Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Spojka a její součásti, všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

takže rozsypaný zotrvák som poslal chlapíkovy do brna na prerobenie na klasiku
som zvedavý čo to spravý.
budem informovať.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

ahoj hoši .
nemate niekto miery na vodiace ložisko na tento zotrvak? /2.3 td/vonkajší a vnutorný priemer?
totižto dal som ho prerobiť na klasiku a ten pán čo mi to robí potrebuje miery ložiska.na mojom to nezmeriam lebo stále jazdím na starom zotrváku.

díkes.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Palo ,tak podle fotek o dvě stránky vejš tam asi ložisko neni, možná je v klice . A nebo je v klice jen kluzný pouzdro .Že by ta hřídel nebyla vůbec uložená?? nevíte chlapi jak to vůbec je?? :? :?
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

ja vôbec netuším ako to je.ja som to nerozoberal všetko mi menil švagor.
písal som už petrovi janešovy možno poradí,alebo niekto iný.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

V konci kliky je díra, v ní je malý jehlový ložisko, který vede mrkev převodovky. To ale asi nechcete. Potom je velký ložisko přímo v setrvačníku a to spojuje obě části setrváku.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Slaava píše:V konci kliky je díra, v ní je malý jehlový ložisko, který vede mrkev převodovky. To ale asi nechcete. Potom je velký ložisko přímo v setrvačníku a to spojuje obě části setrváku.
Jo jo Slaavo trefa do černýho to jsme chtěli vědět,2.8 má totiž ložo na vedení hřídele z převodovky v setrváku.Prostě a jasně ty spojkový sety jsou rozdílný. Všechno znova.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

Je to jiný. Převodovka by měla bejt stejná - na konci její mrkve za drážkováním je rovná část no a ta se zasune do ložiska v klice. Ložisko nemá vnitřní kroužek, ta rovná část mrkve běhá rovnou v jehlách ložiska.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Slaava píše:Je to jiný. Převodovka by měla bejt stejná - na konci její mrkve za drážkováním je rovná část no a ta se zasune do ložiska v klice. Ložisko nemá vnitřní kroužek, ta rovná část mrkve běhá rovnou v jehlách ložiska.
Tím pádem Slaavo 2.3 nemá mezi motorem a převodovkou mezikus(adaptér)?
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od Slaava »

Má a nemá. V horní polovině je převodovka rovnou na motoru. V dolní, jakoby pod úrovní osy kliky je takovej adaptér, kterej řeší část na úrovni vany.
supervykres.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Vůbec nechápu co je vedlo k tomu tu 2.8 td tak sprznit,proč to nedělali stejný jak 2.3td .Jen kvůli tomu obrovskýmu nárustu výkonu o pár Kw :grin: ,a aby tam mohli nabastlit setrvák kterej váží pomalu 40 kilo a 250kovou lamelu? to kdo vymyslel byl vocas!!
Vždyť u číra který má jednou takovej výkon sem neměl tak velkou lamelu , nebyl ze spojkou problém ,a že si semnou užilo.
2.8 td tam má navíc ještě to to.Asi tak 5-7cm široký.
supervykres.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Proč to řeším? De o to ,že když se z odpruženýho setr.udělá neodpruženej musí přijít odpružená lamela .Která má jiný míry je vyžší o to odpružení .ona se tam vleze ,ale omezí se chod přítlačného talíře a zmnění se vzdálenost mezi vypínací m ložiskem a lamelou. Po namontování toho dle všeho a sešlápnutí standartně seřízené spojky, rovná se její okamžitá smrt.Pružné lamely přítlačného talíře o které se opře spoj.ložisko při vypínání spojky ,se opřou přímo o odpružení lamely a je mazec.
Set když na ponku smontuju a fuknu to pod lis ,"abych nahradil vola, kterej šlape na spojku"tak spojka dostatečně vypne lamela je mezi setrvákem a přítlačákem volná tak že tam jsou milimetrový vůle a to stačí ke štěstí.Při takovým to sešlápnutí mají pružné lamely přítlačnýho talíře od spoj.lamely už jen 2-3mm vůli. U 2.8čky jsem to řešil vypodložením spoj.válečku,nevím z jakýho důvodu jsem musel jít blíž k tlačné páce spoj.ložiska když u 2.3ky mi to vychází naopak.
No to jen tak ,aby řeč nestála ,třeba někoho něco napadne. :) :)
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

palto111 píše:takže rozsypaný zotrvák som poslal chlapíkovy do brna na prerobenie na klasiku
som zvedavý čo to spravý.
budem informovať.
nazdar kolegovia.
takže je pomaly týždeň čo mám prerobený zotrvák s odpruženého na neodpružený. klasika pevný zotrvák lamela spružinami.jediné čo sa muselo prerábať je tyčka na spojkovom valčeku.celá práca trvala cca 8hodin a išiel som domov.mám už najazdených 1000 km,/z toho 600km po meste.čiže spojka brzda,plyn/ a zatial sa to správa normálne.žiadne zmeny čo sa týka chodu motora,otáčky ostali ako boli pri dvojhmotnom zotrváku/zotrvák lahší o 2.2kg/studené štarty zatial v poriadku.ak by sa nič nevysrstilo tak 2.3 by mali asi problém zo zotrvačníkmi vyriešený.no musím to riadne odskúšať.ak máte podobný problém zo zotrvákom a nechce sa vám platiť nehorázne sumy za diely skúste toto riešenie.je to za pár korún a malo by to fungovať.robí to tu ten pan mesig,a je z brna.bol som u neho v servise a bol som nad mieru spokojný.
ak máte niekto takto prerobený zotrvák,ozvite sa ako sa to správa a či to je ok.ja zatial jazdím a uvidím ďalej čo sa bude diať.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Palo, dnes sem konečně dal dohromady ten přední diferák .Jebl jsem tam mesygovu špéru a dobrý jak sviňa.2 hoďky sem ji trápil v marastu až sem se tam zakopal ale byl jsem tvrdej dostala se stoho ven .Byl jsem zas ve svým živlu,hračka mi už zase jezdí to je super. A spojka taky drží tak žádné strachy a testuj ,testuj. Jo a myslím ,že takhle předělanou spojku máme jen mi dva a někdo na 2.8 v Bzenci ale ten si to montoval sám . a volal mi jen jednou že ok a už se neozval.Tak si myslím že dobrý.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od palto111 »

tak si dostal vianočný darček čo? :mrgreen:
s tou spojkou uvidíme.ako ty vravíš jazdiť a testovať a ak niečo vydrží spravíme si monopol. :mrgreen: :mrgreen:
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: Dvouhmotový setrvačník (nejenom) u motoru 2,8TD

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

palto111 píše:tak si dostal vianočný darček čo? :mrgreen:
s tou spojkou uvidíme.ako ty vravíš jazdiť a testovať a ak niečo vydrží spravíme si monopol. :mrgreen: :mrgreen:
Jo,jo dáreček je to nejhezčí když kára jezdí,sice uvidíme jak dlouho ala takovej je život. Když tu potvoru tady vidím stát
tak mám nutkání ji jít protáhnout,uplně si oto říká.Tak ji nakrmím a dám 2test na K1 tady ve slatině.Akorát bez toho
hardtopu troškenzi kosa.Ale co bych pro dobrej pocit neudělal :grin: :grin: .
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Odpovědět

Zpět na „SPOJKA“