Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B
Tak po dlouhé době opět potřebuji pár názorů na konkrétní problém. Jde o poruchu řazení automatické převodovky. Delší dobu mi neřadí 3. stupeň. Motor se vytáčí do max. otáček a rychlost tam neskočí až úplně vypadnou všechny. Musím přeřadit na trojku a znovu se to od spodu chytne, pak dám zpátky Déčko a už to maká jak má, dokud opět nezpomalím - pak se vše opakuje. Na její konec je dost brzo, má 108 tis. km. Olej jsem nechal u Opelu doplnit a je to stejné, ne-li horší. Když zapnu zapalování, tak někde dost hlasitě cvakají el. relátka. Neměli jste někdo stejný, nebo podobný problém?
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
No Přemkovi, to v Rumunsku uprostřed nějaké širé pláně přestalo řadit úplně, a bylo to nějakým vypadlým kontaktem na převodovce, nemůžeš tam mít také někde něco rozpojenýho, že nějaké čidlo nevysílá signál nebo tak něco??? Páč, pokud bys měl něco v prdeli ve skříni, tak to potěš prdel,to by byl asi ranec
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
No, kéž by to byla realita. Bylo to v autoriz. servisu Opel na doplnění oleje do automatu, to by si asi něčeho rozpojeného všiml. No nevím. Vždy jsem se právě tohoto bál a už je to zde. Do toho mi ještě začala stále svítit kontrolka ABS. Nějak se mi mění názor na tuto značku. Nedávno mi dělali vedení a napínání rozvod. řetězu - 12.000,-Kč. Po té se uvolnila hlavní řemenice - 9.000,-Kč. Poškození pyropatrony pod sedačkou řidiče - 14.000,-Kč. Špatné tlumiče a jiné... To je na 108 tis. km trochu brzo. Možná že NE!!!
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Já tedy opravdu nevím, kdo by se tím tady v Budějkách zabýval. Doporučení dostal jeden starší pán ze Včelné, avšak ten mi sdělil, že už má věk a nemá zapotřebí (ani snahu) se "válet" pod velkým autem. Tak jsem to pochopil. Poradil mi, abych v žádném případě nenechal nikoho se v tom vrtat. Náplň s filtrem je prý tak na 7-8 let - dost divné. Dělá snad už jen malé Corsy apod. Je těžké hledat radu a pomoc. Jeho také více neznám. Sám si také netroufám, ani nemám prostory a neznám automat. převodovky, jsem malinko starší ročník. Je snadné někoho pověřit a potom zplakat nad výsledkem. No tak budem jezdit, dokud to půjde, a potom.......??? Prostě budu se dál ptát. Jinak máš Slávo pravdu, parkuji u Fitka Pouzar. Tak sláááva Opelům.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
Hele, nemám to teď před sebou, ale je tam elektroventil, ktery ovládá 3 rychl. stupeň, (resp. dva pro 2-3 stupeň a 3-4 stupeň) vada muže být v něm. Je ovaladán z ŘJ.
Jinak já jsem s automatem uplně v piči, auto už mi asi dva měsíce stojí . Už jsem byl rozhodnutý nechat ho odvézt do opla, ale ještě mi učetní dohodil nějakého machra, tak uvdím v pondělí. Stejně jsem pracovně totálně v prdeli, takže už jsem tu taky dlouho ani nenahlídl, až teď na minutku a zase běžím...
Jo a v tom rumunsku to bylo jinak, vypadla mi šaltrpáka redukce do mezipolohy.....
Jinak já jsem s automatem uplně v piči, auto už mi asi dva měsíce stojí . Už jsem byl rozhodnutý nechat ho odvézt do opla, ale ještě mi učetní dohodil nějakého machra, tak uvdím v pondělí. Stejně jsem pracovně totálně v prdeli, takže už jsem tu taky dlouho ani nenahlídl, až teď na minutku a zase běžím...
Jo a v tom rumunsku to bylo jinak, vypadla mi šaltrpáka redukce do mezipolohy.....
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
- DJ.Tom
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 892
- Registrován: 21 zář 2006 11:30
- Skype: tomidum
- Bydliště: Praha 4
Ahoj, když to dáš na diagnostiku tak se dá vytáhnout kompletní historie co se v tý převodovce dělo a dá se nádherně zjistit jaký člen je špatný, zvláště pokud to dělá pořád.
Jak si psal o té patroně na předpínání pásů. U každého Bčka dříve nebo později odejdou konektory pod sedačkama, já vyměnil oba a je to ok, jinak je to stejná patrona jako u Astry a na vrkáči stojí 1500 výměna tak 2 hodiny práce (musí se vyndat sedačka) koukám že tebe to autíčko nějak moc zlobí.
když to tak vidím tak já až na hučící dif jsem chytil zlatej kousek.
