Jaký olej do diferenciálů?
Jaký olej do diferenciálů?
Jaký olej použít do diferenciálů a kdy ho měnit? Co píšou v manuálech, či servisních příručkách a co jste skutečně použili - jaké jsou vaše zkušenosti.
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna včera jsem to řešil s Nimrodem, protože se mi pomalu blíží interval na jeho výměnu. Pravda je taková, že tam lejeme obyčejný převodový olej, co prodává Benzina a jiné čerpačky. Vhodný je každý. Spíše než značku je třeba hlídat interval a ten by neměl přesáhnout 30 000 km. Spíše méně, ale hranice je těch 30 tis. km.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Olej do diferáku
Uživatelská příručka jako obvykle mlčí, resp. uvádí katalogový číslo systému Opel/Vauxhall. V případě předního diferáku uvádí také kat. číslo ale taky specifikaci API-GL5 SAE90. Taky prej Opel tvrdí, že náplně v difech sou doživotní, já ale toto v uživatelský příručce nenalezl... pravděpodobně proto, že je psaná tajemným jazykem Germánských nadčlověkůůůůů.
Servisní manuál od britského vydavatele Heynes Publishing doporučuje kontrolu stavu a hladiny náplní v difech a převodovce každejch cca 15.000km nebo jednou za rok (co přijde dřív) a jejich výměnu každejch cca 45.000km nebo jednou za tři roky (co přijde dřív). Jako typ oleje pro diferáky (přední i zadní, normální i samosvory) uvádí stejný mazivo jako originální uživatelská příručka Opel/Vauxhall. Osobně bych ale frekvenci výměny citelně zkrátil, obzvláště v případě zadního diferáku. Pokud je navíc samosvornej nebo staršího data naroznení, či snad je více jetej v terénu na 4x4, měnil bych olej tak každejch 20.000km. Cena oleje je v porovnání s cenou diferáku nicotná.
Servisní manuál od britského vydavatele Heynes Publishing doporučuje kontrolu stavu a hladiny náplní v difech a převodovce každejch cca 15.000km nebo jednou za rok (co přijde dřív) a jejich výměnu každejch cca 45.000km nebo jednou za tři roky (co přijde dřív). Jako typ oleje pro diferáky (přední i zadní, normální i samosvory) uvádí stejný mazivo jako originální uživatelská příručka Opel/Vauxhall. Osobně bych ale frekvenci výměny citelně zkrátil, obzvláště v případě zadního diferáku. Pokud je navíc samosvornej nebo staršího data naroznení, či snad je více jetej v terénu na 4x4, měnil bych olej tak každejch 20.000km. Cena oleje je v porovnání s cenou diferáku nicotná.
Když říkáte běžné převodovkové oleje, pak to nejspíš budou minerální olej než polo a plně syntetické. Je to tak?
Našel jsme poměrně zajímavou stránku http://www.olejservis.cz (možná by stál za umístění do odkazů na náhradní díly). Tam jsem v převodovkových olejích našel nějaké ty API-GL5.
Našel jsme poměrně zajímavou stránku http://www.olejservis.cz (možná by stál za umístění do odkazů na náhradní díly). Tam jsem v převodovkových olejích našel nějaké ty API-GL5.
Jelikož dneska opravdu nemám co dělat :D tak navrhuji přidat do odkazů ještě tento diskuzní server: http://www.oleje-maziva.cz
Tam jsem se například dočetl že:
"Pokud je na vozidle diferenciál s omezenou svorností měl by být použit převodový olej speciálně určený pro tyto diferenciály. Méně záleží již na tom, zda se jedná o minerální (např.Fuchs TITAN GEAR LS 90), či syntetický olej (např.Mobilube SHC 75W-90LS)."
nebo:
"Obecně platí, že pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL4,někdy i GL4+, použití oleje klas. API GL5 může poškodit synchronizaci převodovky. Rozdíl mezi oleji s klasifikací podle API GL4 a GL5 je dán druhem a množstvím použitých přísad." - což asi znamená že GL5 klouže víc, než synchrony potřebují.
Tam jsem se například dočetl že:
"Pokud je na vozidle diferenciál s omezenou svorností měl by být použit převodový olej speciálně určený pro tyto diferenciály. Méně záleží již na tom, zda se jedná o minerální (např.Fuchs TITAN GEAR LS 90), či syntetický olej (např.Mobilube SHC 75W-90LS)."
nebo:
"Obecně platí, že pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL4,někdy i GL4+, použití oleje klas. API GL5 může poškodit synchronizaci převodovky. Rozdíl mezi oleji s klasifikací podle API GL4 a GL5 je dán druhem a množstvím použitých přísad." - což asi znamená že GL5 klouže víc, než synchrony potřebují.
Teď už ale opravdu naposledy (doufám). http://www.oleje.cz je vyloženě vědomostní server, kde se dozvíte např. určení GL4 a GL5, něco o SAE a tak... Mě ovšem nejvíce zaujala sekce Komentáře odborníků. Vřele doporučuji.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Náplně
Díky za odkazy, rád se poučím, prd tomu rozumím. Přední diferák potřebuje 1,7 litru, zadní standardní 2,3 litru, zadní s omezeným prokluzem (samosvor) 1,9 litru, převodovka 2,95 + 1,45 litru (dvě komory) nebo 4,4 litru (jednokomorová u benzínovýho dvoulitru). Mě se zatím nepodařilo povolit špunty u diferáku. Sem měkotina.
To Důďa: Na scannování schematu se dostanu asi až příští tejden, sem časově v prdeli.
To Důďa: Na scannování schematu se dostanu asi až příští tejden, sem časově v prdeli.

Naposledy upravil(a) Slaava dne 22 čer 2005 20:02, celkem upraveno 1 x.
A co převodovka?



Přátelé,
co si myslíte o tom, že by se do převodovky i do redukované převodovky našich Frontera (tip A) měl lít motorový olej? Mám totiž tuto informaci už ze dvou zdrojů a ještě čekám na odpověď od Opelu, což by byl třetí zdroj. Prvním zdrojem byl internet (databáze Aralu) a druhým zdrojem byl můj německy psaný manuál, kde jsem si tuto větu, já neněmčinář, přeložil za pomoci slovníku.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Motorovej olej do převodovky
Máš pravdu, v mojí uživatelský příručce je také tato věta. Nemám po ruce sice německej slovník (DOJČLAND, DOJČLAND ÍBR ALES!!!) ale chápu to stejně jako ty. Příjde mi to krapet divný, ale mazivům prd rozumím.
oleje
Taky jsem se začal zajímat o výměnu náplní v převodovce a diferenciálech (mám Fronteru 2,3 TD z roku 1992) a výsledkem jsou tyto údaje, které jsem obdržel:
1. Vladimír Opluštil, vedoucí servisu OPEL BS auto Brno a.s.,Veslařská 2, Brno, tel. 541 22 15 15, http://www.bsauto.cz: „Pro vaše vozidlo je výrobcem stanovena výměna pro:
přední a zadní náprava - diferenciál, výměna oleje každé 3roky nebo 45000km
převodovka/rozvodovka výměna oleje každé 3 roky nebo 45000km
olej pro diferenciály je stanoven se specifikací SAE 90
olej pro převodovku včetně pomocné se specifikací SAE 80
Výměna oleje v převodovce včetně pomocné - 3l+1,5l, náplň 892,-Kč,práce 520,-Kč
Výměna oleje v diferenciálech - 3l, náplň 680,-Kč,práce 490,-Kč.“
2. Jan Křeček, Autotechnik Zralý, s.r.o.,Jindrova 58, Praha 5 – Stodůlky: „Bohužel na tento vůz nemáme mazací plán přímo od Opela, ale firma Mobil uvádí:
manuál.převodovka - motorový olej 5W-40
diferenciál - MOBILUBE LS 85W - 90 (nebo Castrol SAF-X).
Bohužel intervaly k dispozici nemáme.“
3. Ing. Lukáš Altrichter, Micro, s.r.o. - oleje – maziva, http://www.olejservis.cz, tel/fax: 541 263 082:
„Do manuální převodovky Vašeho vozu je dle mazacího plánu Shell vhodný olej Helix Ultra 5w40 (syntetický motorový), náplň cca 3lt.
Pro diferenciál olej Spirax AX80W90, 1lt můžeme zajistit za 247,- Kč vč. dph.
Cituji dle mazacího plánu:
"Přední diferenciál modelů 4x4, Shell Spirax AX 80W90. Zadní/přední samosvorný diferenciál - Spirax A90LS"
Takže mě jako laika z toho plyne závěr:
Do diferenciálu by asi měl přijít olej se specifikací SAE 80 nebo SAE80W90, příp. 85W90 ?
U převodovky jsem z toho jelen.
1. Vladimír Opluštil, vedoucí servisu OPEL BS auto Brno a.s.,Veslařská 2, Brno, tel. 541 22 15 15, http://www.bsauto.cz: „Pro vaše vozidlo je výrobcem stanovena výměna pro:
přední a zadní náprava - diferenciál, výměna oleje každé 3roky nebo 45000km
převodovka/rozvodovka výměna oleje každé 3 roky nebo 45000km
olej pro diferenciály je stanoven se specifikací SAE 90
olej pro převodovku včetně pomocné se specifikací SAE 80
Výměna oleje v převodovce včetně pomocné - 3l+1,5l, náplň 892,-Kč,práce 520,-Kč
Výměna oleje v diferenciálech - 3l, náplň 680,-Kč,práce 490,-Kč.“
2. Jan Křeček, Autotechnik Zralý, s.r.o.,Jindrova 58, Praha 5 – Stodůlky: „Bohužel na tento vůz nemáme mazací plán přímo od Opela, ale firma Mobil uvádí:
manuál.převodovka - motorový olej 5W-40
diferenciál - MOBILUBE LS 85W - 90 (nebo Castrol SAF-X).
