Stránka 6 z 7

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2011 18:16
od Slaava
Původně sem si myslel, že to bude práce toho "engine revolution" relé, který podle otáček altíku ovládá přesuvník čerpadla, tak sem si říkal, jestli taky neovládá budicí napětí altíku, jenže podle schematu je to kravina. Včera sem koukal, že altík je notně zblitej od oleje, takže ho budu muset vyndat. Už si ani nevzpomínám, jak je to utěsněný mezi altíkem a vývěvou, matně ale tuším, že sem tam někam dával simering.

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2011 20:10
od vlado007
Medzi alternatorom a vyvevou je iba gumeny kruzok.

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2011 20:34
od Janeš Petr
Slaava píše:Původně sem si myslel, že to bude práce toho "engine revolution" relé...
to určitě ne. vzhledem k tomu, že jak otáčkoměr, tak to relé bere signál ze středu hvězdy, myslím, že se dá na 100% vyloučit i diodový můstek, který je napojen na kraje hvězdy. a jestli říkáš, že to je od oleje, myslím, že to bude opravdu někde zkratované nebo nevodivé kolem těch uhlíků. znáš mne, vzal bych čistič brzd, zkusil ho tam nastříkat a hned by se vidělo, jestli to tím je. když to pomůže, koupil bych si dva spreje do zásoby a vyřízená věc , když ne, asi bych se pídil po příčině dál

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 12 lis 2011 00:11
od Slaava
Jo, to relé sem už zavrhnul. Na vyčištění sem už dneska sháněl Kontaktol, myslíš, že čistič brz bude lepší? Pro mě by byl, protože ten Kontaktol sem nenašel a musel bych pro něj do krámu, cajk na brzdy mám. :mrgreen:

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 12 lis 2011 07:05
od Janeš Petr
kontaktol nečistí vyloženej bordel. udajně umí odstranit a zabránit oxidaci ( což muj kontaktol ale neumí, takže ho vůbec nepoužívám ). ja bych to opravdu vystříkl tím benzínovým čističem, dal cigárko a pak nastartoval, jestli se to opravilo, nebo ne

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 12 lis 2011 12:20
od Slaava
OK - já taky kontaktol nemám, protože mi nikdy moc nepomoh a vždy došlo na šmirglpapír a pájku.

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 26 úno 2014 16:43
od L.S 2,2 Sloupnice
zdravím a přikládám pro někoho třeba užitečné věci frontera mi přestala dobíjet (2,2 DTI) svítil zároveň vykřičník proměřil jsem multimetrem kolik dobíjí a nedobíjela bylo tam 11,9 při nastartování před 12,5 nejdříve jsem zkontroloval uhlíky ty byli ok tak nezbývalo nic jiného než alternátor ven. Známý mi poradil kam to dat a mněl tam cestu tak mi ho tam zavezl hodinu na to mi chlap volal ze je špatný diodový můstek a cena 1400 bez dph plus že když to dělá dává nová ložiska a uhlíky takže takova menci repase druhý den opraveno v podstatě do 24h a cena i s prací 2560 a daval nakonec jen jedno ložisko druhé bylo prý jak nové jináč POZOR! kdo bude vyndávat alternátor nebo jen vzadu dělat něco s kabely odpojte si baterku ať nedopadnete jako já škrtl jsem si o matku a trubičku na mazání turba a hned tam byla propálená dírka :(

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 26 úno 2014 17:32
od Slaava
Díky za hlášení.

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 26 úno 2014 18:47
od kresta
vodpojit baterku je snad základ né :shock: :shock: :grin: :grin: :grin:

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 10 lis 2014 20:54
od Jožin z Bažin
Kucí, já se zeptám tady, ať nezakládám nový téma.

Stalo se mi nedávno, že po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení u V6. Po chvilce, resp. po přidání plynu začala pohasínat, až pak zhasla úplně. Potom zhasla normálně po nastartování a potom opět to samý jako předtím, tedy po nastartování svítila, po přidání plynu zhasla - ale s tím rozdílem, že po ustálení motoru na volnoběžný otáčky se rozsvítila. Po proměření auto v otáčkách dobíjí, na volnoběh nikoliv.

