Kontrolka dobíjania a regulátor napätia
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22 lis 2018 22:07
Kontrolka dobíjania a regulátor napätia
Pomenil som žiarovky v prístrojovke za 12 V LED. Niektoré žiarovky boli zavarené v patke, tak išli von iba s kliešťami ale pritom sa polámali. Svieti to pekne, ale spomenul som si, že kontrolka dobíjania asi musí byť žiarovka s presnou hodnotou kôli regulátoru napätia ale teraz neviem aká hodnota tam bola pôvodne.
Neviem, či to má vplyv na štart, ale teraz mi motor nenaskočí na prvé točenie - sám zhasne. Ale pri druhom štartovaní už pekne naskočí. Taktiež som zistil, že na voľnobehu alternátor dáva baterke 14,7 V a pri akcelerácii stúpa až na takmer 15 V čo sa mi zdá už veľa.Tiež som zistil v diagnostike chybu nízke napätie na váhe vzduchu. Možno to s tým /ne/ súvisí. Pred výmenou lediek som alternátor nekontroloval, preto neviem či to nieje kôli tej ledke na kontrolke dobíjania. Signalizácia dobíjania funguje správne aj s ledkou.
Chcem sa teda opýtať akú má mať správnu hodnotu kontrolka dobíjania a či to má vôbec vplyv na regulátor alternátora v tomto aute / Frontera A sport, 2.0 i/. Našiel som v obchodoch totiž žiarovky s hodnotami 1.2 , 1.5, 1.7, 2 , 2.3 W. To sú tie úzke kontrolkové bezplechové T5 myslím. U Haynesa som riešenie nenašiel. Je normálne, že regulátor púšťa napätie až do takmer 15 V , alebo treba nový regulátor ? Aby som si nepoškodil bezúdržbový akumulátor. Taktiež regulátory vhodné pre tento alternátor / podľa katalógu asi 20 náhrad/ majú rôzne hodnoty 14,5 V , 14,6 V a 14,7 V. Ktorý ja najvhodnejší ? Je frontera niečím špecifická že sa reguluje až na 14,7 V oproti bežným 14,4 V v iných autách ?
Neviem, či to má vplyv na štart, ale teraz mi motor nenaskočí na prvé točenie - sám zhasne. Ale pri druhom štartovaní už pekne naskočí. Taktiež som zistil, že na voľnobehu alternátor dáva baterke 14,7 V a pri akcelerácii stúpa až na takmer 15 V čo sa mi zdá už veľa.Tiež som zistil v diagnostike chybu nízke napätie na váhe vzduchu. Možno to s tým /ne/ súvisí. Pred výmenou lediek som alternátor nekontroloval, preto neviem či to nieje kôli tej ledke na kontrolke dobíjania. Signalizácia dobíjania funguje správne aj s ledkou.
Chcem sa teda opýtať akú má mať správnu hodnotu kontrolka dobíjania a či to má vôbec vplyv na regulátor alternátora v tomto aute / Frontera A sport, 2.0 i/. Našiel som v obchodoch totiž žiarovky s hodnotami 1.2 , 1.5, 1.7, 2 , 2.3 W. To sú tie úzke kontrolkové bezplechové T5 myslím. U Haynesa som riešenie nenašiel. Je normálne, že regulátor púšťa napätie až do takmer 15 V , alebo treba nový regulátor ? Aby som si nepoškodil bezúdržbový akumulátor. Taktiež regulátory vhodné pre tento alternátor / podľa katalógu asi 20 náhrad/ majú rôzne hodnoty 14,5 V , 14,6 V a 14,7 V. Ktorý ja najvhodnejší ? Je frontera niečím špecifická že sa reguluje až na 14,7 V oproti bežným 14,4 V v iných autách ?
Frontera A sport 1997 , 2,0 i , X20SE
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Kontrolka dobíjania a regulátor napätia
Kontrolka dobíjení na samotné dobíjení, nebo regulátor nemá vliv a je jedno, jestli je tam LEDka, nebo žárovka. Pokud alternátor dává až 15V, je to moc a regulátor nebude v pořádku. Kromě toho ti ty LEDky brzo odejdou, protože vyšší napětí je přetěžuje. Můžeš kompenzovat tím, že stáhneš regulaci podsvitu na míň a nenecháš to na maximum.
Co se týče těch variant regulátoru, tak to bohužel nevím, proč je jich tolik. Standardní dobíjecí napětí je opravdu 14.4V a nevidím důvod proč by měl alternátor dobíjet víc, jelikož víc nesvědčí baterii.
Co se týče těch variant regulátoru, tak to bohužel nevím, proč je jich tolik. Standardní dobíjecí napětí je opravdu 14.4V a nevidím důvod proč by měl alternátor dobíjet víc, jelikož víc nesvědčí baterii.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22 lis 2018 22:07
Re: Kontrolka dobíjania a regulátor napätia
Takže medzičasom som vymenil regulátor . Dal som tam zn. Topran , regulovalo to na 14,6 V k spokojnosti ale iba 2 dni potom alternátor prestal dobíjať. Nasledovala rozborka regulátora a zistenie že dioda ?/ 1 cm2 ktorá mala byť pripájkovaná na chladič regulátora , mala kontakt iba zo štvrtiny. Táto súčiastka nemá žiadnu potlač takže výmena-oprava neprichádza do úvahy. Takže Topran kvalita.
Našiel som regulátor Magneti Marelli za dvojnásobnú cenu, vravím si, teraz kúpim kvalitu pre Ferrari. Mal regulovať na 14,5 V ale reguloval až na 17,5V hneď po namontovaní na čo reagovala aj RJ auta vysvecovaním kontrolky chyby motora podľa otáčok. Na porazenie. Takže opäť ihneď von a testovanie na zveráku s vrtačkou.
Taktiež kontrola hodnoty kontrolky dobíjania- čiže rozborka palubovky. Na internete som vydoloval, že hodnota kontrolky dobíjania by mala byť 3W a teda mal som správnu kontrolku. Na stole som potom experimentoval s hodnotami kontroliek a zistil som, že 5w kontrolka zníži výstup alternátora zanedbateľne a s 1,2W kontrolkou nedochádzalo na stole k nabudeniu alternatora vôbec.
Myslel som si, že ak v aute na alternátore odpojím kontrolkový kontakt, že prestane budenie a teda odstavím alternátor ale napriek jeho odpojeniu elektráreň normálne fungovala, jedine som takto takto odstavil kontrolku dobíjania v palubovke. Asi je kotva trochu zmagnetizovaná.
Dal som tam teda pôvodný regulátor GM ktorým regulujem na 14,9 v. A RJ zatiaľ neprotestuje. Po nejakom čase jazdenia sa toto napätie trochu zvykne znížiť.
Mám podozrenie, že čo sa týka regulátorov, vypredávajú sa už aj nepodarky - zmätky. Bojím sa kupovať ďalší, že to bude znova šmejd.
Alternator mam Delco-Remy 100A.
Našiel som regulátor Magneti Marelli za dvojnásobnú cenu, vravím si, teraz kúpim kvalitu pre Ferrari. Mal regulovať na 14,5 V ale reguloval až na 17,5V hneď po namontovaní na čo reagovala aj RJ auta vysvecovaním kontrolky chyby motora podľa otáčok. Na porazenie. Takže opäť ihneď von a testovanie na zveráku s vrtačkou.
Taktiež kontrola hodnoty kontrolky dobíjania- čiže rozborka palubovky. Na internete som vydoloval, že hodnota kontrolky dobíjania by mala byť 3W a teda mal som správnu kontrolku. Na stole som potom experimentoval s hodnotami kontroliek a zistil som, že 5w kontrolka zníži výstup alternátora zanedbateľne a s 1,2W kontrolkou nedochádzalo na stole k nabudeniu alternatora vôbec.
Myslel som si, že ak v aute na alternátore odpojím kontrolkový kontakt, že prestane budenie a teda odstavím alternátor ale napriek jeho odpojeniu elektráreň normálne fungovala, jedine som takto takto odstavil kontrolku dobíjania v palubovke. Asi je kotva trochu zmagnetizovaná.
Dal som tam teda pôvodný regulátor GM ktorým regulujem na 14,9 v. A RJ zatiaľ neprotestuje. Po nejakom čase jazdenia sa toto napätie trochu zvykne znížiť.
Mám podozrenie, že čo sa týka regulátorov, vypredávajú sa už aj nepodarky - zmätky. Bojím sa kupovať ďalší, že to bude znova šmejd.
Alternator mam Delco-Remy 100A.
Frontera A sport 1997 , 2,0 i , X20SE