Podtlakový posilovač brzd (nejen u vznětových motorů)

Brzdový systém všech modifikací Frontera.
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Podtlakový posilovač brzd (nejen u vznětových motorů)

Příspěvek od Pavel M »

Minulý týden jsem začal registrovat věc, která mě zarazila v sobotu ráno při startování.
Sedl jsem do auta a šlápl na brzdu, jako že budu startovat ( mám automat a ten startuju vždy se sešláplou brzdou).
Ale zarazilo mě, že pedál byl tvrdej. Natočil jsem auto a pedál brzdy normálně klesnul. Vyjel jsem a cestou sledoval, jak to brzdí.
Brzdilo to úplně normálně, ale přijel jsem domů a druhej den ráno opět tvrdý pedál.
Takže pravděpodobně někde uniká podtlak z posilovače, ale při chcípnutí a vizuelní kontrole ev. netěsnosti, jsem nic nenašel :(

Docela mě to trápí, i když na brzdnej účinek při jízdě to nemá vliv. Nemáte ponětí, kde to může unikat ?
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed
Dandy

Re: Podtlakový posilovač

Příspěvek od Dandy »

Tak to mám podobný problém, ale mě to dělá za jízdy, když šlápnu 4x krátce po sobě na pedál, tak stvrdne a špatně brzdí. K tomu se mi rozsvítí kontrolka brzd. Kapalinu mám dost a brzdy jsem už odvzdušnil několikrát a nic. Co stím ? Vyměnit vůz, za trojkolku. :x :x :x
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Podtlakový posilovač

Příspěvek od Janeš Petr »

Dandy píše:Tak to mám podobný problém, ale mě to dělá za jízdy, když šlápnu 4x krátce po sobě na pedál, tak stvrdne a špatně brzdí. K tomu se mi rozsvítí kontrolka brzd. Kapalinu mám dost a brzdy jsem už odvzdušnil několikrát a nic. Co stím ? Vyměnit vůz, za trojkolku. :x :x :x
3kolka.jpg
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Podtlakový posilovač

Příspěvek od Janeš Petr »

čtyřikrát šlápnout,to je asi tak normální,pak to za vteřinu zhasne. a do druhýhu dne... ? :shock: to vůbec neznám. jinak, za tříkolu rád vyměním :grin: :grin:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Podtlakový posilovač

Příspěvek od Slaava »

Dandy píše:Tak to mám podobný problém, ale mě to dělá za jízdy, když šlápnu 4x krátce po sobě na pedál, tak stvrdne a špatně brzdí. K tomu se mi rozsvítí kontrolka brzd. Kapalinu mám dost a brzdy jsem už odvzdušnil několikrát a nic. Co stím ? Vyměnit vůz, za trojkolku. :x :x :x
Kontrolka brzd je zapojená jak na čidlo hladiny brzdovky ve vyrovnávací nádobce a čidlo ručky, tak na čidlo tlaku v posilovači brzd. Její svícení teda nesouvisí s brzdovkou ale se zavzdušněním komory posilovače.

Pokud je podezření na špatnou funkci vývěvy, je třeba ji včas vyndat, vyčistit a zrepasovat. V momentě, kdy se vysere za jízdy je už pozdě. Při opakovaném brždění v rychlém sledu je vcelku normální, že vývěva nestíhá celý okruh odvzdušňovat. U některých vznětových motorů se to řeší větším zásbníkem podtlaku nebo dvojicí menších zásobníků. Okruh se zavzdušní a natlakuje také při brždění bez běžící vývěvy (motoru). Obvykle k tomu dochází, pokud je člověk zvyklej nejdřív chcípnout motor, pak zaručkovat nebo tam dát kvalt a pak až sundat nohu z brzdy (resp. ještě s brzdou jednou sjet dolů). Problém je taky při tažení vozu, kdy se má člověk pokoušet brzdit bez posilovače. Trochu potom pomáhá odpojení podtlakovýho okruhu hned před posilovačem - na obou stranách talíře posilovače je potom alespoň atmosférický tlak. Osobně si myslím, že by tomuhle okruhu v 2,3TD prospěl ventil, který by byl hned před před posilovačem brzd, a který by odpouštěl případný přetlak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Dandy

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Dandy »

Slaavo díky, ale co je to ta vývjeva, to je to čerpadélko za altikem ?
Nějaký ventylek jsem našel, vede z podtlakové trubičky - modrá trubička přes naftové čerpadlo a potom je zakončená bílím ventylkem který se dá zmáčknout. Možná že je vedný, ale je fakt,že ty brzdy blbnou čindálvíc.
Skusím to zítra udělat, co jsi tu popsal.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Slaava »

Dandy píše:Slaavo díky, ale co je to ta vývjeva, to je to čerpadélko za altikem ?
Nějaký ventylek jsem našel, vede z podtlakové trubičky - modrá trubička přes naftové čerpadlo a potom je zakončená bílím ventylkem který se dá zmáčknout. Možná že je vedný, ale je fakt,že ty brzdy blbnou čindálvíc.
Skusím to zítra udělat, co jsi tu popsal.
Jo, vývěva je přidělaná na zadek altíku. Ten bílej ventilek, co popisuješ, je podle mě ventil ovládání EGR, kterej by měl bejt přidělanej pod pákou ovládání dávky paliva na vstřikovači. Z ventilu by dál měla pokračovat trubička do dalšího ovládací ventilu, kterej ja na horní čelní straně vstřikovače. Koukni na viewtopic.php?f=7&t=791

Zkus kdyžtak odpojit celou tu větev, co ovládá EGR (ty tenký trubičky) a vývod utěsni - tak alespoň zjistíš, jestli to fakt není tím, že by ten okruh byl netěsnej. Vývěva se dá poměrně snadno zrepasovat, někdy se ale stává, že se ohlodá drážkování na hřídeli, co vede z altíku a na který je nasazenej rotor vývěvy. Potom se musí sehnat novej altík nebo se to musí nějak zbastlit.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Dandy

