Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od Pavel M »

Ahoj, potřeboval bych poradit, kde hledat.

Mám problém při startech, kdy auto déle stojí. Běžně jezdím každý den, tak to startuje relativně normálně. V létě dobře, v zimě taky a na podzim to stojí za h...o :D Ale tu už se tu řešilo a problém je v tom blbym čidle, co hlídá venkovní teplotu a k tomu zapíná žhavení. Ale když to dýl stojí, jako dneska (od čtvrtka to stojí). Točí to cca 10 sekund a když už myslím, že mám smůlu, najednou blafne. Ale jen blafne a zas chcípne. Tak točím zase 5-10sekund a zas blafne a zas chcípne :evil: Tohle se opakuje několikrát až začne poblafávat víckrát za sebou. Nakonec to chytne, černýho kouře jak z lokomotivy a kupodivu běří pravidelně na všechny čtyry, jako by se nechumelilo :twisted:

Usuzuju, že padá nafta, ale kde ? Přepadový hadice jsou nový...
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

nafta

Příspěvek od vesmir »

pokud padá nafta, tak netrap startér a baterku. Z odpadový hadice vede malá trubička na stojáka s červenou čepičkou označená "priming port" tou se dá nafta nasát. Bohužel je v ní ventilek ala pneuventil na který je potřeba spec. opel přípravek, který ho nejprve zatlačí a pak se dá sát. Já jsem to odpojil a mám tam kus normální gumový hadice se železným špuntem a vodní páskou a když potřebuji (třeba když dojde nafta a nasaje se vzduch z nádrže, nebo když měním paliv. filtr), tak nasaju "na hubu", zmáčknu kombinačkama a zašpuntuju - pak stačí zatočit 10s a už to běží.

K té netěsnosti: pokud jsi skutečně vyloučil přívodní a odpadní hadice (a taky těsnění u pal. filtru) tak na sací trubku vede ještě přepad ze vstřiků. Stačí aby jedna vratka netěsnila a už to padá. Origoš jsou tam takový ty gumový hadičky bez opletu naprd. navíc na 4 plastový t-kusy s malým průměrem a moc to nedrží. Dej tam nové a ty t-kusy seženeš v akvaristice lepší.
Pozor při vytahování hadiček ze vstřiků, ať ti nevytáhnou ze vstřiku kovovou 0.5cm dlouhou trubičku. Dá se tam zase zasunout, ale ať jí nestratíš.
Poslední problém by mohl být s netěsností čerpadla a nebo s netěsností některého vstřiku. To je ale hodně vzácný případ
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Příspěvek od Pavel M »

Pokud by ale netěsnilo čerpadlo, nebo některej ze vstřiků, tak by to kolem vlhlo, ne ?
A kolem vstřiků je absolutní sucho...
Ty přepady ze vstřiků mi právě měnily. Je to sice už půl roku, ale beru to jako, že je můžu vyloučit.
Budu to teda muset o výkendu celý prolízt a překontrolovat :roll:
Ještě mě napadlo.... nemůže to netěsnit u toho ventilku s červenou čepičkou ?? (popravdě jsem nikdy o tom ventilku neslyšel) :?
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Padání nafty

Příspěvek od Slaava »

Pavel M píše:Pokud by ale netěsnilo čerpadlo, nebo některej ze vstřiků, tak by to kolem vlhlo, ne?
Při padání nafty se palivo svoji hmotností vrací zpět do nádrže a palivovej okruh nasává vzduch, takže nikde nejsou vlhký fleky.

Palivovej okruh 2,2 na Béčku ale bohužel vůbec neznám, takže ti neporadím. Může to bejt cokoliv.
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

sd

Příspěvek od vesmir »

jestli to netěsní někde u vstřiků se můžeš přesvědčit tak, že rozpojíš přepady ze vstřiků od trubky do čerpadla a místo toho do té trubky dáš kousek hadičky se zátkou. Bude ti tak sice za jízdy nepatrně uchcávat nafta od vstřiků ale to není tragédie.
- Když nafta do rána nespadne, tak byla netěsnost někde v přepadových hadičkách, nebo nětěsnost některého vstřiku.
- Když nafta spadne tak je to buď čerpadlo, nebo přívodní a odpadní hadice.
Radegast
Příspěvky: 11
Registrován: 25 led 2007 00:27

Re: Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od Radegast »

Ja to robym tak že našlapu plyn a chytne na poprvé. I po10 dní. 2.2 dti .
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

Re: Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od vesmir »

proč šlapeš na plyn? :grin:
u 2.2 je el. plyn. Než se nastartuje a v průběhu startování si elektronika ovládá čerpadlo nezávisle na poloze plynového pedálu
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od *pt* »

Radegast píše:Ja to robym tak že našlapu plyn a chytne na poprvé. I po10 dní. 2.2 dti .
v origos prirucke pisu - startovat bez plynu ... neviem ci "naslapavanie" dobre zname este z EmBeee-ciek asi velky vplyv na startovanie mat nebude ....
2,2 DTI proste startuje dlhsie, hlavne pri tychto teplotach :evil:
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od Nimrod »

Našlapávání plynu u B fronter nemá vliv na starty.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od fronterman »

