Stránka 1 z 3

V rejdu s 4x4 škube = NEJEZDIT SE 4x4 NA PEVNÉM POVRCHU!!!!!

Napsal: 04 led 2009 14:42
od andre
Dnes jsem na Fronteře 2.3td rok 93 zapl 4x4 a při rozjezdu na sněhu se zdálo vše OK,ale párkrát kola jakoby škubly a při najetí na mokrou cestu to začlo, jako by to auto brzdilo,něchtělo se pořádně rozjet a volant se semnou přetahoval a vše doprovázelo divné hučení. Když jezdím jen na zadní náhon je vše ok. Pneu mám 225/70-15 přední tak 70-80% a zadní 100%.Kde je problém? V gumách?

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 14:51
od Janeš Petr
:shock: :shock: :shock: bože, bože :roll:

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 15:09
od Janeš Petr
Sláva to tu psal už asi stokrát -


,,Pokud vozidlo nemá mezinápravový diferenciál, nesmí se v režimu pohonu obou náprav jezdit na podkladu, který neumožňuje prokluz kol. Toto platí nejenom pro redukovaný převod.

Neber si to osobně ale je to základní znalost, kterou bohužel hodně uživatelů nemá a jak jsem dneska psal v jiné sekci, tito uživatelé si svoje vozy ničí, pak se diví že jsou zničený. Protože Frontera bejvá často díky své ceně první offroad těchto nezkušených uživatelů, dopadá to s ní bledě protože to není žádnej SUV, kterej je v pohonu podvozku chtřejší než jeho řidič ale pro nezasvěcené až moc tuhej offroad. Takže Froncka potom prodaj s resume "je to poruchová sračka" a zase se vrací k non-offroadům se slovy "zlatej Fijat (Škodná, Piškot, Rencek, Ojdi, Baworák atd.)".

To, že to není v servisním nanuálu nemůžeš brát jako bernou minci. Jak psal Farmář, Opel rád mění díly podvozku.

Farmář to popsal vcelku dobře. Představ si auto zezhora s hodně vytočenejma předníma kolama, pro názornost si představ, že jsou tyto kola vytočený skoro o 90%. Pokud by takto nastavený podvozek uvedeš do chodu, auto silně zatáčí a obě přední kola se točí výrazně rychleji (vnější ještě rychleji než vnitřní) než zadní (i u nich se otáčí vnější kolo rychleji než vnitřní), protože přední opisujou velkou kružnici, kdeždo zadní jsou blíž středu této kružnice a otáčející se vůz je rychle stáčí blíž středu kružnice, kterou opisují vytočená přední kola. Rozdíly otáčení mezi vnitřním a vnějším kolem vyrovnávají nápravové diferenciály ale tyto jsou poháněny stejně rychle se otáčejícími se kardany od uzamčeného (resp. chybějícího) mezinápravového diferenciálu. Takže jedny nebo druhý kola smykujou a aby mohly smykovat, dostávaj od motoru neúměrně velký krouťák, kterej přetěžuje celej pohonej systém podvozku. Postupně tak odchází jeho části podle jejich citlivosti. Postupně to jsou hardyspojka zadního kardanu, volnoběžky, vodicí ložiska homokineťáků přední nápravy, jejich koule, křížky kardanů, diferáky, převodovka, spojka a bůh ví co ještě....... ,,

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 15:21
od andre
Díky za radu ja to hned vypl po asi 2km. Mel jsem predtim espace 4x4 a ten mel nahon neustale zaplej tak me to ani nedoslo.

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:07
od kresta
se divim,že ti nic neprdlo :shock: kolik jsi to valil :?:

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:11
od farmář
abyne,protože měl mezinápravovej dif. Tohle je jako by jsi měl na mezinápraváku danou špéru.... na suché silnici 4x4 k ničemu nepotřebudeš, proto ho tam nedávali.
Snad jsi si nic nezkurvil a ten před tebou to věděl taky. Pevné rozdělení mezi nápravami tě bude vždycky na suchu švenkovat, špatně točit a ničit podvozek. Tak to nezkoušej, ať se máš na kluzkém podkladě na co spolehnout...na funkční 4x4 :wink: čili to můžeš dát akorát na trávě, blátě ledu...i když tam jet nemá smysl nikdy a na souvislém sněhu.

Re: Problém př�zaplém�x4

Napsal: 04 led 2009 16:17
od kresta
tu poslední větu sem nepobral :shock: :? :| to jako nemá cenu jezdit do bahna atd. :?:

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:22
od farmář
kresťáku!!!! :lol: :lol: :lol: všude kde podklad umožňuje prokluz, stačí? jinak přijdeš s teorií ježdění po gelu a zmrzlině a to neustojím! :lol: :lol: :lol: :twisted:

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:24
od farmář
no na led nemá smysl jezdit....na ledu je to všechno kromě hřebíků leda k howg.... :wink:

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:25
od kresta
to je jasný :grin: já jenom pochopil,že nemá cenu tahat fronteru do bahna atd.

Re: Problém při zaplém 4x4

Napsal: 04 led 2009 16:28
od farmář
a na co jiného bys ji asi tak měl, co? :mrgreen:

Re: V rejdu s 4x4 škube = NEJEZDIT SE 4x4 NA PEVNÉM POVRCHU!!!!!

Napsal: 22 úno 2009 11:03
od andre
Už si na to dávám bacha:) ALe furt se mi ten předek nějak nezdá.Momentálně kdy máme sněhu všude dost a tak 4x4 používám,protože vedlejší cesty jsou bílé tak při rychlosti od 40km/h se zepředku ozývá hučení jako bych jel po polní cestě po které jel předtím pásák,nebo na dálnici kdybych jel po krajní čáře a jsou tam ty vroubky napříč a po najetí na ni začnou kola hučet.Tak podobnej zvuk to vydává mě při zařazení 4x4 na sněhu a rychlosti od 40Km/h.

Re: V rejdu s 4x4 škube = NEJEZDIT SE 4x4 NA PEVNÉM POVRCHU!!!!!

Napsal: 22 úno 2009 12:06
od farmář
no, tři věci. Jestli máš vepředu zámky automatické, můžeš je mít očesané a to je hukot. Potom olev v difu....má se měnit vcelku pravidelně,ale nedělá to skoro nikdo a jak dopadnou ozubená soukolí bez dobrého oleje ti říkat nemusím. No a nakonec klouby poloos,ale to je spíš věc rejdu.V neposlední řadě stejnej rozměr a nejlépe výrobce gum vepředu a vzadu a rovnoměrně sjeté, s tím měl teď problém Evil myslím. Pokud máš gumy stejné, vyměň stejně olej v difu za novej GL-5 a pokud v něm nejsou špony a bordel, buděš muset s nej pravděpodobností řešit zámky.

Re: V rejdu s 4x4 škube = NEJEZDIT SE 4x4 NA PEVNÉM POVRCHU!!!!!

Napsal: 22 úno 2009 12:21
od NIGHT EAGLE
farmář píše:...V neposlední řadě stejnej rozměr a nejlépe výrobce gum vepředu a vzadu a rovnoměrně sjeté, s tím měl teď problém Evil myslím...
Nene to jsem byl já :oops:

Re: V rejdu s 4x4 škube = NEJEZDIT SE 4x4 NA PEVNÉM POVRCHU!!!!!

Napsal: 22 úno 2009 12:58
od Janeš Petr
andre píše:Už si na to dávám bacha:) ALe furt se mi ten předek nějak nezdá.Momentálně kdy máme sněhu všude dost a tak 4x4 používám,protože vedlejší cesty jsou bílé tak při rychlosti od 40km/h se zepředku ozývá hučení jako bych jel po polní cestě po které jel předtím pásák,nebo na dálnici kdybych jel po krajní čáře a jsou tam ty vroubky napříč a po najetí na ni začnou kola hučet.Tak podobnej zvuk to vydává mě při zařazení 4x4 na sněhu a rychlosti od 40Km/h.
to bych typnul na jehličky v kardanovejch křížích. nemáš v nějakém vůli ? mážeš je ? ozejvalo by se ti to ve frekvenci zhruba 5x na jednu otočku kola, zož by odpovídalo i tomu zvuku jako z dálniční vroubkované čáry a může to i stejně chvět celým autem. ta očesaná volnoběžka by se ozejvala jen při protočení ( prokluzu ) kola, ale to je pak takovej rachot že se k té dálnici přirovnat moc nedá. zuby na hrušce a talířovém kole zatím řešit nebudem, to jedině, až bude uplně nejhůř :wink: