vadné hydroštely, klepání motoru 2.5 - aneb vlákno o ničem

Zde diskutujme o čemkoliv, co se nedá zařadit do jiné výše nebo níže uvedené sekce.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

Při podezření na prasklou makovici, jsem nechal vyměnit všechny hydroštely, ale mechanik mi pak po předání auta sdělil, že mám v hajzlu vstřik :| , no nic, dám auto do servisu na výměnu vstřiku, tam mi řekli, že vstřikem to neni ani náhodou :evil:
Sundal jsem víko ventilů a hle, na dvou hydroštelech vůle cca do 3mm :shock: Což by se zrovna u hydroštelů stávat nemělo :(
Mám na to dvě vysvětlení : Vadnej hydroštel a nebo nízkej tlak oleje, tudíš se hydroštel nenatlakuje a nevymezí vůli

Proto se ptám zda-li se to někomu už stalo :?: případně jak řešit podobnou patálii ?
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od SulakOndrej »

ja som mal problem v prasknutej trubke od sacieho sitka oleja. motor tadial tahal vzduch nad hladinou oleja vo vani a preto bol nizky tlak a motor klepal pri vyssich otackach.
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Janeš Petr »

Sergio píše: Sundal jsem víko ventilů a hle, na dvou hydroštelech vůle cca do 3mm :shock:
jak se na hydroštelech měří vůle ?
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od SulakOndrej »

dobry hydrostel by podla mna nemal ist stlacit, ale ako odmerat volu to neviem, ved ak nieje natlaceny olejom je tam vola a ak nieje tak vola neni... mne to proste klepalo a rucicka ukazovala nizky tlak, ked som zavaril prasklinu tlak bol ok a klepanie zmyzlo...
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

Janeš Petr píše:
Sergio píše: Sundal jsem víko ventilů a hle, na dvou hydroštelech vůle cca do 3mm :shock:
jak se na hydroštelech měří vůle ?
Sundal se dekl, kouklo se na to se všim se zahejbalo :) a u dvou hydroštelů byla dost velká vůle, která odhadem byla kolem 3mm :wink:
Nízkej tlak oleje by nenatlakoval žádnej hydroštel a byl by to asi rachot ne?
Tady sou volný jen dva :?:
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

Asi bude nejlepší začít zprovozněním čidla tlaku, páč mi ráfika lítá furt za roh :evil:
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

čidlo dostalo nové dráty, ale změna žádná, takže bude nový. Pokračoval jsem sundáním vahadel a objevil jsem vymlácený vodící tyčky :| . Teď otázka kde je sehnat :?: Mechanik řika, že třeba vahadla nejsou problém, ale tyčky prej nesežene a že se mám obrátit na Adama a to se mi zrovna moc nechce :evil:
Neví náhodou někdo o druhovýrobě?
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

Začnu dobrou zprávou, tyčky se daj sehnat nový, ale jen přes Jeep.
Druhá zpráva jest, že mi dnes při rozjezdu za tepla na cca 1/2plynu při cca 2000ok doslova vyletěl kus bloku motoru, zahalil mě dým :evil:
Ale známe to- když ji miluješ, není co řešit a taky, že vše zlý je k něčemu dobrý. Takže se to snažim brát s nadhledem a řikám si, že je to výzva, rozebrat to a zas poskládat a že to pak snad bude stát za to :wink:
Samozřejmě to budu vše dokumentovat, ale to už bude asi v jiným tématu.
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od vlado007 »

Jak to chces poskladat ked uletel kus bloku :?: A co ti ten blok utrhlo? Ojnica?
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

vlado007 píše:Jak to chces poskladat ked uletel kus bloku :?: A co ti ten blok utrhlo? Ojnica?
Blok motoru se bude muset vyměnit. Ještě nevim čim to bylo bylo, stalo se to navečer a viděl sem jen díru asi tak 4x5cm.
Až si to dovalim do práce a vyndám motor, tak budu vědět víc
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od stefi_ul »

no to potes knedlik... hele drzim palce, at je to co nejdriv, pac sme s Petulou zas uvazovali o nejakym "pikniku" v horach :grin:
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Sergio »

stefi_ul píše:no to potes knedlik... hele drzim palce, at je to co nejdriv, pac sme s Petulou zas uvazovali o nejakym "pikniku" v horach :grin:
Neboj štefi, v sobotu si auto dotáhnu do práce a v pondělí bude motor venku, pak už jen příjít na to proč se to stalo, opravit, vyměnit a složit. Počítám měsíc práce, když nepřijdu na to, že je všecko v hajzlu :wink:

Pokračování zde viewtopic.php?f=7&t=4951
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Maximusmax
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 27 srp 2009 23:44

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Maximusmax »

Cau takze mlaceni je opet zpatky.Pouze obcas vetsinou za tepla nekam prijedu chcipnu a kdyz znova natocim tak mlati.Po vymene oleje uplny klid par kylometru.
Kde se daj sehnat ty tycky?Kurna uz mam pul motoru novi a porad to kurna mlati.Obcas.To asi zapalim.Vzdy kdyz dam novi hydrostely tak to chvily da pokoj uz mam treti.
Frontera A Long 2.5TDS 97R.V
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Janeš Petr »

myslím, že sis odpověděl už kdysi. jak ti může v konstantních otáčkách kolísat tlak ? to je jasný, že pak dostávaj hydroštely na prdel, když ti k nim už žádnej tlak nedoleze a nemá je co vymezovat . už jsi třeba měřil skutečný tlak oleje , nebo jen bezmyšlenkovitě rozebíráš a měníš ? pokud ti někde letí olej ven, je ucpanej nebo upadlej sací koš, nebo je v háji čerpadlo, je tím i jasný, proč ti to po nastartování dlouho mlátí a proč máš už třetí sadu hydroštelů. ale to už s tebou řešil nimrod na předešlé stránce, ale nereagoval jsi. takže těžko ti radit, když se upneš jen na závadu ale nehledáš její příčinu
Maximusmax píše:Tak byl jsem to trochu project a mazani kolysa-Od tryctvrte do ctrt za stejnych otacek..
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: vadné hydroštely a klepání motoru 2.5 tds

Příspěvek od Janeš Petr »

koukám, že ty seš fakt tatar. abys změřil ten tlak oleje už jsme ti radili i po tvé nezdařilé generální opravě, kdy ti to teplé nemazalo ani s novejma šálama a novým čerpadlem - viewtopic.php?f=7&t=3997&start=15#p90447 - v té době jsi měl aspoň jistotu, že čerpadlem ani šálama ten nízkej tlak oleje při teplém motoru, neni. teď už jsi zas tam, kde jsi byl, protože od dubna bez mazání už budou ty nové ložiska ojnic vypadat stejně, jak ta stará, a čerpadlo bude těma šponama krásně vydřené, takže opět můžeš hledat a měnit všechno. tentokrát bych doporučoval, hledat pořádně a nedělat polovičatou práci a nebo se na to vykašlat uplně a koupit si něco nového, s čím se dá jezdit do autorisovaného servisu. Holt, né každej se prostě může hrabat v motorech. Třeba jsi dobrej na něco jiného, tak se toho drž ale motory nech jinejm
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o čemkoliv“