2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Pytal som sa preto ze mi robilo to iste. Kupil som auto a klapky boli odpojene. Ked som ich zapojil tak na volnobeh a pri cca 2 tis. ot. zacalo ist na 3 valce a trochu hulit.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- lukas.musial
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 185
- Registrován: 25 bře 2011 20:05
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Tisicere diky!!!! Opravdu to mechanik prede mnou ojebal, posledni kanal pod oknem byl vycisteny jen na oko,ale hloubeji se to nikomu delat asi nechtelo.Neni divu je naopak klopeny a je tam opravdu paradni pristup, ale zvitezil jsem.Vrci jako zamlada. Ted uz jen doresit blikajici 4x4 a zas bude chvilu klid
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01 led 2016 22:39
- Bydliště: Jablonec n. N.
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Zdravím všechny. Tady je moje zkušenost.
Taky jsem měl na své FR. cukaturu při malých otáčkách, auto reagovalo na sešlápnutí plynu až se zpožděním, ale především s cuknutím. Při jízdě z táhlého kopce na málo plynu začalo kouřit a padalo do nouzového režimu.
Diagnostika hlásila 0190 mechanická závada palivového systému. Už jsem si myslel, jak budu muset vyčistit nádrž, vyměnit znova filtr,měnit vstřiky nebo řešit čerpadlo. Přečetl jsem si tohle vlákno a jedinečnou informaci od majo - vřelé díky
Pak už jen nasadit trubičky od čerpadla ke vstřikům, ODVZDUŠNIT!!! a auto spokojeně vrčí.
Taky jsem měl na své FR. cukaturu při malých otáčkách, auto reagovalo na sešlápnutí plynu až se zpožděním, ale především s cuknutím. Při jízdě z táhlého kopce na málo plynu začalo kouřit a padalo do nouzového režimu.
Diagnostika hlásila 0190 mechanická závada palivového systému. Už jsem si myslel, jak budu muset vyčistit nádrž, vyměnit znova filtr,měnit vstřiky nebo řešit čerpadlo. Přečetl jsem si tohle vlákno a jedinečnou informaci od majo - vřelé díky
majo píše:
Ahoj! Vytiahni podtlakovú hadičku na riadenie vírivých klapiek zo solenoidu. Na solenoid nasaď nejakú čiapočku aby neunikal podtlak a jazdi. Potom napíš či sa niečo zmenilo.
Po vytáhnutí hadičky vířivých klapek se otevřely do plna, auto necuká, nekouří, spotřeba šla o 0,9 ltr. dolů Bylo mi jasné, že jsou zanesené a motor nemá vzduch. Tak jsem se pustil do čištění celého sání a tělesa s klapkami. Klapky byly zašvihané sazema a olejem. Některé kanály do hlavy měly asi poloviční průchodnost. Krycí dekl a díl s klapkama člověk sundá a dají se dobře vyčistit mimo auto, ale sací kanály v hlavě jsou horší. Měl jsem strach, aby mi ten bordel nenapadal k ventilům a do válce. Tak jsem čistil a zároveň vysával vysavačem. Stejmě jsem je nevyšisti na 100%, ale určitě jsem tomu pomohl. Jestli někdo víte, jak to jednoduše dočistit, tak mi napiště. Něco jednodužšího něž povolit ventily nebo sundat hlavu.majo píše:
Vyraďte vírivé klapky z činností a kašlite na ne. Nezistil som ešte prečo, ale mám skúsenosť, že sa vírivé klapky po nejakom čase neskôr otvárajú pri pridávaní plynu a teda motor nemá dostatok vzduchu na spalenie vstreknutej nafty. Ak ich vyradíte z činnosti ,budú otvorené permanentne a motor bude dýchať a využívať tých 16 ventilov pri všetkých otáčkach. Klapky by sa mali pri správnej funkcii otvárať podľa zvyšovania otáčok,čiže podľa zaťažovania motora, avšak nedeje sa tak a stúpajúcimi najazdenými kilometrami sa to zhoršuje. Neviem zatiaľ , čo to máva na svedomí. Ak sa vám stáva ,že na neutrál pridávate mierne plyn a dosiahnete cca 2500 -3500 ot. a motor odrazu sám pridá,(akoby zabralo turbo) tak vedzte,že ešte len vtedy sa vám klapky otvorili. Dovtedy ste z toho mali len 8 ventil. Funkciu vírivých klapiek teraz nebudem rozpisovať, ale ich vyradením nič nepokazíte, len motoru dáte vzduch.
