Opravné sady brzdových pístů a záludnosti repase

Brzdový systém všech modifikací Frontera.
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od sowwwa »

Janeš Petr píše:Mildo nevím ale myslím, že to číslo na nálepce, pod kterým je cena (propiskou), je jen číslo, pod kterým to maj u nás v regálu. typoval bych na to na druhé nálepce - 8814003 ( pod tím malejma číslama 190307, ale to vypadá spíš jen na datum )
Presne tak, je to NK 8814003, maj to skladem i v APMku za 188 Kc maloobchod.

http://cat.apm.cz/vyrobek_obrazky.aspx?apm_id=487414
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Janeš Petr »

ty jsi kluk šikovnej :grin: a maj tam i na zadek ?
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Pozor na prachovky pístů�!

Příspěvek od sowwwa »

Diky :mrgreen: No, je tam jeste jedna sada, akorat nevim jestli na zadek, nebo na jinej predni brzdic .. NK 8836018 :

http://cat.apm.cz/vyrobek_obrazky.aspx?apm_id=488884

Podle vnitrniho prumeru ty prachovky bych to tipoval na zadek ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Janeš Petr »

já mám vzadu ještě bubny :(
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Milda »

Sowwwa - děkuji..... :idea:
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od sowwwa »

Janeš Petr píše:já mám vzadu ještě bubny :(
Jo taak, no valecky maj taky, samozrejme :mrgreen:
Milda píše:Sowwwa - děkuji..... :idea:
Neni zac :wink:
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
modrasek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 714
Registrován: 30 říj 2007 19:45
Skype: vladimka69
Bydliště: úrodná Haná, Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od modrasek »

farmář píše:chceš pak posílat pilníky v chlebu? :wink:
jojo Mildo,,,,chleba s vodou a bez soliiiii tě asi čeká, ale neboj, hledej šmudlo,hledej,ten pilník možnátaky bude !!!!
modrasek kecálek
offroadík zatím nee
Toyota Yaris MC 1.0 HB - modra metalíza
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Opravná sada př.brzd Frenkit

Příspěvek od Milda »

Dorazily mi 2 sady na ty válečky předních brzd. Jedna crabička za 205,-Kč. Ale jen že jsem je chtěl v této ceně, tak mi je dodal. Jinak by tam on sám dával od jiné firmy asi o 150,- dražší. (dvorní mechanick)
Při porovnávání nové a staré jsem nenaměřil skoro žádný rozdíl. :? Asi jsem to objednal zbytečně. Tuším, že to poteče zas. Ale kuwa proč? Obě začaly propouštět téměř současně a téměř se stejnou intenzitou. Prej mám změřit vnitřní díru ve třmenu pro píst, jestli nemá ovalitu. To se mi zdá ujetý. No když už ty gumičky mám, tak je vyměním. V každém pádě vyhodím starou a nechám si novou :wink:

A mám tu dotaz v SZ, jestli je shodná sada na krátkou Sportku jako na moje long Áčko. Ví někdo? Že by prý chtěl kolega také ty prachovky vyměnit.
DSCF3108.JPG
DSCF3110.JPG
DSCF3115.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Milda »

Petře J., myslíš, že je to velký rozdíl 0,11-0,16mm ve tvém a mém měření síly těsnění?
Ty tam máš na výšku 3,01mm
já na staré 2,85-2,87mm
a na nové 2,88-2,90mm

Na šířku ( v ose pístu ) mám na staré 3,16mm a na nové 3,07-3,09mm. :!: :shock:
Měřeno digiměřítkem LiMiT bez většího stisku.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Janeš Petr »

nevím, to by musela oboje měřit jedna ruka ale jestli jsme to měřili oba stejnou silou, pak 0,16 mm je sakra dost. uvidíš, jak ti pístky pujdou dovnitř. jestli ztuha, bude to dobrý. s tou ovalitou se mi to nezdá. ten pístek sedí na té gumičce a ta ho i středí , myslím , že tak vymačkaná ta litina bejt snad ani nemůže. bejvaj v ní vidět i stopy o obrábění, tak mrkni, jestli jsou po celém obvodu stejnoměrné nebo jestli je to někde zaleštěné. hele, a v té tvé sadě jsou i ty prachovky na vodící čepy ? kde se to kupuje ? já je mám víc než mizerné a u nás mi tvrděj, že se koupit nedaj
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Janeš Petr »

Mildo, ty jsi psal, že jsi před tím, než to začlo téct, měnil i pístky ? a máš ty staré ? tak je změř, jestli není chyba v nich. myslím v tom broušeném průměru
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!