Bohužel intervaly k dispozici nemáme.“
3. Ing. Lukáš Altrichter, Micro, s.r.o. - oleje – maziva, http://www.olejservis.cz, tel/fax: 541 263 082:
„Do manuální převodovky Vašeho vozu je dle mazacího plánu Shell vhodný olej Helix Ultra 5w40 (syntetický motorový), náplň cca 3lt.
Pro diferenciál olej Spirax AX80W90, 1lt můžeme zajistit za 247,- Kč vč. dph.
Cituji dle mazacího plánu:
"Přední diferenciál modelů 4x4, Shell Spirax AX 80W90. Zadní/přední samosvorný diferenciál - Spirax A90LS"
Takže mě jako laika z toho plyne závěr:
Do diferenciálu by asi měl přijít olej se specifikací SAE 80 nebo SAE80W90, příp. 85W90 ?
U převodovky jsem z toho jelen.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Co do převodovky
Jeleni sme z toho nejenom my, ale i servisáci.
Servisní manuál skutečně píše motorovej olej do převodovky (10W40)! Důďa má pravdu.
Servisní manuál skutečně píše motorovej olej do převodovky (10W40)! Důďa má pravdu.
Asi to s tím motorovým olejem bude pravda. Jak jsem zjistil, tak bežně se dává motorový olej do převodovek tam, kde mají motor a převodovka společnou olejovou vanu. Mimochodem z http://www.opel.cz mi poslali odpověď, že se mám obrátit na některý z autorizovaných servisů a v příloze byl seznam s adresama prodejců Opel. Některý z těch mejlů zkusím a pak dám vědět, ale když už ani centrální dovozce o Fronterách nic neví....
Šmuku, co se Tvého příspěvku týče, tak Ti poslali nepřesné informace ohledně množství. Ty diferenciály budou 3,6 litru, nebo 4 litry. Podle toho jestli máš samosvor, nebo ne. Zadní diferák se samosvorem má obsah 1,9 litru. A tvůj závěr je trochu špatný, poněvadž do diferenciálů určitě SAE 90 (jde o rozdíly ve viskozitě). Jestli si vybereš 80W-90, nebo 85W-90, či 75W-90 už je Tvoje věc. Tady jde zase o to, že 75W se v zimě/za studena (W-winter) dostane rychleji na mazací místa, než třeba 85W. Ale jedná se jen o několik sekund.
Šmuku, co se Tvého příspěvku týče, tak Ti poslali nepřesné informace ohledně množství. Ty diferenciály budou 3,6 litru, nebo 4 litry. Podle toho jestli máš samosvor, nebo ne. Zadní diferák se samosvorem má obsah 1,9 litru. A tvůj závěr je trochu špatný, poněvadž do diferenciálů určitě SAE 90 (jde o rozdíly ve viskozitě). Jestli si vybereš 80W-90, nebo 85W-90, či 75W-90 už je Tvoje věc. Tady jde zase o to, že 75W se v zimě/za studena (W-winter) dostane rychleji na mazací místa, než třeba 85W. Ale jedná se jen o několik sekund.
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Olej
Zdar pánové, nehledjte v tom žádné složitosti. Do převodovek i do diferenciálů leju P90. (už to slyším že jsem barbar a neznaboh....) Jsem maximálně spokojen a nemůžu si stěžovat. Jen jedna velice důležitá věc. Nedejte na OPEL a každých 30.000 nejpozději náplně vyměňte. Ušetříte si spoustu peněz a času s výměnou diferenciálu.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Intervaly
Jak sem psal výše: doporučováno je vyměnit náplně v difech po 45.000 Km. Jenže to platí jen u novýho auta a žádný auto není po 45.000 Km nový. Takže olej měnit (hlavně u zadního diferáku a také pokud rajtujete polem-nepolem se samosvorem) výrazně častěji, zvlášť pokud máte pochybnosti o guferu kardanu. Převodovka by mohla těch 45.000 Km ustát, ale...
Opel ví o Fronterách hovno, pro ně je to nevlastní dítě, parchant splozenej s asiatama. Mě stačilo, když sem si hned po zakoupení nechal v Opelu udělat diagnostiku a prohlídku. Hrůza, takový kraviny co tam tan servisák mlel sem dlouho neslyšel. Např. vrzání svislých čepů a silentbloků horních ramen odůvodnil nečistotama v uložení točenej pružin na přední nápravě. Nejraději bych ho těma torzkama, co to má, přetáhl po palici. Ty vocasové tam viděli Fronteru asi poprvý... možná viděli poprvý auto jako takový.
Opel ví o Fronterách hovno, pro ně je to nevlastní dítě, parchant splozenej s asiatama. Mě stačilo, když sem si hned po zakoupení nechal v Opelu udělat diagnostiku a prohlídku. Hrůza, takový kraviny co tam tan servisák mlel sem dlouho neslyšel. Např. vrzání svislých čepů a silentbloků horních ramen odůvodnil nečistotama v uložení točenej pružin na přední nápravě. Nejraději bych ho těma torzkama, co to má, přetáhl po palici. Ty vocasové tam viděli Fronteru asi poprvý... možná viděli poprvý auto jako takový.
