Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

Předem se omlouvám, pokud jsem přehlédl nějaké vlákno na toto téma. :oops:
Hledám tu na fóru již několikátý večer a nikde jsem se nedopátral, zda někdo přede mnou řešil přetěsnění (výměnu simerinků) předního diferenciálu.
Generálkuju svý Campo, mám předělaný rám z Frontery pro Campo a hodlám použít i fronterácký nápravy (mají 4,56 převod jako Campo). Teď se zábývám předkem. Vzhledem k tomu, že mám všechno sundaný, chci preventivně vyměnit gufera u poloos i unašeče kardanu, dokud je to možný pohodlně udělat na stole.
Rozebráno mám, simerinky jsem vyndal, ale nějak nejsem schopen je identifikovat a čísla přímo na nich taky čitelný nejsou. Břity samotný nevypadaly špatně, ale jsou trochu zpuchřelý, takže je nutné dát nové.
Hlavně jsou to nějaký specialitky a klasický gufero by tam bez úprav naklepnout nešlo.
20032016328.jpg
20032016329.jpg
20032016332.jpg
Nemáte někdo schema nebo rozkres předního difu? V příručce k fronteře jsem nic nenašel.
Pročetl jsem tu debaty o zadních diferenciálech (ten mně čeká později, je tam samosvor), takže o zadku mám informací dostatek.

Pokud dobře chápu systém předku, na poloosy se musí při montáži nejprve nasadit držák difu (plech) se silentbloky, pak simerink, segerovka, ložisko poloosy, druhá segerovka a pak se to celý namontuje do diferáku s tím, že při dotakování čtyř šroubů držáku se tím plechem zároveň namáčkne ložisko i simerink s poloosou na místo do "nohavice" :shock: :?: :shock:
Co se týká unašeče kardanu, je tam taky nějaká rozpěrka, jako u zadní nápravy, nebo se ta kuželíková ložiska vymezují nějakým jiným způsobem? Vůle byla před demontáží optimální (minimální). Samotný dif jsem neměl důvod rozdělávat, takže jde jen o vymezení při montáži unašeče. Ložiska pod unašečem jsem nevyndával, takže by mělo být všecko na místě jako před demontáží. Žádný podložky ani nic kolem ložisek jsem taky nevyndával.
Umíte někdo poradit označení těch simerinků, abych věděl, co shánět?
Díky za rady :wink: :mrgreen: :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

simerink předních poloos (u diferenciálu) Frontera A

Příspěvek od Kraken01 »

Nikdo nic? :roll:
Hledal jsem několik večerů všude možně. Po zdlouhavém pátrání se mi podařilo zjistit, co že to tam vlastně je.
Alternate/OEM Part Number(s): 8943666100
konkrétně BECK/ARNLEY 0523768 {#8943666100}
rozměry toho gufera jsou 30x61,2x9x14 a mělo by to být stejné na Amigo, Rodeo, Trooper... Rozměry souhlasí s tím, co jsem naměřil na nápravě Frontery 2,3TD.
Nic moc díl, protože jsem našel až na jednom eshopu v USA, kde to paradoxně vyšlo docela přijatelně. Už jsem měl kontakt na někoho, kdo by to byl schopen nechat vyrobit na zakázku (cca 500,-/ks), ale pak jsem našel za 7,38USD kus, takže ve finále 2ks+ poštovné 22,75USD.
Dnes jsem to objednal na
http://www.rockauto.com
Zbývá mi na předek ještě sehnat gufero unašeče kardanu, což jsem zatím nenašel, ale snad to dopadne a poradím si s tím taky, pokud nemáte někdo nějaký tip. :?: :?: :?:
Asi se ty přední nápravy díky vypínání předku moc nesypou, protože všude, kde jsem se ptal u nás, na mně koukali, co to po nich chci, že to v životě neměli ani neviděli :mrgreen:
Čekám, až to dorazí, psali cca 3týdny 8)
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

pokud nechceš jít cestou redukčního kroužku, do kterého naklepnš běžně dostupné gufero, gufero na míru ti udělá firma MATEZA ( osobně to objednávám z Brněnské adresy )
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

O variantě s klasickým guferem jsem přemýšlel, pohledám rozměry, jestli by bylo něco, co by pasovalo.
Ke kardanu jsem naměřil 47,5x71 a tloušťka vychází cca do 16mm, z čehož mi vyplývá, že bych mohl pro lepší pocit použít možná dvě gufera tloušťky 7 nebo 8 za sebou a dát je tuplovaně. Pokud by byl potřeba jiný průměr ať na hřídeli nebo vně, asi bych to řešil kroužkem, jak píšeš.
U kolegy jsem sondoval, že např.ARO tam má taky klasický gufero, neměnil ho a po dvaceti letech taky neteče, takže bych se toho nebál.
On tomu Aru dává v lese dost zabrat, má přední nápravu tuhou z M461 a motor Avie Turbo, šasi vyztužený, takže krom toho těžkýho motoru pod kapotou vozí na korbě klidně 2tuny a za autem ještě dělanej oplen naloženej syrovým dřevem. Tam ty nápravy v kopcích tahaj festovou zátěž a občas mění zadní poloosy, jinak všecko drží. Pneu T3 dělají zázraky, takže vyjede neskutečný krpály a nešetří ho.
Takhle Campo trápit nehodlám, takže bych byl v tomhle směru optimista :lol:
To je ale spíš o poloosách a kloubech, na simerink u kardanu by to nemělo mít extra vliv.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

Pro Zopakování- požadované míry: 47,5x71x max16mm
Našel jsem 47x72x12/14,5.(cca 490,-Kč)
Těch 72 se dá opatrně stočit o 0,5mm, takže na průměru by to mělo pak sedět do díry pr.71mm a 0,5mm průměru na hřídeli by si snad mohlo slevit. Jinak jsem našel Celkem dostupné a levné 48x72x7 s prachovkou, kde by asi stačilo otočit pérko víc do sebe a ten půlmilimetr tím na hřídeli stáhnout.
Dvě Za sebou s prachovkama by asi taky nějaký pátek vydržela a cena za dvě cca 100,-Kč. Co myslíte? Funkčnost je pro mě podstatnější, cena není na prvním místě.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

72 se stočit nedá. když do toho hrábneš, jsi hned na plechu a i když nejsi, strhne se to při naklepávání, blbě se to upíná, prostě to je fakt fušeřina. hledej takové gufero, co ti bude sedět na hřídel a venek bude menší - vsadíš ho do kroužku a je to na věky. Volal jsi do té matezy ? objednávám tam atypická tlaková gufera na 5 atm do hydromotorů a ceny jsou tak od 150 do 300 kč
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

Ne,ne, zatím jsem nevolal.
Teď máme přes víkend práci kolem baráku a po zahradě. Po neděli mám dělat nějaký servis na na soláry, co montujem a pak nás čeká kotelna u zákazníka. Uvidím, jak to bude časově, v pátek pojedu pro barvy na podvozek tak to zkusím mezi tím.
Mám tu ještě souseda z vedlejší vesnice, co se zabývá veteránama, tak jsem s ním dnes mluvil a říkal, že se po něčem podívá, že mají takové věci taky na skladě, tak koukne v týdnu po rozměrech.
Pokud bych dělal ten vymezovací kroužek, stačí na fest a nalisovat do díry, nebo myslíš radši podmáznout motorářským silikonem?
S unašečem kardanu to vidím na stočení a přeleštění. Tím by byla hřídel na nějaký běžný průměr.
Našel jsem např. na http://www.proprumysl.cz rozměry třeba 46x62 nebo 45x68 s prachovkou a další podobné, takže varianta s kroužkem případně lehce stočeným unašečem mi přijde nejschůdnější. Soustruh mám, takže je to na chvilku. :)
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

hřídel nestáčej, to opravdu doženeš zkrácením pružiny
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

Díky za zkušenosti.
Zatočit pružinku na guferu bude samozřejmě jednodušší a hlavně to není nevratná změna na autě, jako to stočení hřídele.
Neřeším takové věci každý den, takže rád vyslechnu rady zkušenějších, abych neopakoval zbytečné chyby, které už jiní vyřešili lépe a funkčně.
Až pokročím, dám sem info pro případ, že by někdo řešil to samé. :wink:
Jdu se věnovat zas zahradě, počasí nám přeje, trochu jsme zrichtovali přestárlé stromy, jsou tam haldy větví, tak zas proženu špalíkovač, naštěpkuju to, ať to na zimu pěkně vyschne :mrgreen:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Simerinky poloos made in Japan z USA

