EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od mirek101 »

Dneska má lambda sondu i elektrokolo ne :idea: :mrgreen:
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od vlado007 »

Hosi to nema lambda sondu. Ten agr ventil funguje na snimaci tlaku vzduchu a na snimaci mnozstva nasavaneho vzduchu. Samozrejme ze udaje z tychto dvoch snimacov si bere jednotka motora a podla vyhodnotenia potom otvara agr ventil.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od mirek101 »

Dík Vlado,tak to je dost zásadní informace,už mlčim,smazat,zabánovat :!: :grin:
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Slaava »

Ten Georgeův nápad je podle mě dobrej - regulátor napětí (odporu) čidla tlaku, řízenej původním podtlakovým ovládáním EGR ventilu. Osobně bych ale spíš volil cestu vyndání žárovky kontrolky nouzového režimu z palubky. :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Tonda_agronom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 10 zář 2012 16:30
Bydliště: Prostějov, Blansko Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Tonda_agronom »

jo, kdyby to tak šlo.... zrovna včera mi to na dálnici vyhodilo chybu. motor šel okamžitě do nouzového režimu a tak jsem se musel potupně zařadit za auto, co jsem předjížděl... :x no a pak si to rozmyslelo, kontrolka zhasla a jako bych šlápl na plyn - palba :twisted:

Kdyby pomohlo vyndat kontrolku, tak bych to udělal hned :lol:
Frontera B, 2,2 DTI 2004
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... :) jinak žádné větší úpravy
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od vlado007 »

Neni to len take jednoduche jak sa zda. Ten snimac tlaku v sani snima aj tlak turba takze keby ste to vyradili z cinnosti tak vam zase vyhodi chybu. A samozrejme hodnoty z toho cidla pre RJ motora sa neustale menia.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Tonda_agronom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 10 zář 2012 16:30
Bydliště: Prostějov, Blansko Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Tonda_agronom »

...má pravdu předsedo, má pravdu... :roll:
Frontera B, 2,2 DTI 2004
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... :) jinak žádné větší úpravy
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od vlado007 »

Neviem no, kazdeho osobna vec ale preco sa davat cestou nejakeho spekulovania z tym, ako radsej spravit co treba, aby to normalne islo ako od vyrobi. Ved neni taky zlozity cely ten system.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Slaava »

vlado007 píše:Neni to len take jednoduche jak sa zda. Ten snimac tlaku v sani snima aj tlak turba takze keby ste to vyradili z cinnosti tak vam zase vyhodi chybu. A samozrejme hodnoty z toho cidla pre RJ motora sa neustale menia.
Což to jo ale George navrhuje nechat čidlo tlaku v provozu jenom upravovat jeho hodnoty odporem podle toho, jestli řídící jednotka chce otevřít EGR nebo ne.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od vlado007 »

Ale akonahle zmenis odpor tak za zmeni hodnota cidla a RJ to vyhodnoti ako niaku chybu. A hned je to v nudzovom rezime. Proste to cidlo musi mat urcite hodnoty pri nejakych otackach, tlaku turba a pod. Pokial to nesedi tak neni vykon.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od George 3D »

Ty to furt nechápeš, já navrhuju zkusit to prvně proměřit a pak to nastavit tak, aby se posílal do okruhu signál imitující správnou funkci ERG. Je mi jasný, že čidlo tlaku v sání musí zůstat a jeho signál se nesmí měnit oproti originálním hodnotám, protože by to bylo vyhodnocený jako chyba. Jen to chce správnýho a šikovnýho odvážlivce, kterej změří kolik voltů je v okruhu mezi čidlem a řídící jednotkou při různejch režimech jízdy a otevření, nebo zavření ERG. Podle toho by se upravil obvod mezi čidlem tlaku a řídící jednotkou tak, aby se řídící jednotce v okamžiku kdy má být otevřený ERG podstrčil signál patřičně upravený. Jednoduše řečeno se otevření ERG projeví například nárůstem napětí o 2volty, tak bude třeba signál pro řídící jednotku v tom okamžiku o ty 2volty navýšit, což se dá vyřešit v lepším případě diodou, kondenzátorem na vyhlazení a odporem na úpravu právě o ty 2 volty, v horším případě by tam byl třeba dát tranzistor, všechno pěkně napájený z obvodu ovládání ERG, takže by změna signálu probíhala víceméně v tom samém okamžiku jako je třeba. Nepředpokládám, že by z čidla šel pulzní signál, jako třeba z převodovky, takže to je podle mě fakt jen o tom správném napětí.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od vlado007 »

George. Bratku ty to furt nechapes. Uz neviem ako mam vysvetlit princip celeho agr systemu. Som pisal ze rj motora nema len nejake hodnoty od snimacu tlaku, ale aj od vahy vzduchu, takisto z cerpadla a ostatnych veci. A za druhe agr ventil nefunguje na principe ze zatvoreny a otvoreny. On sa priebezne priotvory podla signalu od rj. Ked stale myslis ze to niekto dokaze tak ok. Bodaj by. :wink: :grin:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Tonda_agronom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 10 zář 2012 16:30
Bydliště: Prostějov, Blansko Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Tonda_agronom »

Já myslím, že tady se řeší nevyřešitelný.
Zkrátka nový motory 2,2 DTI mají složitější ovládání EGR přes řídící jednotku, která vyhodnocuje několik údajů najednou a asi i mezi sebou a je tak složitý to nějak obejít. Jestli se to někomu podaří a bude to fungovat, dovezu mu bečku, kus salámu a oslavíme to... :lol:
Frontera B, 2,2 DTI 2004
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... :) jinak žádné větší úpravy
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Slaava »

Máte asi pravdu, protože problém bude v tom, že když řídící jednotka otevře EGR, tak se tlakový poměry v sání změní pokaždý jinak (jednou se tlak zvýší, jednou sníží) a řídící jednotka předem ví, jak se maj změnit podle ostatních informací (rychlost motoru, váha vzduchu). Když by se ale EGR zaslepilo a ten navrhovanej emulátor by při snaze řídící jednotky otevřít EGR by např. zvýšil odpor čidla, tak by to vyhovovalo jenom pro jednu z těchto situací. Kdy vám svítí ta kontrolka motoru - píšete že se to stává při předjíždění při akceleraci, stává se to i jindy?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Tonda_agronom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 10 zář 2012 16:30
Bydliště: Prostějov, Blansko Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od Tonda_agronom »

ne - stává se to normálně i když auto stojí na volnoběh, nebo jede z kopce - zkrátka různě. není to o tom, když akceleruje - tam mě to ale nejvíc nas.re :x
S počasím to nemá nic společnýho - ale dělávalo to sem tam. V létě co chvíle a nepomáhalo už počkat, nebo tomu oroštovat. Musel jsem zastavit zdechnout to - vypnout klíček a znovu nastartovat a jelo to zase normálně, než si to opět rozmyslelo.
Zrovna nedávno jsem si říkal, že to dlouho neudělalo, že je klid a ejhle... :lol:
Sem tam jsem ventil vymastil a zdá se, že to bylo lepší - má teorie, že pokud neodchází EGR do věčných lovišť, tak tam asi úřaduje karbon, co se tam usazuje a při otvírání dělá problémy - z toho ty chyby... myslím já - nebo fakt odchází a musím pořídit nový...
Frontera B, 2,2 DTI 2004
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... :) jinak žádné větší úpravy
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“