Pak už jen nasadit trubičky od čerpadla ke vstřikům, ODVZDUŠNIT!!! a auto spokojeně vrčí.
Frontera B Limited 2,2DTi, r.v.2000, dlouhá
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Vycistit to na 100% je bez rozobratia asi nemozne.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05 říj 2009 15:49
- Bydliště: Handlová, SR
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Mám rovnaký problém. Fronteru mám 7 rokov a posledný polrok auto pri ustálenej (aspoň 2-3 minúty) jazde (50 km/h v obci) na 3. aj 4. rýchlostnom stupni pri otáčkach 2000-2200 ide na 3 valce, dymí. Rozsvieti sa diagnostika motora a hodí do núdzového režimu. Po pridaní kontrolka motora zhasne, núdzový režim skončí a auto ide ako má. Urobí to aj na voľnobehu, ak ho držím v rozmedzí otáčok 2000-2200. Diagnostika ukázala v zozname (pamäti) chýb iba kód 0190 a nič iné. Kým prídem k mechanikovi na diagnostiku, tak kontrolka dovtedy už zhasne. Povedal mi, že mám jazdiť (aby sa ukázala trvalá chyba), že to môže byť hocičo od káblika, cez snímač až po drahý vstrekovač. Po celý čas tankujem Shell Fuell Save + VIF v lete letný, v zime zimný. Olej a všetky filtre mením po 10.000km, v teréne jazdím zriedka aj to len v ľahkom. O auto sa starám a preto som z takého jazdenia nervózny!!! Klapky a sanie som preventívne čistil asi pred vyše rokom, boli zanesené, ale nie zúfalo. Sacie kanály v hlave motora som vtedy nečistil, jednak som nevedel, že aj to treba predovšetkým a hlavne som sa bál, aby mi do nich nenapadal bordel. Zajtra to rozoberiem a pôjdem vysávačom a škrabkou aj do nich! Ako to dopadne, dám tu na vlákne vedieť.
Ešte som sa chcel opýtať napr. Maja. Ak vytiahnem hadičku od výrivých klapiek zo solenoidu a na solenoid dám utesnenú čiapočku, treba takto utesniť aj druhý koniec hadičky? A takto jazdíš dlhodobo a OK? Nerozsvecuje kontrolku motora?
Ešte som sa chcel opýtať napr. Maja. Ak vytiahnem hadičku od výrivých klapiek zo solenoidu a na solenoid dám utesnenú čiapočku, treba takto utesniť aj druhý koniec hadičky? A takto jazdíš dlhodobo a OK? Nerozsvecuje kontrolku motora?
Frontera B, 2,2DTI limited, r.v.2002, BFGoodrich All-Terrain T/A, BFGoodrich Winter Slalom KSI
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01 led 2016 22:39
- Bydliště: Jablonec n. N.
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Ahoj,
já jsem vytáhl hadičku ze solenoidu a nechal jí otevřenou. Na solenoid jsem nasadil kousek hadičky a zašrouboval do ní šroubek nebo vrut a fungovalo to.
Kontrolka pak už nesvítila a auto nekouřilo. To je první zkouška, která u mne zafungovala. Až pak jsem se pustil so čištění klapek a sacích kanálů. Jestli píšeš, že jsi čistil klapky před rokem, musel bys vidět jak vypadaj kanály. A zase nevěřím, že by se zanesly za rok. I když jestli ti tam sákne hodně oleje třeba z turba, tky je to možné.
Ještě jedna informace-při tom čištění jsem vyměnil všechny hadičky od motoru k solenoidu (jdou pak sdrůženě 4 nebo 5 ks). Koupi jsem cca 5,5 m hadiček a vyněnil je. Konce byly rozpraskané. Pak má šanci zase vše fungovat, jak to v Oplu vymysleli.
