Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Spojka a její součásti, všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od LENKA1976 »

Ahoj! Mám fronteru z bazaru já se na to vyse..! PO dvou měsících provozu(jízda jen po silnici!)přestala fungovat spojka. V servisu zjistili , že lamela , ložisko i přítlačák jsou docela dobrý,ale problém je v setrvačníku.U opla stojí novej 61000 a na vrakáči ho sehnat se mi zdá takřka nemožný.Neexistuje u nás firma která by to dokázala repasovat?Druhovýroba údajně žádná není a cena originálu je příšerná.Je to na motor 2,8td r.v. 96.Je někdo,kdo má s tímhle problémem zkušenosti? Jinak sem píšu poprvé,takže vás všechny zdravíííim!!!
Rosta

Příspěvek od Rosta »

...no zcela jednoduse: setrvacniky se obvykle nekazi. Ono tam neni moc co, takze jestli je to poravdu on, tak zjistit, do jakejch ruznejch aut se takovej motor delal (jestli je to treba VM, tak to je v dost autech) a vytahnout to na vrakarne z motoru jinyho auta.

Zkus napsat bliz, co tomu vlastne je... teda jestli to vubec nekdo vi
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: setrvačník

Příspěvek od Slaava »

LENKA1976 píše:Ahoj! Mám fronteru z bazaru já se na to vyse..! PO dvou měsících provozu(jízda jen po silnici!)přestala fungovat spojka. V servisu zjistili , že lamela , ložisko i přítlačák jsou docela dobrý,ale problém je v setrvačníku.U opla stojí novej 61000 a na vrakáči ho sehnat se mi zdá takřka nemožný.Neexistuje u nás firma která by to dokázala repasovat?Druhovýroba údajně žádná není a cena originálu je příšerná.Je to na motor 2,8td r.v. 96.Je někdo,kdo má s tímhle problémem zkušenosti? Jinak sem píšu poprvé,takže vás všechny zdravíííim!!!
Nazdar Lenko! Jak píše Rosťa - zjistit, co je na setrvačníku špatně. Pokud nefunguje spojka, tak je to asi olítaná přítlačná plocha. Což je dost hustotka. V závislosti na dalších věcech by se to dalo ale zrepasovat. Jinak vrakáč. Za těch 61.000,- Kč tam pořídíš několik motorů :D
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

setrvačník

Příspěvek od LENKA1976 »

Ten setrvačník je složený ze dvou částí a fungovat by měl jako tlumič rázů,protože lamela je bez pružin.Přítlačná plocha je jako nová,ale ty dvě části se protáčejí. Uvnitř jsou dvě nějaká ozubená kola,s vnitřním a vnějším ozubením,která do sebe zapadají.Nic jinýho tam neni vidět.Mám to vyfocený,ale nevim jak sem vložit obrázek.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: setrvačník

Příspěvek od Slaava »

LENKA1976 píše:Ten setrvačník je složený ze dvou částí a fungovat by měl jako tlumič rázů,protože lamela je bez pružin.Přítlačná plocha je jako nová,ale ty dvě části se protáčejí. Uvnitř jsou dvě nějaká ozubená kola,s vnitřním a vnějším ozubením,která do sebe zapadají.Nic jinýho tam neni vidět.Mám to vyfocený,ale nevim jak sem vložit obrázek.
Pošli mi ty obrázky na můj e-mail obchod@fotoaparaty.com - já je sem fouknu.

Skladba dvouhmotovejch setrvačníku bude asi u všech Froncků podobná, já ho mám taky dvoudílnej. Některý motorizace (2,4i a 2,0i a možná i další) maj ale setrvák jednodílnej. Tobě se to teda protáčí úplně (o 360°)?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

setrvačník

Příspěvek od LENKA1976 »

protáčí se o 360 stupňů,rachtá to a jsou tam nějaký kovový střepy.
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Ahoj Lenko, také Tě zdravím,no asi to bude jak píšou mistři výš, ale ještě se zeptám, to rachtání to je zjištěný během jízdy když je to zkompletovaný??? Nebo už to je rozebraný??? Co je tam ulomený,nebo vychruplý?
Trošku se mi to nějak nezdá,že by odešel setrvačník,pouze snad pokud by tam byla nějaká výrobní vada, jinak si myslím,že jde o věc,která auto přežije, a dost dobře si nedokážu vybavit,co by tam mohlo být v Pr.... poškozený :wink: ,možná bych se ještě neukvapoval s koupí jinýho setrváku,ale nejdřív to rozebral, vyndal a zjistil co přesně tam je poškozený, pokud je to na autě a dělá to kravál a nechce se tomu chodit,tak bych to spíš viděl na spojkový ložisko,nebo lamelu, ale jinak pokud to je přítlačák na 100% tak také pouze na vrakáči, 61 tisíc je nereálná šílenost :shock:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Flywheel

