Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Lopez
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2007 15:26
Bydliště: Chrabece 69, 44001, Louny 1

Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Příspěvek od Lopez »

Všechny zdravím
Mám nečekaný problém, zcela bez varování a zjevných příznaků, mně poklesl výkon motoru asi o jednu třetinu, současně znatelně klesla i spotřeba. Kdysi se mně to už stalo, příčinou byla hadička od sacího potrubí k podtlakovému regulátoru na vstřikovacím čerpadle, která praskla v místě stahovací objímky. Po vyměně hadičky bylo hned vše v normálu. Tentokrát však je hadička v pořádku a jinou zjevnou závadu jsem nenašel. Trysky, přívod paliva, čistota palivového filtru i filtru vzduchu, se jeví v pořádku a další závadu jsem nenašel.
Nejvíce mne zaráží náhlost poklesu výkonu a nynější stálost sníženého výkonu. Má někdo podobnou zkušenost?
Poradí někdo? Předem děkuji.
Lopez
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

jo,poklesne to až na volnoběh.Máš nejspíše zasrané čerpadlo - projev to skvělých naft....vyndat,nechat vyčistit(je tam až sliz) a seřídit...měl jsem to na Campu.Jo a rovnou jim k tomu dej vstřiky.Potom si dej okamžitě nový palivový filtr. Já původně podezíral chcípák,ale kdepak chcípák!!!měj se.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Lopez
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2007 15:26
Bydliště: Chrabece 69, 44001, Louny 1

Díky farmáři,

Příspěvek od Lopez »

Ale,
pokles výkonu byl náhlý a je teď stále stejný, při ucpaní přívodu paliva, či při zanešení čerpadla, by byl výkon sice omezen, ale nebyl by tak konstantní, tedy by se jistě měnil. Co se týče trysek, jistě by se neucpaly všechny, ale jen některá a případně i uplně a to bych poznal.
Před poruchou, jsem navíc měnil jak filtr paliva za nový, taky pravidelně používám přísady pro čištění palivové soustavy a tak vylučuji tuto možnou příčinu poruchy.
Příčina této závady musí být někde jinde, patrně v řízení dávkování u čerpadla, nebo v omezení dávkování, tedy ve snížení výkonu.
Za odpověď děkuji, má někdo další, jinou zkušenost?
Lopez
Skype: lopez21
VOIP: 234139886
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

no to je právě ono,to jsem používal také a tajemstvím je to,že spolu s řepkou dělaj sliz.A že pumpy řežou co se dá snad víš.Už jezdím jen na samotnou,ty aditiva byl strašnej omyl.Ten sajrajt je tam furt a čerpadlo je zastraný a nedává.Proto ten výkon, ono ti víc nedá.A ještě časem ubere.Taky jsem hledal jako vůl, rok a půl.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Pajcr
Příspěvky: 6
Registrován: 01 led 2006 19:47
Bydliště: Rakovnik

Příspěvek od Pajcr »

Mel sem podobny problem. Auto zniceho nic jelo jak na pul plynu a netahlo. Bylo pricpane saci sitko v nadrzi. Povolil sem hadicku sani paliva v motorovem prostoru,profouk sem ji kompresorem a bylo po problemu.
Lopez
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2007 15:26
Bydliště: Chrabece 69, 44001, Louny 1

Jak vidím, převaha je v ucpanosti,

Příspěvek od Lopez »

Dobře, tedy se věnuji celému palivovému systému co do čistoty a průchodnosti a výsledek sdělím. Je možné, že těm čistícím prostředkům jsem příliš věřil a přidám varování:
Tady jsem poslední dobou tankoval, no neberte to, při takové ceně,
Rock oil, LOUNY, DOBROMĚŘICE (Louny)
»» nafta - 27.11 Kč
kousek za Dobroměřicemi, u silnice směr Most.

