Stránka 2 z 4
nečekané drama s ABS
Napsal: 26 lis 2010 18:04
od pavelson
Zdar chlapi, tenhle článek píši jako za prvé varování a za druhé jako žádost o radu. Včera jsem si tak dobrž'doval na červené v centru Prahy, když bezdůvodně spustilo ABS což by tolik nevadilo, ale brzdy ztratily tak 90% výkonu a zastavil jsem až díky nárazníku auta přede mnou. Docela pakárna, auto jsem odstavil a ve středu jde do servisu, mrazí mě, co se mohlo stát ve větší rychlosti, řídíme dost kilo železa.
Ptám se - nestalo se někomu podobná situace a nezná někdo příčinu? Musím doplnit, že auto by šlo do servisu tak jako tak, díky nerovnoměrnému účinku brzd na zadku jsme se rozhodli vyměnit jeden zadní brzdič, který nefunguje dobře. Díky za pozornost a případnopu radu.
Re: nečekané drama s ABS
Napsal: 27 lis 2010 00:15
od Petas480
vím, o čem pavelson píše a vim, jaká je to bezmoc, když člověk dojíždí do křižovatky na suchu a ne moc rychle a šlápne na brzdu, pedál ztvrdne aktivujou se ventily ABS, takže mě začne kopat pedál do nohy, jako na ledě a auto jede pořád a ne a ne zastavit. Dělala mi to druhá omega A a problém byl v zaoxidovaných a sežraných kabelech a kontaktech napájecího relé ABS. Když se na to dostala voda, tak to takhle začalo kravnout. Bylo to v motorovim protoru na podběhu a pod tim byla prohnilá dirka jak pětikoruna. Nedavno se mi to stalo u nissana a vw lt35, ale bylo to při otáčení v plnym rejdu na dvoře na 1 a jen kraťoučce to zabubnovalo a hned zabrzdilo. Tam to byl asi problém velkýho rozdílu v otáčkách vnějšího předního a vnitřního zadního kola.
Jinak ta oma to udělala vždy jen při zastavování kolem 10km/h, kdy by to ABS podle manuálu už nemělo být v činnosti, ale při běžnym brždění za jízdy to neudělalo nikdy a vždy se mi pak rosvítila kontrolka a ABS nefungovalo. Vyndej zatim pojistku na ABS, nebo hlavní relé ABS a můžeš normálně jezdit
Re: nečekané drama s ABS
Napsal: 27 lis 2010 21:56
od Nimrod
Toto je bolest ABS na fronterách a dovolím si říct že i bolest ABS na všech ostatních autech. Díky odcházejícímu čidlu ABS dojde při malé ryychlosti k aktivaci ABS a neubrzdíte to ani očima. Ano mám takovou zkušenost, naštěstí bez nehody. Ve vyšší rychlosti dojde k vyřazení ABS. Jestli že se tato závada objeví doporučuji vyndat pojistku ABS a ABS deaktivovat.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 28 lis 2010 09:38
od Rom.Honda
Co já mám zkušenosti obecně s Hondama, tak špatný nebo odcházející senzor ABS vyhodnotí řídící jednotka jako chybu, vypne ABS, rozsvítí se kontrolka a ABS nefunguje.
Ale zažil jsem prasklý ozubený kroužek na homokyn. kloubu (protějšek čidla), díky kterému se při dobřžďování samo spouštělo ABS !!! A značně se tím prodloužila brzdná dráha.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 15:17
od pavelson
Tak auto mám doma, ale přeskočeno není, vzhledem k podmínkám jsem si mohl vše dostatečně prověřit. Výměnou vadného zadního brzdiče je odstraněna nesouměrnost účinku brzd na zadní nápravě, vzhledem k investici do všech kotoučů a destiček teď opravdu brzdí dokonale, ale jen do chvíle, než nastoupí ABS. Při nízké rychlosti sepne již při poměrně jemném dobržďování, celkem intuitivně tedy přišlápnu pedál brzdy víc, ten mi ovšem klade naprosto nepřiměřený odpor a brzdný účinek je minimální, až do chvíle, kdy naprostým násilím přeci jenom překonám odpor brzdového pedálu, povede se mi ho trochu sešlápnout a vůz brzdí.(naokraj, měřím 190 a vážím metrák masa, v nedostatečném vzrůstu to není).po tomto zážitku obvykle zažehne kontrolka abs a já se můžu klidně klouzat, teď už bez obav, že mě brzdy zaskočí.
S tímto stavem se jen tak nesmířím a proto, pokud máte někdo jakýkoliv tip, sem s ním, jelikož je Nimrod dlouhodobě zahlcen, posbírám(doufám) vaše moudra a předám je svému doktorovi, který se holt bude muset zakousnout a něco se naučit.
Ještě jednou díky za spolupráci.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 15:38
od Slaava
A když tomu ABS sebereš pojistku, tak to brzdí normálně?
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 17:21
od farmář
to by mělo. Bez ABS to jede rovnou na brzdovej válec. Někdo tvrdí, že to dělají vysraná čidla na kolech. Nejblbější je prý že čidlo je třeba OK ale protikus je prdlej kroužek nějakej. Na Audi to mám pernamentně vysratý, tak to zatím neřeším, Campo takovou pitomost nemá.

Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 19:01
od Slaava
pavelson píše:Při nízké rychlosti sepne již při poměrně jemném dobržďování, celkem intuitivně tedy přišlápnu pedál brzdy víc, ten mi ovšem klade naprosto nepřiměřený odpor a brzdný účinek je minimální, až do chvíle, kdy naprostým násilím přeci jenom překonám odpor brzdového pedálu, povede se mi ho trochu sešlápnout a vůz brzdí...
Právě takovýhle informace sem si vykládal jako poruchu posilovače. Při vyšších než nizkých rychlostech to brzdí košer i s ABS?
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 19:24
od Petas480
V první řadě zkontroluj ty zubový kroužky, jestli nejsou moc orezlí, vyčisti, jak přední, tak zadní. pak zkontroluj, jaké mezery jsou mezi snímačem a tim kroužkem, jestli není náhodou nějaké moc daleko, mohlo by to taky takhl zlobit.
pak odpoj jednotlivý snímače a proměř odpor. Na předku by měl být 2100-2600 Ohm, měl bys bejt v tomhle rozmezí a na zadku by to mělo být mezi 1100-1700 Ohm.
Pokud budou v pořádku všechny čidla odporově, zkus proměřit ještě voltmetrem (stejným způsobem jako měříš odpor) při roztočení kola na cca 60rpm by mělo to čidlo vygenerovat minimálně 0,1V.
A co diagnostika? Žádný chyby nepíše a nejsou ani v paměti? Když se rosvítí kontrolka, tak by si měla ŘJ pamatovat, co bylo za problém a jestli se chyba neuloží, tak to nasimulovat, aby se rosvítila kontrolka, nechcípat a připojit diag s rosvícenou kontrolkou, tu chybu by měla ukázat, když z nějakého důvodu svítí.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 02 pro 2010 20:10
od pavelson
Jo, jo, ve vyšší rychlosti nemá problém ani ABS.....
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 14 úno 2011 11:46
od karel.hansel
měl bych taky dotaz ted jak byla zimá a byli všude ty sračky tak sem auto nastartoval jel a ABS normálně fungovalo po ujetí asi tak cca 2-3 km už nefungovalo nemáte někdo nějakou zkušenost a třeba když sem nastartoval fungovalo ujel 10m chcípnul nastartoval znova už nešlo děkuji za radu
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 14 úno 2011 20:19
od robert.kvita
Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 14 úno 2011 20:24
od sherpa
robert.kvita píše:Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
na redukovanu jednotku to obvykle ide pekne pomaly aj strmym kopcom. a trenie tiez spravi svoje....tak neviem.
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 14 úno 2011 20:46
od robert.kvita
sherpa píše:robert.kvita píše:Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
na redukovanu jednotku to obvykle ide pekne pomaly aj strmym kopcom. a trenie tiez spravi svoje....tak neviem.
Na redukci jezdím málo, trošku pomáhá navolit "1" a sport režim ale na blátě se ABS aktivuje furt
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Napsal: 12 kvě 2011 19:42
od Bart 158
Mám na béčku problém s tím, že nemám brzdový desky s konektorem pro kontrolu opotřebení. Na autě jsou ale konektory čtyřpinový, takže bych tam rád napáchal odpory s příslušnou hodnotou, kterou ale bohužel neznám. Navíc mi na levym kole chybí čidlo na abs. Čidlo mám z Octávie ( jak jsem se tu dičetl, že tam jde), ale nevím na který dva piny z těch čtyř ho mám napáchat.
Snažil jsem se tu načíst co se dá, ale tyhle informace jsem bohužel nenašel. Tak kdyby tu byl někdo od té dobroty...
