pevnostní zadní nárazník - výroba
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Díky za pochvalu i kritiku . Já sem zastánce funkčnosti . Krásně tvarovaný "pevnostní" nárazníky z 2mm plechu mi nic neříkají. Ba naopak to je jen nefunkční provokace pro policajty. Tohle samo sebou provokuje taky ,ale je funkční
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
já se asi kloním názorem také k Vladovy. k čemu je dobrej pevnosťák, kterej je bytelnější než rám auta ? akorát k tomu, že až na něj někde opravdu posadíš, ohnou se podélníky rámu auta za nápravou a totéž, když do tě někdo nedobrzdí... prostě jsi auto připravil o první deformační zonu, která by měla pochytit první vlnu nárazu. myslím, že je lepší konstrukce z 2mm plechu, která má šikovně udělaná zesílení, příhrady a příčky ale pořád se může ve slabších místech deformovat. ber to ale jen jako příspěvek k diskusi - jsme forum, každý má jiný pohled na věc
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Zdarec,bud v klidu vypadá jako jakejkoli jinej zadní pevnostnák a už jsem jich pár viděl,deformaci při nedobrždění odnese ten co nedobrzdí,bud zajede pod Tebe při Tvé výšce nebo se to zakousne do jeho plastu a na to co potřebuješ Ty do lesa v pohodě,rám neuhne to by musela být totálka,dá se to za něj zvedat Hiliftem a tahat cokoli jakkoli,je to jen muj nazor od toho tu forum je
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Ono už jen to,že zvedneš auto, tak posouváš deformační zony
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Zdarec, taky si dovolim vyjádřit. Mě se osobně líbí. Jednoduchej a myslím, že i účelnej
Dále pak je otázka, kdo v čem chce jezdit, zda v SÚV nebo v Offu
Dále pak je otázka, kdo v čem chce jezdit, zda v SÚV nebo v Offu
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Me se libi taky, ale nemel bych gule na to to dat na auto a nechat tim Petulu jezdit po meste. Aby si na ni naky jatro honilo tricko... Premejslim, jestli tahle varianta nepujde udelat jako "skryta" kolejnice pod org. naraznik??
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Taky sem to tak původně chtěl,ale když sem to začal dělat, narazil sem na problem s materiálem který by aspoň trochu pasoval do tvaru nárazníky. Další problém byl , že sem na nárazníku chtěl mít tažná oka a na ten plechový origo nic nenavaříš. Samo kdyby na tom člověk pořádně popřemýšlel,zase by to nějak šlo. De šecko
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
No prave, jen pro predstavu...udelas kolejnici, na ni prilozis puvodni naraznik, namalujes si mista pro oka, vyriznes pro ne diru a privaris na kolejnici tak, abys mohl oka navarit a koukaly ven... samozrejme je to jen teorie, protoze naraznik nema rohy, ale zaobleni.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Tak treba kolajnicu co ide do zakruty.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
A jak šikovně zapravit výřezy pro oka
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Podla toho ake tie diery maju mat tvar, ci klasika okruhle ci niejake obdlzniky a do ako hrubeho materialu? A uz ked pevnostak tak preco ho pchat pod origo plechac??? Uz keby som mal robit pevnostny naraznik tak by som ho robil aby sa kus ponasal na origo. s Origa by som pouzil len tie bocne zakoncenia ako kamuflaz.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Jasny, ale ja si myslim, ze pokud jsou navareny 2 ucka proti sobe, tak tam musi stacit nejaka 50ka a mozna i min. To schvalne zkusim spocitat po nedeli, az najdu svoje tabulky... Verim tomu, ze 50ka, max 60ka U svarena po cele delce proti sobe bude na namahani v tahu, trhu, ohybu v klid stacit. A tu pod ten puvodni ukryjes v klidu.