Za poznatky všem děkuji, ozvu se,
Lopez
Skype: lopez21
VOIP: 234139886
hipo
Příspěvky: 19
Registrován: 30 lis 2007 14:22

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Příspěvek od hipo »

Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
frontera A 2.5tds rv. 1997 dlouhá
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Příspěvek od Slaava »

hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to pravda může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

LDA

Příspěvek od Slaava »

Lopez píše:Ale,
pokles výkonu byl náhlý a je teď stále stejný, při ucpaní přívodu paliva, či při zanešení čerpadla, by byl výkon sice omezen, ale nebyl by tak konstantní, tedy by se jistě měnil. Co se týče trysek, jistě by se neucpaly všechny, ale jen některá a případně i uplně a to bych poznal.
Před poruchou, jsem navíc měnil jak filtr paliva za nový, taky pravidelně používám přísady pro čištění palivové soustavy a tak vylučuji tuto možnou příčinu poruchy.
Příčina této závady musí být někde jinde, patrně v řízení dávkování u čerpadla, nebo v omezení dávkování, tedy ve snížení výkonu.
Za odpověď děkuji, má někdo další, jinou zkušenost?
Nějakým nedopatřením jsem narazil na tohle téma až teď ale pokud ti to předtím udělalo LDA (to je na konci tý hadice od paroží sání), tak si ho vyzkoušej na volnoběh tak, že do jeho hadičky foukneš pumpičkou tlak. LDA přidává dávku paliva při vyšším objemu vzduchu (tlaku) v sání při vyšších otáčkách motoru a turbokompresoru. Pokud ti po nafouknutí pumpičkou vzrostou odáčky je to košer. Pokud ne, tak ne.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
hipo
Příspěvky: 19
Registrován: 30 lis 2007 14:22

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Příspěvek od hipo »

Slaava píše:
hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to prada může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.
Ne vytrženej jenom tam visel na dratech ale už jsem ho zadělal ,nic méně s autem jsem pořád na stejném bodu .Dalo by se to nejak zjistit že je to tím ?
frontera A 2.5tds rv. 1997 dlouhá
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Příspěvek od Slaava »

hipo píše:
Slaava píše:
hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to prada může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.
Ne vytrženej jenom tam visel na dratech ale už jsem ho zadělal ,nic méně s autem jsem pořád na stejném bodu .Dalo by se to nejak zjistit že je to tím ?
To je fakt těžký říct, čím to je. Může to bejt cokoliv, protože 2,5TDS je už složitěji dělanej než 2,3TD. Začal bych kabeláží, kontrolou přívodu paliva vč. filtru, vstřikama, pak časováním čerpadla, čidlama provozu motoru a elektronickou kontrolou dávkování paliva. Asi bych ti ale doporučil se obrátit na nějakej Bosch servis vstřikovačů.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
hipo
Příspěvky: 19
Registrován: 30 lis 2007 14:22

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Příspěvek od hipo »

Tak jsem dojezdil dneska jsem jel asi dva kilaky pak to zaskubaklo a konec ende šlus .
Tak ted nevim dát to do značkovýho servisu nebo zas nákýmu Timovi, ale dík za tip
mrknu na to . zatím cuss-.
frontera A 2.5tds rv. 1997 dlouhá
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Příspěvek od Slaava »

hipo píše:Tak jsem dojezdil dneska jsem jel asi dva kilaky pak to zaskubaklo a konec ende šlus .
Tak ted nevim dát to do značkovýho servisu nebo zas nákýmu Timovi, ale dík za tip
mrknu na to . zatím cuss-.
Ojoj. Tak to smrdí smrtí vstřikovače. I bez elektronický kontroly by totiž měl dokázat jet v "základním režimu".
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
hipo
Příspěvky: 19
Registrován: 30 lis 2007 14:22

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Příspěvek od hipo »

Ráno jsem to zkusil natocit a ono to chytlo, ale vcera ani tuk , jenže stejne jak vcera ujel jsem asi 2 kilaky a zas to chciplo a už jsem to nenatočil takže zase jsem vytahl lano :cry:
frontera A 2.5tds rv. 1997 dlouhá
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Příspěvek od Slaava »

hipo píše:Ráno jsem to zkusil natocit a ono to chytlo, ale vcera ani tuk , jenže stejne jak vcera ujel jsem asi 2 kilaky a zas to chciplo a už jsem to nenatočil takže zase jsem vytahl lano :cry:
No to skoro vypadá jako že máš ucpaný odvzdušnění nádrže. Když chvíli jedeš a trochu nafty psotřebuješ, tak se ti v nádrži udělá podtlak, kterej palivo nepustí dopředu. Zkus někdy jet s povoleným nebo vyndaným víčkem nádrže.

Jinak nejdřív vyzkoušej kabeláž k čidlům (pedál, váha vzduchu, teplota motoru, klika, vstřikovač). Co jsem koukal, tak ECU u 2,5TDS řídí i turbo a EGR, takže je to elektronikou dost nacpaný. Koukni taky jestli je v pořádku žárovička, která by měla hlásit nouzovej režim motoru. Podle mě by v případě chybnej signálů měla svítit.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“