Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
O akom vozidle sa bavíme ? Stále o frontere?*pt* píše:
ano?
tak preco na mojom aute (132kW, benzin) mam aj v plnej zatazi teplotu OLEJA max 100-105 °C ? (schvalne pisem oleja, lebo to je teplota od snimacu oleja) inak bezne okolo 90°C..voda ma 90 permanentne zima leto to je jedno, drzi ako prikovana
frona 2.2 dti proste nevie chladit
Poznámočka: Benzínové motory pracujú v nižších prevadzk.teplotách ako dieselové. Rozdiel môže byť aj 20°C. Je to tým, že pre benzín nieje až tak dôležitá vysoká teplota v spaľovacom priestore ako pre diesel. Pre benzín je dôležité dosiahnuť teplotu nad 75°C, kedy sa prestanú tvoriť spaľovaním benzínu v spaľovacom priestore " abrazívne kyseliny",ktoré neblaho pôsobia na spaľovací priestor, výfukový systém a olejovú náplň.Preto by sa mal benzínový motor zahriať nad túto hranicu čím skôr,ale s rozumom samozrejme!! Olej sa pôsobením týchto kyselín stáva náchylným na koróziu. Po ďalšie, benzín nemá takú vysokú využiteľnosť tepelnej energie z expanzie na chod motora, ako diesel a preto odovzdá viac tepla do okolia (chlad. zmesi), čím sa skôr zahrieva a teda nieje potrebné púšťať prevadz. teplotu takto vysoko. Pri benzínových motoroch hrozí pri nadmerne prehriatom spaľovacom priestore samovznietenie sa zmesi bez zapálenia iskry. Teraz mám na mysli vzduchom chladené vysoko otáčkové motory a nie motory chladené kvapalinou!! Je toho viac ,ale písať o všetkom je momentálne nad moje sily.
Len pre orientáciu som našiel námatkovo termospínač na ktorom si môžete pozrieť teploty spínania vetrákov. http://www.ecat.elit.sk/ArticleDetails. ... TTab=False
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tahle diskuze nemá cenu, nakonec se zpochybní teploměr a vše je ok. Můj názor je, že OSEL neumí udělat chlazení. Stejný symptomy z mojí zkušenosti měla benzínová astra, calibra 2,5, omega 2,5, frontera A 2,2benz. a frontera 2,2dti. Benzín nebo dýzl, v létě dycky průser. Calibra jezdila městskej provoz přes horký dny věčně na saharách. Je fakt, je reakční pásmo je u jiných výrobců širší, a tak je rafika teploměru od 80 po 100 pořád vprostřed, ale VW, Subi, Ford a jiný jsem nikdy nedokázal dostat do řervenýho, což u Osla není ve 30ti stupních problém
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Majo dík-Zatial som nebol,chalan ku ktorému chodím má dovolemku.Začal som sa venovať ošetreniu rámu..Ale určite tam zbehnem..Ale tiež si myslím že je to tak ako popisuješ.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 20 pro 2010 14:09
- Bydliště: okr.NITRA fRONTERA 2,2DTI 2000 Limited
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Úplne súhlasím s tým čo tu napísal Majo. Tiež som zostal v šoku ked som išiel po dialnici 110-kou, vo vozíku 700kg broskýň, vonkajšia teplota 35 a na ukazovateli teploty motora niečo málo cez 100stupňou. Potom som sa už len vliekol 80-kou aby som to udržal na rozumnej teplote. Pýtal som sa viacerých ludí, všetci mi povedali to čo tu Majo tak pekne rozpísal. Medzi tými čo som sa pýtal boli aj dvaja šoféri kamionou, že ked sú naložený a šlapú na to tak im to tiež lezie k 100-ke a je jedno či to je MAN alebo iveco. Odvtedy teplotu na 100-ke neriešim aj keď mám pri tom blbý pocit.
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tak to mi je ľúto, že to takto vnímaš. Čo si chcel počuť, aby to pre teba malo cenu? Môžem ti len napísať, že mne sa ručička pohne v horúčavách, aj v záťaži len max. k 90°C a hneď klesá. A ja viem aj prečo. Ty máš asi v niečom problém (asi v chladiči). Mal by si toho OSLA predať. A nezabudni uviesť do inzerátu ,že sa motor prehrieva.Doktor píše:Tahle diskuze nemá cenu....