Setkal jste se s tím někdo prosím? děkuji

Po přečtení tohoto topicu bude chtít začít asi u uhlíků, vyčištění, kontakty...

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 10 lis 2014 22:15
od Kraken01
Ahoj, nedávno jsem řešil něco podobnýho u jinýho auta a docela jsem tápal, protože jednou to dobíjelo normálně, jindy ne a nevypozoroval jsem zpočátku žádnou okolnost, která by měla vliv na funkci dobíjení. Vyměnil jsem ložiska (byla tam už trochu vůle), zkontroloval uhlíky, kontakty atd.
Až později jsme s kolegou zjistili, že je chycená jedna dioda v usměrňovacím můstku a zlobí jen někdy (při větším odběru proudu a při vyšších venkovních teplotách). Je to starý Ducato, takže tam šlo měnit jednotlivý diody. Po výměně O.K., ale přijít na to byla docela fuška na delší dobu.
Nevím, jak je přesně řešenej altík u frontery, ale snad ti tato zkušenost jako typ, kde hledat, bude užitečná. Pokud je tam usměrňovací blok vkuse zalitej pryskyřicí, diodu bys asi nevyměnil.
Já mám na Campu altík funkční- údajně po opravě předtím, než předchozí majitel Campo prodával. Doufám, že vydrží :mrgreen:

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 10 lis 2014 23:28
od rejno123
Nieco podobne sme riesili na nive, taktiez dioda

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2014 01:07
od Goauld_cz
S alternátorem to nejspíš nebude tak jednoduchá záležitost jako na klasických evropských autech. Alternátor je Denso a skoro nikdo nedělá repas kvůli nedostatku dílů. Nicméně být tebou než ho vyndáš, poptal bych se lidí co dělají repase, jestli umí tenhle Denso.
Pokud ti řekne nějakou staršnou cenu, tak se mu vysměj s tím, že si ho necháš poslat z USA a najdi si ho na ebay podle tvyho. Myslím, že je jich víc typů, minimálně dva, protože sem našel s konektorem a bez konektoru jenom se šroubovacíma vývodama. Nejspíš máš ale ten co já v Rodeu s kulatým konektorem. Cena za novej nerepasovanej vychází kolem 5 tisíc i s poštovným a DPH+CLO, co ti napočítají u nás.
V naších obchodech asi nemá cenu ani hledat, protože jeden sem našel v autokelly za 30 tisíc a je nedostupnej a druhej někde jinde asi za 10 s nějakým divným doplatkem 3 tisíce, asi je to repas a taky není dostupnej.

Na ebay klasicky hledej pro Isuzu Rodeo 3.2 V6. Ne pro 2.2, ten je jinej.

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2014 20:48
od Jožin z Bažin
Tak jsem po tom dneska koukal, teda nejsem doma, ale po netu a objevil jsem jeden kontakt v Anglii, co ty altíky má a vychází na 135liber což je proti tomu z kelly pakatel. Anglie je kousek, mám tam sestru a tak by to šlo ošéfovat, posílala mi už mnoho věcí. Teda ne na auto, ale to je to samý. :-)
Volal jsem kámočovi do Opelu a zjistil mi, že by to měl být tento altík s tím, ať si překontroluji jestli tam mám konektor či nikoliv.
A stejný prodejce je i na e-bay a má 100% Positive feedback... :wink:

Tak že by to měl být tento altík na V6?
http://www.startermotor-alternator-stor ... 4245-p.asp
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-FRONTE ... 486556f6a1

Jinak jsem jich tam našel hafec za různý ceny
http://www.ebay.com/itm/Isuzu-Rodeo-199 ... fe&vxp=mtr

A ještě tento Denso je ten origo, co tam má být z výroby?
http://www.ebay.com/itm/Denso-Alternato ... #vi-ilComp

Re: ALTERNÁTOR

Napsal: 11 lis 2014 20:49
od pida3.2v6
dělal mi to samý , nechal jsem si ho repasovat , výměna diod , vyčištění a výměna ložisek - cena 1480,- kč,
zatím šlape přes dva roky a to je dost často pod vodou (bahnem) :grin: