Nové právní úpravy

Zde diskutujme o čemkoliv, co se nedá zařadit do jiné výše nebo níže uvedené sekce.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Dneska jsem byl ze zvědavosti se na stk zeptat na svůj povoz. Všimnul jsem si, že pomalu končí technická tak abych byl v obraze.
Výsledek po konzultaci s technikem poněkud rozpačitý. :-)

Světla na boudě dolu, to mi bylo jasný.
Přední rám snad projde, bo je dodáván výrobcem, ale pro jistotu si vyžádat u Opela nějaký potvrzení, že je to montovaný origo.
Zadní rezerva na dveřích viz. řádek výše.
Zvednutí o čtyři centimetry dát na původní stav.
Distanční podložky oddělat, taky nasadit tak jak to má být.
Sundat nápis na zadním skle.
Přidělat alespoň zadní zástěrky.
CB anténa - oddělat na stk prut, nebo alespoň sklopit.
Karbon folie na předním kufru a zadních dveřích taky nic moc.
E85 ok, ale na emise natankovat čistej benzín, bo to zkresluje výsledky.

No ale přístup super, pán alespoň poradil co a jak. Sám říkal, že si od novýho roku stěžuje kde kdo co je na technický za haluze...i když oni vlastně jen plní to, co si nějaký "chytrý" makovice tam nahoře vymysleli... :?
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Janeš Petr »

nápis na zadním skle ??? zatím stále platí, že pokud je vozidlo vybaveno dvěma zpětnými venkovními zrcátky, nemusí být přes zadní okno vůbec vidět. U prutu antény platí, že nesmí přelézat přes boční obrys vozidla a karbon folie ani jiné polepy nesmí přelézt plochou nějaké procenta barvy, zapsané v TP, jestli si dobře vzpomínám. prostě co okres, to jiný výklad zákona
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od vlado007 »

Pripada mi to vazne ako keby si kazdy technik vymyslal to co chce. Trosku mimo niektore veci nie :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od palo frontera »

Aj mne to tak pripada. V jednom meste dve STK a na kazdej požaduju nieco ine. Niekedy to tam naozaj vypada ako keby si tam robili co sa im chce a nechce.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Jožin z Bažin »

...ono spíš nikdo pořádně neví co a jak. A tak se takto kryjí, pokuty jsou mastný a o práci přijít v dnešní době nechce asi nikdo.
A než to ti pitomci tam nahoře dají do nějaký souvislý podoby co bude mít hlavu i patu a bude tomu alespoň trochu rozumnět, tak přijde novela, pak novela novely a potom...to třeba bude zase všechno jinak. :mrgreen:
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Goauld_cz »

Zas na druhou stranu každy stk má pravidelny školení a každej technik má profesní osvědčení že to může dělat. Z čehož následně vyplývá, že ti lidi mají vědět co na auto patří a jak to zjistit. Oni se to učí kterej rok co bylo povoleny a kterej rok se to měnilo, že si to nepamatujou nemá být starost zákazníka, kterej následně jak vůl běhá po úřadech a autorizovaných zastoupeních, aby mu vydali osvědčení o něčem co si technik akorát nepamatuje.
Neschopnost ovšem funguje ve všech směrech podnikání, takže ani tam, kde by přesně měli vědět jak auto může projít a jak ne, to neví, protože sou jednoduše neschopní. To je ten pravej důvod, proč to někde de hned a jinde dělají problémy.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 243
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Letovice

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Standa27Cepec »

Ahoj, dneska jsem přihlašoval podval a zeptal jsem se technika, co jsou to za ty novinky a bylo mě řečeno, že na autě co je "jakoby doplněk" by mělo mít atest a zapsaný v tp. Co je a není doplněk je na technikovi stk. Ono teoreticky doplněk je i startér( můžeme startovat klikou :lol: ), zrcátko, hagusi, ofuky a td. Ono to ani novinka není, ale jak se ty auta začala fotit, tak každej technik na stk co má hypotéku a tři děti s manželkou na mateřké, tak má strach z flastru a rači nás pošlou do háje než aby riskovali.
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 33mm+zvednuto o 6cm
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od farmář »

už mne Peťa upozornil, že bude téma pokračovat. Ne vše je již zmáknuté v naší zemi plné STK...
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Tankan
Začínající diskutér
Příspěvky: 443
Registrován: 20 dub 2008 20:23
Bydliště: Lysovice, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Tankan »

Ještě že jsem dělal STK vloni 8) Než pujdu znova, tak snad vydají zase nějakou novelu :roll: Jako třeba že nesmím ani na STK :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mazda B 2,5D ,udělá spoustu práce, a terénu se nebojíme. Neustálou údržbou k dalším kilometrům. Motorová pila a další udělátka. (fšecko enem na prácu)"Pojedeme zkratkou, je to sice dál, ale zato horší cesta!"
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od farmář »

to není novela, to bude gró celého nového zákona :)
Mám nápad. Přihlásím Jeepa jako SS a nebudu na stk už nikdy muset :mrgreen:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od Janeš Petr »

