Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 26 črc 2005 16:59
nečekané drama s ABS
Zdar chlapi, tenhle článek píši jako za prvé varování a za druhé jako žádost o radu. Včera jsem si tak dobrž'doval na červené v centru Prahy, když bezdůvodně spustilo ABS což by tolik nevadilo, ale brzdy ztratily tak 90% výkonu a zastavil jsem až díky nárazníku auta přede mnou. Docela pakárna, auto jsem odstavil a ve středu jde do servisu, mrazí mě, co se mohlo stát ve větší rychlosti, řídíme dost kilo železa.
Ptám se - nestalo se někomu podobná situace a nezná někdo příčinu? Musím doplnit, že auto by šlo do servisu tak jako tak, díky nerovnoměrnému účinku brzd na zadku jsme se rozhodli vyměnit jeden zadní brzdič, který nefunguje dobře. Díky za pozornost a případnopu radu.
Ptám se - nestalo se někomu podobná situace a nezná někdo příčinu? Musím doplnit, že auto by šlo do servisu tak jako tak, díky nerovnoměrnému účinku brzd na zadku jsme se rozhodli vyměnit jeden zadní brzdič, který nefunguje dobře. Díky za pozornost a případnopu radu.
- Petas480
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 110
- Registrován: 24 led 2009 00:20
Re: nečekané drama s ABS
vím, o čem pavelson píše a vim, jaká je to bezmoc, když člověk dojíždí do křižovatky na suchu a ne moc rychle a šlápne na brzdu, pedál ztvrdne aktivujou se ventily ABS, takže mě začne kopat pedál do nohy, jako na ledě a auto jede pořád a ne a ne zastavit. Dělala mi to druhá omega A a problém byl v zaoxidovaných a sežraných kabelech a kontaktech napájecího relé ABS. Když se na to dostala voda, tak to takhle začalo kravnout. Bylo to v motorovim protoru na podběhu a pod tim byla prohnilá dirka jak pětikoruna. Nedavno se mi to stalo u nissana a vw lt35, ale bylo to při otáčení v plnym rejdu na dvoře na 1 a jen kraťoučce to zabubnovalo a hned zabrzdilo. Tam to byl asi problém velkýho rozdílu v otáčkách vnějšího předního a vnitřního zadního kola.
Jinak ta oma to udělala vždy jen při zastavování kolem 10km/h, kdy by to ABS podle manuálu už nemělo být v činnosti, ale při běžnym brždění za jízdy to neudělalo nikdy a vždy se mi pak rosvítila kontrolka a ABS nefungovalo. Vyndej zatim pojistku na ABS, nebo hlavní relé ABS a můžeš normálně jezdit
Jinak ta oma to udělala vždy jen při zastavování kolem 10km/h, kdy by to ABS podle manuálu už nemělo být v činnosti, ale při běžnym brždění za jízdy to neudělalo nikdy a vždy se mi pak rosvítila kontrolka a ABS nefungovalo. Vyndej zatim pojistku na ABS, nebo hlavní relé ABS a můžeš normálně jezdit
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: nečekané drama s ABS
Toto je bolest ABS na fronterách a dovolím si říct že i bolest ABS na všech ostatních autech. Díky odcházejícímu čidlu ABS dojde při malé ryychlosti k aktivaci ABS a neubrzdíte to ani očima. Ano mám takovou zkušenost, naštěstí bez nehody. Ve vyšší rychlosti dojde k vyřazení ABS. Jestli že se tato závada objeví doporučuji vyndat pojistku ABS a ABS deaktivovat.
- Rom.Honda
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18 lis 2009 19:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Co já mám zkušenosti obecně s Hondama, tak špatný nebo odcházející senzor ABS vyhodnotí řídící jednotka jako chybu, vypne ABS, rozsvítí se kontrolka a ABS nefunguje.
Ale zažil jsem prasklý ozubený kroužek na homokyn. kloubu (protějšek čidla), díky kterému se při dobřžďování samo spouštělo ABS !!! A značně se tím prodloužila brzdná dráha.
Ale zažil jsem prasklý ozubený kroužek na homokyn. kloubu (protějšek čidla), díky kterému se při dobřžďování samo spouštělo ABS !!! A značně se tím prodloužila brzdná dráha.
Honda Ridgeline 3.5 Vtec r.v. 2006 , Jeep Cherokee XJ 2.1 TD 1993 ... dříve Honda Passport 3.2 V6 LPG 2001
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 26 črc 2005 16:59
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Tak auto mám doma, ale přeskočeno není, vzhledem k podmínkám jsem si mohl vše dostatečně prověřit. Výměnou vadného zadního brzdiče je odstraněna nesouměrnost účinku brzd na zadní nápravě, vzhledem k investici do všech kotoučů a destiček teď opravdu brzdí dokonale, ale jen do chvíle, než nastoupí ABS. Při nízké rychlosti sepne již při poměrně jemném dobržďování, celkem intuitivně tedy přišlápnu pedál brzdy víc, ten mi ovšem klade naprosto nepřiměřený odpor a brzdný účinek je minimální, až do chvíle, kdy naprostým násilím přeci jenom překonám odpor brzdového pedálu, povede se mi ho trochu sešlápnout a vůz brzdí.(naokraj, měřím 190 a vážím metrák masa, v nedostatečném vzrůstu to není).po tomto zážitku obvykle zažehne kontrolka abs a já se můžu klidně klouzat, teď už bez obav, že mě brzdy zaskočí.