Příspěvek od Slaava »

flywheel001.jpg
flywheel002.jpg
flywheel003.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 31 srp 2007 09:06, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Rosta

Příspěvek od Rosta »

....tyyy jo. Tak na to koukam a vubec z toho nejsu chytrej. Kdyz to do sebe zapadne, zak to sakra musi drzet, ne :?:
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

No tak z těch fotek bohužel nevidím nic potentěnýho ( jsou dost tmavý ) ale i tak si myslím,nemohl se pouze věkem povolit? Zda by nestačilo jej pouze očistit a znovu sesadit dohromady??? Nevím,kde by měl být poškozen??? :lol:
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

setrvačník

Příspěvek od LENKA1976 »

Ty kola s vnitřním ozubením se protáčí o 360 stupňů a mají i asi centimetrovou vůli do stran. No a mezi nima se nechají vyšťourat malý úlomky kovu,tak tam asi bude něco rozlámaný.Dostat by se tam dalo asi po odstranění nýtů a sundání krycí desky,ale pak nevim jestli by to dal někdo ještě dohromady.
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

setrvačník

Příspěvek od LENKA1976 »

Tak už mi několik lidí navrhlo ty dvě půlky svařit na pevno,ale nevim nevim.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Nevařit

Příspěvek od Slaava »

No hlavně to nevař k sobě! To by si za chvíli rozsekala motor... pokud by ti dřív neodešla převodovka.

Spojka nemá místo na lamelu s tlumicíma pružinama, rázy v otáčení teda musí tlumit setrvačník. To, co se ty vysypalo v primárním setrvačníku, budou tlumicí pružiny, který to maj za úkol. Ozubení, který spojuje ty dvě půlky je tada v pohodě a není okousaný, protáčí se teda fakt vnitřek tý půlky, co je blíž u motoru? Správně maj tlumiče torzních kmitů umožit protožení jen o pár stupňů s tlumením pružinama nebo jinejma cajkama.

Podle mě je jediná šance na opravu rozdělat primární setrvačník, pokusit se opravit tlumení, sešroubovat to dohromady, vyvážit a zkusit provoz.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Rosta

Re: Nevařit

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:No hlavně to nevař k sobě! To by si za chvíli rozsekala motor... pokud by ti dřív neodešla převodovka.

Spojka nemá místo na lamelu s tlumicíma pružinama, rázy v otáčení teda musí tlumit setrvačník. To, co se ty vysypalo v primárním setrvačníku, budou tlumicí pružiny, který to maj za úkol. Ozubení, který spojuje ty dvě půlky je tada v pohodě a není okousaný, protáčí se teda fakt vnitřek tý půlky, co je blíž u motoru? Správně maj tlumiče torzních kmitů umožit protožení jen o pár stupňů s tlumením pružinama nebo jinejma cajkama.

Podle mě je jediná šance na opravu rozdělat primární setrvačník, pokusit se opravit tlumení, sešroubovat to dohromady, vyvážit a zkusit provoz.
...ajo takhle to maj udelany :roll: Bozeboze, to teda zas musej mit nejakej extra vynalez. Jak kdyby tam ten prostor nebyl.

No v tom pripade teda rozdelat a pokusit se prijit na to, jak to maj vymysleny. V nahrade se to aspon u opla nedela (jak je vidno z obrazku). Nebo fakt zkusit sehnat jinej, ale je otazka, jakou to ma zivotnost, aby to nebylo z blata do louze!

Trochu mimo: tusi nekdo, jakou to ma mit predpokladanou zivotnost? Mi prijde trochu husty treba po 250tisicich km menit soucastku za 61 000,- korun. Zvlast kdyz u konvencni spojky je celej rep-set za 8 000,-
Uživatelský avatar
LENKA1976
Příspěvky: 13
Registrován: 13 bře 2007 21:36
Bydliště: Teplice

setrvačník

Příspěvek od LENKA1976 »

Tak mam tip na setrvák z nějakýho vrakáče za 20000.Docela síla.Ale proti novýmu docela libová cena že? Tak jestli to vyjde asi do toho pudu,ale ten starej každopádně rozeberu a juknu se dovnitř,jinak nebudu mít klidný spaní.
Odpovědět

Zpět na „SPOJKA“