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Dandy »

Tak si představ Slaavo, že se mi to spravilo dřív, než jsem stihl cokoliv udělat. Mě ten problém vznikl výměnou altika. Asi to bylo zavzdušněné to čerpadlo a po cca 400km se mi to spravilo. Přesto to jsou moc cenné rady,díky za pomoc.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Janeš Petr »

vidíš,nic se nemá spravovat v předstihu,co kdyby se to chtělo spravit samo :grin:
Uživatelský avatar
Jirka z Petrovic
Začínající diskutér
Příspěvky: 183
Registrován: 03 čer 2005 12:57
Bydliště: Petrovice u Karviné

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Jirka z Petrovic »

Nazdar chlapi! :) Tak a uz jsem opet v pr....Uz po druhe mi sla vyveva do haje :evil: Respektive ten unasec co jsou vnem ty packy!!!Normalne se ten vnitrni tisicihran strhl :evil: Altik je ok ale mam problem sehnat vyvevu nebo jen ten unasec!!!Volal jsem i do Opavy a vsude mozne ale bohuzel!!!Nevite nekdo jak to zrepasovat!!!!Zkousel jsem to natvrdo svarit,ale po nejake dobe to zas ulitlo!!!!Mozna nejaky KLINEK,ktery spoji hridel altiku s unasecem!!!!Ale nemam stim zadne zkusenosti,tak kdyby mel nekdo radu SEM SNI :) Jo ten klucina z Opavy mi nabidl NOVY CI REPASOVANY :ALTIK+VYVEVA=9000kc :( Tak prosim budu vdecny za kazdou radu!!! :)
2,3Tdi 1993 bodylift 60mm,kola 33x12,50R15MT BF goodrich
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od václav »

Ahoj Jiříku , nemohl by jsi to nafotit ??? Já mám Bčko a nevím tedy očem přesnš je řeč, mohu si to jen představit. Mnoho zdaru!!! :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Slaava »

václav píše:Ahoj Jiříku , nemohl by jsi to nafotit ??? Já mám Bčko a nevím tedy očem přesnš je řeč, mohu si to jen představit. Mnoho zdaru!!! :wink:
No já bohužel moc dobře vím, co Jirka myslí. Přemejšlel jsem nad tím celej den a nic kloudnýho mě nenapadlo. Hřídel altríku, na který je nasazenej rotor vývěvy má totiž moc malej průměr a je moc tvrdá na předělání na perodrážku. Vlastně jo, dvě varianty, jedna divočejší než druhá:

- sehnat někde elektrickou externí vývěvu na 12V
- rotor vývěvy vyvložkovat a znovu v náboji nechat udělat drážkování
- nechat vyrobit novej rotor (podobný jako to vyvložkování akorát možná snazší řešení) - chtělo by to soustruh, frézku a pak někoho, kdo udělá to vnitřní drážkování

Na to drážkování to chce někoho, kdo se zabejvá třeba výrobou ozubenejch kol. Příští tejden budu řešit drážkování na řídící tyči. Pokud by si do tý doby nic nevymyslel a pokud by to moje drážkování klaplo, tak ti můžu nechat ten rotor udělat podle svýho.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od lasky »

Zdar chlapi čtu tady co tu řešíte za problém a tak mě napadlo nevím kolik máte kolem motoru místa,ale snad by se tam někde mohla vlézt samostatná vývěva poháněná klínákem,ale jak říkám nevím kolik tam máte místa
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Slaava »

lasky píše:Zdar chlapi čtu tady co tu řešíte za problém a tak mě napadlo nevím kolik máte kolem motoru místa,ale snad by se tam někde mohla vlézt samostatná vývěva poháněná klínákem,ale jak říkám nevím kolik tam máte místa
No právě že tam není už žádný místo. Trochu místa je za altíkem jakoby před startérem ale tam už nedáš nic, co by bylo poháněný od kliky. Proto jsem navrhoval tu vývěvu s vlastním elektromotorkem. Pak je šance dát to místo kompresoru klimatizace pod posilovač řízení ale i to je dost pracný.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Jirka z Petrovic
Začínající diskutér
Příspěvky: 183
Registrován: 03 čer 2005 12:57
Bydliště: Petrovice u Karviné

Re: Podtlakový posilovač brzd nejen u vznětových motorů

Příspěvek od Jirka z Petrovic »

Ahoj Vasku klidne to nafotim,ale myslim,ze ti to moc nepomuze!!!Ty mas 2.5td a u tveho motoru to je reseno "myslim" jinak!!!!Ja mam hnanou vyvevu pomoci altiku a ty primo z vacky :) Alespon tak mi to vysvetlili kdyz jsem shanel vyvevu!!! :( Slaavo napady to jsou skvele jen co se tyce te vyroby tak to asi bude problem!!!! :evil: U nas v rachote jsou machri co se tyce prace na soustruhu,Vyrobit ten unasec(ROTOR) neni problem,problem je vyrobit ten tisicihran uvnitr!!!!!Je to moc maly prumer!!!! :evil: Kazdopadne kdybys mel moznost to vyrobit tak se hlasim!!Samozrejme zalezi na cene :)
Lasky co jsi napsal me take napadlo,treba vyveva s peugeotu ta je hnana klinakem!!!!Jen je problem!!!!!U MOTORU 2.3TD NENI MISTO!!!!! :evil:Alespon jsem zadne nenasel!!!! :(
2,3Tdi 1993 bodylift 60mm,kola 33x12,50R15MT BF goodrich
Odpovědět

Zpět na „BRZDY“