středové uložení kardanu a jeho záměna

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od sowwwa »

Nemate nekdo nejake nove poznatky na toto tema - teda konkretne cim nahradit ten silentblok okolo loziska? Me dneska vyletel ven z ulozeni, pochopitelne roztrhanej na kusy. Do garaze sem pak jel rychlosti cca 1 km/h a myslel sem ze se ten kardan rozleti, bylo to jak sbijecka. Docela rad bych tam videl i nejakej tvrdsi material, nez byla ta origo guma .. divim se ze to vubec vydrzelo tak dlouho ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

REPASE

Příspěvek od Slaava »

Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od sowwwa »

Jo, diky .. vhodnou Avii jsem v okoli nenasel, tak zkusim tu firmu. Akorat mi do konce tydne nejak nevychazi cas abych zajel do Prahy :(
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od EVIL »

Hle mám novej poznatek, ten silemblok pasuje z ...........LADY je temer uplne stejnej jako na lade jediny rozdil je ve vnitrnim prumeru loziska, ale melo by jit koupit, kardan jde bez problemu rozebrat musi se rozhodit krizek a pak povolit matka a nasledne stahovakem stahnout unasec krizku z tisicihranu, chce si to poznacit polohu kvuli vyvazeni, dale se tedy jeste musi nepatrne propilovat diry na ramu na ladackym silembloku jasou cca o 3mm bliz k sobe, jinak ten silemblok je o dost mohutnejsi (myslim tu gumu), napadlo me to zmerit nahodou kdyz jsem mel auto na zvedaku u mechanika a predelaval jsem zavity na ochranym plechu pod motorem. Zahlidnul jsem v dilne ten silemblok z lady a ouha.... Jinak hadyspojka take z lady a drzi mi uz 30000km....zatim zadne znamky pozkozeni. sakra to je zas roman... :idea: :mrgreen:
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
samotar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 srp 2009 19:16
Bydliště: Radonice u Kadaně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od samotar »

Zdravím Fronteráci,
přispívám malinkatým nápadem jak opravit - repasovat- dvoudílný kardan. Myšlenka se stala skutečností. :!:
Rozebrat byla brnkačka a najít vhodnou náhradu netrvalo dlouho. Použil jsem pomocný silenblok i ložisko z kardanu dlouhé Avie.
opel frontera A 2.3td kola klasika 15 malinečko zvedlej podvozek .
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od Slaava »

Díky za info. Avie rulezzz... :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
samotar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 srp 2009 19:16
Bydliště: Radonice u Kadaně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od samotar »

006.jpg

tak tak to nejak je no :grin:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
opel frontera A 2.3td kola klasika 15 malinečko zvedlej podvozek .
samotar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 srp 2009 19:16
Bydliště: Radonice u Kadaně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od samotar »

007.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
opel frontera A 2.3td kola klasika 15 malinečko zvedlej podvozek .
samotar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 srp 2009 19:16
Bydliště: Radonice u Kadaně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od samotar »

namontovane na aute
010.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
opel frontera A 2.3td kola klasika 15 malinečko zvedlej podvozek .
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Caute hosi. Chcel som vymenit to stredove ulozenie a nejdu rozpolit hriadele. Riesil to uz niekto???
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Tak vyriesil to nakonec autogen a lis.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

koukám, že už jsi vyřešil. pro ostatní. nejdřív je třeba demontovat křížek kardanu. tj. vyndat segrovky misek a ty vyklepnout do stran. tím se uvolní cesta ke středovému šroubu, co drží unašeč na tisícihranu. je to šroub s jemným závitem, typnul bych tak M10x1 . po jeho vytočení začne trošku komedie, a to stahnout vlastní unašeč dolu, protože bejvá dost zahnilej. osobně jsem to podržel za vidličku kardanu ve svěráku a přes ten jemnej šroub jsem to normálně vymlátil :oops: na tisícihranu je vynechaná jedna drážka, takže unašeč nejde namontovat v jiné poloze. pak zbývá podobným spůsobem srazit ložisko se silentblokem. vlastní ložisko 6009 2 RS jde vyklepnout z gumového silentbloku docela dobře. zpětná montáž je obráceným způsobem.
P1160521.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Keby to islo lahko dole z toho tisichranu, tak neni ani treba rozoberat kriz.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

přesně tak, jenže to jde asi jen na novém autě :(
JARDA1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 12 říj 2005 09:30
Bydliště: Kláš�rec nad Ohří��
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od JARDA1 »

Tak došlo i na mě,ale můj dodavatel dílů mi ho poslal origo za pěknejch 1300kč.Takže žádný sr..í s předěláváním :mrgreen:
2.3td dobrá volba,33Maxis,CB a věčná žízeň
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“