Příspěvek od Kraken01 »

Dnes mi přišly simerinky poloos u diferenciálu přední nápravy. Objednal jsem je na rockauto (odkaz v jednom z předchozích příspěvků) a od objednávky mi je po devíti dnech pošťačka vyložila doma. :shock: :lol:
Zkontroloval jsem rozměry a je to to pravý ořechový. Doufám, že vydrží a nebudu je muset už do budoucna shánět. Přikládám nijak extra kvalitní foto, ale kódy se z toho dají přečíst.
11042016348.jpg
11042016349.jpg
Co se týká předku, pořeším ještě gufero od kardanu a dodám dokumentaci s výsledkem. :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Pouzdro a náhrada simerinku u kardanu

Příspěvek od Kraken01 »

Dnes se mi podařilo nalisovat pouzdro a dát simerink u vývodu na kardan.
Simerink jsem sehnal za 125,-Kč v palcových rozměrech (47,63mm x 66,67mm x 9,52mm) dvoubřit z nějakého údajně lepšího materiálu.
Sedí s pouzdrem trochu jinde, než originál, takže je na netknutém povrchu hřídele.
Zítra bych chtěl dát dif dokupy a namontovat poloosy. Na auto pak budu montovat celou nápravu komplet. Doufám, že to bude těsnit. Vymezovací kroužek jsem pojistil silikonem na motory.
27042016352.jpg
27042016354.jpg
27042016355.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

popravdě ti řeknu, že přední rozvodovka je snad jediné, co se mi ještě na fronteře nevysralo, nicméně mám takový divný pocit, že tam bude stejný systém vymezení vůle ložisek, jako u rozvodovky zadní, takže bacha, ať tu hrušku nezadřeš po pár ujetých kilometrech
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Kraken01 »

Napadlo mně to, tak jsem konzultoval se známým, co dělá veterány. Dnes tu byl s hodinkama a při dotahování jsme měřili i vůli v zubech. Říkal, že na starých autech dělají řádově vůli kolem 0,15mm za studena, což by podle něj mělo být s rezervou dost i na tento dif. Dotahovali jsme momenťákem (nevím kolik, moment nastavoval on). Pak jsem matku zajistil ještě důlčíkem, prý by to mělo být podle něj vpořádku.
Unašeč kardanu šel dolů dost ztuha i stahovákem a kroužek ložiska vypadal taky celkem festový na hřídeli, tak jsem ho nesundával, abych ložisko nepoškodil. Tudíž nevím, jestli je tam ta rozpěrná trubka, ale ke konci, když jsme vymezovali tu vůli, už to dotahovat moc nešlo ani s trubkou na ráčně.
Točil si s difem různě tam a zpátky a pak to znovu měřil a říkal, že podle něj chodí pěkně.
Osobně jsem měl už pár aut rozebraných téměř do šroubku, ale v difu jsem se nikdy nevrtal, takže o tom sám nic nevím. Tomuhle chlapíkovi věřím, dělaj renovace i starých Jaguárů E typ do Němec, tak předpokládám, že kdyby tam něco zanedbali na takovým autě, byly by škody vysoký, takže o tom snad něco ví. :wink:
Na zadní dif mi pak slíbil, že bychom to nějak rozdělali víc a vymezili bychom všecko komplet, až uvidíme, proč nefunguje vůbec samosvor a jsou tam dost velký vůle (kardan někde mezi 5 a 10 "minut" vůle).
Stavil se u mně cestou z práce. Máme přátelský vztahy, takže to není od něj služba za peníze a více méně mně dává instrukce, když si nejsem jistej. Já mu to zas oplácím tím, co umím já a on ne :mrgreen: Rekonstruuje domek, takže vodák-topenář se mu taky hodí a oba jsme spokojení :lol:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

ach jo :( takže další zadřená rozvodovka na obzoru :( co ten tvuj známej prosimtě měřil na zubech ?????????????????????????????????????????? tam se přece dotahováním hrušky nic nemění, zato rozpěrce, pokud tam je, jste dali hezky tou trubkou na prdel...... já čekal, že se podíváš do rozkresu, a né že si přivedeš někoho, kdo fronteru a její systém v životě neviděl :(
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Přední diferenciál Frontera A 2.3TD, jak přetěsnit?

Příspěvek od Janeš Petr »

...a ještě trubkou :? bože bože :(
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“