info.
vsiml sem si jeste 1 vec> pri studenem motoru a prevodovke, kdyz brzdim k nule, do klidu, ale pomaly, tak kousek trhane zpomaluju {kdyz uz jedu ozaj pomaly}, to jest jako by automat nedokazal oddelit prevody od motoru najednou ale snad postupne {v Dcku ovsem}....deje se to ale jenom pri studenem motoru behem jizdy behem prvnich ~ 3 minut.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od Vokoun »

sherpa píše:takze krizovatky preckat na zarazenem Dcku s nohou na brzde? myslim ze to funguje bez problemu ale vyzkousim zitra rano. a dam sem info.
vsiml sem si jeste 1 vec> pri studenem motoru a prevodovke, kdyz brzdim k nule, do klidu, ale pomaly, tak kousek trhane zpomaluju {kdyz uz jedu ozaj pomaly}, to jest jako by automat nedokazal oddelit prevody od motoru najednou ale snad postupne {v Dcku ovsem}....deje se to ale jenom pri studenem motoru behem jizdy behem prvnich ~ 3 minut.
Na "D" jezdím od 70 km rychlosti a pokud stojím na křižovatce, tak asi světelné a ty jsou převážně ve městě. Tam bych ani ten "Drive" neřadil. Doporučuji článek:http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347 .
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

jaky je rozdil mezi>
stojim na N, rozbiham na D do 50 kmh
stojim na N, rozbiham na 3 do 50 kmh
stojim na N, rozbiham na 2 do 50 kmh
dle meho nazoru zadny podstatny, protoze se stejne musi vzdy zaradit 1tka a pak 2ka pri rozbehu. a tam se deje muj pozorovany jev. :lol:
jinak vyborny clanek Voky, diky.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sowwwa »

sherpa píše:pri studenem motoru a prevodovke, kdyz brzdim k nule, do klidu, ale pomaly, tak kousek trhane zpomaluju {kdyz uz jedu ozaj pomaly}, to jest jako by automat nedokazal oddelit prevody od motoru najednou ale snad postupne {v Dcku ovsem}....deje se to ale jenom pri studenem motoru behem jizdy behem prvnich ~ 3 minut.
To trhani je zpusobeno tim, jak automat podrazuje. Rychlosti jdou vzdycky postupne 4->3->2->1, proto to kopne nekolikrat, nikdy nepodradi rovnou 4->1. Akorat pri studenem motoru to neni tak plynule.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od Vokoun »

sherpa píše:jaky je rozdil mezi>
stojim na N, rozbiham na D do 50 kmh
stojim na N, rozbiham na 3 do 50 kmh
stojim na N, rozbiham na 2 do 50 kmh
dle meho nazoru zadny podstatny, protoze se stejne musi vzdy zaradit 1tka a pak 2ka pri rozbehu. a tam se deje muj pozorovany jev. :lol:
jinak vyborny clanek Voky, diky.
Mám tu ještě jeden: http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... b965c9594e
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

sowwwa píše:
sherpa píše:pri studenem motoru a prevodovke, kdyz brzdim k nule, do klidu, ale pomaly, tak kousek trhane zpomaluju {kdyz uz jedu ozaj pomaly}, to jest jako by automat nedokazal oddelit prevody od motoru najednou ale snad postupne {v Dcku ovsem}....deje se to ale jenom pri studenem motoru behem jizdy behem prvnich ~ 3 minut.
To trhani je zpusobeno tim, jak automat podrazuje. Rychlosti jdou vzdycky postupne 4->3->2->1, proto to kopne nekolikrat, nikdy nepodradi rovnou 4->1. Akorat pri studenem motoru to neni tak plynule.
nenene...mel jsem na mysli ze jedem 20 kmh, na 1tku, a dobrzduju do klidu pomaly a tesne pred zastavenim, pri rychlosti tak 1-3 kmh citim take trhanie, resp. nerovnomerne zabery, ked este nie je prevodovka odpojena od motoru zrejme. nejde tu o trhanie pri preradovani.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

zahada zrejme vyriesena> podvecer som nastartoval, sytic zase kolisal, ale az tak ze zbehol aj pod 700 otacok a dokonca sa motor dusil aj pri stojacom aute....to sa mi velmi nepaci....bud blbne RJ alebo palivove cerpadlo {indikaciu v podobe kontrolky motora to uz dava dlho, asi 6 mesiacov}, motor sa zohrial na 80 stupnov a tak som vyrazil.....ale aj pri nevyradovani do N sa pri rozbehu dialo trhanie a dusenie motora, a 1x sa to stalo aj pri preradovani z 1 do 2 v 34 kmh. takze vyzera ze je problem motoricko cerpadlovy a nie spojkovo prevodovkovy. po jazde cca 4 km, sa vsak tento jav straca a rozbieham sa uz plynulo. no uvidime rano........... :| :| :| :?: :?:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2766
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od vlado007 »

Tomas neviem ci ma isuzu taku istu prevodovku ako je tvoja, ale kamos kupil nedavno v nemecku isuzu americku verziu z takymto istym problemom (tiez tam je motor 3,2) a prevodovka isla do opravy.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

vlado007 píše:Tomas neviem ci ma isuzu taku istu prevodovku ako je tvoja, ale kamos kupil nedavno v nemecku isuzu americku verziu z takymto istym problemom (tiez tam je motor 3,2) a prevodovka isla do opravy.
dik za info :lol: ale mna nevystrasis, vyzera to na motorovu vec nie prevodovkovu.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2766
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od vlado007 »

Tomas ja nemam zaujem ta strasit. Ja len som ti napisal co mal on :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a problemy pri rozjazde so studenym benzin motorom

Příspěvek od sherpa »

takze dnes rano, zase + 13, nastartoval som, akosi horsie chytlo...hmmmm aj jaj jaj, zase vykyvy sytica, tak som to pridupol na 2000 kedze menej akosi sa nedalo, podrzal som to 3 minuty, kusok zohrial motor, vyrazil som a znova to kuckalo zo 2x aj pri nepreradovani do N. takze je to zrejme studeny motor. celu cestu 5 km som siel na 3ke rezime, bez vyradovania do N. rozbehy uz potom s teplym motorom neboli problem. este ma napada ze moze byt ze mam poklesnute volnobezne otacky a uz to motor potom dusi ked sa mu da zataz pri rozbehu bez plynu a na tu sekundu ma problem sa pretocit.
a este otazka> nevyradovanim do N a statim na krizovatke napr. 2,5 minuty na brzde sa nieco neopotrebovava prilis velmi v prevodovke/spojke? resp. aky je hranicny limit kedy uz je lepsie dat do N? ma niekto nejake rozumne odporucanie?
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“