Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD
Ahoj! Mám fronteru z bazaru já se na to vyse..! PO dvou měsících provozu(jízda jen po silnici!)přestala fungovat spojka. V servisu zjistili , že lamela , ložisko i přítlačák jsou docela dobrý,ale problém je v setrvačníku.U opla stojí novej 61000 a na vrakáči ho sehnat se mi zdá takřka nemožný.Neexistuje u nás firma která by to dokázala repasovat?Druhovýroba údajně žádná není a cena originálu je příšerná.Je to na motor 2,8td r.v. 96.Je někdo,kdo má s tímhle problémem zkušenosti? Jinak sem píšu poprvé,takže vás všechny zdravíííim!!!
...no zcela jednoduse: setrvacniky se obvykle nekazi. Ono tam neni moc co, takze jestli je to poravdu on, tak zjistit, do jakejch ruznejch aut se takovej motor delal (jestli je to treba VM, tak to je v dost autech) a vytahnout to na vrakarne z motoru jinyho auta.
Zkus napsat bliz, co tomu vlastne je... teda jestli to vubec nekdo vi
Zkus napsat bliz, co tomu vlastne je... teda jestli to vubec nekdo vi
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: setrvačník
Nazdar Lenko! Jak píše Rosťa - zjistit, co je na setrvačníku špatně. Pokud nefunguje spojka, tak je to asi olítaná přítlačná plocha. Což je dost hustotka. V závislosti na dalších věcech by se to dalo ale zrepasovat. Jinak vrakáč. Za těch 61.000,- Kč tam pořídíš několik motorů :DLENKA1976 píše:Ahoj! Mám fronteru z bazaru já se na to vyse..! PO dvou měsících provozu(jízda jen po silnici!)přestala fungovat spojka. V servisu zjistili , že lamela , ložisko i přítlačák jsou docela dobrý,ale problém je v setrvačníku.U opla stojí novej 61000 a na vrakáči ho sehnat se mi zdá takřka nemožný.Neexistuje u nás firma která by to dokázala repasovat?Druhovýroba údajně žádná není a cena originálu je příšerná.Je to na motor 2,8td r.v. 96.Je někdo,kdo má s tímhle problémem zkušenosti? Jinak sem píšu poprvé,takže vás všechny zdravíííim!!!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
setrvačník
Ten setrvačník je složený ze dvou částí a fungovat by měl jako tlumič rázů,protože lamela je bez pružin.Přítlačná plocha je jako nová,ale ty dvě části se protáčejí. Uvnitř jsou dvě nějaká ozubená kola,s vnitřním a vnějším ozubením,která do sebe zapadají.Nic jinýho tam neni vidět.Mám to vyfocený,ale nevim jak sem vložit obrázek.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: setrvačník
Pošli mi ty obrázky na můj e-mail obchod@fotoaparaty.com - já je sem fouknu.LENKA1976 píše:Ten setrvačník je složený ze dvou částí a fungovat by měl jako tlumič rázů,protože lamela je bez pružin.Přítlačná plocha je jako nová,ale ty dvě části se protáčejí. Uvnitř jsou dvě nějaká ozubená kola,s vnitřním a vnějším ozubením,která do sebe zapadají.Nic jinýho tam neni vidět.Mám to vyfocený,ale nevim jak sem vložit obrázek.
Skladba dvouhmotovejch setrvačníku bude asi u všech Froncků podobná, já ho mám taky dvoudílnej. Některý motorizace (2,4i a 2,0i a možná i další) maj ale setrvák jednodílnej. Tobě se to teda protáčí úplně (o 360°)?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
setrvačník
protáčí se o 360 stupňů,rachtá to a jsou tam nějaký kovový střepy.
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
Ahoj Lenko, také Tě zdravím,no asi to bude jak píšou mistři výš, ale ještě se zeptám, to rachtání to je zjištěný během jízdy když je to zkompletovaný??? Nebo už to je rozebraný??? Co je tam ulomený,nebo vychruplý?
Trošku se mi to nějak nezdá,že by odešel setrvačník,pouze snad pokud by tam byla nějaká výrobní vada, jinak si myslím,že jde o věc,která auto přežije, a dost dobře si nedokážu vybavit,co by tam mohlo být v Pr.... poškozený ,možná bych se ještě neukvapoval s koupí jinýho setrváku,ale nejdřív to rozebral, vyndal a zjistil co přesně tam je poškozený, pokud je to na autě a dělá to kravál a nechce se tomu chodit,tak bych to spíš viděl na spojkový ložisko,nebo lamelu, ale jinak pokud to je přítlačák na 100% tak také pouze na vrakáči, 61 tisíc je nereálná šílenost
Trošku se mi to nějak nezdá,že by odešel setrvačník,pouze snad pokud by tam byla nějaká výrobní vada, jinak si myslím,že jde o věc,která auto přežije, a dost dobře si nedokážu vybavit,co by tam mohlo být v Pr.... poškozený ,možná bych se ještě neukvapoval s koupí jinýho setrváku,ale nejdřív to rozebral, vyndal a zjistil co přesně tam je poškozený, pokud je to na autě a dělá to kravál a nechce se tomu chodit,tak bych to spíš viděl na spojkový ložisko,nebo lamelu, ale jinak pokud to je přítlačák na 100% tak také pouze na vrakáči, 61 tisíc je nereálná šílenost
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Flywheel
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 31 srp 2007 09:06, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
setrvačník
Ty kola s vnitřním ozubením se protáčí o 360 stupňů a mají i asi centimetrovou vůli do stran. No a mezi nima se nechají vyšťourat malý úlomky kovu,tak tam asi bude něco rozlámaný.Dostat by se tam dalo asi po odstranění nýtů a sundání krycí desky,ale pak nevim jestli by to dal někdo ještě dohromady.
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
setrvačník
Tak už mi několik lidí navrhlo ty dvě půlky svařit na pevno,ale nevim nevim.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Nevařit
No hlavně to nevař k sobě! To by si za chvíli rozsekala motor... pokud by ti dřív neodešla převodovka.
Spojka nemá místo na lamelu s tlumicíma pružinama, rázy v otáčení teda musí tlumit setrvačník. To, co se ty vysypalo v primárním setrvačníku, budou tlumicí pružiny, který to maj za úkol. Ozubení, který spojuje ty dvě půlky je tada v pohodě a není okousaný, protáčí se teda fakt vnitřek tý půlky, co je blíž u motoru? Správně maj tlumiče torzních kmitů umožit protožení jen o pár stupňů s tlumením pružinama nebo jinejma cajkama.
Podle mě je jediná šance na opravu rozdělat primární setrvačník, pokusit se opravit tlumení, sešroubovat to dohromady, vyvážit a zkusit provoz.
Spojka nemá místo na lamelu s tlumicíma pružinama, rázy v otáčení teda musí tlumit setrvačník. To, co se ty vysypalo v primárním setrvačníku, budou tlumicí pružiny, který to maj za úkol. Ozubení, který spojuje ty dvě půlky je tada v pohodě a není okousaný, protáčí se teda fakt vnitřek tý půlky, co je blíž u motoru? Správně maj tlumiče torzních kmitů umožit protožení jen o pár stupňů s tlumením pružinama nebo jinejma cajkama.
Podle mě je jediná šance na opravu rozdělat primární setrvačník, pokusit se opravit tlumení, sešroubovat to dohromady, vyvážit a zkusit provoz.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Nevařit
...ajo takhle to maj udelany Bozeboze, to teda zas musej mit nejakej extra vynalez. Jak kdyby tam ten prostor nebyl.Slaava píše:No hlavně to nevař k sobě! To by si za chvíli rozsekala motor... pokud by ti dřív neodešla převodovka.
Spojka nemá místo na lamelu s tlumicíma pružinama, rázy v otáčení teda musí tlumit setrvačník. To, co se ty vysypalo v primárním setrvačníku, budou tlumicí pružiny, který to maj za úkol. Ozubení, který spojuje ty dvě půlky je tada v pohodě a není okousaný, protáčí se teda fakt vnitřek tý půlky, co je blíž u motoru? Správně maj tlumiče torzních kmitů umožit protožení jen o pár stupňů s tlumením pružinama nebo jinejma cajkama.
Podle mě je jediná šance na opravu rozdělat primární setrvačník, pokusit se opravit tlumení, sešroubovat to dohromady, vyvážit a zkusit provoz.
No v tom pripade teda rozdelat a pokusit se prijit na to, jak to maj vymysleny. V nahrade se to aspon u opla nedela (jak je vidno z obrazku). Nebo fakt zkusit sehnat jinej, ale je otazka, jakou to ma zivotnost, aby to nebylo z blata do louze!
Trochu mimo: tusi nekdo, jakou to ma mit predpokladanou zivotnost? Mi prijde trochu husty treba po 250tisicich km menit soucastku za 61 000,- korun. Zvlast kdyz u konvencni spojky je celej rep-set za 8 000,-
- LENKA1976
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13 bře 2007 21:36
- Bydliště: Teplice
setrvačník
Tak mam tip na setrvák z nějakýho vrakáče za 20000.Docela síla.Ale proti novýmu docela libová cena že? Tak jestli to vyjde asi do toho pudu,ale ten starej každopádně rozeberu a juknu se dovnitř,jinak nebudu mít klidný spaní.