EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Vyradiť EGR na DTI môžeš len úpravou softu v ECU. Niečo podobné ako chip tuning. Vlado má pravdu, ECU vyhodnocuje počas chodu motora viac vecí, kedy pootvoriť EGR. Napr. podľa polohy plynového pedálu, otáčok motora, zaťaženia, teploty, teploty nasávanej zmesi, tlaku -podtlaku v sacom atď.atď.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
A jak? Asi by to hodně lidí zajímalo.majo píše:Vyradiť EGR na DTI môžeš len úpravou softu v ECU.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
No. Oficialny soft neexistuje. Ja nepoznam nikoho kto to vie urobit na dti.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Chtělo by to schopného hackera.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Přátelé, nebylo mým cílem tu vyvolávat nějakou flamewar (od toho mám jiné servery) ale snažil jsem se tu nastínit teoretickou možnost jak by mohlo jít odpojit ERG bez vlivu na řídící jednotku.
Zkuste se trochu zamyslet nad celou funkcí toho ERG okruhu. Jestli to dobře chápu já, tak řídící jednotka vyhodnocuje různý údaje z motoru a na základě toho otevírá, nebo zavírá (případně přivírá pomocí pulzů - proto mnou navrhovaný kondenzátor na vyhlazení)) ERG ventil přes přepouštění podtlaku. To má za následek změnu tlaku v sání a možná trochu i teploty (výrazné oteplení tam nebude, zase tolik těch výfukových plynů do sání pustit nemůže, to by se motor udusil). Neznám motor 2,2DTI, ale pochybuju, že by měřil teplotu směsi před hlavama, maximálně tak u váhy vzduchu, ale na to by nemělo otevření ERG žádný vliv. Ze zkušenosti se svým motorem můžu říct, že na otáčky a teplotu motoru otevření, nebo zavření ERG vliv nemá, nebo jen minimální až zanedbatelné. Jakmile projde směs do válce a dál, už není obvykle jinak snímaná její hodnota, maximálně pak jedině pomocí lambdy, ale někdo tu poznamenal, že ta u 2,2DTI není. Takže podle mě je jediná hodnota, podle který může řídící jednotka vyhodnotit že správně nefunguje ERG je právě čidlo tlaku u sání. No a jestliže se k "oblbnutí" použije právě signál z původního regulátoru ERG, pak s tím řídící jednotka nemusela mít žádný problém.
Co jsem tu četl o množství různejch hodnot se kterýma musí řídící jednotka počítat je sice částečně pravda, ale jsou další hodnoty, který si reálně změřit nemůže, například zatížení auta, u manuálu zařazení rychlosti, vlhkost vzduchu, kvalita paliva, nadmořská výška atd. Takže musí pracovat v určitejch tolerancích aby se přiblížila s ideálníma provozníma podmínkama za skoro každý situace.
Nechci tady tvrdit, že to co píšu je naprostá pravda, pořád je to jen teoretizování, můžu se mýlit a moje řešení by nefungovalo, nebo by přineslo dalš problémy. Takže už nechám toho blbýho kecání a půjdu dělat něco smysluplnějšího, třeba čumět na televizi
Zkuste se trochu zamyslet nad celou funkcí toho ERG okruhu. Jestli to dobře chápu já, tak řídící jednotka vyhodnocuje různý údaje z motoru a na základě toho otevírá, nebo zavírá (případně přivírá pomocí pulzů - proto mnou navrhovaný kondenzátor na vyhlazení)) ERG ventil přes přepouštění podtlaku. To má za následek změnu tlaku v sání a možná trochu i teploty (výrazné oteplení tam nebude, zase tolik těch výfukových plynů do sání pustit nemůže, to by se motor udusil). Neznám motor 2,2DTI, ale pochybuju, že by měřil teplotu směsi před hlavama, maximálně tak u váhy vzduchu, ale na to by nemělo otevření ERG žádný vliv. Ze zkušenosti se svým motorem můžu říct, že na otáčky a teplotu motoru otevření, nebo zavření ERG vliv nemá, nebo jen minimální až zanedbatelné. Jakmile projde směs do válce a dál, už není obvykle jinak snímaná její hodnota, maximálně pak jedině pomocí lambdy, ale někdo tu poznamenal, že ta u 2,2DTI není. Takže podle mě je jediná hodnota, podle který může řídící jednotka vyhodnotit že správně nefunguje ERG je právě čidlo tlaku u sání. No a jestliže se k "oblbnutí" použije právě signál z původního regulátoru ERG, pak s tím řídící jednotka nemusela mít žádný problém.
Co jsem tu četl o množství různejch hodnot se kterýma musí řídící jednotka počítat je sice částečně pravda, ale jsou další hodnoty, který si reálně změřit nemůže, například zatížení auta, u manuálu zařazení rychlosti, vlhkost vzduchu, kvalita paliva, nadmořská výška atd. Takže musí pracovat v určitejch tolerancích aby se přiblížila s ideálníma provozníma podmínkama za skoro každý situace.
Nechci tady tvrdit, že to co píšu je naprostá pravda, pořád je to jen teoretizování, můžu se mýlit a moje řešení by nefungovalo, nebo by přineslo dalš problémy. Takže už nechám toho blbýho kecání a půjdu dělat něco smysluplnějšího, třeba čumět na televizi
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- SlavekXJR
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 pro 2012 10:59
- Bydliště: sever Čech
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
EGR mne taky zlobilo, při jízdě občas svítila kontrolka motoru, diagnostika hlásila chyba na EGR a při zavření byl nepatrně otevřen, další chyba vířivé klapky, výměna solenoidu + podtlakových hadiček, na chvilku se to zlepšilo, ale pod 2000ot nebo při tahu do kopce se rozsvítila kontrolka motoru motor začoudil černě pak se chytil a jel. Zkoušel jsem různě přehazovat solenoidy měl jsem podezření na další vadný solenoid ten, co ovládá EGR byl v pořádku. EGR jsem měl venku vyčistil jsem ho i komplet klapky hroznej humus. EGR jsem zkoušel nejdřív pusou nasát jestli bude fungovat fungoval ale pusou neudělám takový podtlak tak jsem ho zkusil kompresorem z ledničky,který používám i jako odsávačku (mimochodem jsem to použil i na odvzdušnění pal.systému ) EGR sice zajel ale pomalu a až po chvilce což mne vede k domněnce že se tak děje i v motoru za jízdy proto motoru chvíli trvalo než se chytnul. Poslední co jsem udělal, že jsem na EGR odpojil podtlak od solenoidu a u solenoidu jsem to ucpal a světe div se motor běží jak za mlada nečoudí nemá díru v plynu, samozřejmě občas problikne kontrolka motoru někdy na vteřinku někdy na dýl ale zhasne a motor běží bez problému ani nemám pocit, že by šel do nouzáku jako před tím. Zatím tak jezdím dva dny, na občasné rozsvěcení kontrolky motoru zatím dobrý. Zkusím nějak zaloborovat to rozsvěcení kontrolky, kdy řídící jednotka pozná že EGR nepracuje jak má,( jestli něco změnit u podtlaku nebo se snímačem tlaku sacího potrubí to je jen moje domněnka ,je tam víc informací pro řídící jednotku která vyhodnotí pak chybu EGR ),určitě by to šlo úpravou programu řídící jednotky jako to dělají tady
http://www.egr-ventil.cz/
prostě to nějak oblbnout, poslat signál že egr je v normě no uvidím, jak se to bude chovat do budoucna
EGR je pomsta EU je tam k ničemu
http://www.egr-ventil.cz/
prostě to nějak oblbnout, poslat signál že egr je v normě no uvidím, jak se to bude chovat do budoucna
EGR je pomsta EU je tam k ničemu
Frontera B 2.2Dti 85kw 2002 - prodaná rád vzpomínám
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Ahoj, precitaj si par prispevkov na tejto strane, a zistis jak to cele funguje. Neni to len o AGR a snimaci tlaku v sani. A dalsia vec, mne odisiel AGR ventil tak ze bol stale zatvoreny a auto islo na hovno. Samozrejme svietila sem tam kontlolka. Kupil som na inzerat druhy, za 15e a jazdim dalej. Otazne je ci stoji nad tym spekulovat a davat zarabat nejakym "cisticom" tych ventilov velke penaze. V neposlednej rade je ta vec ze vela ludi vycisti klapky od bordelu, ale nevycisti sacie kanale v hlave, prave tie ktore tie klapky nezakrivaju. Ten kanal v tej hlave byva tak zacpany (vecsinou na 2 a 3 valci) ze je tam v strede len 1cm dierka.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- SlavekXJR
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 pro 2012 10:59
- Bydliště: sever Čech
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
četl jsem to několikrát už z důvodu že mi auto nejelo a teď jede. Jinak píšu že pro řízení EGR je víc info pro řídící jednotku ne jen snímač tlaku je toho víc na čem záleží
a ty kanalky jsem čistil ,vysavačem jsem odsával a malým kartáčem čistil byly pěkně zanešený.