S tímto stavem se jen tak nesmířím a proto, pokud máte někdo jakýkoliv tip, sem s ním, jelikož je Nimrod dlouhodobě zahlcen, posbírám(doufám) vaše moudra a předám je svému doktorovi, který se holt bude muset zakousnout a něco se naučit.
Ještě jednou díky za spolupráci.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
A když tomu ABS sebereš pojistku, tak to brzdí normálně?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
to by mělo. Bez ABS to jede rovnou na brzdovej válec. Někdo tvrdí, že to dělají vysraná čidla na kolech. Nejblbější je prý že čidlo je třeba OK ale protikus je prdlej kroužek nějakej. Na Audi to mám pernamentně vysratý, tak to zatím neřeším, Campo takovou pitomost nemá.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Právě takovýhle informace sem si vykládal jako poruchu posilovače. Při vyšších než nizkých rychlostech to brzdí košer i s ABS?pavelson píše:Při nízké rychlosti sepne již při poměrně jemném dobržďování, celkem intuitivně tedy přišlápnu pedál brzdy víc, ten mi ovšem klade naprosto nepřiměřený odpor a brzdný účinek je minimální, až do chvíle, kdy naprostým násilím přeci jenom překonám odpor brzdového pedálu, povede se mi ho trochu sešlápnout a vůz brzdí...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Petas480
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 110
- Registrován: 24 led 2009 00:20
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
V první řadě zkontroluj ty zubový kroužky, jestli nejsou moc orezlí, vyčisti, jak přední, tak zadní. pak zkontroluj, jaké mezery jsou mezi snímačem a tim kroužkem, jestli není náhodou nějaké moc daleko, mohlo by to taky takhl zlobit.
pak odpoj jednotlivý snímače a proměř odpor. Na předku by měl být 2100-2600 Ohm, měl bys bejt v tomhle rozmezí a na zadku by to mělo být mezi 1100-1700 Ohm.
Pokud budou v pořádku všechny čidla odporově, zkus proměřit ještě voltmetrem (stejným způsobem jako měříš odpor) při roztočení kola na cca 60rpm by mělo to čidlo vygenerovat minimálně 0,1V.
A co diagnostika? Žádný chyby nepíše a nejsou ani v paměti? Když se rosvítí kontrolka, tak by si měla ŘJ pamatovat, co bylo za problém a jestli se chyba neuloží, tak to nasimulovat, aby se rosvítila kontrolka, nechcípat a připojit diag s rosvícenou kontrolkou, tu chybu by měla ukázat, když z nějakého důvodu svítí.
pak odpoj jednotlivý snímače a proměř odpor. Na předku by měl být 2100-2600 Ohm, měl bys bejt v tomhle rozmezí a na zadku by to mělo být mezi 1100-1700 Ohm.
Pokud budou v pořádku všechny čidla odporově, zkus proměřit ještě voltmetrem (stejným způsobem jako měříš odpor) při roztočení kola na cca 60rpm by mělo to čidlo vygenerovat minimálně 0,1V.
A co diagnostika? Žádný chyby nepíše a nejsou ani v paměti? Když se rosvítí kontrolka, tak by si měla ŘJ pamatovat, co bylo za problém a jestli se chyba neuloží, tak to nasimulovat, aby se rosvítila kontrolka, nechcípat a připojit diag s rosvícenou kontrolkou, tu chybu by měla ukázat, když z nějakého důvodu svítí.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 26 črc 2005 16:59
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Jo, jo, ve vyšší rychlosti nemá problém ani ABS.....
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 26 led 2011 08:31
- Bydliště: Kadaň X22DTH
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
měl bych taky dotaz ted jak byla zimá a byli všude ty sračky tak sem auto nastartoval jel a ABS normálně fungovalo po ujetí asi tak cca 2-3 km už nefungovalo nemáte někdo nějakou zkušenost a třeba když sem nastartoval fungovalo ujel 10m chcípnul nastartoval znova už nešlo děkuji za radu
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
na redukovanu jednotku to obvykle ide pekne pomaly aj strmym kopcom. a trenie tiez spravi svoje....tak neviem.robert.kvita píše:Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Na redukci jezdím málo, trošku pomáhá navolit "1" a sport režim ale na blátě se ABS aktivuje furtsherpa píše:na redukovanu jednotku to obvykle ide pekne pomaly aj strmym kopcom. a trenie tiez spravi svoje....tak neviem.robert.kvita píše:Mě ABS vadí nejvíc v terénu, automatem se brzdit nedá. Zkusím vyhodit pojistku a jestli se to zlepší tak tam dám vypinač.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 kvě 2011 13:25
Re: Porucha ABS (chyba kabeláže nebo řídící jednotky?)
Mám na béčku problém s tím, že nemám brzdový desky s konektorem pro kontrolu opotřebení. Na autě jsou ale konektory čtyřpinový, takže bych tam rád napáchal odpory s příslušnou hodnotou, kterou ale bohužel neznám. Navíc mi na levym kole chybí čidlo na abs. Čidlo mám z Octávie ( jak jsem se tu dičetl, že tam jde), ale nevím na který dva piny z těch čtyř ho mám napáchat.
Snažil jsem se tu načíst co se dá, ale tyhle informace jsem bohužel nenašel. Tak kdyby tu byl někdo od té dobroty...
Snažil jsem se tu načíst co se dá, ale tyhle informace jsem bohužel nenašel. Tak kdyby tu byl někdo od té dobroty...