Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od Slaava »

U hodně nazvedaných podvozků vozů Rodeo a všech z něj odvozených se mění zadní kardan. Nevím přesně proč ale selský rozum vyhodil jako hlavní důvod to, že po vyřazení tuhé části, která vede z převodovky přes hardyspojku a středovou podpěru se prodluží vzdálenost mezi oběma křížovými klouby a tak se sníží jejich úhel ohybu, který po nazvedání zadku vcelku naroste. Uvažuju správně nebo se to dělá kvůli něčemu jinýmu?

Jakej má přínos to, že se vyhodí hardyspojka? Nezvýší se zatížení převodovýho ústrojí (převodovka, diferák) rázama a rezonancema?

A co rám? Středová podpěra kardanu se většinou bez náhrady vyřízne. Určitě to o něco sníží tuhost rámu, podle mě to ale nebude nic fatálního. Dalo by se to samozřejmě zavařit zpátky, navíc by to určitě nebylo nic komplikovanýho.

Dělali ste to někdo? Podle mě by se po úpravě, prodloužení a vyvážení dal použít původní kardan.

Přikládám foto takovéto úpravy a očekávám bujnou diskuzi. :D
kardan.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 02 říj 2007 23:06, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Rosta

Příspěvek od Rosta »

..je to v podstate jk pises. Ten kratky kardan by byl strasne moc zalomeny a krize by dostavaly tak na prdel, ze by praskaly, pripadne by vubec nefungovaly tak jak maji. A nebo by ten kardan stejne nedosahl, takze by se musel o kousek prodlouzit. Nez to o ten kousek bastlit a krize kurvit stejne je lepsi tam dat delsi kardan s nizsim sklonem, ktery pak tu zatez vydrzi.

Staci? :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Nestačí!

Příspěvek od Slaava »

Díky! Nestačí! Myslíš, že by se dal upravit původní kardan na tenhle jednodílnej dlouhej?
Rosta

Příspěvek od Rosta »

...no jasne. Kdyz dokazou chlapi v kardanservisech z hokejky udelat zase kardan, tak jde vse. Doprostred navaris kus trubky, nechas vyvazit a je to kardan jak vysitej :lol:
Rosta

Příspěvek od Rosta »

tady ti maji docela dobry reference po ruznych forech: http://www.kardanservis.cz
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Mně se tam nelíbí ten vyřízlej kus rámu,jednak drží kardan a pak je to příčník,tam bych se možná trošku obával,že by se mohl rám krapet krůůůtiti,navíc nechat to takhle vyřízlý a otevřený?To je prima zdroj korooozní hniloby,a už vidim jak na to s nadšením koukaj na technický :shock: :shock: :shock: ,když má Bčko kardan z jednoho kusu,jak tam má udělanou tuhle příčku,nebo ji tam nemá a je to jen u A jen kvuli držení kardanu??? A nebude takhle uloženej kardan víc náchylnej na pokurvení? Pokud např chytíš za břicho,přece jen je to větší dýlka,a snáž se ohne,ikdyž je tedy dost vysoko a alespoň nějak ho chrání ten zbytek původního držáku????? V
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Jinak kardan si můžeš udělat dlouhej jak chceš,vem dva kříže,uřízni si jak chceš dlouhou rouru (nějakou lepší,bezešvou,za studena válenou) přivař na každej konec jeden kříž,nech vycentrovat a máš prďáckou kardanku :lol: ,V
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

Pánové,existuje ještě jeden elegantní způsob-co ho udělat jaksi s proměnlivou délkou? stačí koupit v agrozetu tisíciharnnou tyč vnitřní a vnější na náhony strojů a navařit koncovky co jsou u křížů-pokud nekoupit rovnou ty origo z Agrozetu-pak by vypadal jako ten co mám na předku-ale dozadu bych volil větší průměr-nebojím se že by nestačil přenosu-víte jakej je krouťák na velkejch rychlosběrácích s řezáním?u traktorů co mají víc jak100-140 koní na vývodu?otřesné přenosy sil!!!Pak bych už asi neřešil mírné změny délky během jízdy:-) Třeba se mýlím a nešlo byto...co vy na to?
Naposledy upravil(a) farmář dne 06 led 2007 11:56, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
John Cleese
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02 čer 2008 14:21
Bydliště: Santa Barbara - Kalifornie, USA
Kontaktovat uživatele:

Kardan

Příspěvek od John Cleese »

Zdravím. Byl by někdo tak hodný a dal sem fotku nebo schema jednodílného zadního kardanu z Frontery Sport nebo dlouhé Frontery B? Jde mi hlavně o to, jestli tento kardan má nebo nemá dilatační díl. Zatím jsem viděl schema, kde nebyl a změna vzdálenosti převodovka - diferenciál se řešila vysouváním kardanu z převodovky. Díky.
My hovercraft is full of eels!
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od Luki »

Na B-čku 3,2 je kardan s možností délkové změny (drážkový hřídel krytý manžetou). Trubka kardanu je hliniková. Stačí takto?
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od sowwwa »

Nevedel by nekdo, kde sehnat ty M10 srouby a matky co jsou na prirubach kardanu? Musi mit 14 hlavu, protoze 17 se tam nevejde. Ja ty origo nemam - kdyz sem auto koupil, tak byl predni kardan hozenej v kufru. Narval jsem tam nejaky imbusy, ale moc se mi to nelibi, jsou tam tak nejak nakrivo ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od farmář »

Johne, kardanové tyče se dělají pro zemědělské stroje normálně výsuvné v metráži, uřízneš si, kolik potřebuješ a zasadíš do správné vidlice kloubu, vše u nás u prodejců dílů na stroje. Jsou pro 540otáček...tzv citron nebo trojvlna...(průřez tyčí...) a nebo mnoho malých zoubků po obvodu, ten je pro 1000ot/min a nějakej podobnej mám na předku.... takhle uděláš klidně kardan z jednoho kusu s proměnlivou délkou, Záběru se neboj, jsou podle různých velikostí průřezu schopné přenášet i několik set KW.... :wink: určo se dá vybrat. Kříže kloubů prodávají taky, jen přelisovat na lisu.Jedině na lisu, nějaké mlácení stojí za hov.o.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

KARDAN

Příspěvek od Slaava »

Takhle by měl vypadat zadní kardan z Frontery A Sport. Ten dilatační cajk tam fakt není a kardan se evidentně šoupe ven a dovnitř na drážkování výstupní mrkve převodovky. Potvrdí to nějakej sportkař?
kardan.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od Slaava »

U sebe bych tu předělávku na jednodílnej viděl prostě na rozříznutí a nastavení kardanu stávajícího.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od sowwwa »

Jednodilnej zadni kardan ma Monterey. Priruby jsou stejny, jen nevim jestli souhlasi delka. Vyztuha na ramu je tam umistena niz, takze je vic mista na kardan i na vyfuk, vsechno se to vejde nad ni ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“