A nechápu co jsi napsal "davat zarabat nejakym "cisticom" tych ventilov velke penaze" čistil jsem si to sám
A spekulovat o vyřazení EGR si myslím že má cenu,právě EGR zasírá klapky a sání.
přepis z internetu
EGR (anglicky: Exhaust Gas Recirculation, česky: recirkulace spalin) je jedna ze dvou technologií, které umožňují snížit emise výfukových plynů vznětových motorů na úroveň norem Euro 4 a vyšších. Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem, tzv. vnější recirkulace) a je nasávána zpět do motoru, kde se účastní procesu spalování. Tímto se omezuje vznik dalšího NOx (oxidy dusíku) - v nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku, vznikajících především za vysokých teplot. Zpětného nasátí spalin do válce lze dosáhnout i vhodným časováním rozvodu - tento proces je nazýván vnitřní recirkulací, vlivem absence schlazení spalin je ale účinek nižší. Tento postup vede sice k redukci obsahu NOx, ale jde o proces protichůdný pro další legislativou omezovanou škodlivinu - pevné částice, jejichž množství tímto naopak vzrůstá. Bohužel čištění EGR se bohužel jeví jako nedostatečné a často se míjí účinkem.
Deaktivace EGR ventilu v praxi znamená vypnutí recirkulace výfukových plynů. Po vypnutí EGR dochází k zamezení nasávání již spáleného vzduchu z výfukového potrubí, čímž je zajištěno čistší sání, snížení spotřeby až o 0,5-1,5 litru/100 km a v důsledku také k zajištění více kyslíku pro spalování. EGR OFF je služba, která je možná u vybraných řídících jednotek (ECU).
Výhody deaktivace EGR
Zvýšení výkonu motoru
Úspora PHM v rozmezí 0,5 - 1,5 l / 100 km
Udržení čistoty sacího potrubí
Šetrnější k turbodmychadlu
pořizovací cena EGR ventilu je vysoká
Není nutné časté čištění / výmena EGR ventilu
Vypnutí EGR ventilu je vratné, vždy lze uvést vozidlo do původního stavu
myslím že je to srozumitelně popsáno
a ty kanalky jsem čistil ,vysavačem jsem odsával a malým kartáčem čistil byly pěkně zanešený.
A nechápu co jsi napsal "davat zarabat nejakym "cisticom" tych ventilov velke penaze" čistil jsem si to sám
A spekulovat o vyřazení EGR si myslím že má cenu,právě EGR zasírá klapky a sání.
přepis z internetu
EGR (anglicky: Exhaust Gas Recirculation, česky: recirkulace spalin) je jedna ze dvou technologií, které umožňují snížit emise výfukových plynů vznětových motorů na úroveň norem Euro 4 a vyšších. Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem, tzv. vnější recirkulace) a je nasávána zpět do motoru, kde se účastní procesu spalování. Tímto se omezuje vznik dalšího NOx (oxidy dusíku) - v nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku, vznikajících především za vysokých teplot. Zpětného nasátí spalin do válce lze dosáhnout i vhodným časováním rozvodu - tento proces je nazýván vnitřní recirkulací, vlivem absence schlazení spalin je ale účinek nižší. Tento postup vede sice k redukci obsahu NOx, ale jde o proces protichůdný pro další legislativou omezovanou škodlivinu - pevné částice, jejichž množství tímto naopak vzrůstá. Bohužel čištění EGR se bohužel jeví jako nedostatečné a často se míjí účinkem.
Deaktivace EGR ventilu v praxi znamená vypnutí recirkulace výfukových plynů. Po vypnutí EGR dochází k zamezení nasávání již spáleného vzduchu z výfukového potrubí, čímž je zajištěno čistší sání, snížení spotřeby až o 0,5-1,5 litru/100 km a v důsledku také k zajištění více kyslíku pro spalování. EGR OFF je služba, která je možná u vybraných řídících jednotek (ECU).
