Stěrač zadního okna
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
Re: Stěrač zadního okna
tam sem našel akorát dva konektory volný asi na tažný a ještě se zeptám k zámku zadního okna vedou taky dva dráty , ty jsou na to světlo do kufru?? A jak poznám ten multimetr pod tou palubkou?? Nemáte někdo nějakou fotku??
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 06 úno 2011 21:06
Re: Stěrač zadního okna
jestli se mohu přidat do debaty tak mám jednu radu. je to pouze jedna chyba z mnoha, ale snad to někomu pomůže.
Mám sportku B, 2000, v létě mi začal kravit zadní stěrač, v poloze na stírání se stěrač pohnul doprostřed okna a tam se zastavil, pokud jsem přepnul páčku na stírání a ostřikování zadního okna tak stěrač fungoval, ale ta spotřeba vody :D, takže mi to jednou nedalo a začal jsem pátrat, našel jsem onu zvláštní krabičku na ovládání stěračů, která se nechází nad spolujezdcovýma nohama, docela pěkné zařízení na ovládání 2 stěračů :D. Je to asi půlrok zpátky, takže už si přesně nepamatuju jak to bylo, ale přišel jsem na to, že když mačkám páčku od zadního stěrače tak tam cvaká jedno relátko a když necvaklo stěrač se nepohnul. Tak jsem našel doma stejné relátko, vyměnil a ejhle fungovalo to... bohužel nevím které to bylo a nevyfotil jsem si to, ale s trochou šikovnosti na to můžete přijít.
Ale těch strastí s hledáním závady bylo.
Mám sportku B, 2000, v létě mi začal kravit zadní stěrač, v poloze na stírání se stěrač pohnul doprostřed okna a tam se zastavil, pokud jsem přepnul páčku na stírání a ostřikování zadního okna tak stěrač fungoval, ale ta spotřeba vody :D, takže mi to jednou nedalo a začal jsem pátrat, našel jsem onu zvláštní krabičku na ovládání stěračů, která se nechází nad spolujezdcovýma nohama, docela pěkné zařízení na ovládání 2 stěračů :D. Je to asi půlrok zpátky, takže už si přesně nepamatuju jak to bylo, ale přišel jsem na to, že když mačkám páčku od zadního stěrače tak tam cvaká jedno relátko a když necvaklo stěrač se nepohnul. Tak jsem našel doma stejné relátko, vyměnil a ejhle fungovalo to... bohužel nevím které to bylo a nevyfotil jsem si to, ale s trochou šikovnosti na to můžete přijít.
Ale těch strastí s hledáním závady bylo.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Stěrač zadního okna
Prostě jak se na Fronteru sluší a patří
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
Re: Stěrač zadního okna
tak to byly jen zalomený kabely v průchodce mezi dveřme a kufrem uf ale dík za rady
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
- Rade1975
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 61
- Registrován: 01 pro 2013 14:40
- Bydliště: Plzen
Re: Stěrač zadního okna
Ahoj vsem,tak od te doby co jsem auto koupil mi zadni sterac nesel vubec vzhledem k tomu ze auto toho mnelo vic na udrzbu jsem to zatim neresil. Ale dneska jsem rano nastartoval a najednou zadni sterac zacal makat ma radost ale skoncila ve chvili, kdy jsem zjistil ze nejde vypnout. Proste maka porad a nejde zastavit. Jedine zastaveni je mozne ve chvili kdy je sterac na dorazu zmacknout otvirani skla pak zustane stat ale pokud ho packou zapnu opet nejde vypnout. Nemate nekdo tuseni kde hledat chybu ? Predem dik.
Frontera B .2000´ 2,2DTI-16V
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Stěrač zadního okna
Ahoj, tak presne tento problem som mal na kratkej B. Vzdy som musel vypnut kluc ked som chcel stierac zastavit. Bola spatna riadiaca jednotka stieracov.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Rade1975
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 61
- Registrován: 01 pro 2013 14:40
- Bydliště: Plzen
Re: Stěrač zadního okna
Ale ja pokud vypnu klic tak sice sterac zastavi ale po zapnuti se zase rozjede .
Frontera B .2000´ 2,2DTI-16V
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Stěrač zadního okna
Tak potom uz len merat. Packa, relatko, jednotka, motor stieraca
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05 črc 2007 08:13
- Bydliště: Prešov SR
Re: Stěrač zadního okna
Ahoj všetkým. Tak som sa konečne "dokopal" do odstránenia závady nefungujúceho zadného stierača. Prečítal som všetko, čo som našiel tu na fóre a pustil som sa do toho. Začal som od konca, t.j. motorček-O.K., kabeláž-O.K. , multitimer -K.O. Teda nie celkom, len relé tuším RY3 to je, je K.O. Pri hľadaní toho relé na webe som narazil na zaujímavú diskusiu:
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=17&t=5608
(Z nej som pochopil, že táto závada sa netýka len Fronter to znamená, že tú debilnú krabičku-multitimer- vymyslel asi niekto pred Adamom Oplom a on si ju len prebral- šak je aj na nej napísané, že "ISUZU ALARM" čo je kravina, lebo to nemá s alarmom nič spoločné) . Zistil som, že to relé sa už nevyrába a vraj plnohodnotná náhrada neexistuje. Namiesto neho- relé P1CN012N (výrobca FUJITSU)- je vraj možné použiť EQR1-31000S (výrobca NEC) alebo G5LE-1DC12(výrobca OMRON), alebo FBR51ND12-N(výrobca FUJITSU). Takže idem zháňať náhradu za to pôvodné relé... A ako ho tak mám pred sebou na stole, tak som sa rozhodol, že kuknem do neho, šak už aj tak je "v prdeli" ta škoda žiadna. Tak som zobral nožík a opatrne odrezal plastový kryt a... a fajne som sa pobavil Ono totiž to pôvodné relé, pod označením P1CN012N - ktoré sa vraj už nedá zohnať, lebo sa údajne už nevyrába- je v skutočnosti len obyčajná uzavretá pätica, v ktorej je vložené miniatúrne relé FBR51ND12-N, ktoré sa vraj zohnať dá??? (viď príloha) . Sorry za kvalitu-fotené mobilom . Ta že aby som to zhrnul: pozháňam to miniatúrne relé, vymením, strčím do multitimera v pôvodnej pätici, vyskúšam a ...dám vedieť ako to dopadlo.
P.S. Ak sa budete náhodou púšťať tiež do opravy, a bude potrebné vybrať jednotku multitimera... (len pre opakovanie) :
Jednotka multitimera je umiestnená na strane spolujazdca vpravo pod palubnou doskou. Sú tam umiestnené dve krabičky, tá vrchná čierna je jednotka centrálneho zamykania a alarmu(kto ho má). Tá pod ňou-svetlomodrá- je jednotka multitimera. Nepokúšajte sa ich vyberať po jednej, nejde to. Prvý krát som sa o to pokúšal tiež, zabralo mi to pol dňa a výsledkom bol odlomený úchyt na prvej krabičke centrálu. Ona totiž tá krabička centrálu je uchytená na pružnom držiaku, ktorý je súčasťou krabičky multitimera. Tým pádom sa tie skrutky nedajú normálne povoliť, pretože jednak je tam chujový prístup a jednak niet sa do čoho so skrutkovačom oprieť, pretože to furt pruží. Postup je jednoduchý a na druhý pokus mi to zabralo asi 5 min.
1. odklopiť úložnú schránku pred spolujazdcom, potom zatlačiť na jej boky a vyklopiť ju úplne.
2. odpojiť dva konektory z jednotky centrálneho zamykania.
3. odpojiť dva konektory z jednotky multitimera.
4. vyskrutkovať skrutku, ktorá drží jednotku multitimera
5. vysunúť obe jednotky kúsok nahor a potom povytiahnuť smerom "dopredu"(dopredu myslím smerom k volantu ) na tom držiaku je na zadnej strane taký pružný háčik o ktorý sú obidve jednotky "zavesené" na karosérii
No a potom už len vytiahnuť von , oddeliť jednotky od seba a je to.
P.S.S. Jednotka multitimera je do krabičky len vsunutá a drží ju ochranný čierny rámček okolo konektorov. Ten je potrebné opatrne vypáčiť a samotnú dosku plošného spoja vytiahnuť von.
Ospravedlňujem sa za príliš veľa viet ,ale chcel som len ušetriť ostatným zbytočnú námahu hlavne pri demontáži jednotky multitimera z pod prístrojovky.
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=17&t=5608
(Z nej som pochopil, že táto závada sa netýka len Fronter to znamená, že tú debilnú krabičku-multitimer- vymyslel asi niekto pred Adamom Oplom a on si ju len prebral- šak je aj na nej napísané, že "ISUZU ALARM" čo je kravina, lebo to nemá s alarmom nič spoločné) . Zistil som, že to relé sa už nevyrába a vraj plnohodnotná náhrada neexistuje. Namiesto neho- relé P1CN012N (výrobca FUJITSU)- je vraj možné použiť EQR1-31000S (výrobca NEC) alebo G5LE-1DC12(výrobca OMRON), alebo FBR51ND12-N(výrobca FUJITSU). Takže idem zháňať náhradu za to pôvodné relé... A ako ho tak mám pred sebou na stole, tak som sa rozhodol, že kuknem do neho, šak už aj tak je "v prdeli" ta škoda žiadna. Tak som zobral nožík a opatrne odrezal plastový kryt a... a fajne som sa pobavil Ono totiž to pôvodné relé, pod označením P1CN012N - ktoré sa vraj už nedá zohnať, lebo sa údajne už nevyrába- je v skutočnosti len obyčajná uzavretá pätica, v ktorej je vložené miniatúrne relé FBR51ND12-N, ktoré sa vraj zohnať dá??? (viď príloha) . Sorry za kvalitu-fotené mobilom . Ta že aby som to zhrnul: pozháňam to miniatúrne relé, vymením, strčím do multitimera v pôvodnej pätici, vyskúšam a ...dám vedieť ako to dopadlo.
P.S. Ak sa budete náhodou púšťať tiež do opravy, a bude potrebné vybrať jednotku multitimera... (len pre opakovanie) :
Jednotka multitimera je umiestnená na strane spolujazdca vpravo pod palubnou doskou. Sú tam umiestnené dve krabičky, tá vrchná čierna je jednotka centrálneho zamykania a alarmu(kto ho má). Tá pod ňou-svetlomodrá- je jednotka multitimera. Nepokúšajte sa ich vyberať po jednej, nejde to. Prvý krát som sa o to pokúšal tiež, zabralo mi to pol dňa a výsledkom bol odlomený úchyt na prvej krabičke centrálu. Ona totiž tá krabička centrálu je uchytená na pružnom držiaku, ktorý je súčasťou krabičky multitimera. Tým pádom sa tie skrutky nedajú normálne povoliť, pretože jednak je tam chujový prístup a jednak niet sa do čoho so skrutkovačom oprieť, pretože to furt pruží. Postup je jednoduchý a na druhý pokus mi to zabralo asi 5 min.
1. odklopiť úložnú schránku pred spolujazdcom, potom zatlačiť na jej boky a vyklopiť ju úplne.
2. odpojiť dva konektory z jednotky centrálneho zamykania.
3. odpojiť dva konektory z jednotky multitimera.
4. vyskrutkovať skrutku, ktorá drží jednotku multitimera
5. vysunúť obe jednotky kúsok nahor a potom povytiahnuť smerom "dopredu"(dopredu myslím smerom k volantu ) na tom držiaku je na zadnej strane taký pružný háčik o ktorý sú obidve jednotky "zavesené" na karosérii
No a potom už len vytiahnuť von , oddeliť jednotky od seba a je to.
P.S.S. Jednotka multitimera je do krabičky len vsunutá a drží ju ochranný čierny rámček okolo konektorov. Ten je potrebné opatrne vypáčiť a samotnú dosku plošného spoja vytiahnuť von.
Ospravedlňujem sa za príliš veľa viet ,ale chcel som len ušetriť ostatným zbytočnú námahu hlavne pri demontáži jednotky multitimera z pod prístrojovky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Stěrač zadního okna
Tady máš ten datasheet i česky.
Ono by mohlo stačit i najít relé podobné.
Ono by mohlo stačit i najít relé podobné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05 črc 2007 08:13
- Bydliště: Prešov SR
Re: Stěrač zadního okna
Presne tak, stačilo by násť aj relé podobné napr. LTonic typ 4088 10ADC12V. Také som včera kúpil v obchode s elektronikou, cena 0,80.-€. Namontoval som ho do jednotky multitimera a... Hurá! Zadný stierač opäť stiera... Mimochodom, nie že by som ten zadný stierač potreboval predsa je tam rezerva a navyše mám zatmavené zadné okno, takže cez neho aj tak prd vidieť. Ale furt to vadilo technikovi na STK, tak nech majú radosť, že to funguje.Gryzly_cz píše:Tady máš ten datasheet i česky.
Ono by mohlo stačit i najít relé podobné.
Ešte malá oprava k môjmu predošlému príspevku. V bode 5 som napísal, že obe jednotky treba vysunúť smerom nahor. Nie je to tak, až pri následnej montáži som si uvedomil, že ten háčik je vlastne opačne. T.j. pri demontáži je treba obe jednotky posunúť smerom nadol a potom vytiahnuť von. (viď foto)[attachment=1]2014-07-02-002_1.jpg[/attachment][attachment=0]2014-07-02-003_1.jpg[/attachment]
Ešte poznámka na záver, To nové relé má nom. prúdové zaťaženie kontaktov 10A. To staré, pôvodné má 30A. Takže uvidíme, aká bude životnosť nového relé.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Stěrač zadního okna
Tak jsem včera taky opravil zadní stěrač. Furt stíral, jel ze dveří na okno a zase zpět a nešel zastavit ani vypnutím páčky. Rozkuchal jsem uplně všechno až jsem přišel na to že je urvaný jeden drát v průchodce ve dveřích do kufru. Byl to drát od dojezdu, takže multitimer nedostal informaci, že je stěrač na dojezdu a stěrač furt jel. Po minutě ho multitimer zastavil a stěrač zůstal stát tam kde zrovna byl.
A když jsem průchodku vytahoval, tak jsem přetrhl ještě jeden kabel. Ostatní byli v pohodě.
A když jsem průchodku vytahoval, tak jsem přetrhl ještě jeden kabel. Ostatní byli v pohodě.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- somki123
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 01 bře 2015 16:12
Re: Stěrač zadního okna
mám problém se zadním stěračem mám fronteru 2.3td A dlouhou zadní stěrač jde na všechny rychlosti ale když dám odstřikování tak stěrač jednou setře pak se vrátí na sklo a dál se mu nechce když mu pomůžu tak znovu setře a vrátí se na dvěře. Elektrice moc zatím nerozumím
frontera 2.3TD
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Stěrač zadního okna
Jestli mu pomužeš rukou vzadu na skle, tak bude asi zatuhlá hřídelka. Rozdělat, očisti namazat a složit.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Stěrač zadního okna
Mě zadní taky nende, jen to v palubce cvakne a nic. Teda dvakrát se rozjel z ničehonic sám, bez jakýhokoliv pobídnutí. :D
A u předních mi nejde cyklovač někdy vůbec, jindy jde normálně, někdy jsou intervaly tak sekunda a někdy i deset. Občas stěrače někam dojedou a zastaví se tam. Taky se někdy na náhodným místě po zastavení zase rozjedou, ale jen o kousek...pak třeba ještě jednou o kus dopředu a pak zase chvilku jednou normálně. Za mírnýho deště docela na palici ten chaos.
A u předních mi nejde cyklovač někdy vůbec, jindy jde normálně, někdy jsou intervaly tak sekunda a někdy i deset. Občas stěrače někam dojedou a zastaví se tam. Taky se někdy na náhodným místě po zastavení zase rozjedou, ale jen o kousek...pak třeba ještě jednou o kus dopředu a pak zase chvilku jednou normálně. Za mírnýho deště docela na palici ten chaos.
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine