Porucha spínání 4x4 u Frontery B
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
ten servomotor řazení se dá vyzkoušet na autě, jen odpojit svorkovnici a přivést dvojlinkou + a - na zelenej a zelenočervenej drát
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Hadičky dem je omrknout. Je zajímavé ža na jedné z těch hadiček vznikne tak neuvěřitelný podtlak, že nejde ani sundat, jak je k ventilu přicuclá. A proud do ventilu maká v pophodě.václav píše:Napadlo mě : 1. zvedni předek do luftu, zapni klíček zařaď kvalt a zkus tím otočit, nemělo by se točit nic ani druhé kolo.
2. nech stát auto na place, omrkni jak je postavenej přední kardan , udělej si na něj značku křídou, nastartuj a cukni s tím třeba jen o 10 cm , pak mrkni na ten kardan znovu jestli se nepootočil.
Takhle by jsi měl zjistit jestli ti př. náhon odpojuje jak má. (teda pokud jsem pochopyl správně funkci přiřazování př. náhonu. ) Pokud se pletu , někdo mě opravte . Ahojda Václav.
PS: jde ti do toho ventilu proud, když je noví měl by šlapat, a co hadička s přívodem podtlaku není defektní ?? mě jen napadlo.
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím??
- sowwwa
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 297
- Registrován: 16 pro 2007 23:43
- Bydliště: Krušné hory
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Myslim ze jsou stejny, to muzes zkusit kdyz od nich odpojis konektory, jestli budou davat podtlak nebo ne.ukatumba píše:Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím??
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Každý ventil má jiné číslo, a jak tedy pochopit že při přehození haríček všechno maká jen při jednom přehození 4kola sepn eale nerozepne úplně, a při dalším přehození rozepne úplně ale nesepne. Je to zku.....j madlajs . Co by jsme dali za jednu páku
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 27 dub 2005 15:58
- Bydliště: Rožňava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
U Opla mi zahlasili, ze im neustale skratuje a vyhadzuje poistky suciastka, ktoru maju oni kdesi pomenovanu ako Aktuator. Ide vlastne o zariadenie, ktorym sa priraduje predny pohon - viaceri to tu uz vopred tusili - zda sa, ze toto je forum fakt znalcov, na rozdiel od autorizovanych servisov. Kedze novy diel stoji okolo 800 EUR (24.000 SKK), zacal som hladat alternativu, ale najprv som chcel vediet, ci je to fakt porucha toho dielu. Bolo by dost blbe vyhodit tolke prachy a potom krcit ramenami, ze sa zavada opakuje... Zasiel som za sikovnym "koumakom" v jednej dedine kusok od nas a ten mi coskoro zavolal, ze auto jazdi... Vcera som bol aj ja skusobnej jazde - cesta, teren, hore-dole sme zapinali a vypinali predny nahon, a ..... ide to !!!
Ma to vsak hacik.
Moj opravar nie je vybaveny diagnostikou a softwarom pre Opel, zasahoval a zistoval len do ovladania, ktore je mozne bez firemneho SW.
Auto ma nieco najazdenych cca 180 tis. kilometrov. Pri rychlom zapinani - priradovani pedneho nahonu sa niekedy mohlo stat, ze zblbla riadiaca jednotka auomatu (umiestnena pod rucnou brzdou) a ako je u Opla caste - vsetko so vsetkym suvisi - chybova hlaska vyhadzovala poistku, na ktoru je napojene aj ABS a palubny pocitac.
Teraz pripajam predny nahon pri stojacom aute, zaradenom neutrale, zatlacim tlacitko na pristrojovke.
Mozno som napisal vela textu, mozno aj nie celkom presne, ale reprodukujem rady toho, kto ma zbavil problemu.
Z toho vyplyva poucenie - radsej priradovat pri automatoch predny nahon s neutralom pri stojacom aute.
Froncka ma potencial na rozbehnutie aj tak - ale to je uz o dobrych pneumatikach...
Pripomeniem, ze cely problem bol odstraneny za 60 EUR (cca 1.800 SKK).
P.S.: jeden moj znamy zaoberajuci sa Oplami na juznej Morave este poradil u Opla nechat zresetovat chybove hlasky (aj historicke), ktore niekedy mozu potrapit majitela... tak snad mozno este to by mohlo niekomu pomoct. Viac Vam neviem povedat, nie som odbornik, len uzivatel.
Ma to vsak hacik.
Moj opravar nie je vybaveny diagnostikou a softwarom pre Opel, zasahoval a zistoval len do ovladania, ktore je mozne bez firemneho SW.
Auto ma nieco najazdenych cca 180 tis. kilometrov. Pri rychlom zapinani - priradovani pedneho nahonu sa niekedy mohlo stat, ze zblbla riadiaca jednotka auomatu (umiestnena pod rucnou brzdou) a ako je u Opla caste - vsetko so vsetkym suvisi - chybova hlaska vyhadzovala poistku, na ktoru je napojene aj ABS a palubny pocitac.
Teraz pripajam predny nahon pri stojacom aute, zaradenom neutrale, zatlacim tlacitko na pristrojovke.
Mozno som napisal vela textu, mozno aj nie celkom presne, ale reprodukujem rady toho, kto ma zbavil problemu.
Z toho vyplyva poucenie - radsej priradovat pri automatoch predny nahon s neutralom pri stojacom aute.
Froncka ma potencial na rozbehnutie aj tak - ale to je uz o dobrych pneumatikach...
Pripomeniem, ze cely problem bol odstraneny za 60 EUR (cca 1.800 SKK).
P.S.: jeden moj znamy zaoberajuci sa Oplami na juznej Morave este poradil u Opla nechat zresetovat chybove hlasky (aj historicke), ktore niekedy mozu potrapit majitela... tak snad mozno este to by mohlo niekomu pomoct. Viac Vam neviem povedat, nie som odbornik, len uzivatel.
Fronti B 2.2 DTI
- sowwwa
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 297
- Registrován: 16 pro 2007 23:43
- Bydliště: Krušné hory
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Aha, takze v pripade prirazovani za jizdy bere servomotor moc velky proud a prepali pojistku. Je pravda, ze za jizdy potrebuje k prirazeni vetsi silu, protoze se pres synchron roztaci predni kardan a diferak. To znamena, ze budto je moturek uz vybehany a spatne se toci, nebo neco zatuhlo v tom mechanizmu co ovlada vidlicku na 4x4, a nebo tam je jina pojistka nez tam ma byt ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Tak pánové a jede to, pozor ty ventilky stejný nejsou.ukatumba píše:sowwwa píše:ukatumba píše:Ještě mě napadlo,ty ventili jsou stejný, nebo je rozdíl ve vypínacím a zapínacím?? )
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 27 dub 2005 15:58
- Bydliště: Rožňava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Je mozne, ze je ten motorcek fakt vybehany...sowwwa píše:Aha, takze v pripade prirazovani za jizdy bere servomotor moc velky proud a prepali pojistku. Je pravda, ze za jizdy potrebuje k prirazeni vetsi silu, protoze se pres synchron roztaci predni kardan a diferak. To znamena, ze budto je moturek uz vybehany a spatne se toci, nebo neco zatuhlo v tom mechanizmu co ovlada vidlicku na 4x4, a nebo tam je jina pojistka nez tam ma byt ..
Potvrdil to aj "moj expert".
Fronti B 2.2 DTI
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
to se mi moc nezdá. kolik toho ten motorek naběhal, za životnost auta v porovnání třeba s motorem stěračů. vyšroubuj ty tři šroubky na křížovej šroubovák, sundej stator, vyčisti bordel, popřípadě dej novej ten ó kroužek, co ten stator těsní, mázni pouzdýrka, rozhejbej ty zaoxidované uhlíky a musí chodit. zkusil jsi ho rovnou připojit tak jak je na autě na tu baterku na přímo, jak jsem psal ? ( odpojit svorkovnici a přivést dvojlinkou + a - na zelenej a zelenočervenej drát )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 kvě 2011 13:25
Frontera B-přiřazení předku a ABS
Ahoj. Jsem tu novej, máte to tu pěkný. Pročetl jsem toho dost a hodně se i dozvěděl. Já teď potřebuju vyřešit problém, kterej mám. Hned po otočení klíčku mi rychle bliká kontrolka 4x4. Už jsem si načetl o co jde. Motůrek na rozvodovce funguje, ale potřeboval bych proměřit čidla, který dávaj zpětnou vazbu ŘJ o správném přiřazení předku. Jedno je asi u pneumatickýho ovládání na levý poloose a druhý někde na tý rozvodovce. Prozradil by mi někdo jaký bych měl naměřit hodnoty v kterou chvíli. Tohle jsem tu prostě nenašel. Ventilky a hadičky už zmáknu překontrolovat sám.
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Frontera B-přiřazení předku a ABS
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
schéma řazení přední nápravy , podlakové hadičky
jedno schéma řazení nápravy
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Eisner
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 25 srp 2006 08:02
- Bydliště: Česky Brod
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Ahoj, tak sem dnes zjistil že mi taky nejde předek, sice kontrola neblika, svití jak má. Ale auto se vubec nechova na přiřazenej předek, nakonec sem zajel do sněhu a začel testovat, s kolegou sme zjistili že přední kola se ani jednou neprokouzla, celou dobu auto tlačil zadek.
Nemáte někdo zkušenosti co kde hledat? Jen je mi divny ža na palubce se děje vše jak má, redukce jde taky zařadit ale předek prostě nejde. Venku je slušná kosa takže se mi nechce list pod auto a hledat po slepu.
Je možný že na to má nějakej vliv mraz, protože asi tak před třemy týdny mi to normálně fungovalo, auto ted chvilku stálo a najednou tohle. J pravda že 4x4 moc nevyuživam, tak jestli mi někde něco nezamrzlo...
Nemáte někdo zkušenosti co kde hledat? Jen je mi divny ža na palubce se děje vše jak má, redukce jde taky zařadit ale předek prostě nejde. Venku je slušná kosa takže se mi nechce list pod auto a hledat po slepu.
Je možný že na to má nějakej vliv mraz, protože asi tak před třemy týdny mi to normálně fungovalo, auto ted chvilku stálo a najednou tohle. J pravda že 4x4 moc nevyuživam, tak jestli mi někde něco nezamrzlo...
Frontera A Long, 2.2i, r.97, Frontera B long 2,2dti, r.04
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Koukni sem: viewtopic.php?f=21&t=2731&start=45#p85348
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra