Výměna olejových náplní v diferenciálech
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
no nepotrebuje, dopredu to jede fajn. akorat mam dojem, ze couvam furt hned po startovani, tak to je asi vsechno jeste ztuhly tak klade vetsi odpor. oprobuju sledovat za tepla po jizde.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Musíš při parkování zajet pozpátku, pak při vyjíždění už jenom vyletíš kupředu jako drak!sherpa píše:no nepotrebuje, dopredu to jede fajn. akorat mam dojem, ze couvam furt hned po startovani, tak to je asi vsechno jeste ztuhly tak klade vetsi odpor. oprobuju sledovat za tepla po jizde.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
to bude obitejch aut . ovsem pokud ma nekdo garaz tak tusim tam je povinnost zacouvat aby se v pripade pozaru dalo rychle vybehnout ven. nebo to plati jen pro sluzebni auta {hasici atd..}
a krom toho prijde mi to divny....zeby na tah melo auto problem vetsi nez na tlak
a krom toho prijde mi to divny....zeby na tah melo auto problem vetsi nez na tlak
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 23 úno 2010 10:59
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
ahojte poradte mi už neviem ako a hlavne už mi dochádzaju midichloriany . mám v diffáku hypoidný olej značku neviem ale asi mol . kámoš mi to nosí z roboty ale je kvalitný . lejem do zadného vždy tak 2 litre . je to moc ???? som naučený že vždy treba doliať po skrutku . ale vždy mi to z niekade vytlačí . už som ztoho brčkavý
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
jak ti asi máme poradit, kolik máš do zadku oleje nalejt, když sis ještě neráčil do podpisu napsat, jestli jezdíš škodovkou, nebo trabantem
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
no taková Tatra má průměrně asi víííc než 2 litry
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
Nevíme co je to za auto ani jestli je to zadní nebo přední diferák, jestli ten diferák má samosvor (což by se dalo odvodit z typu vozu, kdybychom ho věděli), takže ani nemůžeme poradit, jakej olej tam patří a jestli je značka "kámoš mi to nosí z roboty" pro toto použití vhodná - vono totiž oleje maj určitý normama daný specifikace jako třeba API nebo SAE a označení "ale je kvalitný" mě osobně dost vytáčí, protože už sem z pár zařízení, kde "ale je kvalitný olej" byl, vylejval piliny. Olej se častokrát opravdu dolejvá po plnicí otvor (např. u diferenciálů a převodovek vozů Opel Frontera ale těžko říct jak jak je to u IFY, Žigulíku, ARO-a, Trabantu - vypisovat to zde pro všechny vozy není v lidských silách). Je třeba řešit spíš zmíněný únik oleje ale když ani nevíme kudy to utíká, těžko můžeme radit.sevcikpeter píše:ahojte poradte mi už neviem ako a hlavne už mi dochádzaju midichloriany . mám v diffáku hypoidný olej značku neviem ale asi mol . kámoš mi to nosí z roboty ale je kvalitný . lejem do zadného vždy tak 2 litre . je to moc ???? som naučený že vždy treba doliať po skrutku . ale vždy mi to z niekade vytlačí . už som ztoho brčkavý
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 23 úno 2010 10:59
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
ospravedlnujem sa všetkým opel frontera 2.2i 16V dlhá 1998 verzia A a je to v zadnom diferenciály
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Olej do samosvorneho diffu (limited slip) - additiva
Tak si ten popis vozu napiš do podpisu (nastavení najdeš v "Uživatelským panelu"), protože to pak budeš mít u všech svejch příspěvků a každej hned bude vědět o jakým autě se bavíme. Olej naplň po plnicí šroub, patří tam olej plnicí normu API GL5, teplotní rozsah doporučuji SAE 80W/90. Ideální je např. tento olej: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1025 - pokud tam je samosvornej diferenciál (což u Frontery A bejvá jenom vzácně), tak tam musí bejt olej API GL5 s dodatečnou specifikací pro samosvorné diferenciály s třecími lamelami.
Olej ti může unikat plnicím nebo výpustním šroubem, víkem diferenciálu (kolem těsnění nebo prorezlým víkem), guferem kolem hřídele unašeče (přívod od kardanu) nebo i přes ložiska poloos u kol. Častokrát tomu pomáhá ucpaná odvzdušňovací hadice, protože v nápravě se změnou teploty zvýší tlak vzduchu a ten pak vytlačuje olej kudy to jde nejsnázš.
Ten tvůj příspěvek i následné odpovědi sem přesunul do jiného tématu, protože se samosvorem to nejspíš nesouvisí, že?
Olej ti může unikat plnicím nebo výpustním šroubem, víkem diferenciálu (kolem těsnění nebo prorezlým víkem), guferem kolem hřídele unašeče (přívod od kardanu) nebo i přes ložiska poloos u kol. Častokrát tomu pomáhá ucpaná odvzdušňovací hadice, protože v nápravě se změnou teploty zvýší tlak vzduchu a ten pak vytlačuje olej kudy to jde nejsnázš.
Ten tvůj příspěvek i následné odpovědi sem přesunul do jiného tématu, protože se samosvorem to nejspíš nesouvisí, že?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- tirlin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 čer 2009 18:39
- Bydliště: NOVÝ JIČÍN
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
MÁM DOTAZ, JSEM PŘED VÝMĚNOU OLEJE, NĚŽ VLEZU POD AUTO, JDE TO SNADNO? JSOU TAM VYPOUŠTĚCÍ A NALÍVACÍ OTVORY-ŠROUBY? STAČÍ AUTO DOMA ZVEDNOUT A VLÉZ POD TO NEBO TO CHCE NA RAMPU. JEŠTĚ JSEM TY OLEJE NEMĚNIL, TAK NEVÍM, JAKÝ JE TAM PŘÍSTUP, JESTLI TO TAM JDE NĚJAK NALÍT NEBO NĚČÍM NATLAČIT. DÍKY ZA RADU NEBO OBRÁZEK VŠEM.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Tirline , číst, číst, čísttirlin píše:MÁM DOTAZ, JSEM PŘED VÝMĚNOU OLEJE, NĚŽ VLEZU POD AUTO, JDE TO SNADNO? JSOU TAM VYPOUŠTĚCÍ A NALÍVACÍ OTVORY-ŠROUBY? STAČÍ AUTO DOMA ZVEDNOUT A VLÉZ POD TO NEBO TO CHCE NA RAMPU. JEŠTĚ JSEM TY OLEJE NEMĚNIL, TAK NEVÍM, JAKÝ JE TAM PŘÍSTUP, JESTLI TO TAM JDE NĚJAK NALÍT NEBO NĚČÍM NATLAČIT. DÍKY ZA RADU NEBO OBRÁZEK VŠEM.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Nevím jaký jsi postavy, ale já se svým víc než metrákem a narůstajícím břicepsem jsem se válel i pod nezvednutým žigulem. U Frontery jsem bez zvedání nebo jámy klidně stříkal i spodek, takže nějaká výměna olejů je naprostej máček.tirlin píše:MÁM DOTAZ, JSEM PŘED VÝMĚNOU OLEJE, NĚŽ VLEZU POD AUTO, JDE TO SNADNO? JSOU TAM VYPOUŠTĚCÍ A NALÍVACÍ OTVORY-ŠROUBY? STAČÍ AUTO DOMA ZVEDNOUT A VLÉZ POD TO NEBO TO CHCE NA RAMPU. JEŠTĚ JSEM TY OLEJE NEMĚNIL, TAK NEVÍM, JAKÝ JE TAM PŘÍSTUP, JESTLI TO TAM JDE NĚJAK NALÍT NEBO NĚČÍM NATLAČIT. DÍKY ZA RADU NEBO OBRÁZEK VŠEM.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- tirlin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 čer 2009 18:39
- Bydliště: NOVÝ JIČÍN
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Pro Myslivce - zatím jsem to tu nenašel a trávit tím hodiny je blbost, když mi někdo může jednoduše odpovědět nebo navézt - jinak čtěte je jako bděte - to už tady bylo a jak to dopadlo.
George 3D - děkuji, pod auto se taky vlezu, ale šlo o to, jestli to tam jde nalít a kudma nebo se to musí přizvednout nebo se to tam musí natlačit?
Koupil jsem si auto a jelikož jsem to doposud neměnil, tak to nemůžu vědět. Až se mi po létech začne srát a budu ho rezebírat a skládat jako puzzle a dělat údržbu po plánovaných létech, tak budu vědět taky všechno.
George 3D - děkuji, pod auto se taky vlezu, ale šlo o to, jestli to tam jde nalít a kudma nebo se to musí přizvednout nebo se to tam musí natlačit?
Koupil jsem si auto a jelikož jsem to doposud neměnil, tak to nemůžu vědět. Až se mi po létech začne srát a budu ho rezebírat a skládat jako puzzle a dělat údržbu po plánovaných létech, tak budu vědět taky všechno.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Zkus příště použít vyhledávání vpravo nahoře. Béčka nemaj na diferákách vypouštěcí zátku, takže se musí sundat víko (a při zavírání přetěsnit). Někdo to ven dostává hadičkou ale zrovna v diferákách bejvá dost bordelu, tak je lepší je otevřít, porádně vylejt a vytřít starejma trenkama (jestli sis teda do nich už předtím nevytřel něco jinýho). Plnění je problematický, protože tam není moc místa. Někdo to tam žene hadička a pumpičkou, častější je dlouhá hadice a nalejvání bokem auta.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- tirlin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 čer 2009 18:39
- Bydliště: NOVÝ JIČÍN
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
No Sláávo děkuji, to jsi mne nepotěšil, bydu nad tím chvíli přemýšlet, jakou zvolím taktiku. Není mi teď tedy jasné, jak tam dostanu ten předepsaný objem. Předpokládám, že konstruktéra frontery B už za jeho výmysly někdo dávno zabil, ani bych se tomu nedivil.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=