Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Přední a zadní náprava, volnoběžné náboje a ostatní součásti, všechny modifikace Frontera
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od Slaava »

Přiřazování náhonu přední nápravy u Béčkový Frontery by se dle mě dostupných informací mělo dít pomocí nějaký pneumaticky ovádaný spojky, která spojí (i za jízdy) převodovku s rozvodovým ústrojím na předku, které se teda otáčí stále (Béčko, nemaje volnoběžky, za jízdy stále točí homokloubama, poloosama, difem a kardanem). Kde je tahle spojka? Je v převodovce, mezi ní a kardanem, před diferákem nebo někde jinde? A jakého systému tahle spojka je? Třecí jako u motorový spojky nebo třeba zubová (to by se 4x4 dalo přiřadit jenom při jízdě rovně)?

Díky za odpovědi, děcka!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Jo Slaavo máš naprostou pravdu někde to tam určitě bude a když je to pojebaný a vyřadíš při zastavení tak někdy vyletí pojistka a nejde to vyřadít. :roll:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

No co říkali hošani v Bratronicích (myslím,že Pavel Mirtl), tak že to zkoušel to tam kopnout za jízdy,prej to tam cvakneš,padne rána a frčíš na 4x4 :D ,ale kde to je a co to tam kam do čeho strčí,to nevím,a navíc mě osobně se tohle řešení moc nelíbí :cry: , na off road zbytečně složité a komplikované :cry:
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Ale krásné zmáčkneš čudlík a o víc se nestaráš. :oops:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Hm,podle mě tak do nějakého SUVka pro tatíka co se přes pupík nevohne :D ,spíš ta komplikovanost moc elektriky a hejblátek,větší riziko poruchy,asi bych se s tím docela bál třeba do vody :(
Žanek

Příspěvek od Žanek »

No právě to je přesně pro mě. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pavel Mirtl
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 729
Registrován: 15 srp 2006 21:44
Bydliště: Plzeň,Frontera B2.2DTI/99 sport RS

Příspěvek od Pavel Mirtl »

Je to jiný pojetí připojování a odpojování předku,každopádně to má výhody i nevýhody.Bezva je že nemusíš z auta a přiřadíš to když to prostě opravdu potřebuješ,při odpojování nemusíš např. do sraček a pod.Zkoušel jsem to v 60km/h trochu prda ale pohoda.Při vyřazení to někdy nevyskočí hned,na pevným podkladě mám vyzkoušený cuknutí zpět třeba jen 20cm a je venku,když si toho nevšímám tak se sama odpojí když není v záběru,ani si nevšimnu kdy.Pod vodou jsem s tím byl a ještě jsem vzal motor natvrdo vapinou,asi mám štěstí.Holt jak na co.Pokud něco ohledně předku někde vyhrabu tak to pošlu.Jo a pupek mám tak co. :lol:
B 2.2 DTI sport RS 99-je minulost,nyní Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin.Mé moto:suzuki intruder VS800černá/chrom,příští GOLDWING 1500-1800.
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Dokonce mám pocit že na Bčku se to doporučuje řadit za jízdy ale nevím to jistě. :oops: :shock: :twisted:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Mrcha

Příspěvek od Slaava »

Pavel Mirtl píše:...zkoušel jsem to v 60km/h trochu prda ale pohoda.Při vyřazení to někdy nevyskočí hned,na pevným podkladě mám vyzkoušený cuknutí zpět třeba jen 20cm a je venku...
Tak to vypadá na zubovou spojku. Ještě kde je, mrcha.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Brytt cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 30 led 2006 11:53
Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V

Příspěvek od Brytt cz »

Je to tak, jak se zde píše. Řadit můžeš do rychlosti 100Km/h.
Jelikož B nemá ani manuální a ani automatické volnoběžky, jsou stále připojeny poloosy, dif.,kardan. To zařízení, které připojuje přední náhon je na mezinápravě za převodovkou. Ovládané je to elektricky. Aspoň jsem tam nezpozoroval žádnou specialitu. Funguje to celkem spolehlivě a zatím jsem neodhalil nějakou větší újmu.
Jediné o čem přemýšlím jsou manuální volnoběžky. Je to pouze z důvodu spotřeby a nižší opotřevanosti dílů.
Brytt cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 30 led 2006 11:53
Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V

