Demontáž automatických volnoběžek, montáž manuálních od AVM

Přední a zadní náprava, volnoběžné náboje a ostatní součásti, všechny modifikace Frontera
Odpovědět
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Demontáž automatických volnoběžek, montáž manuálních od AVM

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Takže jsem se dostal k výměně automatických volnoběžek za manuály od AVM a protože jsem tu nikde nenašel postup,tak sem hodím něco málo k této výměně,je to téměř shodné jako výměna automatu za nový automat (viz. zrádná technika),pro strážce tématů :D ,zdůrazňuji,že jde o výměnu na Fronteře typ A (a já NIMROD doplňuji že na ostatních vozidlech je to obdobné).

Takže manuální volnoběžky jsem zakoupil ve firmě AUTO-SVÁROV za cenu 6884 Kč za sadu,v této sadě přišli, kompletní volnoběžky s novými šrouby a 2 ks papírového těsnění, POZOR!!!!!!!!!!!!!! V sadě NEJSOU dodány 2 ks segrových zajišťovacích podložek,k výměně jsou nutné, průměr segrovky 26 mm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A nyní již k samotné výměně,lze provést téměř kdekoliv (i v terénu):

Použité nářadí:
- gola s krátkým nástavcem 14
- dva menší až malé šroubováky
- kleště na segrovky (popřípadě menší nůžky :wink: )

Výměnu jsem prováděl na autě,není nutné sundavat kola, nejprve sundat klec stávajících automatů-povolit 6 středových šroubů držících klec,poté sejmutí celé klece volnoběžky,nyní se nám obnaží část,kde je vidět poloosa,část volnoběžky zůstávající na kole vozu,nyní je za potřebí tyto díly ještě na voze očistit od mastnoty,vazelíny,která je zde nanesena,postačí kouskem hadru,po tomto otření,přichází na řadu asi nejnepříjemnější část celé operace a to sejmutí zajišťovací segrovky,neboť ta originál, nemá očka pro sejmutí segrovými kleštěmi,takže můj způsob sundání spočíval v tom,že jsem si ji jedním malým šroubovákem podržel,aby se neotáčela a druhým šroubováčkem opatrně podebral a jednu část lehce vysadil z drážky,nyní jsem rukou a druhým šroubováčkem hlídal segrovku a opatrně ji sejmul- aby neulítla,hrozně rády střílí :D ,samozřejmně pokud ji už nebudete potřebovat,tak uletět může :D (já ji ještě potřeboval),poté co máme dole segrovku, stáhneme zbývající část volnoběžky,která se stává z dvou kusů vsazených po sobě na poloose, jde o ozubené kolo volnoběžky a uzamykacího kroužku za volnoběžkou,po sundání těchto dvou kusů, opět očistíme poloosu-drážkování,aby jsme viděli drážku na segrovku v poloose a zadní část,kde v tuto chvíli vidíme krycí klec ložiska kola (kroužek se třemi šroubky).

Teď máme dole celý automat a máme očistěnou poloosu a její okolí,a přistoupíme k manuálním volnoběžkám,vezmeme spodní díl (je již z jednoho kusu), k tomuto jeden kus papírového těsnění,vzhledem k tomu,že těsnění je papírové a bude se zde zdržovat mastnota,papírové těsnění jsem ještě po obou stranách přetáhl tenkou nudlí těsnícího silikonového tmelu,těsnění přiložil k volnoběžce,drážkování poloosy a zadní část (u ložiska kola) lehce,opravdu jen velmi lehce!!! Potřel grafitovou vazelínou a nasunul volnoběžku na poloosu a dobře dotáhl 6ti novými přiloženými šrouby s imbusovou hlavou,nyní jsem si natočil do poloosy šroub M8,za tento poloosu povytáhl a nasadil zajišťovací novou segrovku,buď segrovými kleštěmi,nebo je lze nahradit malými nůžkami :wink: dále jsem vzal druhou část manuální volnoběžky a druhé těsnění (nelze je zaměnit,každé má jiný průměr),opět nanesl tenkou vrstvu silikonového těsnění,opět lehce namázl drážkování grafitovou vazelínou, a zámek prostříkl olejem (konkor 101),aby nedocházelo k jeho zatuhnutí při ručním zamykání a odmykání a nasadil na poloosu stejným způsobem,jako první část a dotáhl 6ti opět novými šroubky v hlavě volnoběžky,opět se jedná o šrouby s imbusovou hlavou,dotahovat s citem,neboť vzhledem k velikosti hlavy a imbusu by mohlo snadno dojít k jeho stržení a protočení :oops: .

A toto je všechno,máme hotovo a hurá do terénu,je to skutečně lepší než automaty,žádné rány,při přeskakování (zamykání,odmykání při změně směru jízdy), navíc jze nyní zařadit i pohon poue 2L, což u automatů není možné :wink: :idea: , pořídil jsem nějakou fotodokumentaci při implementaci AVMek na auto :P ,nefotil jsem demontáž automatů,neboť ta je v článcích "zrádná technika" popsána již několikrát a myslím,že naprosto jasně,nafotil jsem pouze věci,které je nutné sundat,tedy kompletní automatickou volnoběžku,na foto je nafocena v pořadí,jak se sundavá z vozu,to je: 6 šroubů s klecí , zajišťovací segrovka, volnoběžka , uzamykací kroužek :D,opětovnou montáž si myslím,také nemá význam fotit,protože pokud budete mít po demontáži automatů,zpětná montáž nových manuálů Vám již bude naprosto jasná,jde o identický zpětný postup :lol: ,takže je hotovo a hurá do terénu,ještě chci říct,že ač jsem to možná posal trošku kostrbatě a zdlouhavě, celá tato výměna na obou předních kolech Vám nezabere víc jak 2-3 hodinky Vašeho drahoceného času,čož za tu pohodu v terénu jistě stojí :D :D :D , takže ať Vám to dobře frčí a manuální volnoběžky vřele doporučuji,ač je jejich zapínání velmi fyzicky náročné......vylézt z auta zamknout a zase nasednout :D :D :D , takže asi tolik, Vojta :wink: :idea
obraz000.jpg
obraz001.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

vidíš že se to vypaltí :) sice ta fyzická náročnost při zapínání tady je ... :lol: :lol: :lol: ale myslím že to za to stojí :D
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Rosta

Příspěvek od Rosta »

to vylizani z auta je kvuli tve telesne kondici. Kdybys furt jen sedel za volantem, nebo doma u lednicky, tak za chvili budes ......jak to rict..... znudenej :shock: ... takhle se aspon na 20 sekund podivas do prirody :lol: :lol: :lol:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Ono totiž, návod k montáži je dodanej, brazilsky, Špaňelsky, Urugvajsky, Bogotsky a Indiánsky, tak jsem si asi z Indiánštiny blbě přeložil Vazelína-olej :wink:
PETR&JITKA
Začínající diskutér
Příspěvky: 338
Registrován: 18 srp 2005 21:43

Příspěvek od PETR&JITKA »

Nevim jak Vám ale mně se ty manuály povolujou tak jdu koupit nějakou pastu která tomu zabrání :lol:
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

nevím, já nemám AVMka a nic se mi nepovoluje....mám tam co tam bylo , nejspíše z fabriky...
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Igino
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 05 říj 2006 23:32
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Igino »

PETR&JITKA píše:Nevim jak Vám ale mně se ty manuály povolujou tak jdu koupit nějakou pastu která tomu zabrání :lol:
Jak to myslíš "povolujou" akože sa samé pootáčajú až sa časom môžu samé odomknúť ?
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

jestli chápu správně,povolují se mu šrouby co je drží.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Igino
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 05 říj 2006 23:32
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Igino »

farmář píše:jestli chápu správně,povolují se mu šrouby co je drží.
A čo dať pérové podložky ? Alebo je tam obmedzený prístup a je to zapustené presne pre imbusovú hlavu ?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Jestli se nepletu, tak ty šrouby maj atypický kónický sedla

Příspěvek od Slaava »

Jestli se nepletu, tak ty šrouby maj atypický kónický sedla.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Igino
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 05 říj 2006 23:32
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Igino »

Tak potom pomôže len Loctite na šróby, ale bacha vyrába sa niekolko druhov :
Ten najslabší je vhodný (dá sa znova odšrobovať)
No vyrábajú aj takú sviňu čo sa potom musí odvrtať tak pozor !!!
Zajtra pozrem v robote kat. číslo.
PETR&JITKA
Začínající diskutér
Příspěvky: 338
Registrován: 18 srp 2005 21:43

Příspěvek od PETR&JITKA »

pérovky tam jsou ale i přesto se ten imbus povolí ( ty konusy jsou jen na krytu )
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

re

Příspěvek od EVIL »

panove prosim vas, jake www ma AVM nemohu to najit nejak dik
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Volnoběžky

Příspěvek od Slaava »

http://www.4x4offroadshop.cz/cs/k-100021-opel.html
PETR&JITKA píše:pérovky tam jsou ale i přesto se ten imbus povolí ( ty konusy jsou jen na krytu )
Jo já myslel, že se ti povolujou ty hliníkový čepice s přepínačem a ne ten spodek. Opel uvádí u svejch volnoběžek utahovací moment 59Nm, takže by toto mělo platit i u AVM.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „NÁPRAVY“