Stránka 1 z 2

Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Napsal: 25 črc 2007 21:36
od Lopez
Všechny zdravím
Mám nečekaný problém, zcela bez varování a zjevných příznaků, mně poklesl výkon motoru asi o jednu třetinu, současně znatelně klesla i spotřeba. Kdysi se mně to už stalo, příčinou byla hadička od sacího potrubí k podtlakovému regulátoru na vstřikovacím čerpadle, která praskla v místě stahovací objímky. Po vyměně hadičky bylo hned vše v normálu. Tentokrát však je hadička v pořádku a jinou zjevnou závadu jsem nenašel. Trysky, přívod paliva, čistota palivového filtru i filtru vzduchu, se jeví v pořádku a další závadu jsem nenašel.
Nejvíce mne zaráží náhlost poklesu výkonu a nynější stálost sníženého výkonu. Má někdo podobnou zkušenost?
Poradí někdo? Předem děkuji.
Lopez

Napsal: 26 črc 2007 17:39
od farmář
jo,poklesne to až na volnoběh.Máš nejspíše zasrané čerpadlo - projev to skvělých naft....vyndat,nechat vyčistit(je tam až sliz) a seřídit...měl jsem to na Campu.Jo a rovnou jim k tomu dej vstřiky.Potom si dej okamžitě nový palivový filtr. Já původně podezíral chcípák,ale kdepak chcípák!!!měj se.

Díky farmáři,

Napsal: 26 črc 2007 21:17
od Lopez
Ale,
pokles výkonu byl náhlý a je teď stále stejný, při ucpaní přívodu paliva, či při zanešení čerpadla, by byl výkon sice omezen, ale nebyl by tak konstantní, tedy by se jistě měnil. Co se týče trysek, jistě by se neucpaly všechny, ale jen některá a případně i uplně a to bych poznal.
Před poruchou, jsem navíc měnil jak filtr paliva za nový, taky pravidelně používám přísady pro čištění palivové soustavy a tak vylučuji tuto možnou příčinu poruchy.
Příčina této závady musí být někde jinde, patrně v řízení dávkování u čerpadla, nebo v omezení dávkování, tedy ve snížení výkonu.
Za odpověď děkuji, má někdo další, jinou zkušenost?

Napsal: 26 črc 2007 22:40
od farmář
no to je právě ono,to jsem používal také a tajemstvím je to,že spolu s řepkou dělaj sliz.A že pumpy řežou co se dá snad víš.Už jezdím jen na samotnou,ty aditiva byl strašnej omyl.Ten sajrajt je tam furt a čerpadlo je zastraný a nedává.Proto ten výkon, ono ti víc nedá.A ještě časem ubere.Taky jsem hledal jako vůl, rok a půl.

Napsal: 28 črc 2007 17:29
od Pajcr
Mel sem podobny problem. Auto zniceho nic jelo jak na pul plynu a netahlo. Bylo pricpane saci sitko v nadrzi. Povolil sem hadicku sani paliva v motorovem prostoru,profouk sem ji kompresorem a bylo po problemu.

Jak vidím, převaha je v ucpanosti,

Napsal: 28 črc 2007 21:44
od Lopez
Dobře, tedy se věnuji celému palivovému systému co do čistoty a průchodnosti a výsledek sdělím. Je možné, že těm čistícím prostředkům jsem příliš věřil a přidám varování:
Tady jsem poslední dobou tankoval, no neberte to, při takové ceně,
Rock oil, LOUNY, DOBROMĚŘICE (Louny)
»» nafta - 27.11 Kč
kousek za Dobroměřicemi, u silnice směr Most.

Za poznatky všem děkuji, ozvu se,

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Napsal: 30 lis 2007 22:55
od hipo
Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Napsal: 01 pro 2007 00:17
od Slaava
hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to pravda může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.

LDA

Napsal: 01 pro 2007 00:19
od Slaava
Lopez píše:Ale,
pokles výkonu byl náhlý a je teď stále stejný, při ucpaní přívodu paliva, či při zanešení čerpadla, by byl výkon sice omezen, ale nebyl by tak konstantní, tedy by se jistě měnil. Co se týče trysek, jistě by se neucpaly všechny, ale jen některá a případně i uplně a to bych poznal.
Před poruchou, jsem navíc měnil jak filtr paliva za nový, taky pravidelně používám přísady pro čištění palivové soustavy a tak vylučuji tuto možnou příčinu poruchy.
Příčina této závady musí být někde jinde, patrně v řízení dávkování u čerpadla, nebo v omezení dávkování, tedy ve snížení výkonu.
Za odpověď děkuji, má někdo další, jinou zkušenost?
Nějakým nedopatřením jsem narazil na tohle téma až teď ale pokud ti to předtím udělalo LDA (to je na konci tý hadice od paroží sání), tak si ho vyzkoušej na volnoběh tak, že do jeho hadičky foukneš pumpičkou tlak. LDA přidává dávku paliva při vyšším objemu vzduchu (tlaku) v sání při vyšších otáčkách motoru a turbokompresoru. Pokud ti po nafouknutí pumpičkou vzrostou odáčky je to košer. Pokud ne, tak ne.

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Napsal: 01 pro 2007 11:42
od hipo
Slaava píše:
hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to prada může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.
Ne vytrženej jenom tam visel na dratech ale už jsem ho zadělal ,nic méně s autem jsem pořád na stejném bodu .Dalo by se to nejak zjistit že je to tím ?

Náhlý pokles výkonu motoru 2.5TDS

Napsal: 02 pro 2007 00:19
od Slaava
hipo píše:
Slaava píše:
hipo píše:Zdravim ,
Mam podobný problém motor netahne a jede tak na pul vykonu, vymenil jsem filtr , profouk to do nádrže a žadná změna,
tak jsem to dal do servisu a po tejdnu co se v tom ten jouza hrabal mi řek že je to elektronicka závada, a že na to nemuže přijít, auto jsem tedy okamžite odvez a ted mam na podlaze u spolujezdce vyvrhlej počítač , nemel čas ho tam vratit.
myslíte že by mohl mít pravdu? je to možny? elektronická zavada? Bohužel moc tomu nerozumím auto mam teprve 14 dní a co jsem to přivez jezdilo to jak víno . Je to ale motor 2.5 TDS rv. 1997

Zatim cuss
Vstřikovač je u 2,5TDS fakt hlídanej elektronicky, takže to prada může bejt. Pokud je vytrženej, tak se divím, že to jede.
Ne vytrženej jenom tam visel na dratech ale už jsem ho zadělal ,nic méně s autem jsem pořád na stejném bodu .Dalo by se to nejak zjistit že je to tím ?
To je fakt těžký říct, čím to je. Může to bejt cokoliv, protože 2,5TDS je už složitěji dělanej než 2,3TD. Začal bych kabeláží, kontrolou přívodu paliva vč. filtru, vstřikama, pak časováním čerpadla, čidlama provozu motoru a elektronickou kontrolou dávkování paliva. Asi bych ti ale doporučil se obrátit na nějakej Bosch servis vstřikovačů.

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Napsal: 02 pro 2007 00:29
od hipo
Tak jsem dojezdil dneska jsem jel asi dva kilaky pak to zaskubaklo a konec ende šlus .
Tak ted nevim dát to do značkovýho servisu nebo zas nákýmu Timovi, ale dík za tip
mrknu na to . zatím cuss-.

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Napsal: 02 pro 2007 00:36
od Slaava
hipo píše:Tak jsem dojezdil dneska jsem jel asi dva kilaky pak to zaskubaklo a konec ende šlus .
Tak ted nevim dát to do značkovýho servisu nebo zas nákýmu Timovi, ale dík za tip
mrknu na to . zatím cuss-.
Ojoj. Tak to smrdí smrtí vstřikovače. I bez elektronický kontroly by totiž měl dokázat jet v "základním režimu".

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Napsal: 02 pro 2007 15:46
od hipo
Ráno jsem to zkusil natocit a ono to chytlo, ale vcera ani tuk , jenže stejne jak vcera ujel jsem asi 2 kilaky a zas to chciplo a už jsem to nenatočil takže zase jsem vytahl lano :cry:

Re: Náhlý pokles výkonu motoru (2.3TD a 2,5TDS) - vstřikovač?

Napsal: 02 pro 2007 16:32
od Slaava
hipo píše:Ráno jsem to zkusil natocit a ono to chytlo, ale vcera ani tuk , jenže stejne jak vcera ujel jsem asi 2 kilaky a zas to chciplo a už jsem to nenatočil takže zase jsem vytahl lano :cry:
No to skoro vypadá jako že máš ucpaný odvzdušnění nádrže. Když chvíli jedeš a trochu nafty psotřebuješ, tak se ti v nádrži udělá podtlak, kterej palivo nepustí dopředu. Zkus někdy jet s povoleným nebo vyndaným víčkem nádrže.

Jinak nejdřív vyzkoušej kabeláž k čidlům (pedál, váha vzduchu, teplota motoru, klika, vstřikovač). Co jsem koukal, tak ECU u 2,5TDS řídí i turbo a EGR, takže je to elektronikou dost nacpaný. Koukni taky jestli je v pořádku žárovička, která by měla hlásit nouzovej režim motoru. Podle mě by v případě chybnej signálů měla svítit.