vyblikávání závad - chybové kody

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

vyblikávání závad - chybové kody

Příspěvek od lasky »

Muze mi nekdo poradit jak na to vyblikavaní?
tel- +420 608701329 NON STOP
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lasky »

kluci to vybikavani me prijene prekvapilo nemohl jsem nastartovat a vyblikalo mi to vadny snimac teploty chladici kapaliny tak jsem ho vymenil (pasuje z filcky)a uz jezdim
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Už jsem zkoušel blikat doleva, doprava, všema 4ma, dokonce i s vlekem jsem blikal, ale ať dělám, co dělám, kromě kontrolek na tachu mi to nikde a nic žádné chyby nehlásí. :? :? :? Ani v rádiu ani v CBčku. :( Tak jsem rád. :lol: Asi to znamená, že jsem bez chyb! No prostě Frontera, no :!: :lol: :lol: :lol:
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Něco je tady ale moudré s toho nésu. http://www.offroad-frontera.com/html/ra ... /obd2.html
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Jan Sekanina píše:Něco je tady ale moudré s toho nésu. http://www.offroad-frontera.com/html/ra ... /obd2.html
No na to sem kápnul taky :!: Mrkni o 3 místa vejš :idea: . Ale to je asi všechno, co se tu dá na toto téma najít. Bude to asi jen pro vozy od novějších verzí "A"ček a všechny "B"čka. Ale to je DIAGNOSTIKA. To vyblikávání jsem si myslel, že je něco jiného. Někde se tu psalo i o způsobu detekce chyb pomocí osciloskopu, pokud máš k dispozici jednotlivé obrazce jako vzory. Ale to už se tu asi vůbec nenajde. Napíšu něco do Knihy přání. :arrow:
Naposledy upravil(a) Milda dne 19 pro 2007 21:37, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kondor »

Mildo, ná své najdeš diagnostický konektor na pravem předním světle zevnitř v motorovém prostoru. Když ho vytáhneš, tak se podívej na jeho zadní stranu. Jsou tam drobounkými písmeny označené jednotlivé kablíky. Pak už stačí propojit jen pozici A a pozici B v konektoru klemou (ze zvonkového drátu se to dobře dělá i zasouvá) a pak si jít sednout do auta. Nachystej si papír a tužku.

Jak to budeš mít otoč klíčkem a sleduj kontrolku diagnostiky. Začne na tebe mrkat. Krátce, mezera, krátce, krátce. Tedy kód 12, který značí start vyblikávání závad. Opakuje se každý kód včetně té 12 třikrát, pak se jde na další.

Takže stačí jen nahlas si počítat a na papír si značit kódy závad.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Nóóóóó :idea: To je skvělý :lol: :lol: Díky díky. Už jsem myslel, že chcípnu nevzdělán :D
A prosím - prosím -
1) : Je tu někde už uvedená nějaká tabulka KÓD = ZÁVADA :?:
2) : Ten cyklus vyblikávání jede automaticky sám dál? A jak se ukončí? Oznámí konec řetězce nějakým kódem :?:
Naposledy upravil(a) Milda dne 19 pro 2007 21:39, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

Takze k vyplukavani u Acka :!: :wink:
Budu citovat Bosheho:
Kód 12 bude vysilaný nasledovne: jedno bliknuti a asi tak po sekunde dve bliknuti s pauzou 1/2 sekundy a takto 3 X za sebou s trisekundovou pauzou ) Napríklad kód 24 bude indikovaný takto: dvakrát bliknuti v pulsekundových intervalech - to znamená číslo 2 a po sekundove pauze 4x bliknuti v pulsekundovem intervalu - to znamená číslo 4. Toto všechno sa opakuje 3x. Mezi jednotlivým opakovanim je asi trisekundová prestávka.Uložená závada sa automaticky vymaže z registru pokud sa neprojeví pri 20 nasledujicich startech motoru.
Frontera B 2,2i - X22SE
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kondor »

Ano, jak píše Dan a jede to stále dokola dokud neodděláš tu klemu z diagnostického konektoru. Konec všech závad poznáš podle toho, že znovu bliká kód 12 a pak ty závady zase jede znovu. A znovu, a znovu, a znovu až tu klemu.....
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kondor »

Jo a kody tady zatím nemáme, dají se najít porůznu na netu, je třeba se řídit podle typu ECU, protože různé firmy mají různé kody. Kdyby ti to něco nablikalo, tak napiš a mrknem co to je.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Jojo, Díky, Dane. To je v pohodě. Kupodivu jsem to pochopill už z Kondorova popisu. Ale já se ptal na další 2 otázky........
AHA :idea: :idea: :idea: :idea: - teď jsem načetl další odpovědi. Všechno je mi teď už jasné. Končím sérii mých stupidních dotazů :!: Díky Kondorku :D
Teď mě napadlo, bude ještě Paťo potřebovat manželku? :roll:
Cituji: Paťo: Mne k tomu vyblikovaniu stačí brzdový pedál.Posadil som ženu do auta a šlapala na brzdu,zadne brzdové svetlá tiaž vyblikovali.Myslím,že to pojde aj na B
Naposledy upravil(a) Milda dne 19 pro 2007 21:42, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

kody pro A

Příspěvek od lasky »

.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POZOR PROPOJUJÍ SE POUZE PINY A+B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kód je vysílán impulsy (např kód 12 bude vysílán následovně: jeden impuls a zhruba po 1/2 vteřině dva impulsy s pauzou 1 vteřina a takto 3 X za sebou s pauzou 3 vteřiny) V Opelu použijí speciální čtecí zařízení Tech 1 nebo diagnostický klíč KM 602-2. Kódy jsou vysílány pouze při zapnutém klíčku zapalování. Chybové kódy se ukládají v číselné stoupající řadě. Pokud vám kontrolka s bleskem nesvítí vůbec je chyba v žárovičce v palubní desce.
Postup: na konektoru spojte patřičné dva piny. A+B Sedněte do auta a zapněte zapalování. Startovat není třeba. Rozsvítí se patřičná kontrolka (ECU) a začne vyblikávat kódy ze své paměti. Stačí jen čekat, počítat a zapisovat. Sekvence kódů se po vyblikání opakuje znovu a znovu.

Popis jednotlivých pinů konektoru
(na 10 pinovém konektoru)

ozn. barva drátu popis pinu
A hnědá kostra (zem)
B hnědá/žlutá ECU - řídící jednotka
C hnědá/černá automatická převodovka
D hnědá/červená palubní počítač
E hnědá/modrá není mi známo (dejte vědět)
F červená +12V
G hnědá/bílá obousměrná linka na data
H hnědá/modrá alarm
J hnědá/šedá 4x4 nebo TC
K šedá ABS

Seznam chybových kódů ECU

(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+B dráty: hnědý x hnědožlutý)
typ popis chyby
12 Začátek zkoušky
13 Lambda sonda - bez napětí
14 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš nízké napětí
15 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš vysoké napětí
16 Čidlo (klepání) detonačního spalování - bez napětí
17 Čidlo (klepání) detonačního spalování - žádné použitelné signály
18 Poškozený počítač klepání - žádné použitelné signály
19 Induktivní impulzní čidlo - chybný signál o počtu otáček
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí ( > 4.8V)
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí ( < 0.1V)
25 Vstřikovací ventil 1 - příliš vysoké napětí
26 Vstřikovací ventil 2 - příliš vysoké napětí
27 Vstřikovací ventil 3 - příliš vysoké napětí
28 Vstřikovací ventil 4 - příliš vysoké napětí
29 Vstřikovací ventil 5 - příliš vysoké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
32 Vstřikovací ventil 6 - příliš vysoké napětí
35 Regulátor sání při volnoběhu - žádná nebo chybná regulace počtu volnoběžných otáček
38 Lambda sonda - příliš nízké regulační napětí ( < 90mV)
39 Lambda sonda - příliš vysoké regulační napětí ( > 1.1V)
44 Lambda sonda - palivová směs je příliš řídká
45 Lambda sonda - palivová směs je příliš hustá
46 Čidlo teploty motorového oleje - příliš nízké napětí
47 Čidlo teploty motorového oleje - příliš vysoké napětí
48 Napájecí napětí - příliš nízké (3min po startu < 10V)
49 Napájecí napětí - příliš vysoké ( > 16V)
51 Programová chyba v paměti PROM
52 Koncový stupeň kontrolky motoru - příliš nízké napětí
53 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš nízké napětí
54 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš vysoké napětí
55 Poškozená řídící jednotka
56 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš vysoké napětí
57 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš nízké napětí
61 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš nízké napětí
62 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš vysoké napětí
69 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš vysoká ( > 140°C)
71 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš nízká ( < -35°C)
73 Měřič hmotnosti vzduchu - příliš nízké napětí
75 Kontrola kroutícího momentu - příliš nízké napětí
79 Signál maximálního zatížení (TC)
81 Vstřikovací ventil 1 - příliš nízké napětí
82 Vstřikovací ventil 2 - příliš nízké napětí
83 Vstřikovací ventil 3 - příliš nízké napětí
84 Vstřikovací ventil 4 - příliš nízké napětí
85 Vstřikovací ventil 5 - příliš nízké napětí
86 Vstřikovací ventil 6 - příliš nízké napětí
88 Klima vypínací relé - příliš vysoké napětí
93 Hallův senzor - příliš nízké napětí
94 Hallův senzor - příliš vysoké napětí
95 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš nízké napětí
96 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš vysoké napětí
97 Zážeh/vstřik vypnut - příliš vysoké napětí
113 Plnící tlak - regulační chyba
114 Plnící tlak - regulační chyba - LL
115 Plnící tlak - regulační chyba - VL
116 Plnící tlak - regulační chyba - příliš vysoký
117 Ventil plnícího tlaku - příliš nízké napětí
118 Ventil plnícího tlaku - příliš vysoké napětí
24 Žádný signál o rychlosti
31 Žádný signál o počtu otáček
32 Chyba tlakového spínače
33 Elektromagnetický ventil - vysoké napětí
34 Elektromagnetický ventil - nízké napětí
37 Spínač brzdového světla
39* Žádný signál od ABS
55 Poškozená řídící jednotka
71* Spínač brzd - vysoké napětí
72* Spínač brzd - nízké napětí
73* Auto zastaveno z rychlosti vyšší než 37mph bez použití brzd
74* Nízký tlak pod 10 bar
75* Senzor teploty oleje - nízké napětí, nebo teplota vyšší než 160°C


Seznam chybových kódů TC - kontroly trakce

(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+J)

(pokud máte problém s TC, nejdříve hledejte v kódech ABS, až po opravě ABS hledejte zde)

typ popis chyby
14 Senzor teploty chladící směsy - vysoké napětí (pouze 20XE)
15 Senzor teploty chladící směsy - nízké napětí (pouze 20XE)
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí
26 TC škrtící klapka - příliš vysoké napětí
27 TC škrtící klapka - příliš nízké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
39 Senzor rychlosti (ABS) - levý přední
42 Senzor rychlosti (ABS) - pravý přední
44 Senzor rychlosti (ABS) - levý zadní
46 Senzor rychlosti (ABS) - pravý zadní
55 Poškozená řídící jednotka
57 Špatný signál od ABS
58 Signál od ABS otevřena cirkupace
82 Nízké napětí od ručního tlačítka


Seznam chybových kódů ABS


(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+K)
typ popis chyby
16 Přední levý elektromagnet - komunikace nebo spojení
17 Přední pravý elektromagnet - komunikace nebo spojení
18 Zadní elektromagnety - komunikace nebo spojení
19 Elektromagnety, relé okruhu
25 Vadný senzor ozubeného kolečka
37 Spínač brzdového světla
39 Senzor (ABS) - levý přední - vzduchová mezera/operace
41 Senzor (ABS) - levý přední - odpor/spojení
42 Senzor (ABS) - pravý přední - vzduchová mezera/operace
43 Senzor (ABS) - pravý přední - odpor/spojení
44 Senzor (ABS) - levý zadní - vzduchová mezera/operace
45 Senzor (ABS) - levý zadní - odpor/spojení
46 Senzor (ABS) - pravý zadní - vzduchová mezera/operace
47 Senzor (ABS) - pravý zadní - odpor/spojení
48 Napětí v soustavě - nízké/vysoké (alternátor/baterie)
55 Poškozená řídící jednotka
Naposledy upravil(a) lasky dne 15 říj 2007 18:05, celkem upraveno 1 x.
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
patas
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 581
Registrován: 01 dub 2006 17:08
Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patas »

to lasky paradni pracicka to asi bude to co chtel celou dobu milda vedet :D Jinak nechtel by to kondor nebo nimrod flaknout ve forme clanku na web?
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Lasky - Díky za tento podrobný a konečně přínosný článek. Tomuhle já říkám věcný příspěvek. 8) Neupřesnil jsi, co znamenají ty hvězdičky u některých vyšších čísel kódů. To je specifikum pro nějaký typ :?: Automat,manuál / benzín,ropa // "A", "B" model // ročník výroby // výrobce ŘJ nebo co? Díky
Naposledy upravil(a) Milda dne 19 pro 2007 21:35, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

pro Mildu

Příspěvek od lasky »

ja to mam otestovano na Acku ty hvezdicky by se mely tykat Calibry 4x4 jinak byl jsem s fronckem u kolegy v Bosh servisu ten mi tam napojoval ty svoje pristroje a po 4hodinach mi rekl ze nevi co tomu je a doma jsem po vyblikani vymenil 1 cidlo a uz jezdim takze ani super masina za 4mega neumi vsechno.
tel- +420 608701329 NON STOP
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“