Napasovani rohu je potreba pocitat uz pred vyrobou, aby to pekne sedelo a pak samozrejme poradne omalovankovat. Ukryty naraznik bude osetren jen proti ty svini zrzavy - ale porad je nutne se vyvarovat nehod a byt ostrazity. Experti by asi odhalili, ze ta traverza tam nema co pohledavat
Ctvercovy diry do pevnejsich materialu delam "sukackou... mam makitu a delal sem s ni uz i 4mm ocel... Platky musi samozrejme byt na jakostni ocel. Je s tim piplacka, ale da se to. 4 diry v rozich, pak vyrez a vybrousit. Pisou, ze ta makita da i 6 mm, ale pri 5ti uz sem cejtil, ze zpiva vic, nez je zdravo ... a taky na to nemam svaly... v kancelari to ochabuje jako svine
Napasovani rohu je potreba pocitat uz pred vyrobou, aby to pekne sedelo a pak samozrejme poradne omalovankovat. Ukryty naraznik bude osetren jen proti ty svini zrzavy - ale porad je nutne se vyvarovat nehod a byt ostrazity. Experti by asi odhalili, ze ta traverza tam nema co pohledavat
Ctvercovy diry do pevnejsich materialu delam "sukackou... mam makitu a delal sem s ni uz i 4mm ocel... Platky musi samozrejme byt na jakostni ocel. Je s tim piplacka, ale da se to. 4 diry v rozich, pak vyrez a vybrousit. Pisou, ze ta makita da i 6 mm, ale pri 5ti uz sem cejtil, ze zpiva vic, nez je zdravo ... a taky na to nemam svaly... v kancelari to ochabuje jako svine
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Co tak na 50ku ucko vovarit donho racej pas plechu o sirke 50mm a hrubke aspon tych 10mm? To ucko by ten plech dost spevnil akurat by ti nevznikol rovnostranny jokel ale obdlznik. Ja by som dal aj väcsie ucko aj 60ku pre istotu. 50tka sa mi vidi malo. Ale je to na tebe.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Az se vratim domu z vejletu v nedeli, tak na tom zacnu pocitat. Ono se to nezda, ale ty nosniky delany timto zpusobem maji silu. Jednak to vyplyva i z vyroby toho profilu. Valcovany profily jsou proste pekne "zhutneny". Pocitani bude celkem jednoduchy. Vyjde se z momentu sily. Ulozeni ok se muze dat co nejblize k uchyceni ramu, ale muze se to posunout treba i vice do stran. Sam sem na to zvedavej, jaky tam budou sily na ohyb toho nosniku. Budu vychazet z maximalni sily taznych ok - u me 4,75t, dneska pro ne jedu. Kdybych mel u sebe auto a tabulky, zacnu s tim uz ted, ale auti mam 500km daleko, tabulky taky :-)
Momenty sil jsou jednoduchy.
Ta 60ka muze byt treba nakonec taky malo, ale myslim, ze na tah 4,75t, by ty dve pedesatky mohly stacit.
Tam jde o to, ze koupis jednu tyc U 50 a udelas z ni 2 narazniky a to celkem bez prace a navenek nebudou nikoho provokovat, ale ty budes vedet, ze ta pevnost tam proste je.
Nemate nekdo roztec uchyceni toho narazniku k ramu?? Bude to neco kolem metru, ale chtelo by to presnejsi. Ja bych to zacal uz pocitat ted :-)))) sice nemam ty tabulky, ale zatim aspon jako sily bez materialu, ten uz se pak jen prida :-) Naco z toho delat tank.
Momenty sil jsou jednoduchy.
Ta 60ka muze byt treba nakonec taky malo, ale myslim, ze na tah 4,75t, by ty dve pedesatky mohly stacit.
Tam jde o to, ze koupis jednu tyc U 50 a udelas z ni 2 narazniky a to celkem bez prace a navenek nebudou nikoho provokovat, ale ty budes vedet, ze ta pevnost tam proste je.
Nemate nekdo roztec uchyceni toho narazniku k ramu?? Bude to neco kolem metru, ale chtelo by to presnejsi. Ja bych to zacal uz pocitat ted :-)))) sice nemam ty tabulky, ale zatim aspon jako sily bez materialu, ten uz se pak jen prida :-) Naco z toho delat tank.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163