prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
Ahoj!Tak ako? Už si niečo zistil? Prepálené tesnenie by sa ti už prejavilo razantnejšie ak autom jazdíš!Ak ho už raz trožku podpáli,tak to už potom ide rýchlo dole vodou a auto nemusí byť ani v záťaži.Nenapísal si koľko krát a ako dlho sa ti to prejavuje!Ak to trvá už dlhšie tak to tesnenie "ASI" nebude to by nevydržalo!Hlava skôr,ale to by ma u 2.2DTI prekvapilo,keďže pre tento motor nieje praskanie hláv typické,skôr zrietkavé.Možné je však všetko!Ak si už však "varil párky",tak ti tesnenie už aj tak dlho nevydrží ak bolo dobré.Mimochodom pri 105-110°C(2mm pred červeným políčkom) by ti mali ešte len zapnúť ventilátori na 2.polohu(mám vyskúšané).Čiže ak chlad.systém drží správny tlak,tak "párky" by sa ti podarilo uvariť až pri 120-125°C.Takže píš píš píš ako postupuješ!!!Mňa to zaujíma!!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
*Pt* zkontroluj všechny hadice zda někde není malá netěsnost. I malý průsak způsobuje špatné fungování chladícího okruhu a může být vzduchová bublina někde v okruhu. Nejčastěji bývá u topení. Zkontroluj to. Jdi po sponkách zda nejsou vlhké.
- fox
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 30 bře 2009 20:48
- Bydliště: Poprad
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
Ešte pred tým ako budeš zhadzovať hlavu - nie je to jednoduchá oprava, a zaoberať sa čidlami, teplotami, saharami, kedy majú spínať.... teraz po sedliacky: ak by si mal prasknutú lavu mal by si úbytok chladiacej kvap., vodu v oleji alebo vo výfukových plynoch, podobný problém som riešil na omege, preplachovaný chladič, výmena čerpadla (vodného), nakoniec hlava, a nič!! prehrievalo sa, sahary krútili kedy mali a nestačilo - bodaj by nie keď bol chladič ucpaný, never výplachom zvnútra ani zvonka, tam dnu nevidíš či nie sú zbortené kanály - dal som nový a bolo po probléme, keby som ho bol vtedy hneď vymenil ušetril by som ďalších 20 000 vtedajších peňazí za nezmyselné výmeny! Skús ešte jednu vec, keď sa voda zahreje na pracovnú teplotu nad 92 st. zisti či je chladič teplý po celej ploche - mal by byť pri vstupe vody horúci a v spodnej časti a pri výstupe aspoň vlažný ale nie studený, ak to tak nieje je vsjo jásno.
nezmar Omega 2,4i - 93, Omega 2,0 i - 96, Frontera 2,2 DTI - 2000 (dlhá), ivan.soundfox@gmail.com
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
No já mám poznatek, že když jsem odsál kapalinu z expanzky na levo od motoru na polovic, tak mi teplota drží i v horku (38 °C), to je záhada
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
Áno,sú to príznaky prasknutej hlavy,alebo tesnenia,ale bohužiaľ to nieje pravidlo a nemusí sa objaviť ani jeden príznak z tvojích napísaných!Prečo? O tom sa tu teraz rozpisovať nechcem.A okrem toho som sa od PT-ho nedozvedel,či mu chl.kv.mizne,či našiel emulziu v oleji,alebo kondenzád vody na olej.víčku!Keďže sa bavíme o 2.2DTI,tak tam je termospínač umiestnený na najchladnejšom mieste na spodu chladiča.PT napísal,že ventilátori mu zapnú,z čoho sa dá predpokladať,že chladič je horúci po celej ploche.Každopádne ak PT nenapíše čo a ako,tak mi o tom môžeme len polemizovať!fox píše: teraz po sedliacky: ak by si mal prasknutú lavu mal by si úbytok chladiacej kvap., vodu v oleji alebo vo výfukových plynoch....
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
sorry, ale cez vikedn sa zvycajne moc na net nedostanemmajo píše:Ahoj!Tak ako? Už si niečo zistil? Prepálené tesnenie by sa ti už prejavilo razantnejšie ak autom jazdíš!Ak ho už raz trožku podpáli,tak to už potom ide rýchlo dole vodou a auto nemusí byť ani v záťaži.Nenapísal si koľko krát a ako dlho sa ti to prejavuje!Ak to trvá už dlhšie tak to tesnenie "ASI" nebude to by nevydržalo!Hlava skôr,ale to by ma u 2.2DTI prekvapilo,keďže pre tento motor nieje praskanie hláv typické,skôr zrietkavé.Možné je však všetko!Ak si už však "varil párky",tak ti tesnenie už aj tak dlho nevydrží ak bolo dobré.Mimochodom pri 105-110°C(2mm pred červeným políčkom) by ti mali ešte len zapnúť ventilátori na 2.polohu(mám vyskúšané).Čiže ak chlad.systém drží správny tlak,tak "párky" by sa ti podarilo uvariť až pri 120-125°C.Takže píš píš píš ako postupuješ!!!Mňa to zaujíma!!
dakujem za vsetky typy, zajtra beriem auto do servisu, kde som im vsetko povedal a teraz uz je len na nich ako sa s tym pobiju ...
este ti teda ale odpoviem Majo:
zatial som zitil len to ze pri nizsich vonkajsich teplotach (vcera 22°C) a vybratom termostate chvilu dlhsie trva kym teplota zacne stupat cez 100 ale ked auto nahanam tak to vzdy prekroci tych 110 -120 stupnov relativne rychlo ..aj ked zas po zvolneni tempa teplota pada velmi rychlo na 80-90 stupnov ...
celkovo sa to prehrievanie, resp. kolisanie teploty motrora prejavuje od kedy som auto kupil, cize uz 4 roky ..ale nikdy to nebolo tak vazne ako tento rok, kedy som ho fakt prvy raz musel koli teplote odstavit a nechat vychladnut! ...
