Cvakání a vůle dvouhmotového setrvačníku

Spojka a její součásti, všechny modifikace Frontera.
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

Cvakání a vůle dvouhmotového setrvačníku

Příspěvek od EVIL »

Ahoj už od doby co jsem fronteru koupil se pri volnobehu a ozývají z prostoru spojky a setrvačníku cvakavé zvuky. kdyz jsem nastavoval naftové cerpadlo zjistil jsem pri hledání rysky na setrvačníku, že za stervačníkem je jakoby další setrvačník nebo co a má vůly a klepe při volnoběhu nevíte o co se jedná nebo co je v hajzlu atd ???
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

Kdysi měla Sněženka problém se spojkou a rozebíralo se to tady, hledej Jardo :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Hofik
Začínající diskutér
Příspěvky: 230
Registrován: 25 čer 2007 22:39
Bydliště: TEPLICE

Příspěvek od Hofik »

Dej dotaz na LENKA 1976 (člen tohoto klubu),Tomu se spojka nedávno vysypala a byla to dost drahá sranda.Má krátkou Fronteru v naftě a tam má přítlačák z nějakýma pomocnýma rozběhovýma pístíkama a jednoho dne taky zachrastilo a zůstal stát.Ten ti tutově poradí co stim a kolik to stojí.
HOFIK,Frontera 2.2 16V,rok96(dlouhá)
Avia A31 sklápěč
Renault Kangoo 1.4,rok 99
Suzuki Samurai 1.3
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

re

Příspěvek od EVIL »

to u lenky uz jsem cetl ale to je na 2,8TD ja mam 2,3TD ma to jiny setrvacnik jinak cvaka to uz rok a zatim to nemeni intenzitu vule ja tam cca 5mm dik za vse
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Setrvačník u 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

EVIL píše:to u lenky uz jsem cetl ale to je na 2,8TD ja mam 2,3TD ma to jiny setrvacnik jinak cvaka to uz rok a zatim to nemeni intenzitu vule ja tam cca 5mm dik za vse
Setrvačník je dvoudílnej, v principu stejnej. Rozebranej jsem ho neměl. Sekundární setrvačník je na primárním chycenej na valivým středovým ložisku. Primární je na klice, na sekundárním je spojka. V obou směrech jsou pružiny.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

re

Příspěvek od EVIL »

nemas nejake nakresy principu vubec si to tam nedokazu predstavit
martinc

Příspěvek od martinc »

mam stejny problem.na volnobeh mi to vydava asi stejny zvuky-cvaka,ale jakmile se trochu zvysi otacky tak dobry.taky se mi zda ze to jde jakoby nekde mezi motorem a prevodovkou.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Setrvačník

Příspěvek od Slaava »

setrvacnik.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Sorry, Rolfe

Příspěvek od Slaava »

Tímto se omlouvám Rolfu Gscheidlemu a jeho kolektivu za porušení kopyrajtu jeho knihy Příručka pro automechanika. Je to super "encyklopedie" a tímto doporučením snad odčiním svůj prohřešek.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Dandy

Příspěvek od Dandy »

Jak to popisuješ, tak to ten setrvák je a mě to dělá taky, už 10-tis. km a čekám až úplně klekne. Jetý stojí v Opavě kolem 3-tis. a z omegy prýýý nepasuje, mimo jiné ani příruba motoru, jen vnitřek 2,3.
Uživatelský avatar
EVIL
Začínající diskutér
Příspěvky: 181
Registrován: 10 srp 2006 20:47

re

Příspěvek od EVIL »

diky, me to klepe uz asi rok a porad stejne asi na to seru a pak sezenu jinej nez to ted kuchat opravovat buh vi jestli by to vubec slo, nemas kontakt do te opavy ??

tak jsem se rozhodl ze ten strvak opravim pokud mate nekdo zkusenosti nebo nakresy proste cokoliv sem s tim neite nekdo rozmer tech pruzin abych je objednal a kolik jich tam je atd. diky

Nemate nedko doma setrvak z nejakeho mrtveho motoru ?? koupim a dam renovovat, u opelu prodavaji jen cely za 65tis ?!? nebo jen venec coz nevim co obsahuje za 3200Kc pokud nekdo mate domamotor se setrvakem n vyhozeni koupim rad
Dandy

Re: Cvakání a vůle (asi) dvouhmotového setrvačníku u 2,3TD

Příspěvek od Dandy »

Zdravím Fronťáky: Jelikož už vím Původ problému cinkání (teď už vlastně ani necinká), tak už to dám sem. Dnes jsem sehnal setrvák+lamelu+přítlačák za 4000kč, ale mám dilema. Veškeré rozměry sedí jenom vzhled je jiný. Tak jsem tam měl - Já jiný nebo jsem koupil jiný - co vy na to??? Máte s tím skušenosti tak přiklídám fotky.Je to na motor, co mám 2.3 DTR
setrvák.jpg
setrvák2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Cvakání a vůle (asi) dvouhmotového setrvačníku u 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

No hele, moc na to nevidím (svítí mi do monitoru slunce) ale ta strana ke spojce mi připadá stejná a ty vopičárny na rubový straně by vliv na funkci neměli mít. Pokud je taky dvouhmotovej, tak by to mělo bejt košer. I zuby by si měly rozumět se startérem, takže snad pohodka. Ještě oba setrváky zvaž, koukni, jestli tam není nějaká rozměrová odchylka a kup si na ně nový šrouby. Ty centrální musí bejt pevnosťáky 10,9 se sníženou hlavou, ideálně originál od opela s vnější dvanáctizubovou torx-hlavou - dotahujou se na 80Nm + 30°, já jsem navíc použil pojistné lepidlo na závity. Vnejší jsou inbusy 10,9, dotahovat by se měly na 15Nm, taky jsem je zalepil.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Dandy

Re: Cvakání a vůle (asi) dvouhmotového setrvačníku u 2,3TD

Příspěvek od Dandy »

Chtěl jsem použít i lamelu,ale ta má hrubší drážkování na středové díře než má původní lamela(ta má jemné). Tak tu původní nechávám renovovat (cena ren.735kč) a budu zase jezdit. Mám teď v únoru technickou, tak si užiju.
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Cvakání a vůle (asi) dvouhmotového setrvačníku u 2,3TD

Příspěvek od kout.jk »

Jen takový lajcký dotaz- ten dvouhmotový setrvačník maj jen nafťáci, nebo je i u mojí 2,4i?
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Odpovědět

Zpět na „SPOJKA“