různé závady spouštěčů
různé závady spouštěčů
Chlapci a devcata,
mam dotaz. Uz zase mi muj drobecek prestal startovat. Normalne se rozsviti kontrolky a v 3ti poloze je videt pokles napeti, takze to nejakej odber nekam pere, ale starter se nehne ani o mm. Vubec zadny cvaknuti, proste nic. Stalo se nekomu neco podobnyho? Mam podezreni na starter, protoze spinacka podle toho odberu neco nekam spina. Nebo mam hledat nejakej pruser v elektrice?
PS: Uz se mi to stalo driv, ale vzdycky treba na 5ty pokus se to normalne rozebehlo jako nic. Az dneska jsem to za 20 minut nepresvedcil a musel jsem se plizit salinou
Dik za rady
mam dotaz. Uz zase mi muj drobecek prestal startovat. Normalne se rozsviti kontrolky a v 3ti poloze je videt pokles napeti, takze to nejakej odber nekam pere, ale starter se nehne ani o mm. Vubec zadny cvaknuti, proste nic. Stalo se nekomu neco podobnyho? Mam podezreni na starter, protoze spinacka podle toho odberu neco nekam spina. Nebo mam hledat nejakej pruser v elektrice?
PS: Uz se mi to stalo driv, ale vzdycky treba na 5ty pokus se to normalne rozebehlo jako nic. Az dneska jsem to za 20 minut nepresvedcil a musel jsem se plizit salinou
Dik za rady
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Startér
Nazdar Rostislave,
taky se mi to párkrát stalo, ale v létě a u teplýho vozu. Vzpomínám si, že tyto moje příznaky někdo vyřešil redukcí příliš bujaré kabeláže - zkrátka vystřihnul asi půl metru příliš dlouhých hlavních plusových kabelů.
taky se mi to párkrát stalo, ale v létě a u teplýho vozu. Vzpomínám si, že tyto moje příznaky někdo vyřešil redukcí příliš bujaré kabeláže - zkrátka vystřihnul asi půl metru příliš dlouhých hlavních plusových kabelů.
stávkující startování
Tohle už taky znám u mé 2,3TD z r.1992. Loni občas a náhodně totéž co popisuje Rosťa: ve 2.poloze klíčku svítí kontrolky, žhavení, otočím do 3.polohy a nic, vůbec nic,žádný zvuk, ani cvaknutí. Opakuju to třeba 5x, zakvedlám klíčkem, pak to najednou startuje. Potom několik dní dobrý, někam dojedu, koupím noviny, chci odjet a totéž -nic. Vždycky po několika opakovaných pokusech to najednou nastartovalo, ale bylo to častější. Ze zoufalství, že zůstanu někde neočekávaně viset a neodjedu, jsem koupil a nechal v servisu vyměnit elektrickou část spínací skříňky za víc jak 2tisíce, ale po 2 týdnech se to opakovalo. Pak jsem vysledoval, že záleží na poloze klíčku v zapalování. Když jsem ho při startování (otočení do 3.polohy) přitlačil do boku, tak vždycky nastartuje. Ještě jsem prošpíchl zámek védéčkem a od té doby dobrý. Ještě se mě to vyjímečně zopakuje, ale už vím kam klíček při startování přitlačit. Podle mě je asi prostor kolem klíčku ža ty roky vykvedlaný a někdy to nesepne. Šmuk
dobre, zkusim kvedlat. Ale stejne asi pro jistotu rozdelam starter a podivam se jestli je OK. Protoze me to normalne ve treti poloze asisepne. Na budiku je videt, ze tam proudovy odber je - poklesne rucicka, ale nevim, kam se to ztraci, protoze se starter proste nehne....a to je mi divny, kdyby tam ten odber nebyl, tak jejasny, ze to nespina.
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Startér
Takže pánové, tento samí problém jsem měl také. Oprava je jednoduchá a nenáročná.
1. Je nutné vyndat startér a celý jej rozdělat a vyčistit, jelikož má velký odběr a jezasrán uhlíkovými částicemi s bahýnkem.
2. Na kotvě startéru dochází k velkému přechodovému odporu ve šroubovém spoji bateri x alternátor. Když to chytnete po chvíli provozu do ruky tak je to teplé. řešení je následující. Vyměnit a nebo posílit vedení mezi plusem baterie a kotvou, dále pak mezi kotvou a alternátorem a mezi alternátorem a plusem baterie.
Problémy se startováním pak jako mávnutím kouzelného proutku zmizí.
1. Je nutné vyndat startér a celý jej rozdělat a vyčistit, jelikož má velký odběr a jezasrán uhlíkovými částicemi s bahýnkem.
2. Na kotvě startéru dochází k velkému přechodovému odporu ve šroubovém spoji bateri x alternátor. Když to chytnete po chvíli provozu do ruky tak je to teplé. řešení je následující. Vyměnit a nebo posílit vedení mezi plusem baterie a kotvou, dále pak mezi kotvou a alternátorem a mezi alternátorem a plusem baterie.
Problémy se startováním pak jako mávnutím kouzelného proutku zmizí.
...tak jsem to rozdelal. Byl to docela mazec. Samozrejme to bylo plny marastu z uhliku a oleje a buhviceho. Tak jsme to vycistili a zjistili, ze je jeden uhlik spatnej a druhej tesne pred smrti. Provizone jsme tam dali teda jakejsi ze Skodarny. Pak jsme taky zjistili, ze zadni lozisko je uplne zadreny, takze rozdelat, vycistit, brousit mazat. No a jeste cosi tam bylo v haji. Takze zitra jedu koupit novy uhliky a asi tam supnu i novy lozisko. Ted uz ten starter musi auto prezit.
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by jen nežhavili žhaviče tak by jsi nastartoval. Obvzlášť teď v létě, ale pokud je badné žhavící relé tak smolíček pacholíček, tak nenastartuješ.DobrotaCZ píše:Zdarec Fšichni,
Mám k Vám takový dotaz je možné, že by mi fronterka přestala startovat pokud nenažhavím? A co dává podněk tomu aby začala žhavit? Díky za odpověď. Dobrota
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 30 bře 2006 16:42
- Bydliště: Kladno
tak stim zhavenim . do toho relatka jde 30 stale napeti,15 plus po klicku,pak tam jde signal bud s cidla teploty motoru a nebo je to vyhodnocene ridici jednotkou podle jednotlivych udaju jako je teplota nafty teplota vzduchu a vody ale to zalezi jaky je to sistem podle rizeni motoru,pak tam vede jeste kontrolka zhaveni.relatka bud jsou dvou okruhove a nebo jedno a to zalezi na tom rizeni je to ruzne treba to zhavi jen kdyz sviti kontrolka zhavenia pak uz to nezhavi. pak je dalsi a to je ze to zhavi kdyz sviti kontrolka zhaveni a pak zhasne ale ono to zhavi dal i po nastartovani a je to pak vypnute az po dosazeni dane teploty motoru.
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
kde si bol doteraz Pipi ? :-)
totiz, zda sa ze sa v elektrike vyznas...
vies mi povedat ci B-cko zhavi aj v lete? Totiz mechanik mi meral zhavenie a zistil ze to nezhavi, ale nikde som sa nedopatral ci to teraz zhavit vobec ma!? (v zime chytala bez problemov)
dik
vies mi povedat ci B-cko zhavi aj v lete? Totiz mechanik mi meral zhavenie a zistil ze to nezhavi, ale nikde som sa nedopatral ci to teraz zhavit vobec ma!? (v zime chytala bez problemov)
dik
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
Re: kde si bol doteraz Pipi ? :-)
jednoduche reseni nech to vychladnout uplne a pak vem zkousecku adejto na zhavicku a at ti pak nekdo zapne klicek a az zhasne kontrolka tak at to natoci a pak to jeste mer tou zkouseckou jak dlouho to dozhavuje