Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu
- Žigi
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 25 črc 2006 08:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu
Ahoj, potvrdí mi nějaký soukmenovec s fronterou A 2.4i, že taky nemá čtvrtou rychlost přímo proti trojce, ale někde proti mezeře mezi trojkou a pětkou? Docela mi ten lov na čtyrku, kdykoliv ji chci zařadit, leze na nervy. Vzpomínám při tom vždycky na svého bývalého žigula, jeho krátké a přesné řazení...
Re: Poloha čtvrtého kvaltu
ja nevim, mam tak vymlacenou kulisu razeni, ze musim kazdej kvalt lovit na dvakrat po celem akcnim radiusu saltpaky, takze fakt nevim...Žigi píše:Ahoj, potvrdí mi nějaký soukmenovec s fronterou A 2.4i, že taky nemá čtvrtou rychlost přímo proti trojce, ale někde proti mezeře mezi trojkou a pětkou? Docela mi ten lov na čtyrku, kdykoliv ji chci zařadit, leze na nervy. Vzpomínám při tom vždycky na svého bývalého žigula, jeho krátké a přesné řazení...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Kloub
Zrepasoval jsem kloub šaltrpáky, takže je to jak u novýho auta - a čtyřka je přesně naproti trojce a v ose neutrálu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Kudy ke kloubu
Takže:
Sundáš koule ze šaltrpák, dekl tunelu, kožený vak pák, zvukovou izolaci, koženou dvojmanžetu, malou gumovou manžetu hlavní páky a pod ní je trojice šroubů, která drží šaltrpáku. Ty se povolí a šaltrpáka se vytáhne.
Šaltrpáka se vrtí v plastovým sedle kloubu. To je většinou vymletý (nový sedí na kouli kloubu s přesahem a nenamazaný jde ztuha). Nový sedlo kloubu stojí v Opelu cca tři stovky. Sedlo se sundává i nandává hrubou silou. Kloub ještě před nasazením nového sedla dobře promažeme vazelínou.
Vůle ovšem vzniká i na opotřebených styčných plochách pružin, které drží páku ve vpřímené poloze. Tuto vůle se projeví až po nasazení páky s novým sedlem kloubu a pokud je citelná, lze ji eliminovat dvěma způsoby:
- na poziční kolíky, které koukají po stranách z koule kloubu se nalisují trubky a takto zesílené poziční kolíky poté dosahují na omleté vratné pružiny
- sedlo kloubu se dole zbrousí a poziční kolíky se takto přiblíží k opotřebeným vratným pružinám (toto doporučuji jenom u malých vůlí na pružinách) - u tohoto postupu je nutné vyměnit gumové těsnení nad sedlem kloubu (viz. níže)
Pro zpevnění celé soustavy doporučuji vyměnit gumové těsnění, ležící na sedle kloubu za tlustější O-kroužek. Sedlo je pak pevněji drženo v dolní poloze. Pokud je v špatném stavu těsnění příruby (to je ta příruba, kterou je pomocí tří šroubů k převodovce přichycena šaltrpáka), doporučuji jej vyměnit. Původní je papírové, nově ale v Opelu dodávají ocelové (cca 30,- Kč). Šikovnější z nás mohou samozřejmě zvolit samovýrobu (papír ze školního sešitu nebo stará duše z kola :D ).
Hotovo a řazení je zase jako u novýho sporťáku
Sundáš koule ze šaltrpák, dekl tunelu, kožený vak pák, zvukovou izolaci, koženou dvojmanžetu, malou gumovou manžetu hlavní páky a pod ní je trojice šroubů, která drží šaltrpáku. Ty se povolí a šaltrpáka se vytáhne.
Šaltrpáka se vrtí v plastovým sedle kloubu. To je většinou vymletý (nový sedí na kouli kloubu s přesahem a nenamazaný jde ztuha). Nový sedlo kloubu stojí v Opelu cca tři stovky. Sedlo se sundává i nandává hrubou silou. Kloub ještě před nasazením nového sedla dobře promažeme vazelínou.
Vůle ovšem vzniká i na opotřebených styčných plochách pružin, které drží páku ve vpřímené poloze. Tuto vůle se projeví až po nasazení páky s novým sedlem kloubu a pokud je citelná, lze ji eliminovat dvěma způsoby:
- na poziční kolíky, které koukají po stranách z koule kloubu se nalisují trubky a takto zesílené poziční kolíky poté dosahují na omleté vratné pružiny
- sedlo kloubu se dole zbrousí a poziční kolíky se takto přiblíží k opotřebeným vratným pružinám (toto doporučuji jenom u malých vůlí na pružinách) - u tohoto postupu je nutné vyměnit gumové těsnení nad sedlem kloubu (viz. níže)
Pro zpevnění celé soustavy doporučuji vyměnit gumové těsnění, ležící na sedle kloubu za tlustější O-kroužek. Sedlo je pak pevněji drženo v dolní poloze. Pokud je v špatném stavu těsnění příruby (to je ta příruba, kterou je pomocí tří šroubů k převodovce přichycena šaltrpáka), doporučuji jej vyměnit. Původní je papírové, nově ale v Opelu dodávají ocelové (cca 30,- Kč). Šikovnější z nás mohou samozřejmě zvolit samovýrobu (papír ze školního sešitu nebo stará duše z kola :D ).
Hotovo a řazení je zase jako u novýho sporťáku
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Zlom vaz
Ať ti to jde od ruky!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Zlom vaz
.... jak budu na podzim videlavat prevodovku, tak rovnou udelam i to razeni, a pak zas muzu machrovat (ze to vubec funguje).Slaava píše:Ať ti to jde od ruky!
Diky za navod sahibe
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
K dispozici jsem
Pro konzultace jsem k dispozici
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: K dispozici jsem
...lepsi by bylo pro samotnou akci, abych si nemusel spinit pazourySlaava píše:Pro konzultace jsem k dispozici
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Na dobírku
Tak pošli auto a nazpět ho dostaneš na dobírku... bez pár drobností, co se mi budou hodit. I kdybych to dělal u tebe, tak bys mě musel hlídat, abych si v monterkách neprones třeba kardan nebo tak!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky
Ahoj, všechny zdravím, potřeboval bych vědět zda uvedený postup platí i pro Fronteru B, r.v.2003. Nepodařilo se mi sundat dekl tunelu - dva šrouby na boku ve předu, dva vzadu a stejne to drzí uprostřed - pod displejem radia, pokud nekdo ví, předem díky. Petr Z
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky
u áčka ten dekl nesundaváš,jen prachovky. ten dekl co sundaváš,jestli je s áčkem stejnej,dva šrouby pod rádiem opravdu má
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
Re: Repase kloubu hlavní řadící páky
Díky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Petr Z dne 18 čer 2008 07:05, celkem upraveno 8 x.