postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 lis 2011 09:21
postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
Prosim mohli by jstemi poradit mam fronteru A z roku 1993 a Chtěl bych se zeptat jaky je zprávný postup při odvzdušňováni brzd,když to ma zatěžak!Nemam ani kompresor ani tu podtlakovku.da se to odvzdušnit normalně po staru?pokud ano nejprve odvzdušnim zátěžak a přední kola a pak teprve zadni?předem děkuji za radu!
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Správné odvzdušněni Frontery A
Doporucuju, pokud uz je nemas sundane, odvzdusnovaky predem nekolikrat nastrikat konkorem. Predem myslim dlouho a nekolikrat. Nez to urvat, at to jde lehceji, jinak je to ve vlakne
viewtopic.php?f=16&t=2810&start=60
viewtopic.php?f=16&t=2810&start=60
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Správné odvzdušněni Frontery A
brzdy se odvzdušňují v pořádí
PZ kolo
LZ kolo
PP kolo lehce odfouknout, až jde kapalina
zátěžák
PP kolo dokončit
LP kolo
Kvuli délce potrubí, různým stoupáni a klesání trubek a malému objemu hlavního brzdového válce je frontera šlapáním na pedál téměř neodvzdušnitelná, takže jedinej rychlej a 100% způsob odvzdušnění je tlakovým vzduchem přes nádobku kapaliny. pokud nemáš možnost tlakového vzduchu, ani možnost zaimprovizovat ( zdroj tlakového vzduchu je i rezervní kolo ) . nejdřív odpoj táhlo zátěžáku a dej ho do polohy, jako když je auto plně naložené ( můžeš to zkusit i bez odpojení ale průtok k zadním kolům může být omezen a odvzdušňování se tím zbytečně komplikuje ). pokud máš soustavu uplně prázdnou, je dobré povolit všechny odvzdušňováky a postupně, jak z nich začne vytékat samospádem kapalina, je jeden za druhým utahovat. Pak jen nasadit hadici se vzduchem nějakým vhodným způsobem na nádobku kapaliny ( třeba kus gumy s dirkou ) a postipně odvzdušňovat
PZ kolo
LZ kolo
PP kolo lehce odfouknout, až jde kapalina
zátěžák
PP kolo dokončit
LP kolo
Kvuli délce potrubí, různým stoupáni a klesání trubek a malému objemu hlavního brzdového válce je frontera šlapáním na pedál téměř neodvzdušnitelná, takže jedinej rychlej a 100% způsob odvzdušnění je tlakovým vzduchem přes nádobku kapaliny. pokud nemáš možnost tlakového vzduchu, ani možnost zaimprovizovat ( zdroj tlakového vzduchu je i rezervní kolo ) . nejdřív odpoj táhlo zátěžáku a dej ho do polohy, jako když je auto plně naložené ( můžeš to zkusit i bez odpojení ale průtok k zadním kolům může být omezen a odvzdušňování se tím zbytečně komplikuje ). pokud máš soustavu uplně prázdnou, je dobré povolit všechny odvzdušňováky a postupně, jak z nich začne vytékat samospádem kapalina, je jeden za druhým utahovat. Pak jen nasadit hadici se vzduchem nějakým vhodným způsobem na nádobku kapaliny ( třeba kus gumy s dirkou ) a postipně odvzdušňovat
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 lis 2011 09:21
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
Superr moc děkuji!moc si toho cenim že sis udělal čas mi to takhle napsat takto nemužu udělat snad chybu!super!daval sem všechny trubky a hadice nove takže to mam uplně prazdne!tak snad to neskazim!Fakt super diky!jen mam obavy zda ten muj zatěžak spravně funguje byl značne orezli a klouby vubec nechodili tak sem to očistil rozchodil ted už se hybe volně tak snad to dobře dopadne!na asfalt auto jen tak nevemu,mam toho ještě zpoustu před sebou ale podle tveho navodu,to pak znovu zopakuji a určitě to dopadne!po vikendu dam vědět jak to šlo!každopadně moc děkuji
- jaspy318
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 24 črc 2011 22:28
- Skype: bukaj318
- Bydliště: Chomutov
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
Sorry že otevírám starý téma, ale nedalo mi to nenapsat Když jsem to dělál já, měnil jsem trubičky a hadičky na předku od těch kostek (T-éček) ke kolům, a vzadu taky jen trubičky od kostky ke kolům. Vzadu jsem si dával pozor aby mi nevytekla kapalina právě z toho zátěžáku - kostku jsem zašrouboval zátkou. Na předku to teda nejspíš vyteklo celý. Když jsem odvzdušňoval tak jen na kolech a na zátěžák jsem nešáhl. S autem už nějaký ten pátek jezdím a brzdí parádně
A 2.4i 1992 stříbrná metla, ochranej rám, nášlapy, přídavný dálkáče v rámu i na střeše, mlhovky...
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
nějak jsem nepochopil, co je ti na tom divného ? když jsi zátěžák neodpojil a neprouští někde uvnitř, nemohl se ani zavzdušnit
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- jaspy318
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 24 črc 2011 22:28
- Skype: bukaj318
- Bydliště: Chomutov
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
Nic na tom divného není Myslel jsem to jen jako radu pro další neznalé všude se tu píše jak zátěžák odvzdušňovat, ale je přeci lepší to udělat tak abych ho odvzdušnovat nemusel
A 2.4i 1992 stříbrná metla, ochranej rám, nášlapy, přídavný dálkáče v rámu i na střeše, mlhovky...
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
no ono se dost často stane, že ti chytne vzduch začátek té trubky od kostky k zátěžáku a pak ti stejně nic jiného nezbyde, než to odvzdušnit celé. Je to taková loterie
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- jaspy318
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 24 črc 2011 22:28
- Skype: bukaj318
- Bydliště: Chomutov
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
jasný, ale za zkoušku to stojí
A 2.4i 1992 stříbrná metla, ochranej rám, nášlapy, přídavný dálkáče v rámu i na střeše, mlhovky...
- Jokerrr83
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 207
- Registrován: 31 říj 2013 19:24
- Skype: jokerrr.
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
prosim, doplnete nekdo do tohoto vlakna, kolik se vejde do celeho brzdneho systemu brzdovky nekde jsem to tu na fokru cetl, ale kde? :D
Frontera A 2.0i Sport 4x4 (1996)-manualni AVM pevnostni,do terenu 31´na 11,5´ R15 Muzilla LT s diskem ET-35, predni tlumice Ironman, UP + 5 cm na podlozkach, vyhozena stabilka, koncovka Remus, naviják BESW12000, predni pevnostni naraznik
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
to záleží na tom.... když si zapřeš pedál, aby ti při opravě nic nevyteklo a odvzdušňuješ to tak, jak se má, stačí ti štamprdle. když jsi lemra a ani po desátém odvzdušnění to nebrzdí, nestačí ti ani 5 litrů když budeš mít nové destičky, stačí ti štamprdle do celého okruhu, když budeš bez obložení, potřebuješ štamprdle do každého válečku...
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Jokerrr83
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 207
- Registrován: 31 říj 2013 19:24
- Skype: jokerrr.
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
jde o to, ze hodlam tu kapalinu vymenit celou, uz je nejaka smradlava z toho vypliva, je rozumne to komplet vypustit a pote nalit novou? nebo je lepsi jen dolivat do te doby, nez zacne tect ta nova?
Frontera A 2.0i Sport 4x4 (1996)-manualni AVM pevnostni,do terenu 31´na 11,5´ R15 Muzilla LT s diskem ET-35, predni tlumice Ironman, UP + 5 cm na podlozkach, vyhozena stabilka, koncovka Remus, naviják BESW12000, predni pevnostni naraznik
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
dolívat vypustít brzdovej systém není vana, abys vytahl špunt a ono to vyteklo
že se ti ale nelíbí kapalina podle smradu, to jsem ještě neslyšel. vzhledem k tomu, že máš ročník 95, tak pokud se nechystáš na svátky sjíždět s vlekem nějakou osmitisícovku, nebo aspoň Alpy, vykašlal bych se na to. Už jen proto, že příští rok na jaře zjistíš, že máš zatuhlej třmen a budeš dělat nechtěnou výměnu kapaliny. V létě budeš dělat destičky a kvuli natržené prachovce budeš dělat nechtěnou výměnu podruhé a až tě napodzim vyhodí z STK kvuli té osmnáctileté brzdové hadičce, budeš to měnit potřetí. v lepším případě ti nezačne téct hlavní brzdovej válec, takže další výměnu brzdovky bych viděl na jaro 2015 a ty peníze bych radši prolil chřtánem, než trubkama dvacetiletého krámu, kde se ty výměny dělaj nechtěně v třikrát častějších lhůtách, než se píše preventivní výměna v servisním manuálu
že se ti ale nelíbí kapalina podle smradu, to jsem ještě neslyšel. vzhledem k tomu, že máš ročník 95, tak pokud se nechystáš na svátky sjíždět s vlekem nějakou osmitisícovku, nebo aspoň Alpy, vykašlal bych se na to. Už jen proto, že příští rok na jaře zjistíš, že máš zatuhlej třmen a budeš dělat nechtěnou výměnu kapaliny. V létě budeš dělat destičky a kvuli natržené prachovce budeš dělat nechtěnou výměnu podruhé a až tě napodzim vyhodí z STK kvuli té osmnáctileté brzdové hadičce, budeš to měnit potřetí. v lepším případě ti nezačne téct hlavní brzdovej válec, takže další výměnu brzdovky bych viděl na jaro 2015 a ty peníze bych radši prolil chřtánem, než trubkama dvacetiletého krámu, kde se ty výměny dělaj nechtěně v třikrát častějších lhůtách, než se píše preventivní výměna v servisním manuálu
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: postup odvzdušněni Frontery A bez ABS
Peter ma pravdu. Dovod na vymenu kvapaliny sa u nasich nast-rocnych aut vzdy vyskytne. Kvoli technickej kontrole vymenim kvapaliny len v nadzke. Staru vytiahnem injekcnou striekackou von, vytriem nadrzku a nalejem novu. Technik na STK ju vonat nebude. Na väcsiu vymenu si pockam ked sa nieco vyskytne s toho co Peter vyssie vymenoval Ale racej nech sa nic zatial nevyskytne
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech