Výměna olejových náplní v diferenciálech
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 21 lis 2008 15:04
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Obsluha a bezpečosť prevádzky-manuál:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Dnes jsem měnil náplň do zadního samosvoru. Podařilo se mi sehnat přímo od Sunoca olej specifikace API GL 5 LS SAE 80W90 za cenu cca 160Kč/litr. Přijde mi to jako zajímavá alternativa Castrolům a jiným předraženým mazivům.
http://www.sunoco.cz/sunoco-produkty/su ... -pevodovky
Teď už zbývá jen zjistit, že to rosí přes novej silikon a znovu do toho.....
http://www.sunoco.cz/sunoco-produkty/su ... -pevodovky
Teď už zbývá jen zjistit, že to rosí přes novej silikon a znovu do toho.....
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
http://www.universalshop.cz/product_inf ... ucts_id=52Doktor píše: API GL 5 LS SAE 80W90 za cenu cca 160Kč/litr. Přijde mi to jako zajímavá alternativa Castrolům a jiným předraženým mazivům:
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
To není LS.........jinak cena dobrá , ale do oleje od Cinolu bych nešel.Janeš Petr píše:http://www.universalshop.cz/product_inf ... ucts_id=52Doktor píše: API GL 5 LS SAE 80W90 za cenu cca 160Kč/litr. Přijde mi to jako zajímavá alternativa Castrolům a jiným předraženým mazivům:
- Dave136
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 05 čer 2009 12:17
- Skype: david-doma
- Bydliště: Litoměřice
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
No nevím...Castrol je přeci jen Castrol a přeci jen ho tam není naštěstí tolik
Frontera B, 2.2 Dti
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Kastról je Kastról to máš pravdu. Pokud olej odpovídá specifikaci tak bych to neřešil, stejně platíš jen značku.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
přesně tak. 160 000km to auto lítalo na originál olej, co tam nalili ještě ve výrobě, protože na údržbu fronter každej minulej majitel docela kašlal a teď, na sklonku jejího života tam lejt nějaké super oleje, když je to už zralé vůlema spíš na bukové piliny, to je jak házení perel sviním. to má smysl jen v případě, že tam namontuju novej pajš, nebo minimálně zgenerálkuju ten co tam je ale pokud chci ze starého auta dělat kasičku na peníze, a v hospodě vyprávět, že na olej z Pardubic by moje frontera snad ani nejela, Kastrol je holt Kastrol
( ... to jsem zas píchl vosám do hnízda )
( ... to jsem zas píchl vosám do hnízda )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
(sem zvědavej kdo se vozve jako první)
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
...kde se daj koupit ty bukový piliny?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
no, čekal jsem farmáře nebo Slávu ale tys byl jednoznačně prvníkresta píše: (sem zvědavej kdo se vozve jako první)
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
no piliny z buku došly, poslední odvezl Janeš. Tak si řekni jemu, nebo jestli stačej hobliny.....tak si nahobluj
API je závazná, CINOL dělá SM/CF motorák a není zlej, ale SL/CF není moc o ořechách. Pokud se mení včas, nepřepálí a zapomeneme na kecy o long life oleji u motoru, kterej na to není tak to není tak moc v kelu. Sám jsem u OMV Bixxol premium SM/CF 5W/40 a jsem krutě spokojenej....u motoráku....za cca 90 kaček velkoobchodně u Štangla. Loni.
Paramo, Mogul atd nejsou špatný oleje. Jediné, co se ohledně složení vytýkalo olejům s původem v SSSR byla absence některých minerálů v ropě, ze které se dělaly, ovšem dnes se do toho přimýchává ropa ze SLO...to je myslím ten Brent? takže se dotáhly na kvalitu s jinejma. Samozřejmě vě stené třídě, nejde tvrdit že MIV ADS7 je něco jako 15W 40, je to něco jako, ale ne podle normy pro motory aut. Mogul má např, svoje oleje pro auta a jsou dobré.
Já ovšem najel u Camp na SM třídu a je to znát. Audinka ho má taky a jen si chrochtá.
Pokud chce někdo dát 280 za litr Castolu s o stupěň horším API, jeho věc. Já se orientuju na API a výrobce a najdou se.
A syntetika a minerál....jsou základní báze oleje, ale v dnešní době už se to přestalo rozlišovat podle viskozních čísel, je to informativní údaj a v podstatě jsou kvalitní takové i makové.
Ty piliny a pak ještě masťová báze z lékárny, ne? ježíš jak se kdysi experimentovalo.
Dify maj GL5, zadek GL5 LS(Slip limit) a tečka. Doba se mění. Nové normy jsou jinde než před deseti lety, zůstávat v nostalgii je někdy moc složité. A na to jsem prostě línej, protože ostatní věci mne vytěžují dostatečně. Takže dnešní oleje jsou zase trošku jinde, než před deseti lety a je nutné to tak brát.
Ad levné firmy...je to jako s palivy, často je rozdíl v množství aditiv, jejich kvalitě. Ale za posledních pět deset let to šlo tak daleko, že stačí dodržovat původní mazací a servisní plány s novými oleji a je to pohoda.
Co víc řešit???
API je závazná, CINOL dělá SM/CF motorák a není zlej, ale SL/CF není moc o ořechách. Pokud se mení včas, nepřepálí a zapomeneme na kecy o long life oleji u motoru, kterej na to není tak to není tak moc v kelu. Sám jsem u OMV Bixxol premium SM/CF 5W/40 a jsem krutě spokojenej....u motoráku....za cca 90 kaček velkoobchodně u Štangla. Loni.
Paramo, Mogul atd nejsou špatný oleje. Jediné, co se ohledně složení vytýkalo olejům s původem v SSSR byla absence některých minerálů v ropě, ze které se dělaly, ovšem dnes se do toho přimýchává ropa ze SLO...to je myslím ten Brent? takže se dotáhly na kvalitu s jinejma. Samozřejmě vě stené třídě, nejde tvrdit že MIV ADS7 je něco jako 15W 40, je to něco jako, ale ne podle normy pro motory aut. Mogul má např, svoje oleje pro auta a jsou dobré.
Já ovšem najel u Camp na SM třídu a je to znát. Audinka ho má taky a jen si chrochtá.
Pokud chce někdo dát 280 za litr Castolu s o stupěň horším API, jeho věc. Já se orientuju na API a výrobce a najdou se.
A syntetika a minerál....jsou základní báze oleje, ale v dnešní době už se to přestalo rozlišovat podle viskozních čísel, je to informativní údaj a v podstatě jsou kvalitní takové i makové.
Ty piliny a pak ještě masťová báze z lékárny, ne? ježíš jak se kdysi experimentovalo.
Dify maj GL5, zadek GL5 LS(Slip limit) a tečka. Doba se mění. Nové normy jsou jinde než před deseti lety, zůstávat v nostalgii je někdy moc složité. A na to jsem prostě línej, protože ostatní věci mne vytěžují dostatečně. Takže dnešní oleje jsou zase trošku jinde, než před deseti lety a je nutné to tak brát.
Ad levné firmy...je to jako s palivy, často je rozdíl v množství aditiv, jejich kvalitě. Ale za posledních pět deset let to šlo tak daleko, že stačí dodržovat původní mazací a servisní plány s novými oleji a je to pohoda.
Co víc řešit???
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
náhoda momentální výskytJaneš Petr píše:no, čekal jsem farmáře nebo Slávu ale tys byl jednoznačně prvníkresta píše: (sem zvědavej kdo se vozve jako první)
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19 čer 2011 11:24
Výměna oleje zadního diferenciálu Frontera B
Před demontáží víka zadního difu jsem nejprve musel uvolnit pravý zadní tlumič a demontovat z čepu pravou část stabilizátoru ve tvaru U, který spojuje levou s pravou částí zadní nápravy - dva spoj. body. Tento stabilizátor zabraňuje volnému sejmutí víka difu. Chvíli jsem zkoušel různě víko natáčet ale chtěl jsem zabránit napadání nečistot do difu. Po 170 tis. km byl olej ve velmi dobrém stavu, množství cca 1 litr.Dle servisní knížky byl měněn pouze olej v motoru, auto jezdilo ve Francii do 125 tis. km. Jako novou náplň jsem použil Aral HYP LS SAE 85W-90 v množství cca 1,9 l po plnící šroub. Při plnění doporučuji plnit nasávačkou je to mnohem rychlejší a pohodlnější než hadička s trychtýřem.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Výměna oleje zadního diferenciálu Frontera B
olej jsi trefil správně.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
... zato vlákno ne
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/