Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od václav »

Tak jsem se konečně rozhoupal a začal měnit originální podtlakové hadičky na Fróně. Koupil jsem 5m hadice, měly jen silnostěnou gumovou a pak mi nabýzeli plastovou. Vzal jem gumovou, myslím že by měla líp těsnit. Zatím jsem vyměnil hadičky co vedou k ventilům nad Lp kolem. Problém nastal jen s hdičkou ,která zásobuje ventily podtlakem a vede od vývěvy. Zajímalo by mě jak jste kdo nahradil tuto hadičku, já ji dal jen od toho spoje co je asi 15 centimatrů od vývěvy. A teď raďte co dál a co dál vyměnit. Díkes a ahojda Václav :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295

Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

Re: Podtlak u 2.2 Dti

Příspěvek od vesmir »

Jestli myslíš tu co vede od podtlakové pumpy zezadu za motorem, tak to byl skutečně porod. Dělal jsem to za optimální teploty, krásného počasí a slunečného dne - a myslel jsem, že to rozkopu. Holt, je vidět, že tenhle motor nebyl primárně vymýšlen pro fronteru.

Zkus si sehnat dítě, co má malé ruce, to tam bez problémů šáhne :wink:

Jinak já jsem to nasadil takovou tou lékařskou samosvornou pinzetou, to je na autě móc šikovná věc. Mám zato, že jsem sundal kryt turba, pak se tam dá líp strčit ruka. Dokonce jsem tam na to dokázal nasadit i svorku a taky tam mám silnostěnou palivovou - tak snad na věčné časy

Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Podtlak u 2.2 Dti

Příspěvek od václav »

Tak dobrá zpráva , vyměnit hadičku na vívěvě šlo celkem v pohodě. Mám jen trochu vorvaný klouby, ale po sundání krytu turba to šlo celkem snadno , i tam dát sponku. Takže díky Vesmíre za radu. :wink:
Jinak pro ty , kteří se teprve rozmýšlí a otálejí s výměnou,kupte 6 metru hadičky a hurá do toho, je to docela snadné. A malá rada na závěr, kupte si el. izol. pásky různých barev a označte si jednotlivé hadičky áť je později nepletete, jednou seto může hodit. Ahojda Václav :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295

Uživatelský avatar
Dave136
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05 čer 2009 12:17
Skype: david-doma
Bydliště: Litoměřice

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Dave136 »

Ahoj, nevíte rozměry těch hadiček? Tuším, že jeden typ bude 3,2 mm. Taky bych potřeboval poradit jaké budou nejlepší(u nás v krámě my doporučil stejné jako na naftu). Popřípadě nějaký odkaz. Děkuji
Frontera B, 2.2 Dti

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Slaava »

Jestli máš na mysli gumový kolínka, který spojujou plastový trubičky podtlaku tak na 2,3TD jsem je kdysi napojoval opravdu gumovou hadicí Semperit na naftový přepady DN 3,2. Ale u mýho motoru může bejt jinej průměr trubiček a hlavně tam jsou ty podtlaky jenom pro srandu králíkům a nic neovládaj (protože veškerá jejich snaha končí plechovou záslepkou EGR ventilu).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2709
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Na 2,3 je to inac. A tie na naftu tam mozu ist tiez.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.

Uživatelský avatar
SlavekXJR
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 16 pro 2012 10:59
Bydliště: sever Čech

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od SlavekXJR »

výměnu hadiček jsem vyřešil takto
hadičky plast 4mm od Festo a místo origo plastových teček ,spojky tečko 4 od Legris ,Festo je má takový velký humpolácký :grin:
P1180066kop.jpg
P1180067kop.jpg
P1180068kop.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B 2.2Dti 85kw 2002 - prodaná rád vzpomínám :wink:
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 160kW 2006

L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

cau prosimvas nebyl by někdo schopen rozkreslit spravne zapojeni hadicek ci nafotit? mam je nake poodpojovane a nevim jak zapojit zpet celkem mne to stve jinac ty podtlakove velecky nad levým předním kolem mam 3 a pak vedou nekam do rohu na ještě něco menciho a tam jsou 2 pak vselijak po motoru k turbu atd.. ale jak to je poodpojovane tak nevim jak zapojit ci jestli se da zjistit zda jsou ty podtlakove valecky v poho a jak ma fungovat ten ventil co je nad čerpadlem diky
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2709
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

zapojení podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Tu som ti to odfotil a popisal jak to je zapojene. Plati pre 85kw.
obr 1. c.1- privod podtlaku od vakuovej pumpy
c.2-turbo
c.3- AGR
c.4- klapky na v sani

obr 2. c.1-privod podtlaku od vakuovej pumpy
c.2-hadicka k zubovej spojke na poloosi. (pripajanie predneho nahonu)
c.3- hadicka k zubovej spojke na poloosi. (odpajanie predneho nahonu)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.

L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

jj mam 85kw takto jsem si predstavoval nak moc diky jinac jak pak poznam ze všechno funfuje jak na ? u turba to pak tu ticku vytlacuje nebo zatahuje?
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2709
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Tycku to zatahuje. A jak zistis ci je vsetko funguje ako ma? Asi tak ze auto pojde tak jak ma. Alebo diagnostika
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.

L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

nakou dobu jsem moc tetka nezkoumal nebyl cas a moc mito nevadilo ale zacina mi vadit chybejici vykon který je důsledkem ovladacich prvku podtlakem nake zavady jsem zjistil ale potreboval bych poradit co stim zdali někdo nemá pripadne doma nebo něco ppodobneho z ceho dily schanet mam spatnou membránu na klapce na sani rozdal jsem a ta guma je protrhla dále jak jsou ty 3 vylecky nad kolem tam když nastartuji necham chvili bezet aby se vytvoril podtlak a chcapnu to tak ze 2 valecku jde takovy prdivy zvuk ma to delat? poradte co s obojim jedno je ovladani te klapky druhy erg ventilu
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000

Olympus1
Příspěvky: 11
Registrován: 03 srp 2019 06:41

Re: Výměna podtlakových hadiček u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Olympus1 »

Máš to moc hezký a dík za foto.
Jaké jsi tam dal ty gumové spojky na solenoidy? Bohužel to také musím řešit. Děkuji za odpověď.
Opel Frontera (dlouhá) 2004, 2.2 DTI, Honda Blackbird (motorka) 8) , Fiat Stillo … :oops: (... no jo, no... pro manželku.)

Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“