Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Spojka a její součásti, všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od vlado007 »

Sak to ze tam vypadaju celkom v pohode tie zuby. A tiez ako vravym nejde mi do hlavy jak ten moj moze tolko chodit a to nic necvaka a ani necvakalo. :roll:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
BUFU 2,3 Č.Krumlov
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 522
Registrován: 04 lis 2008 19:43
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od BUFU 2,3 Č.Krumlov »

Slaava píše:W jako Wartburg?
VW
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od vlado007 »

No keby to bolo u froni jak u VW tak neni problem. Tam zozenes novy zotrvak 2hmotny za 450 euro a ide sa dalej. :grin:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

vlado007 píše:Minule som daval von starter a cez dieru som skusal volu mojho zotrvacnika a vola je od 5-7 cm. Nechcelo sa mi to verit. Ale je to tak, skusal som to niekolkokrat.
presne takuto vôlu mal zotrvák keď som ho dával na auto.iný som vtedy nezohnal.vydržal ma zhruba 7000km.a to som s nim nerobil žiadne zverstvá,lebo som čakal že každú chvílu zomrie.aj tak sa stalo.600m za domom,a práve som bol nabalený na ryby. :evil: .

ináč na ten prerobený zotrvák jazdím každý deň.zatial šlape.aj keď som síce už jednu lamelu/obloženie/od vtedy zničil /vraj to bolo materialom/ ale po výmene som spravil 4000km a zatial dobre.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

zatial 8000km na ten prerabaný zotrvak.nejazdil som teraz nejak vela,ale o pár dní zapájam karavan tak sa uvidí ako dopadnem.bude aj nejaký terén atď...cca 2000km.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

Když se teď s odstupem času dívám na tenhle příspěvek, tak vůbec netuším, proč to ten člověk otevíral, když to spojovací "vlnkování" vypadá bejt zdravý: viewtopic.php?f=18&t=969&p=10509#p10540
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Díl na kterém jsou vidět ty zuby většinou mají minimální opotřebení. problém je v druhé části setrvačníku
kde je vlastně celej systém odpružení,uvnitř jsou lamely které jsou aretovány k pevné částí setrvačníku .
Tam je to nejvíc namáhaný,a dochází k vymačkání uložení šesti pružin,až se to střihne . Výrobci těchto setrvačníků
doporučují i při parkování nenechávat zařazený kalup aby váha vozu se nepřenášela na tento skvostný vynález.Takže zastavit ,zatáhnout rukavicu(FUNKČNÍ) a pak si ten kalup nechat. Jo a v terénu tomu moc nedávat!! :grin:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

No viděl jsem rozebranej cvakající setrvák z 2,3TD a tam všechno uvnitř u pružin bylo zdravý a vůle byla jenom na tomhle vlnitým drážkování, kde litinovej náboj vyžvejkal dva plechový protikusy, který přenáší přes pružiny krouťák.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

JJ dělal jsem 2.3 taky ze sjetýma zubama ,ale většinou se rozšvihá ten zbytek. Teď jsem dělal Montyho 3.0 ,to samý vnitřek
KO,Monty to má to stejný akorát kurevsky větší. Ale to máš jedno jestli se to vycuká na zubech nebo ve vntřku ,tak je to stejně v pr.... .
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od 33.petrd »

sešroubovat... :grin:
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Jak jednoduché. Pro představu.To je nákres setrvačníku z Montyho 3.0 ,kde se musel použít i laiser pro vypálení
podpěrné příruby,která zároveň slouží jako díl k sešroubování.Všechny ty setrvačníky utržený co mají přes 200tis.km
jsou prohlí plus mínus 0,8 mm což je hodně . Musí se rovnat třecí plochy pro lamelu,a zároveň dosedací plocha pro
přítlačák aby měl stejný přítlačnou sílu na lamelu.
mont2.JPG
mont.1.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Šmuk
Příspěvky: 16
Registrován: 19 zář 2006 14:23
Bydliště: Brno, Frontera A 2,3TD r.1992

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Šmuk »

V březnu 2012 jsem zůstal stát u Náměště, řadit šlo ale motor šel jenom do otáček, žádnej kvalt nereagoval. Takže odtah do Brna k mýmu mechanikovi - naštěstí zadarmo ze zák.pojištění, sundali převodovku, rozebrání spojky a ejhle už mě volal - setrvák se protáčel úplně dokola,takže hin. Lamela ještě na sobě trochu měla.
Po zjištění, že u Opla stojí novej 60litrů (takže asi víc než celý moje téměř dvacetiletý auto), jsem si dal panáka a hledali jsme, kdo dělá repasi dvouhmotových setrvačníků:
1) Bennett car Mratín u Prahy, tel. 602 307 573 - repase prý za 15.000,-
2)Tempo Car Znojmo s.r.o., Pavel Řiháček, Pavlice 125, Pavlice 671 56, Telefon: +420 603 225 441,+420 777 225 441 - repase za 8.000,-Kč.
V obou případech protihodnotou jim nechat starej poškozenej kus.
Co nadělat, jestli chcu mít auto pojízdný (a to jsem teda chtěl), nějaký love budu muset obětovat.
Takže za 2 týdny jsem už zase jezdil, mám od března ve fronteře repasovanej setrvák od Znojma. Když už byla sundaná převodovka,tak zrovna dali taky repasovanou lamelu a nový ložisko včetně gufera. Najel jsem s tím už asi 5 tis.km. Tak kurňa teď to snad musí vydržet do konce života. Šmuk
Šmuk
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od vlado007 »

Ten repas ked spravili tak ho zrepasovali a vlastne je z neho normalne dvojhmota alebo to daly na pevno :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

Zásadní dotaz - no kontakt tu je, tak se tam přinejhorším v případě potřeby zavolá...

...ustřižený setrváky jsou v posledních dnech nějak protěžovaný téma - tak snad ho nestřihnu i já. :?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Šmuk píše:V březnu 2012 jsem zůstal stát u Náměště, řadit šlo ale motor šel jenom do otáček, žádnej kvalt nereagoval. Takže odtah do Brna k mýmu mechanikovi - naštěstí zadarmo ze zák.pojištění, sundali převodovku, rozebrání spojky a ejhle už mě volal - setrvák se protáčel úplně dokola,takže hin. Lamela ještě na sobě trochu měla.
Po zjištění, že u Opla stojí novej 60litrů (takže asi víc než celý moje téměř dvacetiletý auto), jsem si dal panáka a hledali jsme, kdo dělá repasi dvouhmotových setrvačníků:
1) Bennett car Mratín u Prahy, tel. 602 307 573 - repase prý za 15.000,-
2)Tempo Car Znojmo s.r.o., Pavel Řiháček, Pavlice 125, Pavlice 671 56, Telefon: +420 603 225 441,+420 777 225 441 - repase za 8.000,-Kč.
V obou případech protihodnotou jim nechat starej poškozenej kus.
Co nadělat, jestli chcu mít auto pojízdný (a to jsem teda chtěl), nějaký love budu muset obětovat.
Takže za 2 týdny jsem už zase jezdil, mám od března ve fronteře repasovanej setrvák od Znojma. Když už byla sundaná převodovka,tak zrovna dali taky repasovanou lamelu a nový ložisko včetně gufera. Najel jsem s tím už asi 5 tis.km. Tak kurňa teď to snad musí vydržet do konce života. Šmuk
jak dlouho budeš žit??????
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Odpovědět

Zpět na „SPOJKA“