Jak si psal o té patroně na předpínání pásů. U každého Bčka dříve nebo později odejdou konektory pod sedačkama, já vyměnil oba a je to ok, jinak je to stejná patrona jako u Astry a na vrkáči stojí 1500 výměna tak 2 hodiny práce (musí se vyndat sedačka) koukám že tebe to autíčko nějak moc zlobí.
když to tak vidím tak já až na hučící dif jsem chytil zlatej kousek.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21
Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
No chlapi, díky za rady a vůbec za reakci. Vše si beru za své a utvořím nějaký závěr. Jenom stále nevím, kdo by mi to mohl zdiagnostikovat jiný, než Opel Král. Tam jsem si, když Vás tak poslouchám pěkně naběhl. Ale stíhala mě jedna závada za druhou a už jsem byl zoufalý. V létě se to nadměrně přehřívá, do toho mi praskla trubka klimatizace, teď se zase přidalo klepání v PZ části vozu na nerovnostech, jako by mlátil tlumič - NEVÍÍÍM!! To auto jsem kupoval v Brně v autobazaru EuroCar, protože jsem se do něj zbláznil jako do ženský a jinde jsem (na internetu) hezčí nenašel. Bylo sice dost drahé (vzhledem ke stáří), ale pěkné. Majitelem byl německý občan žijící u nás. A byl jediný. Kupované bylo v SRN. V autobazaru stálo půl roku. Čekalo na vola - na mě! Mám Fronťu rád, na chalupě udělá mraky práce, ale také to dost stojí (nemyslím spotřebu). Zkusím se tedy dál ptát, kdo by se mi na to mohl občas podívat a za slušnou cenu mi poskytl servisní služby. Ještě jednou díky za rady a názory. Čau parťáci.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika
No čistě teoreticky diognostiku by jsme snad uměli přečíst, ale ještě jsem ji na automatu nezkoušel.
- PM palkon
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 02 bře 2007 09:23
- Bydliště: Ostravsko
Re: Neřadí AUTOMAT u Béčka tak jak má.....
Olej v automatu jsem si měnil sám, čtyři litry tam zahučely jak nic. Filtr v převodovce jsem neměnil, přotože jsem ani neveděl, že tam nějaký je. Nějaké kovové sítko jsem tam viděl, ale to bylo čisté. Aut.převodovka má zespod dvě olejové vany, velkou a malou. Velká má vypouštěcí šrouby, malá nemá nic. Je dobré sundat obě vany, protože v té malé zůstává asi litr starého oleje. Pod velkou je sítko (filtr) a k vaně je přidělán magnet na chytání kovových špon (rozhodně tam není zbytečně).
Frontera B 2.2dti dlouhá automat
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Re: Neřadí AUTOMAT u Béčka tak jak má.....
[
Tak ti moc díky. To jsou ty správné informace. Já jsem zatím sháněl to sítko, protože bylo zde již napsáno, že pokud je zanesené, tak to neřadí. S hrůzou jsem zjistil, že jen to sítko stojí přes 5.000,- Kč a vreplice ho nedělají. To je právě to, čeho se bojím. Já ho koupím, nechám vyměnit a ono to bude stále stejně blbnout a moje investice je opět v prr.... Zatím jsem nechal doplnit olej a to vůbec nezabralo. Skutečně si nevím rady. Korunek nazbyt také není, a tak vyčkávám a nevím na co!!! Jak je to s těsněním těch dvou van. Asi také bude třeba, co? Kolik za ně chtějí? Tak zatím.
Tak ti moc díky. To jsou ty správné informace. Já jsem zatím sháněl to sítko, protože bylo zde již napsáno, že pokud je zanesené, tak to neřadí. S hrůzou jsem zjistil, že jen to sítko stojí přes 5.000,- Kč a vreplice ho nedělají. To je právě to, čeho se bojím. Já ho koupím, nechám vyměnit a ono to bude stále stejně blbnout a moje investice je opět v prr.... Zatím jsem nechal doplnit olej a to vůbec nezabralo. Skutečně si nevím rady. Korunek nazbyt také není, a tak vyčkávám a nevím na co!!! Jak je to s těsněním těch dvou van. Asi také bude třeba, co? Kolik za ně chtějí? Tak zatím.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neřadí AUTOMAT u Béčka tak jak má.....
Jak jsem již napsal 27.10
U automatu je velice důležitý olej. Jestliže tam byla půodní náplň tak si zaslouží kompletní výměnu. Navíc je vevnitř sítko, které když se zasere tak je konec s řazením. Kvalita oleje dokáže ovlivnit řazení příslušných převodových stupňů. Zjednodušeně napsáno.
A velký pozor zde u doplnění oleje. I po změření v servisu a jeho jenom pouhém dolití může opravdu nastat situace kdy převodovka špatně řadí. To je bohužel holý fakt. Takže opravdu u automatické převodovky vřele doporučuji vypustit veškerý olej a dát tam úplně novou náplň. Je to nejlevnější řešení předtím než se začne kuchat převodovka. V 90 procentech toto pomůže. V těch 10 bohužel je již pozdě. Doufám že to není tvůj případ.
U automatu je velice důležitý olej. Jestliže tam byla půodní náplň tak si zaslouží kompletní výměnu. Navíc je vevnitř sítko, které když se zasere tak je konec s řazením. Kvalita oleje dokáže ovlivnit řazení příslušných převodových stupňů. Zjednodušeně napsáno.
A velký pozor zde u doplnění oleje. I po změření v servisu a jeho jenom pouhém dolití může opravdu nastat situace kdy převodovka špatně řadí. To je bohužel holý fakt. Takže opravdu u automatické převodovky vřele doporučuji vypustit veškerý olej a dát tam úplně novou náplň. Je to nejlevnější řešení předtím než se začne kuchat převodovka. V 90 procentech toto pomůže. V těch 10 bohužel je již pozdě. Doufám že to není tvůj případ.
- PM palkon
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 02 bře 2007 09:23
- Bydliště: Ostravsko
Re: Neřadí AUTOMAT u Béčka tak jak má.....
Těsnění demomtáž nevzdrželo, ale po novém jsem se ani nepídil. Vystřihl jsem si nové z těsnícího papíru, je sice o něco tenčí než origo, ale o milimetr vyšší hladina oleje určitě nevadí. Těsnění jsem pak pro jistotu lehce potřel těsnícím tmelem na motorové skříně, ale opravdu jen lehce a spíš z vnější strany, aby se nic nedostalo do převodovky.
Olej jsem dával od Fuchse Titan ATF 4000, mám na něm najeto cca 2tkm a zatím vpoho. Celkový dojem je, že se zlepšil průběh řazení.
Olej jsem dával od Fuchse Titan ATF 4000, mám na něm najeto cca 2tkm a zatím vpoho. Celkový dojem je, že se zlepšil průběh řazení.
Frontera B 2.2dti dlouhá automat
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Re: Neřadí AUTOMAT u Béčka tak jak má.....
Tak teď jste mě chlapcí dostali do kouta. Jdu do toho a nechám vyměnit i sítko. Na to, aby byla v kelu má dóóóst málo naběháno (109 tkm). Já ale nevím, kdy a jestli vůbec byl olej někdy měněn. Je fakt, že toto musím podstoupit, abych věděl co dál. Kéž by jste měli pravdu!!! Tak zatím, dám vědět.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B
Tak nazdárek. Konečně jsem dostal doporučení na šikovného mehanika, co má vlastní dílnu doma a dělá po zaměstnání. Mimochodem pracuje v servisu Opel, Chevrolet. Sehnal mi nové orig. sítko a těsnění za slušnou cenu (4640,-) a doma mi to vyměnil. Olej jsem také musel dokoupit, protože je ho třeba 8 litrů. Výsledek = když to řadí, tak to téměř nepoznám, to se markantně zlepšilo, ale z dvojky na trojku to často nepřeřadí a vyskočí do volnoběžky. Takže důvod ke spokojenosti nemám. Prý bylo na magnetu ve vaně nadměrně mnoho špon. Jestli ta skříň nechtěla udělat proplach a po té až dát novou náplň. Prostě někdy to řadí, někdy ne a to potom jedu jak začátečník "jako když vypadne kvalt". Tolik k automatu.
K těm najetým km: samozřejmě si jistej být nemohu, ale jinak tomu stav interieru, motoru, brzd, atd.odpovídá. Byly najížděny pomalu a dlouho. Teď mi odešlo žhavení, tak koupím svíčky a vyměním je sám. Spadává mi ta po třech dnech nafta, pak poměrně dlouho točím při startu. Jinak jde na cvrnk.
TAK SE VŠICHNI OFFROAĎÁCI MĚJTE SKVĚLE A AŤ NÁM TY OPELY V DALŠÍM ROCE CO NEJVÍCE DRŽÍ!!!
K těm najetým km: samozřejmě si jistej být nemohu, ale jinak tomu stav interieru, motoru, brzd, atd.odpovídá. Byly najížděny pomalu a dlouho. Teď mi odešlo žhavení, tak koupím svíčky a vyměním je sám. Spadává mi ta po třech dnech nafta, pak poměrně dlouho točím při startu. Jinak jde na cvrnk.
TAK SE VŠICHNI OFFROAĎÁCI MĚJTE SKVĚLE A AŤ NÁM TY OPELY V DALŠÍM ROCE CO NEJVÍCE DRŽÍ!!!
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat