Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Uživatelský avatar
patas
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 581
Registrován: 01 dub 2006 17:08
Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patas »

o vikendu jsem menil tlumice a kdyz uz sem byl pod autem tak jsme chteli sundat kryt rozvodovky.A ejhle mechanikovi se podarila uzasna vec urvat varenou matku ve vyztuze co je pod prevodovkou.To ze jsem predni tlumice nahore musel urezat flexou ani raci nerikat ale ve finale to bylo rychlejsi nez se je snazit povolit :-)Tu urvanou matici asi vyresim ze tam navrtam vetsi diru dam vetsi matku a vyvarim ji Cockem do toho nosniku.Co s tim taky jinyho kdyz uz je to v haji :-(
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

SKRZ

Příspěvek od Slaava »

Tenhle problém sem měl u ochrannýho čelního rámu - matice, na kterejch držel byly v prdeli, tak sem je vyvrtal a šrouby prohnal celým průřezem nosnýho rámu.

Spodní ochrany asi vyhodím a nechám si nařezat nejaký kloudnější, který tam přidělám nějak rozumněji. Hlavně chci přidat dekl v místě mezi vzpěrou dolních ramen a převodovkou, kde není chráněnej přední kardan a koleno vejfuku.
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Matice

Příspěvek od Nimrod »

Pokud tam původní matka drží tak bych ukusil důlčík a udělat důlek v prostřed původního šroubu. Odvrtat jej malým vrtáčkem asi tak 4 a pak zvětšovat. Ve většině případů se povolí s jde vytočit ven kleštěma.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

rám Campo

Příspěvek od farmář »

Tak jsem si hezky .... do kecek,koupil jsem druhé Campo,opět 2.5D,ale Crewcab,r.v.93.Samo že s prasklým rámem,:-( cena byla přijatelná,původně jsem myslel,že má prasklý rám jen na pravé straně za posledním držákem kabiny,tak jsem ho vzal s radostí.Avšak musím předělat vpravo tak metr rámu a na levém půl.Normálně když jsem s tím jel po ose od Křemže do J.Hradce,tak nejdřív v pohodě,pak jako když jedeš s housenkou,vlnilo se nahoru-dolů,no jsem rád,že se mi cestou nerozdělilo.Už jsem koupil tabuli trojky,po dlouhé době uklidil na dílně,že tam snad vtrhnu i se Sportem a ještě s rotačkou,předtím tam bylo klasické odkladiště.Teď sbírám psychyckou odolnost,až sundám korbu,ta chce vyvařit také.Klasicky shnilá u víka nádrže,a to dost,tak 70 čísel dokola.Už jsem si objednal klepířská kladívka a babky.Asi z toho udělám nějaké fotky,snad si Slaava jako profík nepo....klávesnici. :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: rám Campo

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:...snad si Slaava jako profík nepo....klávesnici. :wink:
V poho, sem odolnej! :lol:
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

rám Campo

Příspěvek od farmář »

Nové zprávy z bitvy:musím první fotky ještě o volné chvilce zmenšita zjistit jak se sem vkládají-ale za 1.nárž visela na vlásku,trubka žebříku vzadu je skoro sežraná,2.rám už spravoval nějakej méně inteligentní svářeč- záplatovat jedničkou(byla-li to vůbec jednička)3.ještě žiju,naštěstí mi v CO.čku došel plyn tak jsem dnes skončil brzo.Nejhorší bylo se rozhodnout,kde začít.Dělám z ocele trojky přivařený plášť po celém rámu,takhle nějak asi vzniká tank :? no co,místo korby namontovat kanon a vyrazit:-) jo a rám je v řiti bráno zezadu až do půli auta kde je velkej příčník v rámu,tam odtud dobrý,u motoru....nemám sílu se kouknout. :(
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: rám Campo

Příspěvek od Nimrod »

farmář píše:Nové zprávy z bitvy:musím první fotky ještě o volné chvilce zmenšita zjistit jak se sem vkládají-ale za 1.nárž visela na vlásku,trubka žebříku vzadu je skoro sežraná,2.rám už spravoval nějakej méně inteligentní svářeč- záplatovat jedničkou(byla-li to vůbec jednička)3.ještě žiju,naštěstí mi v CO.čku došel plyn tak jsem dnes skončil brzo.Nejhorší bylo se rozhodnout,kde začít.Dělám z ocele trojky přivařený plášť po celém rámu,takhle nějak asi vzniká tank :? no co,místo korby namontovat kanon a vyrazit:-) jo a rám je v řiti bráno zezadu až do půli auta kde je velkej příčník v rámu,tam odtud dobrý,u motoru....nemám sílu se kouknout. :(
Fotky pošli is komentářem na adresu offroad-frontera@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: rám Campo

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:Nové zprávy z bitvy:musím první fotky ještě o volné chvilce zmenšita zjistit jak se sem vkládají-ale za 1.nárž visela na vlásku,trubka žebříku vzadu je skoro sežraná,2.rám už spravoval nějakej méně inteligentní svářeč- záplatovat jedničkou(byla-li to vůbec jednička)3.ještě žiju,naštěstí mi v CO.čku došel plyn tak jsem dnes skončil brzo.Nejhorší bylo se rozhodnout,kde začít.Dělám z ocele trojky přivařený plášť po celém rámu,takhle nějak asi vzniká tank :? no co,místo korby namontovat kanon a vyrazit:-) jo a rám je v řiti bráno zezadu až do půli auta kde je velkej příčník v rámu,tam odtud dobrý,u motoru....nemám sílu se kouknout. :(
To je Saigon.
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Tak a je tady první článek z opravy rámu Campa

Příspěvek od Nimrod »

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

MASO

Příspěvek od Slaava »

MASAKR!
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

rám

Příspěvek od farmář »

Slabé slovo,Slaavo,ale už mám novej - jinej držák rezervy(zadní rozpěra) tu blbou trubku u nádrže,teď dodělávám pravý nosník a levý je také hotový od zadu až k té trubce,ale je hnus něco dělat pod autem,musím si to přizvednout,ale pořád jsem špinavej jako prase. :( nejhorší je kde na to vzít dost času.Jo a vzadu jsou ještě jedy šrouby,ty šly také vyndat dobře,tak jsem na ně zapoměl:-)Příště bych to odstrojil celý a vyhrál se s tím načisto.Bylo by to méně pracné. :idea:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

Soucítím s tebou. Já už mám tohle za sebou. Rám jsem komplet odstrojil a nechal opískovat. To jsem koukal kde všude se objevily díry, po vnitřní straně rámu až k příčce před nádrží. Nechci tě strašit, ale myslím že ten tvůj rám je jěště v horším stavu než můj, já měl trubku za nádrží zdravou. Teť pracuju na korbě, blatníky už mám hotový. Napojení podběhů na blatníky udělám jinak, aby zmizela ta kapsa ve který se drží bordel.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Barvička na rámeček

Příspěvek od Slaava »

Jen tak mimochodem, hoši, čím rám potom natíráte????
Rosta

Příspěvek od Rosta »

...pozinkujes a je to navzdy :lol:
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

Z venku odrezovač, antikorozní základovka (hodně řídká aby zatekla do spár a pórů) a vrchní barva. Nakonec aplikovat nástřik podvozku. Vnitřek vystříkat voskem na dutiny smíchaným s řídkým olejem (Konkor, transformátorový olej ...).
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“