Vzduchové měchy

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Vzduchové měchy

Příspěvek od Nimrod »

frontik

vzduchove mechy

Příspěvek od frontik »

cao nimrode chtel jsem se te zeptat co vsechno tema vzduchovyma mechama ziskam?
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Měchy

Příspěvek od Nimrod »

Jednak se zlepší pérování vozidla a další věcí je zvednutí vozidla v zadní části. V přední části je pak nutno přitáhnout torzky.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Citroën

Příspěvek od Slaava »

...a taky luxus za jízdy hydraulicky výškově stavitelného podvozku - jako v Citroënu :D
Rosta

Re: Citroën

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:...a taky luxus za jízdy hydraulicky výškově stavitelného podvozku - jako v Citroënu :D
... mno a nebude to vzadu spis tuzsi, kdyz tam bude dalsi bazmek na pruzeni? Ono uz tak je to vzadu s pohodlim docela bida na listovych perech :lol:
Uživatelský avatar
Martin Dudík
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 28 dub 2005 10:55
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Dudík »

Teď jenom logický pohled na věc (nemám zkušenosti). Ty listový péra sou fuč a nebo ty měchy doplňují listovky. Pokud doplňují listovky, tak měkost pérování záleží na listovkách a tvrdší odpružení získám až při dostatečně vysokém tlaku v měchách. A to ještě jen do určité výšky pohybu nápravy (než se zapojí listovky).
A tak to asi bude protože měchy tam chceme dát pro to abychom to vzadu zdvihli. Čili najedu kolem na patník (např.), prvně nám energii absorbuje vzduch v měchách, ale jen do té doby než se vzduch přeleje do druhého měchu + zbylé části celého toho zařízení. Přitom všem je vzduch pořád stlačený, ale už se zapojují i listovky.

PS: při tlakování měchů bych si dával majzla na maximální možnou délku vysunutí tlumičů. Aby to pak nebylo na tvrdo a tlumiče na odpis.
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.

... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Měchy (z dud nebo varhan)

Příspěvek od Slaava »

Měchy sou jenom doplněk listovek, bez listovek by to měchy asi dlouho neustály - přece jenom sou původně dělaný do sedačky pro max 150kg zatížení. Listovky tedy drží auto i tak, zadek je ale odlehčen o sílu úměrnou tlaku ve vacích a jejich pružnosti. Těžko říct, jestli je použitím předhuštěných měchů nárůst síly nelineární a zadek tudíž tvrdší. Spíš to bude ale tak, že vak podpoří tuhost prvního (nejdelšího) listového péra a jeho křivka potom není tak strmá. Je to jakoby nejdelší péro bylo ze silnějšího matroše a celková křivka sestavy listových per má potom menší skok mezi prací prvního a druhého péra. Měchy tak jakoby zakulacují trojfázovou činost listových per. Křížení by to ovlinit nemělo, bude tam jenom jisté zpoždění, než se vzduch přemístní za jedné strany na druhou.
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Tlak;

Příspěvek od Nimrod »

V článku to není napsáno. Při natlakování měchu na 2 atm. dojde ke zvednutí zadku asi o 5 cm. Další věcí je že dojde ke změkčení pérování - obrazně řečeno. Díky tomu že tam je vzduchový vak tak to tolik neskáče a nedrncá. Jelikož vzduch reguje velice dobře při stlačení na nárazy. Dále pak v článku není napsáno nic o demontáži listovek, takže ty tam opravdu zůstavájí. Omlouvám se všem pokud to z článku vyznělo tak, že to nahrazuje listové péra. To vžádném případě. :D
Ondra

Příspěvek od Ondra »

Pekne, mam jednu otazku. Kolik meri roztazenej mech ? A dalsi, kdyz bude naprava v krizeni a mechy nafouknute, vejde se z toho stlaceneho mechu vsechen vzduch do mechu roztazeneho ? Dik, Ondra Terrano II
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

MĚCH

Příspěvek od Nimrod »

Kolikměříroztaženej nevím. Neměřil jsem to. Při zmáčknutí dojdeopravdu k jeho úplnému splasknutí. ¨Foukání je doporučeno tqak na 2 atmosféry. Samozřejmě záleží na jejich uložení. Toto je pro Fronteru.
Návštěvník

Re: MĚCH

Příspěvek od Návštěvník »

mám to same uděláno na peugeotu 205 a je to super! je to dobrý nápad. ps ty měchy vzdrží hodně,zkoušel jsem je nafoukat třeba i na 5 atm . mohu jen povrdit autorovi dobré zkušenosti. ted ješte montuji el ventyl na upouštění a jeden na uzavírání vzduchu mezi měchy,aby se vzduch nepřefukoval z jednoho do druheho a bylo auto ještě tvdrší. S pozdravem Zdeněk D. 205cabrio@seznam.cz
ALFOC

Příspěvek od ALFOC »

Zdar Front'áci vzduchové mněchy můžu vřele doporučit sice nevlastním Fronteru,ale Toyotu 4Runner vepředu torsky a vzadu listy a stěma mněchama je to fokt knonfort :P
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Měchy

Příspěvek od Nimrod »

I na Fronteře to funguje.
ALFOC

Re: Měchy

Příspěvek od ALFOC »

Nimrod píše:I na Fronteře to funguje.
To věřím :wink:
Luboš K.

Příspěvek od Luboš K. »

Taky jsem na to koukal nedůvěřivě,ale pak jsem se svezl v Jeep Cheroke z roku 1990 a bylo to super.Až budu mít čas a penízky tak bych to chtěl také řešit.Luboš K.
Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ_podvozek“