Stránka 2 z 3

Re: 4x4 u medzimodelu 1998

Napsal: 29 lis 2008 22:51
od farmář
tak začneme u přiřazení. Jestli máš náboje kol jako áčko, tak ne, je to podvozek z áčka. Čili volnoběžky nebo manuály, stejně jako áčko, takže pokud zavřený manuály, měl bys šanci,ale radši se na to vykašli, nebude tam synchron a nemusí se zadařit, ty jen ztratíš trakci.To ti tak vadí zastavit???
část druhá....jelikož nemáš mezinápravák který bys měl v poloze neuzamčeno, budeš mít pevné rozdělení na nápravy. To znamená vyvaruje se sucha a pevného povrchu všeobecně, mimo jiné se ti to v zatáčce bez prokluzu pohrne rovně.Jet můžeš normálně, co to dá,ale to nepojedeš, neboj, kde chceš jet na prokluzovém podkladu 120??? a Low....kolik to dá, je to jen znásobení síly.

Re: 4x4 u medzimodelu 1998

Napsal: 29 lis 2008 22:52
od farmář
já mám hele na dveřích polepku a ta znázorňuje max dosažitelné rychlosti, ale žádné max 2jka tam není :lol:

Re: 4x4 u medzimodelu 1998

Napsal: 28 črc 2009 19:45
od Slaava
ondrej.lehocky píše:zdravim, tak nam napadol snech :-)

nevie niekto ci sa moze priradzovat predny nahon aj za jazdy u frontery 1998 MEDZIMODEL - vyzera ako A-cko, ale interier je uz B-cko, ale nemam tlacidlo 4x4 na palubovke...

a este mam otazku, ked idem v tomto zimnom case po normalnej asfaltovej ceste po meste (vsade voda, zbytok snehu, ked sa ochladi, tak je zrkadlo :-( a dam 4x4, ako rychlo mozem ist? (v manualy je obrazok 4H, 4L = 1 max 2 prevodovy stupen)... mozem normalne ist aj 4-tym stupnom 60km/h???

dakujem, ondrej
Nic jako mezimodel neexistuje. To co máš je Frontera A a jak u ní řadit 4x4 je tu popsaný několikrát, vč. rychlostního omezení (udává se max. 100 km/hod) ale tohle fórum je jenom pro to aby se tu psaly stále dokola ty samý věci a stejně to nikdo nečte. Ode dneška začínám postupně PROMAZÁVAT technickou sekci - žádné přesouvání, přejmenovávání a slučování. Příspěvky vo hovnech prostě smažu, obzvlášť pokud tazatel ani po roce co je mu odpovězeno není schopný napsat ani slovo, viď Ondrej?!

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 05 led 2010 18:37
od DJ.Tom
Slavo...
Info jen Bčko prosím nemotat s áčkem :)
Měl jsi někdy už úplně rozdělanou rozvodovku u Bčka + to připojení levýho kola ?

Moc mi to pořád není jasné...

Co se vlastně odpojuje a jak. Do teď jsme si myslel že se odpojí levé kolo tedy se točí naprosto volně spojka se spíná podtlakově těma dvěma pidiventilama u brzdového válce ? a to tak že když je podtlak je spojeno když není tak není nebo nějak jinak tedy že při vypnutém motoru se kolo automaticky připojí ? Když jsem měl totiž auto na heveru (vypnutej motor i 4x4) a otočil jsem kolem protější se točilo proti což by nemělo ne ?

Druhé kolo je naopak pevně připojeno tedy pořád točí z osou a pořád točá nejen klecí diferenciálu ale spíše přímo pastorkem ? Což není moc chytré ne ? či se pletu ?

A kardan se při vypnutém 4x4 odpojí... akdyž tak čím.. protože tam už žádný podltlaky nevedou ne ? Tam je jen servomotorek.. Není to tedy tak že servomotor je jen k blokaci páky (redukce) ale nemá vliv na odpojení připojení kardanu ? Protože tím by se vyřešilo to že by se netočil jen pastorek v difu ale kardan by hnal diferenciál a ten by otáčel pravým i levým kolem a při zatočení by se nic nedělo protože je odpojené levé kolo.

A vím že se všude píše o hydraulice, ale... já jsem nikde nic jako pořádný hadice hydrauliky natož nějaký ventily či čerpadlo... tedy jsem ztoho stále jelenovič :)

Jinak vím že vy máte ty manuální volnoběžky... ...

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 05 led 2010 18:53
od Janeš Petr
hydraulika tam opravdu není. kdysi tu ten termín někomu uklouzl a opakuje se to tu dodnes. servomotor na převodovce ovládá přímo řadící tyč s řadící objímkou řazení předku. až když je předek zařazenej, odaretuje ti jistící kolík řadící tyčku redukce . s tím protáčením diferáku máš pravdu, i proto jsou lepší ty volnoběžky. při vypnutém motoru se poloosa opravdu připojí, protože ti nejde elektrika na el.pneu ovládací cívku. proto nesmíš chcípat motor zajízdy ( je to tu řešené ve zvláštním tématu )

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 05 led 2010 19:16
od DJ.Tom
Takže když to zchrnu ten servomotor u převodovky opravdu připojí přední kardan ? A jaktože mu nevadí když se pak každá osa otáčí trošku jinak ? tedy toto je ovládáno čistě motorem žádnými podtlaky. prostě na dráze motoru je připojení kardanu a pak odsunutí blokace redukční páky. To znamená že ad při zapnutém nebo vypnutém motoru zůstane pozice vždy stejná (přiřazeno nebo nepřiřazeno)

Zatímco připojení poloosy je podtlakem ? tedy po vypnutí motoru se připojí poloosa...

To by ale pak znamenalo že při vypnutí motoru se sice připojí poloosa nikoliv kardan takže pořád je spojen jen zadek nikoliv předek....

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 05 led 2010 19:23
od Janeš Petr
přesně tak. hodně vysvětlení k tomuhle řazení najdeš zde viewtopic.php?f=21&t=946&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 05 led 2010 19:41
od Janeš Petr
DJ.Tom píše: A jaktože mu nevadí když se pak každá osa otáčí trošku jinak ?
protože to řadí všechno postupně za sebou a v opačném pořadí to vyřazuje. pěknej popis tu dával kolega vesmír - viewtopic.php?f=17&t=1553&start=0&st=0& ... A9%C4%8Dka. je to na první straně dole, nemá cenu to tu znova opisovat

Rovodovka

Napsal: 09 bře 2010 19:16
od Brytt cz
Nemáte někdo náhodou vykreslené schéma přiřazování čtyřkolky. Za jízdy mi něco na spodku lupne, když ji přiřadím. Jednou jsem ji tam dal neopatrně při roztočení zadních kol. Moje blbost. Ale jsem z toho trochu nervózní. Potřeboval bych vidět, jak je to tam poskládané, nebo kde to mám zkontrolovat. Vše funguje jak má, jenom to lupání při přiřazení. Frontera B, 2.2 benzín,r.v.99 :grin:

Re: Rovodovka

Napsal: 09 bře 2010 19:24
od Janeš Petr
v principu je všechno snad stejné - tady jsem kolegovy dával malůvku viewtopic.php?f=17&t=3630&p=57830&hilit ... ska#p57830

Re: Systém 4x4 Frontery A+B, popis, ovládání, kontrola, úpravy

Napsal: 10 bře 2010 12:51
od merzi
Tady ještě jedna malůvka

Zadní a přední diferenciál - uzávěrka, samosvor

Napsal: 27 led 2013 17:43
od fronterastenly
Zdravím pánové,
Dneska sme byl fronteru vyzkoušet do sněhu za pole, a tak toršku jsem zapadl do cca 30 cm vrstvy snehu :mrgreen: nepomohla ani redukce , pomohl jen projíždějící borec na Plnohodnotné čtyřkolce který mě smyčil až dolů jak nic :mrgreen: ono na michelinkach 225/80r15 s 6mm vzorku toho clovek moc nezmuže no :roll: Ale moje otázka zní:
Co se děje při zařazení redukce ? (vím že se změní převodový poměr 4:1) ale jestli se uzamkne diferencál ? má vůbec frontera RS nějákou uzavěrku či samosvor při zařazené redukci ? nebo je to obyč diferenciál a kola se točí do kříže ? (levé prední, prave zadní atd) ?
Jinak které pneumatiky doporučujete do těžkého zasněženého terénu ? ví někdo o nějákých traktorech ? :mrgreen:
ps: je-li tu už taková otázka omlouvám se za založení nové diskuze.

Re: Zadní a přední diferenciál - uzávěrka, samosvor

Napsal: 27 led 2013 19:10
od Slaava
No alespoň, že se omlouváš, protože tohle všechno tady probraný je. Víc hledej, víc se dozvíš než vyrazíš někam na pole nebo než začneš jezdit se zařazenou 4x4 na suchým asfaltu před supermarketem a budeš se divit, že to do zatáček netáhne.

V kostce:
- Frontera nemá mezinápravovej diferák, takže při připojení přední nápravy je to, jako když na trvalý čtyřkolce zapneš uzávěrku středovýho diferáku. Prostě přední a zadní kardan ženou přední a zadní diferák stejně rychle nehledě na prokluz. Jenže vepředu není žádná uzávěrka a vzadu je maximálně lamelovej samosvor (měl bys ho mít asi i ty, prohledej si tohle fórum, jestli to tak je), takže když zapadneš, tak se ti na obou nápravách můžou začít protáčet ty kola, který se točí nejsnázš, teda ty, který kloužou. A nemusí to bejt do kříže, můžou bejt i na jedný straně.
- Když zapneš redukci, tak se akurát v převodovce přehodí kolečka, tak, že se všechno na převodovkou točí pomaleji, takže kola dostávaj větší kroutící moment. Převod je tuším cca 1:2.
- Na uježděnej sníh jsou asi nejlepší gumy se zimním vzorkem na sníh, do kopice sněhu šípáky, o něco méně kostky.

Re: Zadní a přední diferenciál - uzávěrka, samosvor

Napsal: 27 led 2013 19:40
od fronterastenly
Jo to vím ze na asfaltu se nesmí taky to nedělám a nikdy jsem nedělal . jen se mi to kousalo kdyz jsem projížděl kruháčem a ten už nebyl zasněžený ..
mě spíš jen zajímalo jestli to má uzávěrku , nebo samosvor.
a to že na zimu jsou se zimním vzorkem vím, jen jsem se ptal jestli má někdo nake zkusenosti s určitým typem pneu na hluboký sníh .. ideální asi budou BF goodrich All terrain.. vypadají mocně jen nevím jestli ej to dobrý i na zimu jakožto celoroční
Jsem nováček tak se učím pravidlům na foru :mrgreen:
Ok, V te kostce stačí
Kdyžtak smazat tento topic :-)

Re: Zadní a přední diferenciál - uzávěrka, samosvor

Napsal: 27 led 2013 19:51
od Slaava
Na ten hlubokej sníh jak píšu - šípy nebo kostky, teda čím hlubší vzorek, tím víc to to odklidí z cesty. MT v tomhle poberou výrazně víc než AT. Pokud je ale metr prašanu, tak leda vrtulník.

Jak je to s osazením samosvorného škrtiče v zadním diferáku by tu mělo bejt napsaný, zkus pohledat.