Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B
Přiřazování náhonu přední nápravy u Béčkový Frontery by se dle mě dostupných informací mělo dít pomocí nějaký pneumaticky ovádaný spojky, která spojí (i za jízdy) převodovku s rozvodovým ústrojím na předku, které se teda otáčí stále (Béčko, nemaje volnoběžky, za jízdy stále točí homokloubama, poloosama, difem a kardanem). Kde je tahle spojka? Je v převodovce, mezi ní a kardanem, před diferákem nebo někde jinde? A jakého systému tahle spojka je? Třecí jako u motorový spojky nebo třeba zubová (to by se 4x4 dalo přiřadit jenom při jízdě rovně)?
Díky za odpovědi, děcka!
Díky za odpovědi, děcka!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
- Pavel Mirtl
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 729
- Registrován: 15 srp 2006 21:44
- Bydliště: Plzeň,Frontera B2.2DTI/99 sport RS
Je to jiný pojetí připojování a odpojování předku,každopádně to má výhody i nevýhody.Bezva je že nemusíš z auta a přiřadíš to když to prostě opravdu potřebuješ,při odpojování nemusíš např. do sraček a pod.Zkoušel jsem to v 60km/h trochu prda ale pohoda.Při vyřazení to někdy nevyskočí hned,na pevným podkladě mám vyzkoušený cuknutí zpět třeba jen 20cm a je venku,když si toho nevšímám tak se sama odpojí když není v záběru,ani si nevšimnu kdy.Pod vodou jsem s tím byl a ještě jsem vzal motor natvrdo vapinou,asi mám štěstí.Holt jak na co.Pokud něco ohledně předku někde vyhrabu tak to pošlu.Jo a pupek mám tak co.
B 2.2 DTI sport RS 99-je minulost,nyní Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin.Mé moto:suzuki intruder VS800černá/chrom,příští GOLDWING 1500-1800.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Mrcha
Tak to vypadá na zubovou spojku. Ještě kde je, mrcha.Pavel Mirtl píše:...zkoušel jsem to v 60km/h trochu prda ale pohoda.Při vyřazení to někdy nevyskočí hned,na pevným podkladě mám vyzkoušený cuknutí zpět třeba jen 20cm a je venku...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 30 led 2006 11:53
- Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V
Je to tak, jak se zde píše. Řadit můžeš do rychlosti 100Km/h.
Jelikož B nemá ani manuální a ani automatické volnoběžky, jsou stále připojeny poloosy, dif.,kardan. To zařízení, které připojuje přední náhon je na mezinápravě za převodovkou. Ovládané je to elektricky. Aspoň jsem tam nezpozoroval žádnou specialitu. Funguje to celkem spolehlivě a zatím jsem neodhalil nějakou větší újmu.
Jediné o čem přemýšlím jsou manuální volnoběžky. Je to pouze z důvodu spotřeby a nižší opotřevanosti dílů.
Jelikož B nemá ani manuální a ani automatické volnoběžky, jsou stále připojeny poloosy, dif.,kardan. To zařízení, které připojuje přední náhon je na mezinápravě za převodovkou. Ovládané je to elektricky. Aspoň jsem tam nezpozoroval žádnou specialitu. Funguje to celkem spolehlivě a zatím jsem neodhalil nějakou větší újmu.
Jediné o čem přemýšlím jsou manuální volnoběžky. Je to pouze z důvodu spotřeby a nižší opotřevanosti dílů.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 30 led 2006 11:53
- Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V
No nemám pocit, že jsem tatík s panděrem. A přeci jsem si B Fronteru pořídil. Také jsem chtěl Áčko z důvodů finančních, ale nějak se zadařilo a vyšlo na Béčko. Vůbec nelituji. V praxi jsem si vyzkoušel, že do terénu je celkem dobré a nebýt toho, že si uvědomuji cenu, na kterou mě přišlo a pořizovací problémy s díly, asi bych to také více "rasil" Před některými lidmi se tu skláním, protože co ze svým autem vyvádějí je kolikrát dost síla. Ale pokud je někdo víc "Offrouďák" jenom proto, že řadí manuálně místo tlačítkem, tak to pardon. Já doufal, že je to tu o FRONTERÁCH a pro FRONTERÁKYvojtech.kloud píše:Hm,podle mě tak do nějakého SUVka pro tatíka co se přes pupík nevohne :D ,spíš ta komplikovanost moc elektriky a hejblátek,větší riziko poruchy,asi bych se s tím docela bál třeba do vody
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
A jak je to při změně směru jízdy,také se to odmyká a okamžitě zas zamyká?
Když dáš manuály a budeš to chtít řadit za jízdy,tak je budeš muset mít stejně zapnutý a také se ti to bude točit celé,pokud necháš manuály odemčený a drcneš to tam,tak se ti pouze roztočí poloosy ale nezčne ti brát předek a nevím co na to řeknou manuály,když jim to tam v kile drcneš?
Když dáš manuály a budeš to chtít řadit za jízdy,tak je budeš muset mít stejně zapnutý a také se ti to bude točit celé,pokud necháš manuály odemčený a drcneš to tam,tak se ti pouze roztočí poloosy ale nezčne ti brát předek a nevím co na to řeknou manuály,když jim to tam v kile drcneš?
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
Je to tu pro Fronteráky,já to nemyslel nijak zle!!! Tak se hned nečerti ,je to úplně jedno jak to řadíš,tím tatíkem s panděrem jsem nemyslel tebe a ani nikoho jinýho,to mělo bejt pouze metaforické přirovnání k tomu,že je to mnohem pohodlnější řadit čudlem,než oběhnout auto,zvenku zamknout a řadit to klackem,OK?!
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 30 led 2006 11:53
- Bydliště: Praha, Frontera-B 2.2 16V
vojtech.kloud píše:Je to tu pro Fronteráky,já to nemyslel nijak zle!!! Tak se hned nečerti ,je to úplně jedno jak to řadíš,tím tatíkem s panděrem jsem nemyslel tebe a ani nikoho jinýho,to mělo bejt pouze metaforické přirovnání k tomu,že je to mnohem pohodlnější řadit čudlem,než oběhnout auto,zvenku zamknout a řadit to klackem,OK?!
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Spojka
Béčko je do terénu díky tomuhle lepší. Všechno je tam na tvrdo. Ta spojka, kterou sem poptával, drží furt - neodemyká ani nezamyká se. To je specialitka automatickejch volnoběžek.vojtech.kloud píše:A jak je to při změně směru jízdy,také se to odmyká a okamžitě zas zamyká?
Když dáš manuály a budeš to chtít řadit za jízdy,tak je budeš muset mít stejně zapnutý a také se ti to bude točit celé,pokud necháš manuály odemčený a drcneš to tam,tak se ti pouze roztočí poloosy ale nezčne ti brát předek a nevím co na to řeknou manuály,když jim to tam v kile drcneš?
Zapnutejm manuálům nebude přiřazení za jízdy vadit, i když pevný spojení náboj-poloosa je vždy lepší než zubová spojka volnoběžky (proto taky tvrdím, že v tomhle je Béčko do terénu lepší). Problém by byl, kdyby se při rozepnutejch volnoběžkách za jizdy připojil předek. Ráz při připojení stojících poloos a diferáku by byl hodně nepříjemnej a pokud je ta čudlíkem ovládaná spojka fakt zubová, tak možná i fatální.