středové uložení kardanu a jeho záměna

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

no rozebrat to musíš tak jako tak, takže nevím, v čem spatřuješ výhodu ložiska za 1300,- když 60092RS stojí 50,- kč
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vůle v pomocném ložisku dvojdílného kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Asi myslel komplet ulozeni. Aj tak ste na tom dobre, mna to vyslo 120 euro :oops:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
namornik
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 13 úno 2012 12:48
Bydliště: Dubnica

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od namornik »

hosi,dnes som sa kukal pri vymene krizu na kardane na to gumove ulozenie a nemal som pod nim nijaku pasovinu ci vymedzovaciu podlozku,tak som to tak nahodil spet,ved ked nalozim plny kufor tak klesne o 15cm a kardan sa tiez vychíli,si myslim ze tie krize su tam prave nato.
Original tam je ci neni nejake vymedzenie medzi telesom stredoveho ulozenia a ramom? :P dik
precital som to tu uz vsetko.
Opel Frontera 2,3TD,r.v.1994
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Janeš Petr »

ta pásovina je tam kvuli hardyspojce, né kvuli křížům. když ji tam nedáš, první díl kardanky neběží v ose výstupní hřídele převodovky a hardy je tak trvale namáhaná
namornik
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 13 úno 2012 12:48
Bydliště: Dubnica

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od namornik »

aka je ta pasovina?5mm alebo?diki,kukal som to ale zmerat sa mii to nejako nedarilo,to stredove ulozenie mam nasrobovane priamo na rame,dik
Opel Frontera 2,3TD,r.v.1994
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Janeš Petr »

myslím že tak 10mm ale už je to nějakej pátek, co jsem pod fronterou ležel naposledy
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Slaava »

No já bych osobně volil tloušťku tý podložný pásoviny podle toho, jak kouká kardan z převodovky. Podle mě kdo má povadlej silentblok převodovky, tomu bude kardan směřovat víc dolu a tím i ta středová podpěra s ložiskem nebude potřebovat tolik vypodložit. Co vy na to, kolegové? Origo pásovina je tuším fakt ten cenťák.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Janeš Petr »

pravdu díš, né každej má ty silentbloky v super stavu, takže by to asi bylo dobré dělat podle nich :grin:
Uživatelský avatar
kamil9002
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02 bře 2015 14:31
Bydliště: Úherce ,Dobrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od kamil9002 »

tak ze jsem se taky pustil do vymeny loziska ve stredovem ulozeni.Pro vlastniky Campa :nejni tam lozisko 6009 2rs ale lozisko 6206-2RS C3. Rozmery: vnitrni: 30mm.Vnejsi: 62mm .Sirka : 16mm.Je tam trochu jine uchyceni .Az to nafotim chodim to tu i s postupem.Akorat smula ze jsem si chtel urychlit prace a koupil jsem to lozisko predem (6009).Nemam je rozbalene tak mi je snad vymeni.Stalo 350kc je to SKF normalni stoji cca 90kc .Ale to 6206 je v podobne cene ,dokonce levnejsi co jsem koukal na netu.Jo a bacha pro ty co se vyznaji v loziskach jako ja (tak ze co se tyce oznaceni ,skoro vubec), oznaceni 2rs znameny "Kontaktní těsnění RS na obou stranách ložiska" a C3 "Radiální vnitřní vůle větší než Normální ".Jestli moje dedukce je spravna tak to tesneni je dulezite kvuli bordelu a ta radialni vule kvuli pochybu kardanu.Predpoklada ze pokud se nedodrzi tyhle parametry tak to lozisko bude na vymenu po par tysicech kilometru,bud se vymlati nebo zadre.Tady je odkaz na pekny katalog i s vysvetlenim http://www.exvalos.cz/soubory/File/Hlav ... 0udaje.pdf
nedoporucuji setsit na tom lozisku.Jelikos ve vnitr toho silentbloku je to osazene v ocelovym pouzdre zalitym v gume, tak trvalo mi 3 hodiny dostat je ven,prici se to tam vic nez v klasickem h6 prumeru.Po druhy bych to nechtel delat
Campo 93.r. 2,5D -lehce upraveny
čačomen1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 28 kvě 2015 17:24
Bydliště: olomouc

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od čačomen1 »

Čus,taky mě potkalo vyměnit uložení kardanu na 2.4i.Křížek sem nemusel rozebírat,bo nešla miska vyklepnout. Tak sem vyšrouboval šrub s jemnym závitem.Dostal sem se tam očkovym klíčem. Pak sem musel povolovákem nastříkat tisicihran a nechal přes noc pusobit.Druhej den vyklepl z tisicihranu a stáhnul ložisko v silenbloku.Koupil v intercarsu druhy. Cena 1300,po slevě sem platil 700kč.Očistil,máznul,nalisoval novy ložo.Nasunul na tisicihran. Je jen jedna poloha jak nasadit tisícihran.Pod křížek našroubovat šroub a zajistit.Jen nechápu jak tu někdo psal poznatek, že stačí vyměnit jen ložisko za 50 kč,když ložisko je mezi plechama zality v gumě-silenbloku,takže rozjebat silenblok bych nechtěl,to rači koupim komplet.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Janeš Petr »

ložisko není zalité, je tam prachsprostě namáčklé, jako každé jiné ložisko 6009 2RS v jakékoliv jiné díře :wink: . ...my jsme tu ještě někteří stará škola a škudlilové , ne tak, jak se to dělá v servisech dnes . Rozdíl je v tom, že mechanici opravují ( vymění ložisko za 50,- kč ), kdežto výměnáři mění celek za cca 25x větší částku a kunčoft platí... :grin: Ale to jen k tvé myšlence, že nechápeš.... tak jak jsi to udělal ty, je to určitě v pořádku. Máš jistotu, že tu gumu máš zas novou, takže tě možná přežije a nebudeš se v tom vrtat zanedlouho znovu. Já si tak dlouho fronteru nechávat nechci, takže se mi nechce ani zbytečně platit za věci, které jsou namontované kdesi v blátě pod autem :) jo bacha , jak psal kolega, campo má ložisko jiných rozměrů, ale namontované stejně
čačomen1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 28 kvě 2015 17:24
Bydliště: olomouc

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od čačomen1 »

Nejdou mě sem fotky dat :(
čačomen1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 28 kvě 2015 17:24
Bydliště: olomouc

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od čačomen1 »

Tak sem kardan dnes namontil na auto. vše v poho,jen nevím proč neseděly díry na upevnění uložení k rámu.Tak cca 1,5 cm sem musel origo díry prodloužit,aby ložisko v silenbloku nebylo našponovany jak blbec,a abych nasadil kardan na dif.Jinak bych musel posunout zadní nápravu o 1,5cm dozadu :)
Uživatelský avatar
Tazz
Začínající diskutér
Příspěvky: 229
Registrován: 28 úno 2009 09:09
Bydliště: Svitavsko

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od Tazz »

Zdravim vsechny chalani mam problem na belici mam rozskubanou tu gumu v ulozeni kardanu a lozisko mi klepe a drnci o to kovove ulozeni nekdo tip kde koupit? Diky
Opel Frontera A Sport 2.0i 93'' jurassic park - sršeň
Opel Frontera 2.4i 94'' - bělice ve stadiu rozborky
Honda CBR1100XX, Mercedes ML 500
Bylo: několik Fronter 2.4i,2x Frontera 2.5TDS a Frontera 2.2i
radek-martinak
Příspěvky: 5
Registrován: 24 dub 2017 12:05

Re: středové uložení kardanu a jeho záměna

Příspěvek od radek-martinak »

Taky by se mi středové uložení kardanu hodilo, taky se mi odtrhla ta guma od držáku... Jen není k sehnání...
OPEL CAMPO - 3.1TD - r.v.2000
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“