Výhody deaktivace EGR
Zvýšení výkonu motoru
Úspora PHM v rozmezí 0,5 - 1,5 l / 100 km
Udržení čistoty sacího potrubí
Šetrnější k turbodmychadlu
pořizovací cena EGR ventilu je vysoká
Není nutné časté čištění / výmena EGR ventilu
Vypnutí EGR ventilu je vratné, vždy lze uvést vozidlo do původního stavu
myslím že je to srozumitelně popsáno
Frontera B 2.2Dti 85kw 2002 - prodaná rád vzpomínám
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Myslel som tym rozne firmy co tahaju z ludi penaze za rozne cistenia motorov dekarbonizaciou a podobne. To ze si si to urobil sam je dobre. Vies dobre teda co je to za robotu a nikto by sa ti s tym tak nevyhral
Za dalsie, ten motor potrebuje k funkcii agr ventil. Da sa ale upravit jeho funkcia pomocou Tech2. Cize bude inak otvarat a zatvarat.
A ten popis z netu je zase iny system recirkulacie vyf. plynov jak ma 2,2dti.
Za dalsie, ten motor potrebuje k funkcii agr ventil. Da sa ale upravit jeho funkcia pomocou Tech2. Cize bude inak otvarat a zatvarat.
A ten popis z netu je zase iny system recirkulacie vyf. plynov jak ma 2,2dti.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- SlavekXJR
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 pro 2012 10:59
- Bydliště: sever Čech
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
tak někdo se toho bojí ,nebo nemá dílnu tak holt musí nechat někomu vydělat
jinak princip EGR je v podstatě všude stejný a myslím že motor ho nepotřebuje je jen ke snížení emisních limitů
jinak to čištění to je opravdu něco
před a po
jinak princip EGR je v podstatě všude stejný a myslím že motor ho nepotřebuje je jen ke snížení emisních limitů
jinak to čištění to je opravdu něco
před a po
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B 2.2Dti 85kw 2002 - prodaná rád vzpomínám
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
- SlavekXJR
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 pro 2012 10:59
- Bydliště: sever Čech
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
tak napsal jsem této firmě
http://www.egr-ventil.cz/
jestli jde deaktivovat EGR u Frontery B 2.2DTI 85kw a dostal jsem tuto odpověď
Dobrý den,
Vaše vozidlo je vybaveno řídící jednotkou Bosch EDC15, u této jednotky bohužel nelze deaktivovat EGR.
S přátelským pozdravem
David Konečný
Profichip Praha
profesionální chiptuning
Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Jihlava, Liberec, České Budějovice, a další...
http://www.egr-ventil.cz/
jestli jde deaktivovat EGR u Frontery B 2.2DTI 85kw a dostal jsem tuto odpověď
Dobrý den,
Vaše vozidlo je vybaveno řídící jednotkou Bosch EDC15, u této jednotky bohužel nelze deaktivovat EGR.
S přátelským pozdravem
David Konečný
Profichip Praha
profesionální chiptuning
Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Jihlava, Liberec, České Budějovice, a další...
Frontera B 2.2Dti 85kw 2002 - prodaná rád vzpomínám
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Pekne si to vypucoval. Zábava minimalne na pol dna
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 07 dub 2014 16:02
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Zdrávím Vás pánové.. píšu sem abych využil tohoto tématu.. docela by mne zajímalo, jak to čistíte když sundáte ten "bloček" s klapkama pod EGR.. Jak vlastně čistíte ty průduchy.. jak docílíte toho aby ten sajrajt nenapadal do motoru.. ? Protože motor, který se sem ke mě dostal.. není to žádná sláva..
Frontera B dlouhán Y22DTH 2000.
Co neubrzdíš, to neukecáš ...
I Frontera ledasco projede, jen je to většinou o tom mezičlánku co sedí na sedačce :-)
Co neubrzdíš, to neukecáš ...
I Frontera ledasco projede, jen je to většinou o tom mezičlánku co sedí na sedačce :-)
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Nastavit motor vzdy do takej polohy ze ventile su zavrete na prislusnom valci. Potom mechanicky oskrabat cely kanal. Ten co je zatoceny musis oskrabat dratom a podobne. Potom zobrat vysavac a z kazdeho kanala povysavat bordel. Robota na hovno ale stoji to za to potom.
Naposledy upravil(a) vlado007 dne 26 dub 2014 19:06, celkem upraveno 1 x.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 07 dub 2014 16:02
Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj
Supr, aspon jsem zjistil to tajemství jak na to.. Díky
Frontera B dlouhán Y22DTH 2000.
Co neubrzdíš, to neukecáš ...
I Frontera ledasco projede, jen je to většinou o tom mezičlánku co sedí na sedačce :-)
Co neubrzdíš, to neukecáš ...
I Frontera ledasco projede, jen je to většinou o tom mezičlánku co sedí na sedačce :-)