Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

šedou základovkou černou matnou a vystříkat.když to bude neprodyšné,shnije to,když ne,bude se muset více stříkat olejem.Ach jo. Moc si nevybereš.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rám nejenom z Campa

Příspěvek od Slaava »

Bc. Daniel Pýcha píše:Pupane, pokud nelpíš na Praze mě ho ted vařil borec v Heřmanově Městci . te'd dodělal druhé a je to dost super. I s vyvyřením rámu a korby a lakem jksem v tom zahučel za 50t. Ale stojí to za to.
Pupan píše:Mňo .... v Hermanove Mesteci to neni spatne, ale preci jen trochu z ruky. Vzhledem k tomu, ze se toho Campa chci zbavit a poridit si Beeeckovou Fronteru, tak se mi do toho nechce moc vrazet tech 50 litru. Taky bych mel skoro strach, ze tam s kruplym ramem ani nedojedu.
Ale diky za tip. Treba se jeste nekdy bude hodit :-)

Pupan
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Rám nejenom z Campa

Příspěvek od farmář »

Slaavo, co je to za výběr? jnak já s křuplým jel sto kiláků...nebyl zcela roztržený, ale prasklý ano a houpalo se to a opíralo nástavbou o budku.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rám nejenom z Campa

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:Slaavo, co je to za výběr? jnak já s křuplým jel sto kiláků...nebyl zcela roztržený, ale prasklý ano a houpalo se to a opíralo nástavbou o budku.
Ukízel jsem tady a tyhle dva výkřiky do tmy byly samostatně někde v nějakým nesmyslným tématu, tak jsem je fouknul sem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
topol

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od topol »

VÍTÁM velice podnětné stránky o rámech campa.Soused opravář se vyjádřil - je to tak na dva roky-.Vložil v levo asi 50 cm, v pravo vařeno 15 cm.Rok narození campa 97.Zdvořile žádám o pokračování stránek z ledna 06 s dotazy.Ukončení panceře z 3-j plech na zdravý rám,rovně či s jakými úskoky aby materiál nedostal trvalé pnutí.Ve stávajícím rámu jsou otvory kulaté i podélné.Je či není nutné tyto opět obnoviti na novém 3 mm oplátování kolem dokola.Přibližně jaký počet hodin toto panceřování v četně nástřiku proti korozi -dává.Případně kolik KČ.si na tuto opravu našetřiti.Je či není nutné najíti na rámu pro tlumiče vhodnější místo z důvodu příznivějšího namáhání s cílem odstraniti budoucí praskání. Ke kampu doma.Vozím na korbě trvale dva panely celkové váhy kol.120 kg.Pokud jej nakládám tak do těch 500-600kg z důvodu obavy lomu.Mámkrásný předpenzijní věk ,spíše zdravotně, další off již nepřipadá z důvodu očekavané penze v úvahu.Terenní akce nejezdím.Při poruše mám problémy s opravami.Kampo používám i na výsadbu stromů.Občas mi jde pomoci synovec, vysadíme,oplotímě, v létě obsekáme aby silničáři se svými oškolivosekacimí travními stromy to nezničili.Zdraví z Kralup nad Vltavou a váží si Vás TOPOL.
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Nimrod »

Je nachystán článek o údržbě rámu. Akorát ho musíme dopilovat. Ale bude to ještě chvíli trvat jelikož máme spoustu materiálu např. od Vesmira za což mu děkujem a vůbec všem ostatním. postupně se vše objeví na webu.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Sergio »

Zdravim pánové, já byl nedávno na STK a tam sem měl jako lehkou závadu povrchovou korzi, normálně bych to neřešil, ale řekl sem si že bude lepší to nějak ošetřit, tak sem alarmoval kámoše a za 3dny se to dá udělat v klidu a s minimálními náklady. A výhodou je koupit si barvu reagující se rzí, nemusíte brousit, stačí to trochu orvat a očistit a pak to údajně nepustí 10 let korozi, tak uvidíme :mrgreen:

Mám to i nafocený, dělal se jen rám spodek je netknutej
http://8sergio9.rajce.idnes.cz/Nater_spodku/#album
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od farmář »