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
takze vymontovany termostat, vymenena vodna pumpa, odvzdusnene, prekontrolovane spoje, precisteny chladic zvnutra zvonku ..cez vikend sa bude trochu testovat, ale nic nenaznacuje ze by to prehrievanie bolo odstranene ... tu uz aj mechanikovi neni velmi do reci - do rozoberania motora sa im moc nechce, hlavne ked nic neindikuje prasknutu hlavu alebo tesnenie, system sa nepretlakovava ...len to prehrievanie
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
vyzera to na nutenu emigraciu na Aljasku alebo do BBC..........
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
Ahoj PT! Tak čo ,stále sa to prehrieva? Aj keď ti zapnú ventilátori na 2.polohu na maxim.ot.,ani vtedy to neuchladí? Skús ešte s niekym prehodiť chladič na skúšku.*pt* píše:takze vymontovany termostat, vymenena vodna pumpa, odvzdusnene, prekontrolovane spoje, precisteny chladic zvnutra zvonku ..cez vikend sa bude trochu testovat, ale nic nenaznacuje ze by to prehrievanie bolo odstranene ... tu uz aj mechanikovi neni velmi do reci - do rozoberania motora sa im moc nechce, hlavne ked nic neindikuje prasknutu hlavu alebo tesnenie, system sa nepretlakovava ...len to prehrievanie
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi
to tedy záhada je. Protože vliv to nemůže mít.... navíc ryska max je tam jen proto, abys nebryndal kapalinu po silnici.myslivec píše:No já mám poznatek, že když jsem odsál kapalinu z expanzky na levo od motoru na polovic, tak mi teplota drží i v horku (38 °C), to je záhada
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
tohle jsem měl na Campu. Záhada jako prase. Stále si tím motorem nejsem jist,ale nejezdím ho. Mám dva typy.
1) mikrotrhlina hlavy. (vzduch je prima izolant, plní hlavu a ta se přehřívá, voda pak nestačí dobře chladit a tvoří přehřátou páru a zase kondenzuje....to je popis katastrofického scénáře. Pokud se nenatlakuje nemusí se to najít, navíc to může být problém neviditělný z venčí...prdlé uvnitř na kanálech mezi plyny a vodou.
2) bordel v hlavě, někde se blbě chladí. Jinak Sláva kdysi propagoval ucpaný radiátor topení a tím sníženou průchodnost. To bys hledal fakt marně. Chlazení je opravdu závislé na obsahu vody v chladiči, množstvím vzduchu kontra plocha co přes něj dostaněš ale také na cirkulaci, množství vody co tam vůbec dostaneš a tudíž na průchodnosti celou soustavou a výkonu vodního čerpadla.
Ať se daří. To jsem zase chytrej jak rádio.Tuhle závadku nezávidím hele. Nemáš nakonec jen v prdeli vodní pumpu?
1) mikrotrhlina hlavy. (vzduch je prima izolant, plní hlavu a ta se přehřívá, voda pak nestačí dobře chladit a tvoří přehřátou páru a zase kondenzuje....to je popis katastrofického scénáře. Pokud se nenatlakuje nemusí se to najít, navíc to může být problém neviditělný z venčí...prdlé uvnitř na kanálech mezi plyny a vodou.
2) bordel v hlavě, někde se blbě chladí. Jinak Sláva kdysi propagoval ucpaný radiátor topení a tím sníženou průchodnost. To bys hledal fakt marně. Chlazení je opravdu závislé na obsahu vody v chladiči, množstvím vzduchu kontra plocha co přes něj dostaněš ale také na cirkulaci, množství vody co tam vůbec dostaneš a tudíž na průchodnosti celou soustavou a výkonu vodního čerpadla.
Ať se daří. To jsem zase chytrej jak rádio.Tuhle závadku nezávidím hele. Nemáš nakonec jen v prdeli vodní pumpu?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
Vodní pumpu má novou. Podle mě je to někde zacpaný a hádal bych to taky na chladič který je propustný jen částečně no a pokud je to zacpaný někde v motoru no tak to nazdar. A opravdu sepnou ventilátory naplno jak už se ptá Majo ? To by pak bylo odejitý čidlo teploty chladící kapaliny.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
stačí asi fakt zasranej výměník topení, přes něj to jde nejdřív a schytá nejvíc bordelu z hlavy. Vyzkoušet to jde snadno, ty dvě hadice co do něj jdou odpoj a propoj a uvidíš jestli se to zlepší.Jestli jo, našel jsi to.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
Pokud má vymontovanej termostat jak píše tak by na to neměl mít radiátor vliv. Teda pokud to není tlačený jen přez něj.
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI
Áno, je to tlačené cez radiátor permanentne!Jan Sekanina píše:Pokud má vymontovanej termostat jak píše tak by na to neměl mít radiátor vliv. Teda pokud to není tlačený jen přez něj.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel