co znamená označení pneumatiky M+S

Vše co se bude týkat pneumatik, protektorů a disků. Rozměry, huštění, vzorky, údržba, doporučení, atd. Všechny modifikace Frontera.
Rosta

co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od Rosta »

Tusite pls nekdo co to znamena?
Uživatelský avatar
Martin Dudík
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 28 dub 2005 10:55
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Dudík »

mud + snow. Čili celoroční užití takto označených pneumatik. Mám takovéto pneumatiky od Good Year na autě a mohu v klidu říci že nejsou špatný. Ale zimní pneu bude v zimě vždycky lepší, letní zase v létě a v terénu zase gumy do terénu.
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.

... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

na sichr, M/S, T/A, M/T, je vpodstatě označení druhu a hrubosti vzorku, né určení pneu zda je zimní nebo letní, ikdyž, to by asi musel bejt obr blb, aby gumu s označením M/S - mudd - bahno, SNOW - SNÍH........ dělal jako letí, že? :arrow: :idea:
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Opakování je matka moudrosti. M + S je prostě zimní pneu a další označení A/T, M/T určují už jen možnosti použití v terénu nebo na silnici. :roll:
Uživatelský avatar
pato
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 780
Registrován: 07 led 2007 11:21
Bydliště: Trnava,SR,Frontera A,2,2i16V,r.v.1997

Re: PNEUMATIKY S OZNACENIM m+s

Příspěvek od pato »

Klouďák má pravdu.M+S nemôže byť označenie zimnej pneumatiky.Kúpil som Teraz Fulda Tramp Track a v profi pneu servise v Rakusku boli medzi letnými offroad pneumatikami.V ponuke ako zimné boli Fulda Yuokon.Paťo-Divoch
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: PNEUMATIKY S OZNACENIM m+s

Příspěvek od Slaava »

pato píše:...M+S nemôže byť označenie zimnej pneumatiky... kúpil som Teraz Fulda Tramp Track a v profi pneu servise v Rakusku boli medzi letnými offroad pneumatikami...
:?: :?: :?:

Tak to asi byli hodně velký odborníci. Tuhle jsem koupil v Pennymarketu levný záchodový prkýnko a taky jsem ho nezkoušel jíst i když bylo vedle rohlíků...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
pato
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 780
Registrován: 07 led 2007 11:21
Bydliště: Trnava,SR,Frontera A,2,2i16V,r.v.1997

Re: PNEUMATIKY S OZNACENIM m+s

Příspěvek od pato »

Slaavo ale je to tak našiel som stránku Fulda a jediná zimná pneumatika medzi 4x4 z ich výroby je Fulda Tramp Youkon.Tak ten Klouďák ma asi pravdu že označenie M+S nie je zimná pneumatika.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od Janeš Petr »

zajímavý článek o tom, že M+S opravdu není zimní guma, jak bohužel tvrdí náš zákonodárce -
cituji :


,, Česká legislativa považuje za zimní gumy ty, které mají označení M+S, M.S, M/S nebo MS. Výrobci pneumatik ale doporučují vybírat pneumatiky s jiným označením – do mrazu a na sníh jen ty, které nesou emblém hory se sněhovou vločkou.

Zimní pneumatiku dělá tím správným obutím vozu na namrzlou silnici zejména její složení. Měkká směs, ze které je vyrobena, v mrazech netuhne jako gumy letní. Druhým důležitým poznávacím znakem je hloubka vzorku větší než u gum do teplejšího počasí. U zimních kol jsou to minimálně 4 mm.

Aby při nákupu motorista nesáhl vedle, je dobré si ověřit, zda má zvolený typ a model na boku pláště kromě jiných, neméně důležitých údajů, obrázek hory se třemi vrcholy a sněhovou vločku. Právě tento symbol označuje pláště do chladného podnebí. Česká legislativa říká, že zimní gumy nesou označení M+S, M.S, M/S nebo MS a že za zimní se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

Pneumatikářská firma Continental na svých internetových stránkách upozorňuje, že písmena M+S na boku pláště coby spolehlivé označení zimní pneumatiky nestačí. Písmena M a S znamenají „mud and snow“, tedy bláto a sníh, o gumy do mrazivého počasí přímo nejde. Jsou jedním z označení pláštů pro terénní vozy. Na to, kterou pneumatiku lze iniciálami M a S označit, není předpis. Hřeší na to výrobci levných pneumatik, a matou tak motoristy. Například čínská firma Chengshan opatřila písmeny M+S letní pneumatiku (která mimo jiné ve velkém testu letních gum zcela propadla). K rozporu v označování zimních pneumatik požadovaném legislativou a tím, co říkají výrobci pneumatik, se vyjádřila Veronika Hodačová, vrchní komisařka z Policejního prezidia ČR. Při případných kontrolách zimních pneumatik na autech prý policisté budou postupovat na základě legislativy.
Výrobci doporučují pneumatiky s horou a vločkou

“Označení MS, M+S a další různé varianty pocházejí z USA, kde znamenají pneumatiky pro SUV a auta do terénu. Tyto gumy mají o deset procent lepší trakční vlastnosti. Ale není zde záruka, že jsou z technického hlediska určené pro zimní podmínky,” říká Filip Haderer, technický manažer českého zastoupení firmy Bridgestone.

Ve Spojených státech také pneumatiky s iniciálami MS mohou označovat i velmi rozšířené celoroční pneumatiky. Opět pro terénní auta a SUV. V evropských předpisech je k označení M+S uvedeno, že jde o pneumatiku, jejíž konstrukce a vzorek má zajistit lepší záběr než pneumatika běžná. Vlastnosti takové gumy ale nejsou ani měřeny, ani dány normou. I když takto označené pneumatiky podle firmy Continental předpisy v některých evropských zemích tolerují jako zimní, gumárenský koncern doporučuje pro provoz v chladných měsících používat gumy označené symbolem hory se sněhovou vločkou.

Písmena M+S i ikonka hory s vločkou mohou být na pneumatikách vedle sebe. Zimní pneumatiku ale spolehlivě označuje jen ten druhý symbol a pouze za předpokladu, že pneumatika má vzorek hluboký aspoň čtyři milimetry. “Na základě dobrovolnosti se přední evropší výrobci pneumatik shodli, že kromě označení MS, které vyžaduje legislativa, budou za účelem lepší orientace zákazníků opatřovat své výrobky emblémem hory se třemi vrcholky a sněhovou vločkou,” ,,
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od lasky »

ja nevim jak pro koho ale pro mě je důležite že označení M+S berou policajti jako celoroční a dají mi pokoj :grin:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od Janeš Petr »

policajti ho sice berou ale bohužel né v rakousku - stojí to tam 30 euro . hledal jsem to právě kolegovi, na základě čeho ho vlastně chtěli flastrovat
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od lasky »

tak to je v poho ja do te země buržoazních imperialistů nejezdím :lol:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od Janeš Petr »

no jo, když já to k ním mám 20 km, což je asi 30x blíž, než k tobě :lol: já mám právě také označení jenom M+S takže mne zajímalo, jestli bych se třeba také nemohl stát sponzorem rakouského státního rozpočtu
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: co znamená označení pneumatiky M+S

Příspěvek od George 3D »

No, řekl bych, že zrovna rakouský policajti nás tak milujou, že si vždycky něco najdou, ale na druhou stranu určitě není důvod jim dávat nějakou příčinu. To že neuznávají označení M+S je pro mě novinkou, ale taky tam radši nejezdím a mám klid.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: Jak jezdit z kopce?

Příspěvek od Tom »

Hele M+S neznamená že to je zimní guma. Mám pirelky scorpion jsou taky M+S, ale jet na nich po ujetým sněhu je adrenalin.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Jak jezdit z kopce?

Příspěvek od Slaava »

Jojo, já je měl taky a v porovnání se stávajícíma gumama vzpomínám, jak krásně drželi na ujetým sněhu. :twisted: Já stále říkám: zimní gumu dělá směs ale hlavně vzorek pro ježdění na sněhu. A to neplatí ani u těch Pirellek ani u mejch Maxxisek - oboje sou sice z M+S směsi, která podle mě na suchej asfalt při mínusovejch teplotách stačí ale vzorek je na ujetej sníh na cestě nevhodnej.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „PNEUMATIKY“