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 271
- Registrován: 17 bře 2012 23:23
- Bydliště: Kežmarok, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
V poslednej dobe som mal problémy s prehrievaním motora na frontere 2,5 TDS, stačilo menšie stúpanie prípadne aj len dlhšia cesta do fakt mierného kopčeka a už som bol v červenom. Nevedel som čo môže spôsobovať tento problém, chladiče VYZERALI ! byť čisté, zdôrazňujem že VYZERALI... až kým som nedal dole chladič ktorý chladi vodu... vyzeral takto:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2331_n.jpg
ten bordel bol zo strany ktorú nebolo vidno (z predu = sú tam ďalšie chladiče). Tento chladič bol zo zadu kde je vrtula čistý, rovnako aj ostatné chladiče boli čisté, nechápem prečo práve tento jeden mal na sebe toľko bordelu. Takže som to vyčistil (najprv opatrne s metlou a potom s kompresorom prefuknúť) a po namontovaní a prvých testoch sa ručička na palubovke nedostala ani na 1/4 teploty, drží sa stále rovnako či v zátaži alebo bez. Teploty sú síce už nižšie ako v lete ale tento problém som mal aj posledné dni kedy boli teploty ešte nižšie ako napr. dnes.
Už som sa bal že čo je s chladením...
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2331_n.jpg
ten bordel bol zo strany ktorú nebolo vidno (z predu = sú tam ďalšie chladiče). Tento chladič bol zo zadu kde je vrtula čistý, rovnako aj ostatné chladiče boli čisté, nechápem prečo práve tento jeden mal na sebe toľko bordelu. Takže som to vyčistil (najprv opatrne s metlou a potom s kompresorom prefuknúť) a po namontovaní a prvých testoch sa ručička na palubovke nedostala ani na 1/4 teploty, drží sa stále rovnako či v zátaži alebo bez. Teploty sú síce už nižšie ako v lete ale tento problém som mal aj posledné dni kedy boli teploty ešte nižšie ako napr. dnes.
Už som sa bal že čo je s chladením...
Frontera 3.2 V6 2003 + LPG
- 33.petrd
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 278
- Registrován: 13 črc 2011 18:58
- Bydliště: Ostrava
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Já mám předělávku,co potřebuješ vědět?Kubrt píše:Omlouvám se za dotaz offtopic, ale chlapi,nemůžu furt dohledat vlákno,kde se řešila záměna viskospojky ventilátoru chlazení za el.větrák (snad to nekdo měl z R19TD +vhodné čidla).hledám, pročítám a furt nic...nevzpomínáte, kde to je? Díky,mám už z toho vyrážku
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05 dub 2009 19:59
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Díky za reakci- mám motor 2,3td a visko "odešla",jede furt naplno a v chladu se to zle zahřívá. Takže čirou náhodou jsem sehnal právě z r19td ventilátor, jen bych rád (bez velkého laborování) to smysluplně zapojil.Vyrobil jsem redukci k čidlu chladiče (bohužel je nahoře a ne uprostřed chladiče),takže teď vybrat vhodné teplotní čidlo,ať mi to spíná včas avšak ne brzy.A pak elektrické schéma- chci to dát přes relé..
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Já z komory termostatu vyhodil mechanický čidlo, který otevírá podtlakový ovládání EGR ventilu a místo něj dal čídlo z Omegy (viz. foto), který spíná 30A relé.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- 33.petrd
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 278
- Registrován: 13 črc 2011 18:58
- Bydliště: Ostrava
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Já mám teda dvojvrtuli,čidlo na výstupu z chladiče,první spíná při 87,druhý 93
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05 dub 2009 19:59
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Díky chlapi.Jinak Petře, dvojvrtuule může být vydařené chlazení. Také jsem ji zvažoval ale na vrakáči nebyl patřičný rozměr. No a fakt hledal i tohle téma ve vyhledávači a nic. Proto to tady otevřel.Ještě jednou dík!
- 33.petrd
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 278
- Registrován: 13 črc 2011 18:58
- Bydliště: Ostrava
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
zkus pátrat po sahaře z lancia prisma td
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Uz sa aj mne v letnych horučavach stalo ze ked som dosiel na chatu tak sa mi zapli obydva ventilatory klimatizacie a to klimatizaciu som nemal zapnutu. Voda neparila ani nic a rucicka teplomera bola tesne nad polovicou stupnice. Vzdy nechavam motor na volnobeh dochladit aj 4minuty. Tie ventilatory isli asi tak minutu a potom sa vypli. Este chvilu to dochladila hlavna sahara a fukala ako jeblá potom som uz vypol motor. Stalo sa mi to este v auguste a poprve ako mam Fronteru. Nevedel som ze sa tie ventilatory zapinaju aj ked neni klimatizacia zapnuta.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Ventilátory chlazení klimy jsou napojený na hlavní řídící jednotku a ta má zase signály z čidla teploty chladící kapaliny, takže pokud to má v programu, tak se může klidně rozhodnout, že k dochlazení motoru použije ty elektrický ventilátory.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tak podla toho mne to tak aj funguje.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech