Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Vše o motorech C20NE a X20SE
Odpovědět
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od tank »

U C20NE mi prasknul vačkový hřídel - vypadá to, že vrch motoru přestal mazat, a pak se to kouslo. Stojím před rozhodnutím, co s tím - měnit hřídel, pátrat po problému s olejem ( ? čerpadlo, kanály...), nebo jít do jiného motoru / polomotoru ? Kastle už má také nejlepší léta za sebou :( . Další možnost je auto na přestavbu. a samozřejmě ta poslední - dát to na ND.
Pokud jde o motor - C20NE je docela hodně používaný. Jaký je rozdíl v motorech do fronter / kadetů, caliber...-tedy kromě jiné vany ? Předpokládám, že tam je i jiné čerpadlo oleje, resp. sací koš. Co je všechno třeba přestrojit ?
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Slaava »

Možná bych v tvým případě volil mezi třema variantama (to vlastně píšeš i ty - ale to je jenom můj názor, vycházející z nízkých cen těhle aut):

- vyměnit vačici a zjisit, proč to nemazalo (může to bejt nejlevnější ale taky nejpracnější varianta)
- koupit komplet jiný auto (nechceš Minovo Sportku s uzávěrkou?) a to tvoje si nechat za účelem kanibalizace
- přehodit motor z jiný Frontery Sport dvoulitr (nekomplikoval bych to přehazováním z jinýho auta než z Frontery, dvoulitr by neměl bejt problém sehnat)


Vím, že sem ti nic rozhodnýho nenapsal ale i ty sám víš, co co obnáší a že každý z těch rozhodnutí je v jádru špatný. Jinak upřímnou soustrast - i když to ještě není na pohřeb auta, tak i tak to nepotěší. :|
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Slaava »

Kdyžtak sem dej jenom takový informativní foto, jak se to podřelo a jak to ruplo. Asi opět pomohlo to, že tenhle motor je nepotkávací, takže když se přestal točit kus vačice, tak to pístům nevadilo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od tank »

Tak N+K nemají - už jsem je kontaktoval. Milhause zkusím.

A foto potěší vždy - udělám si ho i pro vlastní radost:
vacka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Slaava »

Auu... :|
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od vlado007 »

No pekne. Inak presne takyto problem bol na jednej frontere a bolo to tym ze bol zaneseny kos vo vani. Kontrolka nesvietila lebo to stihalo este nasavat olej aby bol aky taky tlak. Ale pri vyssich obratkach to nestihalo sat olej a tiez zadrelo vacku.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Jurahorice
Příspěvky: 13
Registrován: 22 čer 2015 21:31
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Jurahorice »

Tak toto mě taky před 14 dny potkalo, viz foto, stalo se to téměř hned po zabroušení hlavy, přetěsnění, rozvodech... už opraveno a čekám co bude dále...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 2.2, lpg, 1998 ideální auto pro geodeta
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Janeš Petr »

no a divíš se ????? všichni to necháváte pošmudlat někde na magnetce u stodolního rádoby odborníka, no tak vám pak holt pak praskaj vačky hned jak po opravě vyjedete. Až dáte hlavu zrepasovat komplet do nějakého opravdového servisu, kde jsou na hlavy vybaveni, bude tomu odpovídat i výsledek. Holt to bude nějakou kačku stát, ale nemuže to dopadnout tak, jak to dopadlo :(
Nebo je varianta druhá, vyprdněte se konečně na nesmyslné rovnání OHC hlav. OHC hlava neni OHV u staré škodovky nebo zetora, ta se prostě jen tak někde brousit fakt nedá
Jurahorice
Příspěvky: 13
Registrován: 22 čer 2015 21:31
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Jurahorice »

tak rozhodně to nešmudlal nikdo ve stodole, ale člověk co se tím živí a má k tomu odpovídající vybavení, dále tvoje tvrzení opravdový servis ... - to obecně rozhodně není zárukou kvality provedení. Ta hlava byla potřeba opravdu přebrousit. Ta vačka - prostě asi náhoda - neznám historii toho motoru - kupoval jsem ho na druhém konci republiky ze zrušeného auta.
Frontera A 2.2, lpg, 1998 ideální auto pro geodeta
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od vlado007 »

Neni si prvy ktoremu po prebruseni hlavy praskla vacka.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Prasklá vačková hřídel u motoru 2,0i (Frontera A Sport)

Příspěvek od Janeš Petr »

vačka neni náhoda. pokud je hlava křivá a dáš ji zpátky na motor jak je bez přebroušení, zas se může po dotažení, ale nemusí, srovnat. vačka to ale vydrží, protože hlavu dotažením zas částečně srovnáš. pokud ji necháš ,, opravit ,, u nějakého rádoby odborníka, ktery někde vyšmelil magnetku a živí se tím, že ,, přebrušuje ,, hlavy, praskne ti holt po tom jeho přebroušení přebroušení vačka, tak to prostě je. Vačka neni kardanka, abys ji naučil běhat ohnutou. Až tomu tvému odborníkovi pujdeš poděkovat, rovnou mu řekni, že chceš vydět vybavení, na kterém hlavu opravoval. pokud ten .. odborník nemá rozvrtávačku nebo podobné zařízení aby po srovnání spodku hlavy srovnal do osy i křivé uložení vačky, můžeš mu rovnou předat fakturu za opravu motoru po té zlomené vačce. tak to prostě je. Nechci tvého brusiče nijak schazovat, ale je mi jasné, že pošudlal dosedací plochu hlavy a na zbytek se vykašlal. nějak mu uteklo, že co si mohl dovolit u OHV škodovky, u OHC neobstojí. Jinak by ti totiž vačka nepraskla :!: moc dobře vím, kolik lidí tady u nás v jihočeském kraji, má magnetku a k tomu hauzer nebo slušnou radiálku. spočítáš je na prstech jedné ruky. Těch co má jen magnetku nebo hrncovku a serou se do broušení hlav je jak maku, a tak je to v celé republice. Opravdovým servisem jsem myslel firmu, která se repasem hlav zabývá - těch je cca 15 v republice. k načrtku - černě je stav hlavy před opravou, červeně stav po rádoby opravě. Jinak koukám, že jsi z Hořic - pozdravuj Peťu Branta
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odpovědět

Zpět na „2.0“