pro Topola: v podstatě zakončení přeplátování je více přáním nežli realitou, pro postupující uhnívání rámu. Po dosažení zdravého(ehm) rámu přesah je nutný, cca15cm a ne oboustranně stejně , tím myslím že není vhodné aby svár končil na rámu po obvodu jeho průřezu, přeci jen dojde k vyhřetí svárem ....
Metody sváření CO a TIG, jiným bych se vyhýbal(plamen, elektrody). Co tam bylo dále....umístnění tlumičů myslím je vyhovující, přeci jen jde o renomovaný podvozek :wink: jen ten materiál, asi nebyl určen pro naše podmínky.
Pokud chápu vyztužoval jste rám preventivně, evidentně podhodnocená místa jsou opravdu na svislici konce kabiny a korby. Špatná zkušenost je se zadní stěnou(vnitřní) rámu pod kabinou. Prostrčil jsem tam pěst bez velké námahy, rv 93.
Oprava 70% rámu vyšla cirka v materiálu na 5000,- co mám v paměti. Vzhledem k tomu, že po obroušení moc z rámu nezbylo, se pokud bude nutné chystám příště rámvyrobit celý nový. Obavu, že dojde k malým křivostem zaplašilo to, že starý lze vyvařit rovně též jen s velkou vírou v nadpřirozeno, jeho tuhost poté co jsem viděl co mi z něj zbylo a prasknutí na obou stranách byla více než pofiderní.
Nyní mám třetí s rámem již tak nějak posvařovných, dokud nerozprská, nehodlám to moc řešit, mám tu jiné práce. S tím sázením stromů jste mne potěšil, jde o živobytí či o hobby? podle mne jde o záslužnou činnost, které se nějak již skorem nikdo nevěnuje.
Já osobně na korbě vyvařeného červeného vozil i 1300kilo prosejvky z lomu. To již bylo hodně, ale kolem tuny plus já naprosto v klidu i co se týče celého vozu. 200kilo trvalého nákladu myslím pro toto auto není vůbec znát.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Slaava »

Sergio píše:...výhodou je koupit si barvu reagující se rzí, nemusíte brousit, stačí to trochu orvat a očistit a pak to údajně nepustí 10 let korozi...
No a jakou si koupil ty? Já sem to kdysi natřel Alkytonem a rok nato sem to celý zase oloupal, protože ten krám na tom vůbec nedržel - to sem to jak kokot brousil a odmašťoval.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Sergio »

Slaava píše:No a jakou si koupil ty? Já sem to kdysi natřel Alkytonem a rok nato sem to celý zase oloupal, protože ten krám na tom vůbec nedržel - to sem to jak kokot brousil a odmašťoval.
No hele já to bral taky alkytonem, páč sem se doslechl že je na tyhle věci lepší, ale zjistil sem že je lepší použít černou matnou, než třeba stříbrnou kladívkovou, maj úplně jinou konzistenci :shock:
Stříbrná je hustá a měkká ještě teď a černá je řidší, ztvrdla během chvíle a je tužší, tak nevim čim to je, čili sem přetřel tu stříbrnou ještě pak tou černou a čekám co to udělá časem.
Postupoval sem tak že sem to očistil od bláta :grin: pak dráťákem a nakonec smirek a ředidlo, tak snad se ta bestie udrží no :?
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Slaava »

Hmm, tak to si se s tím sral stejným způsobem jako já a i já sem použil tuhle černou. A výsledek stál za hovno. Snad za ty roky tu barvu nějak vylepšili, jinak tě to při tvý pečlivosti čeká za rok znova.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Příspěvek od Sergio »

Slaava píše:Hmm, tak to si se s tím sral stejným způsobem jako já a i já sem použil tuhle černou. A výsledek stál za hovno. Snad za ty roky tu barvu nějak vylepšili, jinak tě to při tvý pečlivosti čeká za rok znova.
no tak to neni moc dobrá zpráva, ale na druhou stranu přístí rok už budu vědět jak na to 8)
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od stefi_ul »

Ahoj chlapi... dneska jedu z STK...no... trosku sokantni je, ze sem byl pred per tejdnama pod autem a tak sme se soustredili na vejfuk, ze sme prehlidli u pravyho predniho kola presklinu v ramu... Je podelna, tak 10cm zhruba uprostred.
Otazka je tedy nasnade. Jak nejlip a jaky material pouzit? Dojka-trojak plech, ci pasovina?? Nebu udelat takovy U-loze kolem celyho ramu a spevnit to tim?? Diky za jakykoliv upozorneni, na co dat hlavne pozor. Hlavne treba, jakou pouzit svareci techniku. Jo a tou STK sem PROSEL :lol:
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
ivanmanta
Začínající diskutér
Příspěvky: 169
Registrován: 15 pro 2011 10:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od ivanmanta »

Ahoj, v prvom rade to musis ocistit aby si videl aka dlha je ta prasklina, najlepsie je na zaciatku a konci praskliny vyvrtat dieru nech sa nerozsiruje a z 2 mm plechu si urob tvar toho ramu ktory nasadis na ram ako obal a obvaris dookola a to uplne staci..pevnostne to vyhovuje....
Opel Frontera 2.2 DTI (Y22DTH) r.v.2001, Limited
Opel Manta B GSI 2.0i (C20NE) r.v.1984
Opel Manta B Cabrio 2.0i (20E) r.v.1979
http://www.opelmanta.sk
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od stefi_ul »

Tak nejak to mam presne v planu. Diky.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“