Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.

Jaký typ ovládání uzávěrky by byl nejvhodnější?

Vyloženě mechanické, něco jako "druhá ruční brzda".
8
57%
Využít podtlaku a pneumatiuckého válce de fakto podobně jako přiřazování předku.
5
36%
Klasická hydraulika ze spojky Škoda 120 ovládaná táhlem třeba jako ručka Š 1203 nebo jiná dodávka.
1
7%
Něco malého jako třeba páčka sytiče od škodovky má malou sílu překonat vypínací pružiny takže je to nepoužítelné.
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

Prosím lidi co mají Béčko, jestli by mi mohli říci svůj názor jak by si představovali vyřešit ovládání manuálně řazené závěrky zadního diferenciálu.

Možných řešení je mnoho, ale zatím jsme uvažovali o možnostech:

Využít podtlaku a pneumatiuckého válce de fakto podobně jako přiřazování předku. (spínačem, bez podtlaku vypnuto)
Vyloženě mechanické, něco jako "druhá ruční brzda"
Klasická hydraulika ze spojky Škoda 120 ovládaná táhlem třeba jako ručka Š 1203 nebo jiná dodávka.
( to všechno má ale moc "proti" )
Něco malého jako třeba páčka sytiče od škodovky má malou sílu překonat vypínací pružiny takže je to nepoužítelné.

Rozhodující je funkčnost, dostupnost a jednoduchost montáže do interiéru.

Díky za názory a nápady
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od farmář »

hydraulika...pumpička na naftu a zpětnej ventilek? jednoduché,malé :) párkrát pumpneš Boschkou a je to :) Jinak vzduch.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

farmář píše:...pumpička na naftu a zpětnej ventilek?
Mán sám dlouhé vedení nerozumím.... prosím víc srozumitelněji pro inženýra :)
Vzduch nemám, myslíš podtlak?
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od farmář »

tys navrhoval hydraulickej pístek ale přes lanko. Já bych hydraulickou kapalinu natlačil klasickou pumpičkou na naftu co je na Avii nebo Zetoru. Bosch patrona se nemusí odšroubovávat a tsní lépe, stačí jen namačkat, hcce to zpětný ventil. Pokud má pístek co přiřadí pružinu, vyřadíš uzávěru jen otevřením ventilku do vratného okruhu. Malé, elegantní.
Vzduchem myslím přetlak, kompresor sice nemáš,ale stačí malá tlaková nádobka :)
Jinak pokud se to tak vezme, pumpičku na olej taky nepotřebuješ, máš servo, jen si zvětši zásobník oleje! pak stačí přepouštěcí ventil na vedení pod tlakem z čerpadla a odpouštěcí do nádržky.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Vokoun »

Osobní zkušenost nemám. Pokud se s tím to tématem potýkám na jiných forech, tak většina to řeší kompresorem, ovšem do jaké míry to je ideální, neumím posoudit :oops:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Slaava »

Jako Áčkař do toho nemám moc co kecat ale já jsem příznivcem co nejsnazších systémů, takže já bych byl pro ovládání lanovodem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

Všichní "áčkaři" promiňte, já to jen špatně napsal , vyvíjí se to do B ale zkušenosti a názory beru od všech.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od lasky »

a co takhle pedal jako u traktoru nebo 4pedal vedle spojky jak byla rucni brzda u mercedesa :?:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše:Jako Áčkař do toho nemám moc co kecat ale já jsem příznivcem co nejsnazších systémů, takže já bych byl pro ovládání lanovodem.
lanovod, kterej nebudeš používat brzo zaroste a je po ptákách. já bych tam dal jen kus drátu a v případě potřeby bych za něj jen zatáhl a v té poloze bych ho zajistil namotáním na kouli závěsu
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

lasky píše:a co takhle pedal jako u traktoru nebo 4pedal vedle spojky :?:
Dokážeš si představit půjčit takové auto blondýnce?
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
D@ve
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 604
Registrován: 18 srp 2008 12:56
Bydliště: walasske kotary

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od D@ve »

napada me otazka .. Ty potrebujes presunout vidlicku... (viz http://www.youtube.com/watch?v=jYdtrrQ97-M )
kolik sily potrebujes?? mysleno v Kg

delal sem do RC auticek a tam jsou k otaceni a ruznym ovladani serva, ktere neco malo utahnou http://www.rcmodelyaut.cz/towerpro-805b ... servo.html (síla tahu: 20kg na 1cm při 6V) a nebo jeste pak http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=144
popripade zkusi pouzit 12V motorek co se pouziva k centralu auta ... a nebo o neco silnejsi a lepe funkcni bych videl lankovy motorek na el. ovladani oken..teoreticky by to slo posilit prez kladku :twisted:
A 2,2 long
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od lasky »

tAK V TOM PŘÍPADĚ BYCH TAM DAL CIVKU ZE STARTERU :idea:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

To nic neutáhne. vychází tam blbý poměr páky takže to jsou desítky Kg na pár cm zdvihu.
Elektroniku (servo) na pohybující se nápravě, sníh, bláto - nechci, to bude zdroj poruch.
Přidávat komresor, pokud nebude i s hadicí na huštění pneu ni připadá padlé aspoń na bok, když ne na hlavu.. (neurážím ARB ale zařazení jí trvá dlouho na okamžité vyjetí to není) a výkonný komresor je lepší z mechanickým náhonem.
Podtlakový válec se dá udělat podle potřebné síly libovolného průměru, a mít jen další tlačítko je lákavé. ale zase to chce hafo čidel polohy...
Ale zase na páce "jako ruční brzdy" přesně víš v jaké poloze to zrovna je a je to jen struna v bowdenu metr dlouhém..... (spolehlivé)
Pedál jsem měl u traktoru ale tam to šlo řadit pod zatížením v tahu a to tady nepude.

A teď špekulujte...
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od sherpa »

predstava: ovladat myslou :mrgreen:
navrh: tak tohle neumim :cry:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Slaava »

Já vycházím z toho, že lanovod je sice náchylnej na zatuhnutí ale je jednoduchej a k uzávěrce si ho pořizuje člověk, kterej k technice má nějakej vztah, uzávěrku alespoň jednou měsíčně použije a případně si ten lanovod při drhnutí vymění za jinej. Kde vzít ručkovej lanovod (s podle mě dostatečným chodem) za kilo už víme, takže jestli to bude snadno vyměnitelný, tak by to neměl bejt takovej problém. Bral bych to přes pružinu aby v momentě, kdy zuby uzávěrky nebudou proti sobě, se nervalo za lanovod, když vidlička dál nemůže, takže by se našponovala pružina a až by zuby lícovali, tak by to zacvaklo. Na vyřazení by pak byla slabší vratná pružina. I tak bych ale na ovládací vidlici dal kontrolku, která by spínala třeba blikací LEDku v budících u čidla připojení přední nápravy.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“