...už to nevydržím chlapci :| rád by som sa s vami podelil o moje skúsenosti pri padaní nafty na 2,2DTi...ja by som to až tak tragicky nevidel, len na to treba prísť, no neviem, či ma vôbec zoberiete do úvahy...
...takže: auto je dovezené z NSR :) podotýkam za serióznu cenu a to preto, lebo nevedeli na to prísť, prečo to tak dlho točí a neštartuje...nemec vymenil aku, vymenil žhaviče...a nič...tak to dal do bazáru...a to by bol čert dlžen, aby sme na to neprišli...takže mi to doviezli a pri oprave a špekulovaní, že čo tomu asi môže byť, sa prišlo na úplne blbú závadu, ktorú sa nám podarilo objaviť asi po dvoch týždňoch (len vo večerných hodinách) maturovania...po napojení kompresora na palivovú sústavu sa zistil únik vzduchu na jednom zo vstrekovačov a to na tej malej trubke trčiacej zo vstrekovača, na ktorú sa napája prepadová hadička...prasklina bola vo vnútri vstrekovača...takže výmena... celý kus zo Zafiry :grin:
...čas Č: systém pripravený a odvzdušnený.....a šup - natočilo hneď, nechali sme to teda dva dni a potom skúsili natočiť.... a šup - natočilo hneď.
Odvtedy s tým problém nemám. Bolo už aj vyše -20 stC (nie teraz), ale nažhavilo, natočilo.... tak neviem...možno sa to vyskytlo u viacerých DTičkových Béčok... Veselé Vianoce :grin:
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Re: Padá nafta u 2,2DTI

Příspěvek od Pavel M »

Ahoj, myslím, že závada je tam, co jsi popsal, protože jsem vše gumové zkontroloval a vše je OK.
Bohužel, do vstřikovačů se mi lézt nechce a zatím to vždycky chytlo :roll:
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTI

Příspěvek od václav »

Toto jsem napsal Přemkovi , ale dám to i sem .
Tak mi to nějak nedá spát. A tak mě napadla jedna blbinka "Co takhle dát těsně před nádrž ZPĚTNÝ VENTIL" , mám na mysli něco takového jako se dává k ostřikovačům čelního skla, aby vždy při použití ostřiku netrvalo dlouho než voda dojde do trysek a aby nedřely stěrače na sucho. Možná by šla použít přímo TA zpětná klapka. Tím by se zabránilo aby se tok v sacím potrubí samovolně otočil, při netěsnosti kdekoli po cestě. Maximálně by se ukázalo kde je ona netěsnost , tím že by to v tom místě vlhlo.
Popřemýšlejte o tom. Určitě se nšjaká ta klapka dělá, jen je třeba pátrat. Snad mě neukamenujete. A hodně zdaru!!!
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTI

Příspěvek od Pavel M »

Takže nazdar. Musím se vám svěřit s jednou věcí, protože ji bych ji do rána asi nerozdejchal.

Vrhnul jsem se na výměnu hadic a toho zpětnýho ventilu. Co jsem zjistil, je na mě moc a jestli mi to někdo z vás rozumně vysvětlí, budu moc rád (škoda, že je smazaná ta fotka, co jsem sem dával).
Takže ventil byl na přepadový hadici na výstupu z čerpadla zpět do nádrže. To by se ještě dalo možná nějak logicky vysvětlit.
Ale byl danej OBRÁCENĚ, tzn. že směrem od čerpadla k nádrži byl uzavřenej a směrem od nádrže k čerpadlu byl otevřenej. Pochopitelný by to bylo u přivodní hadice, ale u přepadový !!!!!!!!!!!????? :shock: :shock: :shock:
Jsem asi úplně blbej, ale přepadová hadice by měla mít volnej průchod zpět do nádrže, ne ??? :shock:

Jediný co mě napadá je, že to tam fakt někdo dával dodatečně a splet si hadice, který byly těsně nad sebou. Na té fotce byla dokonce vidět šipka (která byla obráceně), ale předpokládal jsem, že je to nějaký označení, který začíná písmene "V"

:shock: :shock: :shock:

PS: zatím jsem to nechal rozdělaný, protože mám krátkou hadici, takže zítra musím koupit. A pak uvidím, co to bude dělat, když to dám podle mýho zdravýho rozumu...
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTI

Příspěvek od Pavel M »

Tak jsem to předělal, a už nenatočil. :twisted: Podle mě nemůžu natáhnout naftu. Už jsem vyflákal baterku a když vyndám trubku od trysky, a startuju, tak tam nafta nejde. Když vyndám přívodní hadici od čerpadla, a dám prst na přívod u čerpadla, tak nesaje. Nevím jak to odvzdušnit. :roll:
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTI

Příspěvek od václav »

Tady jsem ti to nafotil , je to jakoby normální ventilek vede přímo z průtokáče sání , ale obávám se že soudruzi v NDR udělali někde chybu a šťourali se v tom a tak jej tam nemáš. :cry:
IMGP2615.JPG
POZOR !!! do červeně označeného průtokového šroubu SÁNÍ vedou přepady z TRISEK !!!
modře označený šroub přepad je odvod přebytečné nafty z ČERPADLA !!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) václav dne 05 led 2008 18:00, celkem upraveno 2 x.
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“