Takhle vypadaly moje klapky, sací kanály a čištění.
já jsem vytáhl hadičku ze solenoidu a nechal jí otevřenou. Na solenoid jsem nasadil kousek hadičky a zašrouboval do ní šroubek nebo vrut a fungovalo to.
Kontrolka pak už nesvítila a auto nekouřilo. To je první zkouška, která u mne zafungovala. Až pak jsem se pustil so čištění klapek a sacích kanálů. Jestli píšeš, že jsi čistil klapky před rokem, musel bys vidět jak vypadaj kanály. A zase nevěřím, že by se zanesly za rok. I když jestli ti tam sákne hodně oleje třeba z turba, tky je to možné.
Ještě jedna informace-při tom čištění jsem vyměnil všechny hadičky od motoru k solenoidu (jdou pak sdrůženě 4 nebo 5 ks). Koupi jsem cca 5,5 m hadiček a vyněnil je. Konce byly rozpraskané. Pak má šanci zase vše fungovat, jak to v Oplu vymysleli.
Takhle vypadaly moje klapky, sací kanály a čištění.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B Limited 2,2DTi, r.v.2000, dlouhá
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Este taka mala info. Ak si date dole viko ventilov, tak si viete natocit podla uzatvorenia ventilov motor do polohy ze su tie ventile zavrete. A vzdy pri cisteni urcitych kanalov si ich viete natocenim motora uzavret aby do motora nenapadal ten bordel. A aj ked sa stane ze nieco ostane v kanali a nasledne sa pri starte dostane medzi ventil a sedlo bordel (nepojde natocit cez starter) tak treba to potiahnut lanom a chyti.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05 říj 2009 15:49
- Bydliště: Handlová, SR
Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE
Tak, je hotovo a vyzerá, že vec sa podarila!
Pohľadal som si v záznamoch, že klapky a EGR som preventívne čistil nie pred rokom, ale dvomi a teda teraz veľmi znečistené neboli, pekne sa hýbali. Kanály som vtedy nečistil, tak som ich vyčistil teraz a hlavne som vyčistil snímač, ktorý je vo vrchnáku nad klapkami. Celý bol karbónom, úplne zapchatý, nielen tá malá dieročka v strede (je ako ihla), ale jednoducho úplne celá vnútorná časť, myslím, že to bolo príčinou poruchy. Motor som natáčal, aby ventil pri ktorom čistím bol hore, ale niečo dnu určite spadlo. Fronteru sme potiahli lanom, lebo bola po demontáži rúrok aj spadnutá nafta. Po cca 100m motor drapol a po vyskúšaní (najmä v otáčkach pri ktorých vykazoval poruchu) asi 40km jazdy je zatiaľ všetko ako má byť. Mám dojem, že po vyčistení ide Frontera "veselšie" a dúfam, že to nie iba placebo efekt. Čas to preverí.
Pohľadal som si v záznamoch, že klapky a EGR som preventívne čistil nie pred rokom, ale dvomi a teda teraz veľmi znečistené neboli, pekne sa hýbali. Kanály som vtedy nečistil, tak som ich vyčistil teraz a hlavne som vyčistil snímač, ktorý je vo vrchnáku nad klapkami. Celý bol karbónom, úplne zapchatý, nielen tá malá dieročka v strede (je ako ihla), ale jednoducho úplne celá vnútorná časť, myslím, že to bolo príčinou poruchy. Motor som natáčal, aby ventil pri ktorom čistím bol hore, ale niečo dnu určite spadlo. Fronteru sme potiahli lanom, lebo bola po demontáži rúrok aj spadnutá nafta. Po cca 100m motor drapol a po vyskúšaní (najmä v otáčkach pri ktorých vykazoval poruchu) asi 40km jazdy je zatiaľ všetko ako má byť. Mám dojem, že po vyčistení ide Frontera "veselšie" a dúfam, že to nie iba placebo efekt. Čas to preverí.
Frontera B, 2,2DTI limited, r.v.2002, BFGoodrich All-Terrain T/A, BFGoodrich Winter Slalom KSI