vyblikávání závad - chybové kody

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od lasky »

cau zkus si natahnout novou kostru na motor i kastli
tel- +420 608701329 NON STOP

Ferda 2,4i
Začínající diskutér
Příspěvky: 103
Registrován: 09 pro 2008 22:07
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Ferda 2,4i »

Lasky, celá elektrika byla venku a znovu natažená, jen to co je potřeba k provozu. Tuhle chybu to sice dřív nehlásilo, ale neustále kolísali otáčky motoru a někdy to šlo úplně v pohodě. Dělalo to i jiné lumpárny, ale ty po přetahání drátů zmizely. Teď to někdy hlásí chybu 48, ale ta zůstává i když to přikostřím ještě další kostrou.
Připadá mi to, že je to hrozně ulitý. Jinak nutno podotknout, že všechny čidla jsou nová.
Ferda (Obelix) - Frontera A 2,4i 1992 dlouhá
Honda VT 750 Shadow Spirit, Přestavba.

Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Juraj Lepies »

Dobre dopoledne panove,
vyblikal jsem na OF 2,4i/1992 C 24 NE - dlouha - chybovy kod 73 - meric hmotnosti vzduchu - prilis nizke napeti. Co to panove znamena? Auto cuka uz nekolik roku (nepravidelny chod, vypinani motoru ap.) za vlhka (dest, rosa, mrholeni a podobne). Nekdy ten nepravidelny chod na nejakou dobu prestane a potom to neocekavane zas zacne v ruzne intenzite. Poradte mi prosim, kde hledat zavadu? Naposledy kdyz frontera poradne zmokla a zapnul jsem sterac s ostrikovacem, tak mi zhasinal motor. Muze to stahovani proudu zpusobit i nejaka zavada na motorku sterace, pripadne ostrikovace. Nekde na nete jsem cetl, ze podobne priznaky za vlhka vznikaji i kdyz jsou specene draty kabelaze. Nemate nekdo zkusenost pri oprave kabelaze, kde jsou citliva mista na poruseni kabelu - privodu proudu (napeti) k vaze vzduchu? Kdyz to nekde skratuje proc to vyblikne nizke napeti jen u vahy vzduchu? Jeste bych vas chtel poprosit o informaci, kde je u teto frontery palivove rele. Urcite je to nekde napsane v jine rubrice. Jo a jak se to relatko vyndava. Ja jsem porad myslel, ze je vlevo za nadrzkou vody na ostrikovace steracu u svetel, ale automechanik rikal, ze to neni ono, ze je asi nekde uvnitr pod krytem vedle nohy ridice. Poradte mi prosim, abych nemusel dlouho hledat v jine casti fora. To vyse popsane relatko nejde vytahnout - vyndat ven - ma nejake jisteni a nebo je jen zaoxidovane? Jo nejsem elektrikar tak omluvte mou logiku a terminologii.
Tak tedy dik - preju krasny den.
Juraj Lepies

Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Tom »

Rele je tam jak píšeš bohužel už bude zarezlé do patice, takže ti asi upadnou nožičky při vytahování. Nijak tam blokované není. S tím ostatním to vidím spíš na špatné ukostření.

motorrař
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 26 črc 2010 01:57

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od motorrař »

Lasky a kde že to bydlíš přijel bych drze na kafe s prosbou vyblikání závad přece jen si myslím že po našem go tam nějaké budou a diagnostika zklamala.

Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Juraj Lepies »

Ahoj,
na kafe muzes prijit, jen dej vedet kdy, abych byl doma a jake kafe mam nachystat. Urcite se najde i nejaka borovicka. Pak mrknem na tu elektriku. Bydlim v Krasne nad Kysucou okr. Cadca SR, c. d. 1504; mobil 0903531029 - Juraj Lepies. Navigace te dovede az do mista kde bydlim, ale dum jeste nezna.
Jo - kluci - nenapada vas nejaka soucastka, ktera muze zvlhnout za deste a nebo nekdy zvlhla a ted je na vlhko citliva. Ukostreni prolezu a vycistim - uz jsem to delsi dobu nedelal. Nevite nahodou, jak je napojena vaha vzduchu a kudy vedou draty. Nejaky svazek vede smerem ke chladici a druhy zas po blatniku nekam dovnitr (do nejake dutiny) karoserie. Je to vsechno poradne zaizolovane - asi to uz nekdo kontroloval.
Diky za radu a preju pekny den.
Jura L. (OF 2,4i/1992, C 24 NE - dlouha)

Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od SulakOndrej »

mozno tresknem kravinu ale na BMW mi to robila lambdasonda, kolisali otacky, a pri prejazde vodou zrazu auto zacalo dusit, akonahle som postal tak zhaslo a nechcelo natocit.
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...

Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Juraj Lepies »

Skusim vymenit tu lambdu (neviem vsak aku - musim pozriet prislusne forum ci nieje uvedena vhodna nahrada a jej vyrobne cislo), ale chcel som aj s vyfukom - uz doziva. Je vsak tazke tento diel zohnat. Dokonca je aj zalomeny sroub v hlave,co drzi tie parohy, lebo ako sa tento diel vola. Zatial som precistil vsetky viditlne konktory. Konektory na palivovom relatku ap. Tak uvidim, co to urobi. Az prestane prsat chcem precistit vsetky viditelne ukostrenia a pozriet na nadrz a palivove cerpadlo. Premyslam vymenit aj indukcnu cievku - alebo ju kupit ako ND. Chcem vymenit aj vzduchovy filter - uz som ho dlho nemenil - ani nemam tusenie po kolkych km sa ma menit. Fronteru mam uz 6 rokov a som s nou moc spokojny, len by som potreboval odhalit pricinu tej citlivosti na dazd a vlhkost.
Dik za radu a prajem pekny den - Juro L. (OF 2.4 i/1992; C 24 NE -dlhe A)

Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Juraj Lepies »

Skusim vymenit tu lambdu (neviem vsak aku - musim pozriet prislusne forum ci nieje uvedena vhodna nahrada a jej vyrobne cislo), ale chcel som aj s vyfukom - uz doziva. Je vsak tazke tento diel zohnat. Dokonca je aj zalomeny sroub v hlave,co drzi tie parohy, lebo ako sa tento diel vola. Zatial som precistil vsetky viditlne konktory. Konektory na palivovom relatku ap. Tak uvidim, co to urobi. Az prestane prsat chcem precistit vsetky viditelne ukostrenia a pozriet na nadrz a palivove cerpadlo. Premyslam vymenit aj indukcnu cievku - alebo ju kupit ako ND. Chcem vymenit aj vzduchovy filter - uz som ho dlho nemenil - ani nemam tusenie po kolkych km sa ma menit. Fronteru mam uz 6 rokov a som s nou moc spokojny, len by som potreboval odhalit pricinu tej citlivosti na dazd a vlhkost.
Dik za radu a prajem pekny den - Juro L. (OF 2.4 i/1992; C 24 NE -dlhe A)

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1014
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od robert.kvita »

Juraj Lepies píše: vsetky viditelne ukostrenia
Těch je minálně proti těm neviditelným......
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky

JaraSkot77
Příspěvky: 1
Registrován: 16 pro 2012 20:21

Re: kody pro A

Příspěvek od JaraSkot77 »

lasky píše:.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POZOR PROPOJUJÍ SE POUZE PINY A+B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kód je vysílán impulsy (např kód 12 bude vysílán následovně: jeden impuls a zhruba po 1/2 vteřině dva impulsy s pauzou 1 vteřina a takto 3 X za sebou s pauzou 3 vteřiny) V Opelu použijí speciální čtecí zařízení Tech 1 nebo diagnostický klíč KM 602-2. Kódy jsou vysílány pouze při zapnutém klíčku zapalování. Chybové kódy se ukládají v číselné stoupající řadě. Pokud vám kontrolka s bleskem nesvítí vůbec je chyba v žárovičce v palubní desce.
Postup: na konektoru spojte patřičné dva piny. A+B Sedněte do auta a zapněte zapalování. Startovat není třeba. Rozsvítí se patřičná kontrolka (ECU) a začne vyblikávat kódy ze své paměti. Stačí jen čekat, počítat a zapisovat. Sekvence kódů se po vyblikání opakuje znovu a znovu.