farmář píše:už mne Peťa upozornil, že bude téma pokračovat. Ne vše je již zmáknuté v naší zemi plné STK...
ano je to tak. vyrazil jsem na STK se služebním mercedes sprinter 313CDI r.v. 2006 . Bohužel, v okrese Č. Budějovice nelze na dieselovém autě s řízeným katalyzátorem naměřit emise.
Podle nového předpisu, platného od nového roku, musí být vozidlo udajně při měření emisí napojeno k měřícímu přístroji i přes kabel diagnostiky. Bylo mi řečeno, že konektory diagnostiky jsou od nějakého data výroby vozidel až na vyjímky sjednocené a na tento typ zástrčky si všechny tři naše okresní stanice emisí zakoupili kabel. Bohužel, na auta, která mají jinou, neunifikovanou zástrčku diagnostiky, propojovací kabely nemaji. Bylo mi řečeno, že jejich pracoviště jsou soukromá a nikdo jim nemůže poručit, aby si pořizovali cca 50 různých přechodů, redukcí a kabelů jen kvuli tomu, aby byli schopni změřit CITUJI - ,, JEDNOU ZA DVA ROKY PÁR DOSLUHUJÍCÍCH VOZIDEL ,, !!!! není to pro ně prý rentabilní.
Jedno z pracovišť, kde jsem byl technikem vyhozen se slovy CITUJI - ,, JEĎTE SI NA EMISE DO PRAHY, KDYŽ SI TO TAM TI ČURÁCI VYMYSLELI ,, , byla přímo pobočka DEKRY a to v Homolých u Č. Budějovic.
Nakonec jsem po čtyřech hodinách cestování a najetých 110 km skončil na čtvrtém pracovišti, které má do června ještě udajně platné nějaké starší povolení, na jehož základě snad ještě mohou provozovat staré zařízení bez kabelu. Píšu snad a píšu údajně. Moderní technice moc nerozumím, takže zpusob jejich měření emisí je mi záhadou. Auto stálo na chodníku před servisem a za dvacet minut přišel technik s protokolem. Do teď netuším, jak to napojil, nejsem fakt odborníkem v systémech přenosu dat , natož přenosu výfukových plynů..... muj třináctiletý syn prohlásil, že to třeba napojili přes WIFInu....
takže závěr. Než u okénka zaplatíte za emise, zjistěte si, jestli vám je vůbec budou schopni naměřit. Jinak totiž budete ještě navíc čekat, než vám vystornujou fakturu a vrátí peníze

..... o tom, jak proběhla STK asi psát nebudu, za zmínku ale stojí focení tachometru. technik má foťák, který když zapne, připojí se na 15 vteřin k datové síti, přes kterou rovnou ukládá nafocené fotky do databáze. Problém je v tom, že u sprintera se na prvních deset vteřin po zapnutí klíčku zobrazí na tachometru servisní udaje a teprve pak se na dalších deset vteřin ukáže stav tahometru a když neni nastartováno, tachometr zas zhasne. technik tím pádem měl jen zlomek vteřiny, kdy ještě svítil tachometr a ještě mu fungoval ten foťák. Na nabití blesku poteboval po zapnutí cca. 5 vteřin, zaostření vteřinu a focení dalších 5s a o to později musel zapnout klíček zapalování. ....když konečně odhalil moment, kdy zapnout foťák, aby ve správný čas vyfotil stav tachometru a současně byl ještě připojen k datové síti zjistil, že před tahometrem je plexisklo, které mu háže do foťáku prasátka.... neuměl ten blesk vypnout, takže to focení tachometru trvalo cca. deset minut, než vylezla fotografie, která byla dostatečně čitelná. Následovalo focení VIN a to bylo nemlich to samé - na fotkách z podběhu bylo vidět uplně všechno, jen VIN čitelné nebylo.
Před STK dorazil v 6.00 ráno a odjížděl jsem ve 12.45 ........................
Uživatelský avatar
pida3.2v6
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 574
Registrován: 21 led 2011 17:59
Bydliště: Dlažov-někde u Šumavy

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od pida3.2v6 »

farmář píše:to není novela, to bude gró celého nového zákona :)
Mám nápad. Přihlásím Jeepa jako SS a nebudu na stk už nikdy muset :mrgreen:
máš tušení jak to přihlásit a co to obnáší ? stavím si XJéčko a taky mě napadlo
Frontera B 3,2 V6 ,r.v.2000,246 000 km,manual,dlouhá,LPG,pera + 7 cm + prodloužený Rancho RS 5000,rozšířená +3+3 cm,protektory Colway C Trax MT 245/70 R16
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od farmář »

bohužel mám. Je to kokotina, jinak budeš jezdit leda krokem :) proto jsem to psal. Myšlenka byla zvrácená, protože když dovezu teleskop a přihlásím ho díky traktorové homologaci jako traktor, chodí co čtyři roky na STK a emise a musí splňovat emisní třídu 4i/3B v tuto dobu bez debat.
Jako SS ne, jde jednou, emise se neměří a motor může být klidně 3A.
Což by se mi právě líbilo, ale to neprocpeš. A pokud hypoteticky ano, nebude moci sloužit k přepravě osob, bude mít rychlost pod 40 a další radosti, jako že by to nemohlo na dálnici a tak dále.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
pida3.2v6
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 574
Registrován: 21 led 2011 17:59
Bydliště: Dlažov-někde u Šumavy

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od pida3.2v6 »

já mám 10 km od baráku tankáč , tak by se mi to hodilo na přesuny tam , když se pojede někam dál , tak to stejně hodim na káru
Frontera B 3,2 V6 ,r.v.2000,246 000 km,manual,dlouhá,LPG,pera + 7 cm + prodloužený Rancho RS 5000,rozšířená +3+3 cm,protektory Colway C Trax MT 245/70 R16
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Nové právní úpravy

Příspěvek od farmář »

to je spíš dotaz na Krestu - průkaz sportovního vozidla.

Myslím, že neznám nikoho, kdo by realizlval auto na SS - ale tvoje myšlenka je dobrá, proč by to nemělo jít.

https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... Gs&cad=rja
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o čemkoliv“