Příspěvek od Brytt cz »

vojtech.kloud píše:Hm,podle mě tak do nějakého SUVka pro tatíka co se přes pupík nevohne :D ,spíš ta komplikovanost moc elektriky a hejblátek,větší riziko poruchy,asi bych se s tím docela bál třeba do vody :(
No nemám pocit, že jsem tatík s panděrem. :wink: A přeci jsem si B Fronteru pořídil. Také jsem chtěl Áčko z důvodů finančních, ale nějak se zadařilo a vyšlo na Béčko. Vůbec nelituji. V praxi jsem si vyzkoušel, že do terénu je celkem dobré a nebýt toho, že si uvědomuji cenu, na kterou mě přišlo a pořizovací problémy s díly, asi bych to také více "rasil" :cry: Před některými lidmi se tu skláním, protože co ze svým autem vyvádějí je kolikrát dost síla. Ale pokud je někdo víc "Offrouďák" jenom proto, že řadí manuálně místo tlačítkem, tak to pardon. Já doufal, že je to tu o FRONTERÁCH a pro FRONTERÁKY :shock:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

A jak je to při změně směru jízdy,také se to odmyká a okamžitě zas zamyká?
Když dáš manuály a budeš to chtít řadit za jízdy,tak je budeš muset mít stejně zapnutý a také se ti to bude točit celé,pokud necháš manuály odemčený a drcneš to tam,tak se ti pouze roztočí poloosy ale nezčne ti brát předek a nevím co na to řeknou manuály,když jim to tam v kile drcneš? :arrow: :roll:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Je to tu pro Fronteráky,já to nemyslel nijak zle!!! Tak se hned nečerti :wink:,je to úplně jedno jak to řadíš,tím tatíkem s panděrem jsem nemyslel tebe a ani nikoho jinýho,to mělo bejt pouze metaforické přirovnání k tomu,že je to mnohem pohodlnější řadit čudlem,než oběhnout auto,zvenku zamknout a řadit to klackem,OK?! :idea:
Brytt cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 30 led 2006 11:53
Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V

Příspěvek od Brytt cz »

vojtech.kloud píše:Je to tu pro Fronteráky,já to nemyslel nijak zle!!! Tak se hned nečerti :wink:,je to úplně jedno jak to řadíš,tím tatíkem s panděrem jsem nemyslel tebe a ani nikoho jinýho,to mělo bejt pouze metaforické přirovnání k tomu,že je to mnohem pohodlnější řadit čudlem,než oběhnout auto,zvenku zamknout a řadit to klackem,OK?! :idea:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Spojka

Příspěvek od Slaava »

vojtech.kloud píše:A jak je to při změně směru jízdy,také se to odmyká a okamžitě zas zamyká?
Když dáš manuály a budeš to chtít řadit za jízdy,tak je budeš muset mít stejně zapnutý a také se ti to bude točit celé,pokud necháš manuály odemčený a drcneš to tam,tak se ti pouze roztočí poloosy ale nezčne ti brát předek a nevím co na to řeknou manuály,když jim to tam v kile drcneš? :arrow: :roll:
Béčko je do terénu díky tomuhle lepší. Všechno je tam na tvrdo. Ta spojka, kterou sem poptával, drží furt - neodemyká ani nezamyká se. To je specialitka automatickejch volnoběžek.

Zapnutejm manuálům nebude přiřazení za jízdy vadit, i když pevný spojení náboj-poloosa je vždy lepší než zubová spojka volnoběžky (proto taky tvrdím, že v tomhle je Béčko do terénu lepší). Problém by byl, kdyby se při rozepnutejch volnoběžkách za jizdy připojil předek. Ráz při připojení stojících poloos a diferáku by byl hodně nepříjemnej a pokud je ta čudlíkem ovládaná spojka fakt zubová, tak možná i fatální.
Odpovědět

Zpět na „NÁPRAVY“