Příspěvek od Milda »

Dávat je budu zítra ráno. Tak pak je změřím.
1) Jinak na to vydření jsem se už díval. Ale nic takového tam vidět není. Jen ty jemné kruhové drážky po obrábění, jak píšeš.
2) Ano. V té sadě za 205,-Kč jsou i manženy na vodící čepy + čepička na odvzdušňovák. Ten tam ale není a ani ten lubrikant, co máš na fotce ty. Já mám ty zadní manžety na vodicí čepy asi dobré. Jsou měněny spolu s ostatními gumičkami v srpnu, tak ti je třeba nějak pošlu. Jinak na radu P+J tam jdou dočasně šoupnout manžetky z brzdiče Felicie.
3) Odkud to mechoš objednává nevím, ale měl to pro mě na ponku za 20hodin po objednání. Myslim, že bych ti je mohl od něj objednat a poslat. Samo, že celé sady. Jen žasnu, že je u nás na trhu takové množství výrobců tohoto dílu. :shock:
4) Písty jsem neměřil. Taky až zítra. Poškrábané ale nejsou. Jeden je starší (stáří nevim, jestli je původní) a druhý je od srpna nový. Tekly ale oba stejně. Starý i nový mají vzadu vyračeno označení 23 II. Viz foto :arrow:
[attachment=0]DSCF3127.JPG[/attachment]
5) Měnil se jen jeden. Psáno v úvodu tohoto vlákna, že vadnou přední manžetou píst na povrchu zrezavěl tak, že pak po zasunutí s novými deskami pod těsnícím kroužkem propouštěl.
6) Napadá mě jedna hypotetická teorie: :arrow: nemůže se toto stát tím, že před výměnou jednoho válečku, který tekl jsem tam nějakou dobu dolejval sice starší, ale ještě neotevřenou SYNTHOL žlutou brzd. kapalinu? Nemohla se nějak porušit pevnost těsnění? Teprve když mi došla, tak jsem tam doléval tu DOT3 od SHERONa. Ted vim od mechoše, že se tam má dávat DOT4. Už mám 2 flaštičky, tak snad mi to bude stačit. Ta vyndaná gumička se mi zdá malinko vláčnější než ta nová z krabičky. Ale to je snad tím, že zatím ještě nikdy brzdoFku nevochutnala.

jen se bojim, že až to tam pracně zastrkám, že to poteče zas. :(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od tank »

Nejsem specialista na kapaliny, ale DOT 3 a DOT 4 se liší snad jen v teplotě varu, a mají být vzájemně mísitelné. Měl jsem pístek také jemně orezlý (prasklá guma nadělá paseku vždycky :grin: ), ale "jemně" jsem ho očistil, s původní manžetou nacpal zpátky, doplnil vycákanou kapalinu, a ono to funguje ( v helmutovi byla jakási kapalina barvy zelené , doplněno žlutou DOT3)
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od kresta »

tyhle druhy brzdovek jsou mísitelné :idea: je možný ,že jsi měl vadnou sadu těsnícíćh manžet :|
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na prachovky pístů!!!

Příspěvek od Milda »

Než dosrkám kafe, tak jen pár slov. :arrow:
Mám pravou stranu hotovou a po kafi udělam levou, odvzdušnim a pak se modlete, abych si nehledal nějakou větev, co mě unese, páč mám velký tušení, že to pochči.e zas. Po vyčištění vnitřku a nasazení namazaného těsnícího kroužku (gufera) dovnitř brzdiče, tam ten píst zajel jak do maminy. (Odvzdušňovák povolený) Ven pak šel sice o něco hůř, ale normálka jsem ho vytáhl ven dvěma palci za vnitřní stěny. Bez brzdovky a jen se vzduchem zezadu přez odvzdušňovák. Tak mám pocit, že jak píšeš, Veco, že by měl jít ztěžka, že je něco špatně.
:|
"Asi je to ňáký rozbitý.....!" :shock:
Na vnitřní stěně brzdiče, kde běhá pístek, je to vjednom místě dost vyleštěný, až bych řekl, že je tam prstem cítit nerovnost povrchu. Ale přece netěsní stěna, ale to gufero, ne? Kua :roll:
Až to doprasim, tak sem hodim foténku toho vydření.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Odpovědět

Zpět na „BRZDY“