Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Odpovědět
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od Janeš Petr »

ten servomotor řazení se dá vyzkoušet na autě, jen odpojit svorkovnici a přivést dvojlinkou + a - na zelenej a zelenočervenej drát
ukatumba

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od ukatumba »

václav píše:Napadlo mě : 1. zvedni předek do luftu, zapni klíček zařaď kvalt a zkus tím otočit, nemělo by se točit nic ani druhé kolo.
2. nech stát auto na place, omrkni jak je postavenej přední kardan , udělej si na něj značku křídou, nastartuj a cukni s tím třeba jen o 10 cm , pak mrkni na ten kardan znovu jestli se nepootočil.
Takhle by jsi měl zjistit jestli ti př. náhon odpojuje jak má. (teda pokud jsem pochopyl správně funkci přiřazování př. náhonu. ) Pokud se pletu , někdo mě opravte . Ahojda Václav. :wink:
PS: jde ti do toho ventilu proud, když je noví měl by šlapat, a co hadička s přívodem podtlaku není defektní ?? mě jen napadlo.
Hadičky dem je omrknout. Je zajímavé ža na jedné z těch hadiček vznikne tak neuvěřitelný podtlak, že nejde ani sundat, jak je k ventilu přicuclá. A proud do ventilu maká v pophodě.
ukatumba

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od ukatumba »

Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím?? :cry:
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

ukatumba píše:Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím?? :cry:
Myslim ze jsou stejny, to muzes zkusit kdyz od nich odpojis konektory, jestli budou davat podtlak nebo ne.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
ukatumba

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od ukatumba »

Každý ventil má jiné číslo, a jak tedy pochopit že při přehození haríček všechno maká jen při jednom přehození 4kola sepn eale nerozepne úplně, a při dalším přehození rozepne úplně ale nesepne. Je to zku.....j madlajs :x . Co by jsme dali za jednu páku 8)
MTZracing
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 27 dub 2005 15:58
Bydliště: Rožňava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od MTZracing »

U Opla mi zahlasili, ze im neustale skratuje a vyhadzuje poistky suciastka, ktoru maju oni kdesi pomenovanu ako Aktuator. Ide vlastne o zariadenie, ktorym sa priraduje predny pohon - viaceri to tu uz vopred tusili - zda sa, ze toto je forum fakt znalcov, na rozdiel od autorizovanych servisov. Kedze novy diel stoji okolo 800 EUR (24.000 SKK), zacal som hladat alternativu, ale najprv som chcel vediet, ci je to fakt porucha toho dielu. Bolo by dost blbe vyhodit tolke prachy a potom krcit ramenami, ze sa zavada opakuje... :roll: Zasiel som za sikovnym "koumakom" v jednej dedine kusok od nas a ten mi coskoro zavolal, ze auto jazdi... Vcera som bol aj ja skusobnej jazde - cesta, teren, hore-dole sme zapinali a vypinali predny nahon, a ..... ide to !!!
Ma to vsak hacik.
Moj opravar nie je vybaveny diagnostikou a softwarom pre Opel, zasahoval a zistoval len do ovladania, ktore je mozne bez firemneho SW.
Auto ma nieco najazdenych cca 180 tis. kilometrov. Pri rychlom zapinani - priradovani pedneho nahonu sa niekedy mohlo stat, ze zblbla riadiaca jednotka auomatu (umiestnena pod rucnou brzdou) a ako je u Opla caste - vsetko so vsetkym suvisi - chybova hlaska vyhadzovala poistku, na ktoru je napojene aj ABS a palubny pocitac.
Teraz pripajam predny nahon pri stojacom aute, zaradenom neutrale, zatlacim tlacitko na pristrojovke.
Mozno som napisal vela textu, mozno aj nie celkom presne, ale reprodukujem rady toho, kto ma zbavil problemu.
Z toho vyplyva poucenie - radsej priradovat pri automatoch predny nahon s neutralom pri stojacom aute.
Froncka ma potencial na rozbehnutie aj tak - ale to je uz o dobrych pneumatikach...
Pripomeniem, ze cely problem bol odstraneny za 60 EUR (cca 1.800 SKK).

P.S.: jeden moj znamy zaoberajuci sa Oplami na juznej Morave este poradil u Opla nechat zresetovat chybove hlasky (aj historicke), ktore niekedy mozu potrapit majitela... tak snad mozno este to by mohlo niekomu pomoct. Viac Vam neviem povedat, nie som odbornik, len uzivatel. :wink:
Fronti B 2.2 DTI
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

Aha, takze v pripade prirazovani za jizdy bere servomotor moc velky proud a prepali pojistku. Je pravda, ze za jizdy potrebuje k prirazeni vetsi silu, protoze se pres synchron roztaci predni kardan a diferak. To znamena, ze budto je moturek uz vybehany a spatne se toci, nebo neco zatuhlo v tom mechanizmu co ovlada vidlicku na 4x4, a nebo tam je jina pojistka nez tam ma byt ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
ukatumba

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od ukatumba »

ukatumba píše:
sowwwa píše:
ukatumba píše:Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím?? )
Tak pánové a jede to, pozor ty ventilky stejný nejsou.
MTZracing
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 27 dub 2005 15:58
Bydliště: Rožňava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od MTZracing »

sowwwa píše:Aha, takze v pripade prirazovani za jizdy bere servomotor moc velky proud a prepali pojistku. Je pravda, ze za jizdy potrebuje k prirazeni vetsi silu, protoze se pres synchron roztaci predni kardan a diferak. To znamena, ze budto je moturek uz vybehany a spatne se toci, nebo neco zatuhlo v tom mechanizmu co ovlada vidlicku na 4x4, a nebo tam je jina pojistka nez tam ma byt ..
Je mozne, ze je ten motorcek fakt vybehany...
Potvrdil to aj "moj expert".
Fronti B 2.2 DTI
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od Janeš Petr »

to se mi moc nezdá. kolik toho ten motorek naběhal, za životnost auta v porovnání třeba s motorem stěračů. vyšroubuj ty tři šroubky na křížovej šroubovák, sundej stator, vyčisti bordel, popřípadě dej novej ten ó kroužek, co ten stator těsní, mázni pouzdýrka, rozhejbej ty zaoxidované uhlíky a musí chodit. zkusil jsi ho rovnou připojit tak jak je na autě na tu baterku na přímo, jak jsem psal ? ( odpojit svorkovnici a přivést dvojlinkou + a - na zelenej a zelenočervenej drát )
Bart 158
Příspěvky: 3
Registrován: 02 kvě 2011 13:25

Frontera B-přiřazení předku a ABS

Příspěvek od Bart 158 »

Ahoj. Jsem tu novej, máte to tu pěkný. Pročetl jsem toho dost a hodně se i dozvěděl. Já teď potřebuju vyřešit problém, kterej mám. Hned po otočení klíčku mi rychle bliká kontrolka 4x4. Už jsem si načetl o co jde. Motůrek na rozvodovce funguje, ale potřeboval bych proměřit čidla, který dávaj zpětnou vazbu ŘJ o správném přiřazení předku. Jedno je asi u pneumatickýho ovládání na levý poloose a druhý někde na tý rozvodovce. Prozradil by mi někdo jaký bych měl naměřit hodnoty v kterou chvíli. Tohle jsem tu prostě nenašel. Ventilky a hadičky už zmáknu překontrolovat sám. ;-)
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Frontera B-přiřazení předku a ABS

Příspěvek od robert.kvita »

http://www.uloz.to/8792061/fronterab-rv-zip
heslo sdělí D@ve
nebo výtah zde
doc2.doc
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

schéma řazení přední nápravy , podlakové hadičky

Příspěvek od sherpa »

jedno schéma řazení nápravy
schema.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Eisner
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 25 srp 2006 08:02
Bydliště: Česky Brod

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od Eisner »

Ahoj, tak sem dnes zjistil že mi taky nejde předek, sice kontrola neblika, svití jak má. Ale auto se vubec nechova na přiřazenej předek, nakonec sem zajel do sněhu a začel testovat, s kolegou sme zjistili že přední kola se ani jednou neprokouzla, celou dobu auto tlačil zadek.

Nemáte někdo zkušenosti co kde hledat? Jen je mi divny ža na palubce se děje vše jak má, redukce jde taky zařadit ale předek prostě nejde. Venku je slušná kosa takže se mi nechce list pod auto a hledat po slepu.

Je možný že na to má nějakej vliv mraz, protože asi tak před třemy týdny mi to normálně fungovalo, auto ted chvilku stálo a najednou tohle. J pravda že 4x4 moc nevyuživam, tak jestli mi někde něco nezamrzlo...
Frontera A Long, 2.2i, r.97, Frontera B long 2,2dti, r.04
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B

Příspěvek od Slaava »

Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“