Popis jednotlivých pinů konektoru
(na 10 pinovém konektoru)

ozn. barva drátu popis pinu
A hnědá kostra (zem)
B hnědá/žlutá ECU - řídící jednotka
C hnědá/černá automatická převodovka
D hnědá/červená palubní počítač
E hnědá/modrá není mi známo (dejte vědět)
F červená +12V
G hnědá/bílá obousměrná linka na data
H hnědá/modrá alarm
J hnědá/šedá 4x4 nebo TC
K šedá ABS

Seznam chybových kódů ECU

(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+B dráty: hnědý x hnědožlutý)
typ popis chyby
12 Začátek zkoušky
13 Lambda sonda - bez napětí
14 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš nízké napětí
15 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš vysoké napětí
16 Čidlo (klepání) detonačního spalování - bez napětí
17 Čidlo (klepání) detonačního spalování - žádné použitelné signály
18 Poškozený počítač klepání - žádné použitelné signály
19 Induktivní impulzní čidlo - chybný signál o počtu otáček
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí ( > 4.8V)
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí ( < 0.1V)
25 Vstřikovací ventil 1 - příliš vysoké napětí
26 Vstřikovací ventil 2 - příliš vysoké napětí
27 Vstřikovací ventil 3 - příliš vysoké napětí
28 Vstřikovací ventil 4 - příliš vysoké napětí
29 Vstřikovací ventil 5 - příliš vysoké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
32 Vstřikovací ventil 6 - příliš vysoké napětí
35 Regulátor sání při volnoběhu - žádná nebo chybná regulace počtu volnoběžných otáček
38 Lambda sonda - příliš nízké regulační napětí ( < 90mV)
39 Lambda sonda - příliš vysoké regulační napětí ( > 1.1V)
44 Lambda sonda - palivová směs je příliš řídká
45 Lambda sonda - palivová směs je příliš hustá
46 Čidlo teploty motorového oleje - příliš nízké napětí
47 Čidlo teploty motorového oleje - příliš vysoké napětí
48 Napájecí napětí - příliš nízké (3min po startu < 10V)
49 Napájecí napětí - příliš vysoké ( > 16V)
51 Programová chyba v paměti PROM
52 Koncový stupeň kontrolky motoru - příliš nízké napětí
53 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš nízké napětí
54 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš vysoké napětí
55 Poškozená řídící jednotka
56 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš vysoké napětí
57 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš nízké napětí
61 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš nízké napětí
62 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš vysoké napětí
69 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš vysoká ( > 140°C)
71 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš nízká ( < -35°C)
73 Měřič hmotnosti vzduchu - příliš nízké napětí
75 Kontrola kroutícího momentu - příliš nízké napětí
79 Signál maximálního zatížení (TC)
81 Vstřikovací ventil 1 - příliš nízké napětí
82 Vstřikovací ventil 2 - příliš nízké napětí
83 Vstřikovací ventil 3 - příliš nízké napětí
84 Vstřikovací ventil 4 - příliš nízké napětí
85 Vstřikovací ventil 5 - příliš nízké napětí
86 Vstřikovací ventil 6 - příliš nízké napětí
88 Klima vypínací relé - příliš vysoké napětí
93 Hallův senzor - příliš nízké napětí
94 Hallův senzor - příliš vysoké napětí
95 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš nízké napětí
96 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš vysoké napětí
97 Zážeh/vstřik vypnut - příliš vysoké napětí
113 Plnící tlak - regulační chyba
114 Plnící tlak - regulační chyba - LL
115 Plnící tlak - regulační chyba - VL
116 Plnící tlak - regulační chyba - příliš vysoký
117 Ventil plnícího tlaku - příliš nízké napětí
118 Ventil plnícího tlaku - příliš vysoké napětí
24 Žádný signál o rychlosti
31 Žádný signál o počtu otáček
32 Chyba tlakového spínače
33 Elektromagnetický ventil - vysoké napětí
34 Elektromagnetický ventil - nízké napětí
37 Spínač brzdového světla
39* Žádný signál od ABS
55 Poškozená řídící jednotka
71* Spínač brzd - vysoké napětí
72* Spínač brzd - nízké napětí
73* Auto zastaveno z rychlosti vyšší než 37mph bez použití brzd
74* Nízký tlak pod 10 bar
75* Senzor teploty oleje - nízké napětí, nebo teplota vyšší než 160°C


