Hlava válců

Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Hlava válců

Příspěvek od Zevlingston »

Slaava píše:
Jenom připomenu už zmiňovanou příhodu, kdy se mi jeden majitel 2,5TDs chlubil, že jeho dobrej kamarád mu v servisu za výměnu rozvodů účtoval jenom tři a půl tisíce... 2,5TDs nemá rozvody.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

No na to jsem se ptal, jestli to mám nějak zvlášť řešit nebo ne...konkrétně na šrouby v hlavě jako příčinu dodrbaných hlav. Rozhodně to nemělo být téma poctivost servisů. každopádně jsem se dozvěděl spoustu věcí a tímto všem děkuju
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava válců

Příspěvek od Slaava »

Poctivost servisů je věčný téma. :mrgreen:

S tou výměnou šroubů to možná vzniklo nějakou špatnou interpretací toho, že při výměně těsnění hlavy je potřeba dát šrouby nový, protože ty starý jsou už roztažený. Ale to roztažení vznikne ne časem ale hned při montáži. Rozhodně bych neměl šrouby hlavy jenom podle najetejch kilometrů nebo času od jejich poslední montáže pokud neteče něco do něčeho nebo neuniká tlak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Hlava válců

Příspěvek od myslivec »

Pánové, není radno hrabat do motoru, když je vše OK :wink: , Zevlingstonu jsem poradil dát dolů rám a kupodivu nevaří :wink: :wink: :wink: , moje teorie se potvrzuje, nic méně pokud je motor v cajku žádná prevence :lol:
Naposledy upravil(a) myslivec dne 13 čer 2013 08:58, celkem upraveno 1 x.
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Hlava válců

Příspěvek od Zevlingston »

Jo to je pravda s tím rámem, funguje to jak na dálnici, tak v dlouhých táhlých kopcích..akorát auto už nevypadá tak dobře :grin: :grin:
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Hlava válců

Příspěvek od myslivec »

Nj, jenže se nepřehřívá motor, takže dýl vydrží, záleží co preferuješ :grin:
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Hlava válců

Příspěvek od Zevlingston »

No hlavně, že se nepřehřívá, na vzhled kašlu, hlavně, že to funguje, to byl fakt dobrý tip, díky moc
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava válců

Příspěvek od Slaava »

Cos to tam měl za potrubí, že to tak bránilo vzduchu?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Hlava válců

Příspěvek od Zevlingston »

Klasiku - pěnový origoš s přídavnýma světlama...
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava válců

Příspěvek od Slaava »

Takže vadily spíš ty světla - předpokládám, že to byly ty originální, průměr tak 20cm.

Můj osobní názor je takovej, že když chlazení pomůže sundání těhle ozdob na předku, tak už se v chlazení samotným začíná něco dít. Něco co by nemělo. Koroze, úsady, prokluzující viskospojka, znavenej termostat, zanesenej chladič - u každýho auta je to trochu jinak. Z výroby to auto bylo schopný se uchladit i s tím rámem a světlama.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Hlava válců

Příspěvek od myslivec »

Nemusí se dít nic s chlazením, ale každý si může vyzkoušet, že když zacpe mřížku před ventilátorem v PC, tak ventilátor pojede na maximální otáčky a počítač se přehřeje, protože přes mřížku neproudí vzduch :wink:
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Hlava válců

Příspěvek od Zevlingston »

Uvidíme, co to bude dělat, až budou slibované třicítky (myslím teploty). Teď kolem těch 26 stupňů to málokdy přeleze přes 90 a to fakt minimálně...Když to přežije léto, tak to bude v klidu, vzhledem k délce letošní zimy :)
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Hlava válců

Příspěvek od myslivec »

Ono to bude chtít propláchnout žebra chladiče po Koliňanech a bude to v cajku :wink:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava válců

Příspěvek od Slaava »

myslivec píše:Nemusí se dít nic s chlazením, ale každý si může vyzkoušet, že když zacpe mřížku před ventilátorem v PC, tak ventilátor pojede na maximální otáčky a počítač se přehřeje, protože přes mřížku neproudí vzduch :wink:
Neříkej mi, že Frontery měly problémy s chlazením už když byly nový - ten samej rám se světlama jim předtím nevadil, teď jo, takže se něco změnit muselo, i kdyby to měl bejt jenom chladič zaprasenej bahnem.

Známej si nedávno pochvaloval, že opravil přehřívání jeho Ocktávky tím, že vyndal termostat - říkal jsem mu, že buďto mu odchází vodní pumpa nebo těsnění pod hlavou, protože mu to začalo zničehonic. Bylo to těsnění. Tohle je to samý.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Hlava válců

Příspěvek od myslivec »

když si to pročteš, tak problémy s chlazením mají jen B-čka s předním pěnovým rámem a přídavnejma světlama, někteří předek ucpali ještě navijákem :wink: Myslím, že vzhledem k předpovědi na příští týden :lol: téma přehřívání béček zase ožije :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava válců

Příspěvek od Slaava »

Měl jsem ten problém na Áčku taky (a nebyl jsem sám - je to záležitost z doby, kdy tohle fórum jelo ještě ve starý podobě a kdy Fronteu B měl snad jenom DJ Tom) a dočasně se to zlepšilo po sundání přídavnejch světel. Definitivně se to odstranilo po průplachu a výměně vylítaný visko za elektrickou vrtuli - pak jsem tam dal pěnovej rám a přídavný světla (menší než origo) a chlazení stíhá i v horku při zátěži. Určitě tomu pomáhá i ten můj bodylift.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“