ložiska předních kol na B

Přední a zadní náprava, volnoběžné náboje a ostatní součásti, všechny modifikace Frontera
Uživatelský avatar
J.J offroudak
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 15 kvě 2011 10:44
Bydliště: Vitkov okres Opava

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od J.J offroudak »

muze te tu nekdo hodit odkaz na predni loziska Frontera B ja jsem jenom nasel za 96kc,prosiiiiiim :grin:
frontera B 2.2DTi zatm v zakladu
frontera A 2.3td(predelana na 2.8td)zvisena o 10cm
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od vlado007 »

No kupujem ich normalne v predajni kde predavaju loziska SKF. Cisla lozisk su 32008, a 32009.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od lasky »

no jo a co gufero? neboli simering :?:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od vlado007 »

lasky píše:no jo a co gufero? neboli simering :?:

Ten tam bohuzial musi ostat stary, lebo sa neda kupit samostatne. Jedine potom kupit tu celu sadu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od lasky »

no jo to je skoda protože potom je zbytecne menit loziska kdyby mel nekdo tu sadu a napsal sem rozmery gufera tak si je muzu nehat udelat a mozna i vice uzivatelum by to pomohlo
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od vlado007 »

No Lasky poviem ti pravdu ze uz som pomenil dost tych lozisk a simeringy v pohode. A pokial by bolo videt ze to tade vyhadzuje vazelinu tak vtedy by som to menil urcite. Ono zoparkrat som uz videl poskodeny ten simering, ale vzdy ho niekto poskodil ked napr. menili manzetu a vytahovali poloos, tak ho znicili. Ale mozno uz niekomu odisiel aj inak, nehadam sa.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od lasky »

ja jsem mel zadreny valecek na brzde a mam ten simering vypeceny víš tak proto musim dat novy jo a este Vlado jak moc ty nove loziska utahujes?
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Janeš Petr »

Janeš Petr píše:... kolo se nesmí viklat opticky ale v ruce, na vyvěšeném kole, musíš cítit, že tam trošku vakl je
Mobil LT
Příspěvky: 7
Registrován: 02 črc 2011 06:25
Skype: Zdeněk LT
Bydliště: Litoměřice/Pokratice
Kontaktovat uživatele:

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Mobil LT »

Trochu vakl? Jak velký vakl? Ložisko by němělo mít vakl :) Dá se toho docílit jednoduše tak, že ložiska dotáhneš tak, aby náboj šel ještě protočit rukou bez větší námahy = při protáčení už cítíš odpor utažených ložisek proti otáčení a začínáš cítit, jak se kuželíky ložisek odvalují. Takhle utažený náboj odklepni v ose, potom matici povol o půl otáčky, zajisti, a osu náboje znovu odklepni. Výsledkem by mělo být ložisko bez patrné vůle, které jde hladce protočit a není devastováno přílišným utažením.
Frontera B 2.2 DTI [/b]Limited dlouhá(1999), CB Elix 77S + ML 145
Peugeot 205 green (1991), CB Danita 1240 (malá roztomilá záloha, do práce a na krátké pojíždění)
Kawasaki EN 500

Po 19. hodině mne obvykle lze zavolat na CB - K8, nebo na PMR - K4
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Janeš Petr »

ložiska předních kol musí mít za studena vůli. pokud je nemaji, po zahřátí jdou do hajzlu za¨pár desítek kilometrů. jsou tu i experti, co vyměníli několik ložisek za sebou, během jediného měsíce. takže ještě jednou, vůle nesmí být viditelná, ale na vyheverovaném autě musí být při viklání rukou za kolo citit, že tam je. utahování kuželíkových ložisek příručkovým postupem z první republiky je pro většinu amaterských opravářů kámen urazu. termín ,, aby šel náboj protočit rukou bez větší námahy ,, je absolutně zavádějící. to co se jednomu zdá, že to jde lehce, druhému už připadá ztuha. vůli pozná každý a jestli je vidět, nebo ne pozná taky každý. pokud je to seřízené tiptop, za tepla je pak vůle téměř necitelná
Mobil LT
Příspěvky: 7
Registrován: 02 črc 2011 06:25
Skype: Zdeněk LT
Bydliště: Litoměřice/Pokratice
Kontaktovat uživatele:

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Mobil LT »

Omlouvám se za absolutně zavádějící informaci. Měl jsem za to, že postup, který se mi v minulosti prakticky osvědčil, by mohl pomoci i jiným.
PS:
Nejedná se tu o opisování příručky, prostě mi to někdo kdysi ukázal. Frontera není mé první auto, začínal jsem na ojeté Oktávii (model 1961) a kromě plechařiny jsem si na ní dělal všechno sám, včetně repase obou náprav. Nalítal jsem na nich okolo 80 000 než jsem ji dal POJÍZDNOU dál. Ale nejsem profesionální automechanik, tak se tu nebudu přít. Kvůli tomu příspěvky nepíšu. Takže ještě jednou: PARDÓN!
Frontera B 2.2 DTI [/b]Limited dlouhá(1999), CB Elix 77S + ML 145
Peugeot 205 green (1991), CB Danita 1240 (malá roztomilá záloha, do práce a na krátké pojíždění)
Kawasaki EN 500

Po 19. hodině mne obvykle lze zavolat na CB - K8, nebo na PMR - K4
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Janeš Petr »

když ti to tak něko ukázal je uplně něco jiného, než když to bude někomu popisovat jen slovy. při ukázce sis osahal, jak moc ztuha, nebo lehce se to točí a můžeš to tak dělat po zbytek života. když si to ale nemá možnost někdo s někým kdo to umí vyzkoušet, jsou všechna slova o tom, že už cítíš, jak to jde točit ztuha jen subjektivní pocity. já mám 140 kg živé váhy, takže co se mně zdá, že se točí ještě lehce, může třeba Slávovi, který váží 60kg i s postelí, zdát, že už se to skoro netočí... jinak moje první auto byla též octávia super ale 1962 :grin:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Slaava »

Vole, 85 kg. :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše:Vole, 85 kg. :mrgreen:
ale to je i se slamníkem :lol:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ložiska předních kol na B

Příspěvek od Janeš Petr »

Janeš Petr píše: jinak moje první auto byla též octávia super ale 1962 :grin:
P1200707.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odpovědět

Zpět na „NÁPRAVY“