Seznam chybových kódů TC - kontroly trakce

(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+J)

(pokud máte problém s TC, nejdříve hledejte v kódech ABS, až po opravě ABS hledejte zde)

typ popis chyby
14 Senzor teploty chladící směsy - vysoké napětí (pouze 20XE)
15 Senzor teploty chladící směsy - nízké napětí (pouze 20XE)
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí
26 TC škrtící klapka - příliš vysoké napětí
27 TC škrtící klapka - příliš nízké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
39 Senzor rychlosti (ABS) - levý přední
42 Senzor rychlosti (ABS) - pravý přední
44 Senzor rychlosti (ABS) - levý zadní
46 Senzor rychlosti (ABS) - pravý zadní
55 Poškozená řídící jednotka
57 Špatný signál od ABS
58 Signál od ABS otevřena cirkupace
82 Nízké napětí od ručního tlačítka


Seznam chybových kódů ABS


(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+K)
typ popis chyby
16 Přední levý elektromagnet - komunikace nebo spojení
17 Přední pravý elektromagnet - komunikace nebo spojení
18 Zadní elektromagnety - komunikace nebo spojení
19 Elektromagnety, relé okruhu
25 Vadný senzor ozubeného kolečka
37 Spínač brzdového světla
39 Senzor (ABS) - levý přední - vzduchová mezera/operace
41 Senzor (ABS) - levý přední - odpor/spojení
42 Senzor (ABS) - pravý přední - vzduchová mezera/operace
43 Senzor (ABS) - pravý přední - odpor/spojení
44 Senzor (ABS) - levý zadní - vzduchová mezera/operace
45 Senzor (ABS) - levý zadní - odpor/spojení
46 Senzor (ABS) - pravý zadní - vzduchová mezera/operace
47 Senzor (ABS) - pravý zadní - odpor/spojení
48 Napětí v soustavě - nízké/vysoké (alternátor/baterie)
55 Poškozená řídící jednotka
Lasky prosím tě, mám problém na své fronteře A sport 2.0 motor X20SE. nemůžu vypátrat své závady č. 135, 144 a 145. některé závady mi souhlasí s tvým seznamem chybových kódů ECU, ale tyhle tam nemáš uvedeny. :( myslíš že by se to ještě dalo najít?
díky Jara

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Janeš Petr »

ještě že nejde ocitovat jedním kliknutím celé forum :evil:

Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 643
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: kody pro A

Příspěvek od Goauld_cz »

JaraSkot77 píše:Lasky prosím tě, mám problém na své fronteře A sport 2.0 motor X20SE. nemůžu vypátrat své závady č. 135, 144 a 145. některé závady mi souhlasí s tvým seznamem chybových kódů ECU, ale tyhle tam nemáš uvedeny. :( myslíš že by se to ještě dalo najít?
díky Jara
Zkus se podívat sem http://everything2.com/title/How+to+rea ... me+GM+cars nebo sem http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... .htm#bosch
Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI

JimCrossar
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 07 dub 2014 16:02

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od JimCrossar »

Zdravím Vás kolegové. Na vedlejším Off fóru jsem již asi dva roky ale zde nový.. Potřeboval bych poradit s vyblikáním závad.. na OBDII konektoru mám zapojené piny zřejmě tak jak mají být.. Když bych ale chtěl propojit pin 5 a 6 nic se neděje, neboť pin 6 není zapojený..

Má být, nebo nemá být zapojený ? Nebo jak bych měl postupovat ? který jiný pin zapojit ?

Díky Honza

Frontera B 2.2DTi Y22DTH 85kw 2000

edit: tak teď jsem se někde dočetl že na OBD II to již nejde.. myslím sice že to byla corsa ale i tak.. asi to tak sedí že ?
Frontera B dlouhán Y22DTH 2000.
Co neubrzdíš, to neukecáš ...
I Frontera ledasco projede, jen je to většinou o tom mezičlánku co sedí na sedačce :-)

Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1775
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od Žanek »

Chlapče, myslím že na Béčku už musíš na diagnostiku.

Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“